خودروهای لوکس

پورشه ۹۱۱ جی تی وان استراسن با چه قیمتی فروخته شد؟

اخیرا  نسخه ی بسیار بی نظیری از پورشه ی ۹۱۱ جی تی وان مدل ۱۹۹۸ ورژن استراسن ( Porsche 911 GT1 Strassen) با رقم سرسام آور  ۵۶۶۵۰۰۰ دلار در نمایشگاه آملیا آیلند به فروش رفت.

این خودروی زیبا،  یکی از ۲۰ ورژن جاده ای تکامل یافته ی پورشه ۹۱۱ جی تی وان بود که برای حصول اطمینان از مطابقت آن با مسابقات ۲۴ ساعته Le Mans در سال ۱۹۹۷ ساخته شد. اگرچه این ماشین مسابقه هرگز به موفقیت ماشین های قبل از خود نرسید ولی به نظر می رسد کلکسیونرهای خودرو علاقه دارند یک نمونه از آن  را داشته باشند.

جی تی وان یک موتور دو توربوشارژر ۳٫۲ لیتری آب خنک فلت-سیکس (flat-six) دارد که قادر است ۶۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند. این خودرو نمای عقب خودروی پورشه ۹۶۲، نمای جلوی پورشه ۹۹۳ و پوسته ی بدنه ی فیبر  کربنی دارد. بالاترین قیمت این مدل در گذشته، متعلق به یک حراجی در ماه آگوست ۲۰۱۲ در ساحل پبل بود که در آنجا نیز به بالاترین قیمت،  ۱,۱۷۵,۰۰۰ دلار فروخته شد.

البته پورشه ۹۱۱ جی تی وان  تنها خودروی خبرساز این حراجی نبود. یک مزدا ۷۶۷B مدل ۱۹۸۹ به قیمت ۱۷۵۰۰۰۰دلار، یک مک لارن پی وان به قیمت ۲۳۹۲۵۰۰ دلار، و یک پورشه ۹۳۴/۵ مدل ۱۹۷۷نیز به مبلغ ۱۳۷۵۰۰۰ دلار فروخته شدند. مجموعه ای فوق العاده که می تواند هر طرفدار خودرویی را به وجد آورد.

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا