گوناگون

هنرمند ایرانی خالق لنز آبی حیرت انگیز

یکی از مهمترین موزه های جهان، موزه امپراتوری آمستردام رقابتی را به تازگی ترتیب داد که طراحان خلاق از سرتاسر جهان در آن شرکت کردند. جایزه این رقابت ده هزار یورو بود اما مهمتر از جایزه نقدی شناخته شدن و معرفی طراحان تازه نفس و خوش قریحه ای بود که نوید بخش دور جدیدی از ابتکارات هنرمندانه بودند. شرکت کنندگان در این مسابقه باید با الهام از آثار این موزه اثرات هنری خود را خلق می کردند. این هنرمندان در استفاده از نقوش و موتیف های آثار این موزه آزاد بودند و می توانستند در حوزه های وسیعی همچون مد و زیبایی، اکسسوری و طراحی داخلی آثار خود را پدید آورند.این هنرمندان موظف بودند اثری منحصربفرد و بی سابقه خلق کنند.

یکی از برجسته ترین آثاری که در این رقابت خلق شد لنزی آبی رنگ بود که توسط هنرمند ایرانی، علی سلطانی و هنرمند فرانسوی فرانسین لکلرک ارائه شد. در طراحی این لنز آبی رنگ استثنایی از موتیف های دیوارهای کاخ های سلطنتی انگلستان در قرن هفدهم الهام گرفته شده است.

هنرمند ایرانی خالق لنز آبی حیرت انگیز

در مرکز این لنز حیرت انگیز شوالیه ای سوار بر اسب دیده می شود که با حاشیه ای پرجزییات و بسیار ظریف از نقوش قدیمی و کلاسیک احاطه شده است. این لنز جزء ده اثر برتر این رقابت انتخاب شد و بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان و داوران هنری واقع شد.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا