استایل و مد آقایان

راهنمای کامل ترکیب کراوات با پیراهن و کت شلوار مجلسی

اصول ست کردن تیپ مردانه مجلسی با کراوات

شاید چنین بنظر برسد که ترکیب پیراهن، کراوات و کت و شلوار مجلسی و غیر رسمی چندان کار سختی نیست اما در حقیقت چنین نیست. آقایان با ترکیب درست و آگاهانه این سه می توانند ظاهری متمایز خلق کنند و در صورت ترکیب نادرست آنها ظاهری ناخوشایند و یا بسیار معمولی خلق کنند. در مطلبی که ادامه خواهد آمد ما به شما خواهیم گفت چطور از پس این چالش بزرگ برآیید. ( کراوات = گردن آویز )

چگونه رنگ ها را با هم مطابقت دهیم؟

کراوات باید تیره تر از پیراهن باشد. بنابراین کراواتی انتخاب کنید که نسبت به پیراهنتان رنگ تیره تر و تندتری داشته باشد.

رنگ های مشابه بازخورد خوبی در بیننده دارند اما اطمینان حاصل کنید که تفاوت کافی بین ته رنگ پیراهن و کراوات وجود داشته باشد. پیراهن آبی روشن را با کراوات سرمه ای ست کنید. سرمه ای باعث می شود رنگ آبی پیراهنتان روشن تر جلوه کند.  به دلیل اینکه کاملا با هم متفاوت هستند نمای زیبایی ایجاد خواهد کرد. رنگ های مکمل را باید دقیق و آگاهانه انتخاب کنید زیرا ترکیب آنها با یکدیگر قدری سخت تر است.

ترکیب رنگ های متضاد معمولا ساده تر است و وقتی کنار هم قرار بگیرند ایجاد بُعد می کنند. آبی و قرمز بهترین نمونه ی تن های متضاد هستند که کنار هم نمود جالبی دارند.

ست پیراهن و کراوات

مطمئن شوید که در کمد لباسهایتان همه ی رنگ های اصلی مانند سفید، آبی روشن، و صورتی کمرنگ را دارید. این مسئله به شما آزادی می دهد تا راحت تر پیراهن و کراواتتان را با هم ست کنید.

پیراهن های طرح دار را هم باید برای یک تغییر مشخص در ظاهرتان حتما داشته باشید اما در هر حال فقط طرح ها و رنگ های کلاسیک را انتخاب کنید مانند طرح های شطرنجی ساده و چهارخانه ی محو. برای گردن آویز نیز، انواع طرح های برجسته به خوبی می توانند ظاهر شما را تغییر دهند. علاوه بر این، کراوات های ابریشمی با طرح های کلاسیک و نوار های پهن تر و تن های مات برای حداکثر تطبیق پذیری مناسب هستند.

ست پیراهن و کراوات

ست پیراهن سفید و کراوات

رنگ سفید برای تطبیق دادن با بقیه ی اجزای لباس بهترین گزینه است. زیرا این رنگ به راحتی با رنگ های دیگر هماهنگ می شود. پیراهن سفید به راحتی با هر کراواتی ست می شود. هیچ فرقی نمی کند چه کراواتی انتخاب کنید (رنگ های مات، نوارهای کلاسیک، طرح های سنتی، بافت های مدرن و …)، در هر حال رنگ سفید گزینه ی کلاسیک و مطمئن برای ترکیب کردن راحت لباس هاست و نیاز به تصمیم گیری و فکر کردن چندباره ندارد.

ست پیراهن سفید و کراوات

ترکیب پیراهن سفید و کت و شلوار مشکی و کراوات

این ترکیب یکی از مطمئن ترین و کلاسیک ترین ترکیب هاست که هیچ وقت از مد نمی افتد. در حالی که اکثر رنگ ها به خوبی با سیاه و سفید ترکیب می شوند، بهترین انتخاب کراواتی تک رنگ است.

ترکیب پیراهن سفید و کت و شلوار مشکی و کراوات

ترکیب پیراهن سفید و کت و شلوار خاکستری و کراوات

با توجه به اینکه خاکستری و سفید خنثی تر هستند رنگ هایی انتخاب کنید که ظاهری گرم تر به شما می بخشند. کت و شلوار خاکستری با پیراهن سفید را می توان با تن های رنگ قرمز ست کرد. بنابراین رنگ های شرابی و قرمز تند بهترین انتخاب ها هستند.

ترکیب پیراهن سفید و کت و شلوار خاکستری و کراوات

ترکیب پیراهن سفیدو کت و شلوار سرمه ای و کراوات

ثابت شده که سفید و سرمه ای ترکیب رنگی جذابی برای آقایان مدرن است. طرح های مختلفی مانند شطرنجی با تن های مشابه آبی را امتحان کنید. کراوات با طرح برجسته و رنگ های مات مانند قرمز و سبز با کت و شلوار سرمه ای و پیراهن سفید نمای کلاسیک و آراسته ای به نمایش می گذارد.

ترکیب پیراهن سفیدو کت و شلوار سرمه ای و کراوات

ترکیب پیراهن سفیدو کت و شلوار کرم و کراوات

برای این رنگ از کت و شلوارها و  پیراهن سفید، تن های آبی بهترین گزینه هستند. ته رنگ های متفاوت آبی، گرمای رنگ روشن کت و شلوار را کامل می کنند. کراوات سرمه ای طرح برجسته در طرح های متفاوت مانند راه راه های افقی به رنگ بیجان کت و شلوار مجلسی جان می بخشند.

ترکیب پیراهن سفیدو کت و شلوار کرم و کراوات

ترکیب پیراهن آبی و کت و شلوار سرمه ای و کراوات

راز جذابیت پیراهن آبی روشن زیر کت و شلوار آبی تیره در انتخاب کراوات با طرح های و الگوهای متفاوت است. این ترکیب کاری می کند که گردن آویز به نقطه ی کانونی تبدیل شود. طرح راه راه، طرحی کلاسیک است که بخوبی در این ترکیب جلوه نمایی می کند. برای داشتن ظاهری جذابتر کراوات زرشکی تیره را با ته رنگ های آبی ترکیب کنید.

ترکیب پیراهن آبی و کت و شلوار سرمه ای و کراوات

ست پیراهن آبی روشن کت و شلوار مجلسی سورمه ای با کراوات ساده و طرح دار

 پیراهن صورتی و کراوات

صورتی روشن می تواند تغییر فاحشی در ظاهر شما ایجاد کند. این تن رنگی جسورانه می توند ظاهری متفاوت تر به شما ببخشد. باید اطمینان حاصل کنید رنگ صورتی که برای پیراهن انتخاب می کنید زیاد تیره نباشد. بنابراین به دنبال تن رنگ های ساده تر باشید که با سرمه ای، خاکستری، و قهوه ای روشن همخوانی داشته باشد. راز ترکیب صحیح گردن آویز با آن نیز انتخاب رنگ های مشابه و متضاد است. کراوات بنفش تند، یاسی و سورمه ای بهترین گزینه ها هستند.

 پیراهن صورتی و کراوات

ست پیراهن صورتی و کراوات و کت و شلوار مجلسی و غیر رسمی

پیراهن چهارخانه و کراوات

برای پیراهن چهارخانه، کراواتی با رنگ تند و الگوهایی انتخاب کنید که مطمئن شوید در طرح پیراهن گم نمی شود. برای پیراهن هایی که طرح ظریفی دارند، کراواتی انتخاب کنید که طرح و الگوی روشن تر و واضح تری داشته باشد. مسئله مهم ایجاد تمایز میان کراوات و پیراهن است.

پیراهن چهارخانه و کراوات

ست پیراهن چهار خانه با کت و شلوار مجلسی

پیراهن راه راه و کراوات

پیراهن راه راه به خوبی با کراوات های روشن تر نمود پیدا می کند. اما می توانید با کراوات های راه راه هم ترکیبش کنید طوری که با طرح پیراهن  کنتراست داشته باشد. نکته ی کلیدی برای عالی نشان دادن این ترکیب، این است که پهنای نوار های گردن آویز و پیراهن متفاوت باشد. کراوات با نوارهای پهن تر به خوبی با پیراهنی با خطوط باریک تر خود را نشان می دهد. گردن آویز هایی با طرح های ظریف تر مانند گردن آویز های خال خالی نیز در ترکیب با پیراهن راه راه جلوه ای متمایز دارند.

پیراهن راه راه و کراوات

ست پیراهن راه راه با کت و شوار مجلسی و غیر رسمی به همراه جلیقه

تصاویر بیشتر از ست کت و شلوار مجلسی هنرپیشه ها در مراسم ها و فرش قرمز ها :

کت شلوار مجلسی طوسی

 کت و شلوار رسمی  سرمه ای

 پیراهن سفید کت و شلوار سرمه ای

 کراوات زرشکی با کت و شلوار رسمی سرمه ای

 کت و شلوار رسمی با پیراهن سفید

 کت و شلوار مجلسی سرمه ای با پیراهن سیاه

 کت و شلوار مجلسی سرمه ای روشن

 پیراهن سفید کت و شلوار رسمی سرمه ای تیره

 کت و شلوار مجلسی با جلیقه

 کت و شلوار رسمی  بدون کراوات

 کت و شلوار رسمی


برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا