برند ها

تاریخچه تاثیر گذارترین برند دنیای مد ؛ ورساچه

جیانی ورساچه مالک اصلی برند موفق و بسیار شناخته شده ورساچه که بعدها تبدیل به یکی بزرگترین و فراموش نشدنی ترین چهره ها ی طراحی لباس در دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ شد،  در سال ۱۹۴۶ در دی کالابریا ایتالیا بدنیا آمد.

جیانی ورساچه

او اولین خط تولید پوشاک این برند را درشهر زیبای میلان  و در سال ۱۹۸۷راه اندازی کرد. جیانی در سال ۱۹۸۹ اولین مجموعه از لباس های طراحی شده ورساچه را به نمایش گذاشت.

نقطه عطف در آغاز فعالیت های گسترده ورساچه

آشنایی جیانی با ریچارد اودون، عکاس مشهور آمریکایی  نقطه عطفی در آغاز فعالیت های گسترده ورساچه محسوب می شود چراکه با عکس های او بر روی جلد مجلات پرطرفدار بسیاری از مردم با محصولات این برند آشنا شدند.

جیانی رفته رفته فعالیت های ورساچه را گسترش داد و در زمینه های مختلفی از قبیل تولید عطر و مبلمان خانگی محصولاتی را روانه بازار کرد. او در سال ۱۹۸۲ موفق به دریافت جایزه بزرگ چشم طلایی شد.

در همین سال جیانی لباس های فلزی خاصی را طراحی کرد که بعدها به شکل ها و طرح های مختلف در دیگر آثار ورساچه (حتی پس از مرگ او) تکرار شدند.  جیانی در دوران موفق فعالیتش برای افراد مشهوری همچون مدونا، پرنسس دایانا، التون جان و تینا ترنر لباس طراحی کرد. او در سال ۱۹۹۷ در یک حادثه تیراندازی کشته شد.

جیانی ورساچه در زمان حیات

جیانی در زمان حیاتش اقدامات ارزنده ای را برای رشد هر چه بیشتر برند ورساچه انجام داد. او مجموعه فروشگاه های Fun Fashion Fact را راه اندازی کرد که بعدها گسترش چشمگیری یافتند و امروزه ۸۱ فروشگاه بزرگ و ۱۲۳ فروشگاه کوچک از این مجموعه در کل جهان مشغول به فعالیت هستند.

مراسم خاک سپاری جیانی ورساچه حضور پرنسس دایانا

چنین گفته می شود که جیانی به نوعی مهندس مد فرهنگ عامه است چرا که توانست در طراحی لباس تلفیقی موفقیت آمیز از هنر، مد، سبک راک اند رول و تئاتر را پدید آورد.

او در سال ۱۹۸۲ فعالیتش با تئاتر لا اسکالا را آغاز کرد و به طراحی لباس باله پرداخت. جیانی بعدها برای چندین تئاتر از جمله  دان پاسکواله اثر دونیزتی (۱۹۸۴)، سالومه اثر باب ویلسون (۱۹۸۷) و دکتر فاوست (۱۹۸۹) طراحی لباس را انجام داد.

او بعدها علاوه بر طراحی لباس باله و تئاتر به طراحی لباس برای اپرا نیز پرداخت. در سال ۱۹۸۹ نمایشگاهی در میلان برگزار شد که مروری بر آثار گذشته ورساچه داشت و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

برند ورساچه در مسیر موفقیت های بزرگ

در سال ۱۹۸۶ ورساچه موفق به دریافت جایزه بزرگ شهر پاریس توسط ژاک شیراک شد، این جایزه برای اولین بار به یک طراح اهداء می شد. در همین سال او توانست لقب شوالیه هنر را از رییس جمهور ایتالیا دریافت کند.

طراحی لباس باله ورساچه

پس از دریافت این جایزه ها سیر موفقیت های کمپانی بزرگ ورساچه سرعت بیشتری گرفت. در سال ۱۹۹۳ این برند موفق به دریافت اولین جایزه اسکار مد در شهر نیویورک شد .

در همین سال اولین خط تولید لباس های کودکان در کمپانی ورساچه راه اندازی شد. در سال ۱۹۹۴ لباس خیره کننده الیزابت هرلی از تولیدات این برند در افتتاحیه فیلم چهار عروسی و یک تشییع جنازه توجه بسیاری را بخود جلب کرد.

در همین سال خط تولید جواهرات شروع به کار کرد. در سال ۱۹۹۵ موزه متروپولیتن نیویورک نمایشگاهی گروهی از مجموعه لباس های طراحی شده توسط کمپانی های مشهور به راه انداخت که ورساچه هم حضور پررنگی در آن داشت. از دیگر شرکت کنندگان این نمایشگاه موفق باید به شانل و دیور اشاره کرد.

درهمین سال شعبه آمریکایی این برند در نیویورک افتتاح شد.

دوناتلا ورساچه

دوناتلا

دوناتلا ورساچه پس از جیانی

پس از مرگ تراژیک جیانی در سن ۵۰ سالگی، امپراطوری عظیم این برند که تنها ۱۹ سال از عمرش گذشته بود به خواهر او دوناتلا ورساچه رسید و او به سرعت  زمام امور را در دست گرفت. دوناتلا کیفیتی زنانه را وارد طراحی محصولات مختلف این برند کرد و پس از مدت کوتاهی توانست توجه بسیاری از دوستداران مد را بخود جلب کند.

او که پیش از مرگ برادرش به عنوان طراح خلاق این برند شناخته می شد فعالیتش در این کمپانی را با طراحی اکسسوری آغاز کرد و بعدها به عنوان طراح لباس کودکان فعالیتش را ادامه داد. پس از مرگ جیانی، دوناتلا توانست همانند برادرش سیری رو به رشد را برای ورساچه رقم بزند.

او در سال ۲۰۰۰ پلازای شش ستاره ورساچه را در گلد کوست استرالیا تاسیس کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. او همچنین همانند برادرش به طراحی لباس در تئاتر و باله پرداخت.

در سال ۲۰۰۰ جنیفر لوپز با پوشیدن لباس جنگل در مراسم گرمی باعث توجه بیش از پیش ستارگان سینما و تلویزیون به محصولات خیره کننده این برند شد.

در سال ۲۰۰۴ امپراطوری این برند جایزه مد بامبی را در هامبورگ به کلکسیون افتخاراتش افزود. این کمپانی در کنار فعالیت های تجاری به اقدامات بشردوستانه ای همچون تامین هزینه برنامه های درمانی و پیشگیرانه بیماری سرطان نیز می پردازد.

لباس های مشهور طراحی شده برند ورساچه

در سال ۲۰۰۶ کمپانی جیانی به همکاری گروه تاگ اقدام به طراحی داخلی جت نمود. در همین سال ورساچه همکاری موفقیت آمیزی نیز با کمپانی  لامبورگینی داشت که نتیجه آن محصولی بانام اتومبیل Murciélago LP640 بود.

در سال ۲۰۰۷ کمیته ردئو درایو در بورلی هیلز به پاس فعالیت های ارزنده در رمینه مد و سرگرمی جایزه خود را به جیانی و دوناتلا ورساچه اهداء کرد. در همین سال این برند و شرکت آگوستا هلیکوپتر فعالیتشان را در زمینه طراحی داخلی هلیکوپترهای شخصی آغاز کردند.

در سال های بعدی فعالیت های این برند همچنان گسترش یافت و برخی از آن ها از قبیل طراحی داخلی برج ویتا در پاناما و برج ساعت نیویورک توجه همگان را به فعالیت های جنبی این کمپانی جلب کرد.

این کمپانی با هدف درمان مشکلات روانی کودکان با کمک هنر پیشه معروف جت لی اقدام به راه اندازی شعبه ای از لباس کودکان در شهر سیچوان چین کرد.

طراحی ماشین برند ورساچه

محصولات کمپانی ورساچه آمیزه ای موفقیت آمیز از ظرافت، زیبایی و رنگ های درخشان است. این محصولات با توجهی ویژه به نسل جوان طبقه متوسط که توانایی خرید لباس های گرانقیمت را ندارند توانسته طی سال های اخیر طیف گسترده تری از مشتریان را بسوی خود جلب کند وسیر موفقیت های روز افزونش را ادامه دهد.

versace

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا