استایل و مد آقایان

آقایان برای مصاحبه های شغلی چطور لباس بپوشند ؟

لباس مناسب مصاحب

لباس مناسب برای مصاحبه شغلی چطور لباسی ست ؟!

تصور کنید برای رسیدن به شغل رویایی خود به مصاحبه دعوت شده اید.

لباس مناسب برای مصاحبه شغلی

صرف نظر از تمام مزایای عالی که یک شغل جدید به ارمغان می آورد، احتمالا اولین چیزی که به آن فکر می کنید این است که برای این جلسه چه لباسی بپوشید. خلاصه ی کلام، این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا مطمئن شوید لباس وظاهرتان به خوبی نحوه ی دست دادن و تماس چشمی تان خواهد بود. این دستورالعمل فقط درباره ی نوع پوشش نیست بلکه آداب معاشرت مخصوص مصاحبه های شغلی را هم در بر می گیرد.

تن پوش یا لباس شغلی چیست ؟

اصطلاح تن پوش شغلی به صورتِ نوعیِ لباس اداری اطلاق می شود که طبیعتا یک لباس رسمی است و به میزان حرفه ای بودن شما بستگی دارد. این لباس شامل کت و شلوار، پیراهن، کراوات، و کفش های رسمی می شود که کدهای خاص آن از شرکتی به شرکت دیگر کمی تفاوت دارد. برای شرکت در ملاقات های اداری همیشه باید تشریفات را ادا کرد. به همین دلیل باید روی اصول زیبایی شناختی کلاسیک و سنتی تمرکز کنید. همچنین باید در انتخاب خیاط  و یا برند تولید کننده لباس خود نیز دقت داشته باشید تا بتوانید بهترین ظاهر ممکن را از خود به نمایش بگذارید.

برای شرکت در مصاحبه چه بپوشیم ؟

در حالیکه اکثر مشاغل اداری از کارمندانشان انتظار رفتار رسمی دارند و تقاضا می کنند تا طبق کد لباس شغلی  لباس بپوشید، شما باید اطلاعاتی درباره فرم پوشش مطلوب شرکت مورد نظر خود داشته باشید. دانستن معنای رسمی بودن لباس شغلی از نقطه نظر شرکت موردنظر ضروری است و این همان چیزی است که تعیین می کند چه لباسی بپوشید. این کار به شما این امکان را می دهد تا ذهنیت بهتری نسبت به کارمندان آنها پیدا کنید و همچنین در انتخاب ظاهر مناسب برای مصاحبه نیز به شما کمک خواهد کرد.

کد پوشش حرفه ای برای مصاحبه

اولین برخورد همیشه سرنوشت ساز است.

صرف نظر از رزومه ی شما، کارفرما هیچ ذهنیت و پیشینه ی ذهنی از شخصیت شما ندارد بنابراین چگونگی لباس پوشیدنتان یکی از معدود نشانه های شخصیت آراسته و حرفه ای بودن شماست.در چنین مواقعی باید به اصول بچسبید! شاید دلتان بخواهد در لباس پوشیدن خود تنوع و نوآوری ایجاد کنید اما چون کسی که ممکن است شما را استخدام کند را نمیشناسید، ریسک نکنید و همه چیز را ساده بگیرید. البته منظور از ظاهر ساده، به هیچ وجه ظاهر خسته کننده و  از مد افتاده  نیست.

کت و شلوار در مصاحبه استخدامی

کت و شلوار لباسی براستی ایده آل است؛ ظاهرشیک و ساده این لباس همان چیزی است که هر روز باید در محل کار بر تن داشته باشید. یک کت و شلوار ساده انتخاب کنید که پیچیدگی خاصی نداشته باشد و خطوط دوختش تمیز باشند. کت و شلوار مورد نظر باید کاملا مناسب و قالب تن شما باشد. برای جلسه ی مصاحبه پوشیدن یک کت و شلوار  تیره رنگ به شدت توصیه می شود. به مد کلاسیک رو بیاورید. سرمه ای یا خاکستری نوک مدادی بهترین و بیشترین تاثیر مثبت و دوستانه را بر مصاحبه کننده خواهد داشت. مشکی هم خوب است اما به این شرط که مطمئن باشید به پوست تان می آید. هیچوقت از اهمیت این نکته غافل نشوید که برای کت و شلوارتان رنگی را انتخاب کنید که به شما می آید.

کت و شلوار در مصاحبه شغلی

کت شلوار مناسب برای مصاحبه شغلی

حتما بخوانید : اصول خرید کت و شلوار مردانه برای جنتلمن ها

پیراهن مردانه در مصاحبه شغلی

پیراهن با تن رنگ روشن همیشه در شرایط حرفه ای تاثیر بهتری دارد.

بنابراین طبق شیوه ی کلاسیک پیش بروید: یک پیراهن سفید صاف یا آبی روشن گزینه های خوبی خواهند بود. همچنین حالت یقه را مدنظر داشته باشید. برای اینکه رسمی تر نشان دهید، لباسی انتخاب کنید که یقه ی ایستاده داشته باشد، نه یقه ای که در پایین دکمه می خورد. از پیراهن هایی که رنگ تیره تری دارند اجتناب کنید زیرا قرار است طبق سنت مرسوم لباس بپوشید.

لباس مناسب برای مصاحبه شغلی

کفش مردانه در مصاحبه استخدامی

کفش های آکسفورد بطور قطع بهترین گزینه برای مصاحبه های شغلی هستند.

بسیاری اهمیت بی چون و چرای کفش ها را  نمی دانند. کفش مناسب، ظاهر شما را تکمیل کرده و استایل شخصی تان را به نحو بسیار مطلوبی نشان خواهد داد. فراموش نکنید که حتما کفش هایتان را تمیز کرده و برق بیاندازید. واکس زدن، این سیگنال را به مخاطب می فرستند که شما به جزئیات دقت دارید.

کفش مردانه در مصاحبه شغلی

کفش مناسب برای مصاحبه شغلی

جوراب مردانه در مصاحبه شغلی

جوراب می تواند راه مناسبی باشد که شخصیت خود را در یک جلسه ی اداری نشان دهید اما در جلسه ی مصاحبه کار ساده تر است. شاید جنتلمن های مسن و سنتی را دیده باشید که علاقه ای به رنگ های متنوع جوراب ندارند. ته رنگ های تیره تر، نمای کت و شلوار را تکمیل می کنند و اگر به جوراب طرحدار علاقه دارید، نقش های سنتی ظریف را انتخاب نمایید. همچنین، مطمئن شوید که جوراب خیلی کوتاه نباشد.

جوراب مردانه در مصاحبه شغلی

جوراب مناسب برای مصاحبه شغلی

اکسسوری های مردانه

اکسسوری های که انتخاب می کنید، اگر عالی و مناسب باشند، تاثیر زیادی در ظاهرتان خواهند داشت.

اما باید استراتژیک عمل کنید تا لوازمی انتخاب نمایید که بهترین نما را به لباستان بدهند. دنبال رنگ ها و طرح های خیلی روشن نروید. فراموش نکنید که باید تشریفاتی که جزء ملزومات کار اداری است را رعایت نمایید. از همراه داشتن کیف بسیار بزرگ خودداری کنید. اگر اسناد و مدارک مهمی با خود برده اید، بهتر است یک کیف دستی اداری یا کیف دستی مردانه ی باریک چرمی با کیفیت به همراه داشته باشید. دکمه ی سر دست و ساعت مچی زیبا نیز می توانند برازندگی و شیکی ظاهر شما را چند برابر کنند.

اکسسوری های مردانه در مصاحبه شغلی

اکسسوری مناسب برای مصاحبه شغلی

آراستگی در مصاحبه استخدامی

مو و آراستگی ظاهری در جلسات مصاحبه، از اولویت مطلق برخوردارند.

اینها اولین چیزهایی هستند که کارفرما می بیند و طبیعتا در بیشتر زمان مصاحبه، وقتی که شما صحبت می کنید، به مو و نظافت ظاهر شما توجه می کند. پس مطمئن شوید که همه چیز تمیز و زیبا باشد. چند روز قبل از مصاحبه، همان مدل مویی که قبلا با آرایشگر همیشگیتان امتحان کرده اید را انتخاب و اجرا کنید و به هیچ وجه مدل جدیدی انتخاب نکنید. الان زمان آزمون و خطا نیست. اصلاح صورت نیز، آراستگی ظاهر شما را به خوبی نشان خواهد داد. اگر ریش دارید، اطمینان حاصل کنید که مرتب و زیبا باشد.

آراستگی در مصاحبه شغلی

حتما بخوانید : ۲۰ برند از بهترین ادکلن های مردانه

استفاده از عطر و ادکلن مردانه در مصاحبه استخدامی

جانب احتیاط را نگه دارید و در جلسه ی مصاحبه از عطر تند استفاده نکنید.

عطرها کمی گول زنک هستند! شما که نمی دانید مصاحبه کننده ی شما از چه رایحه ای خوشش می آید، پس هرچه ساده تر بهتر.

عطر و ادکلن مردانه

ادکلن مناسب برای مصاحبه شغلی

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا