خودروهای لوکس

سود پورشه از فروش هر خودرو چقدر است؟

بدون شک پورشه یکی از بزرگترین کمپانی هایی جهان است که هر ساله با محصولات جدید خود چشمان بسیاری را در سرتاسر جهان خیره می کند. حال سوال این است که این کمپانی عظیم بابت فروش هر خودروی خود چقدر سود کسب می کند؟ طبق آماری که توسط خود کمپانی منتشر شده است، پورشه بابت فروش هر خودروی خود بطور متوسط ۱۶۵۰۰ یورو سود کسب می کند. تنها برند خودرو که بالاتر از این مبلغ بابت فروش هر خودرو سود کسب می کند فراری است.

آنچه این مقدار سود را بسیار قابل توجه می کند تعداد خودروهای پورشه است که در هر سال بفروش می رود. در سال گذشته این کمپانی ۲۳۸ هزار خودرو را بفروش رساند که با به ثبت رساندن سودی ۳٫۹ بیلیون یورویی رشدی ۱۴ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۵ شاهد بود.

دیگر کمپانی مشهور خودروسازی آلمانی همچون مرسدس بنز و بی ام دبلیو حتی به این رقم نزدیک هم نشدند. سود هر دو کمپانی بابت فروش هر خودرو ۵۰۰۰ یورو است. این در حالی است که هر دوی این کمپانی ها مدل های بسیار متنوعی را در بازه های مختلف زمانی روانه بازار کرده اند. بسیاری از کارشناسان افزایش قابل توجه سود پورشه را نتیجه قیمت بهتر خودروهای این برند در مقایسه با دیگر ابرخودروهای موجود در بازار می دانند. دلیل موفقیت و پیشتازی پورشه هر چه که باشد نشان از محبوبیت بالای این برند در میان طرفداران خودروهای لاکچری دارد.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا