استایل و مد آقایان

نکاتی که آقایان پیش از خرید کت شلوار باید بدانند

راهنمای خرید کت شلوار

راهنمای خرید کت شلوار

خرید کت شلوار یک سرمایه گذاری است. کت و شلوار لباسی است  که اگر درست و اصولی خریده شود جذابیتی خاص به آقایان خواهد بخشید که در دیگر لباس های مردانه نظیرش را نمی توان یافت . اما چگونه میشود یک کت و شلوار عالی خرید؟ توصیه های ما را دنبال کنید و خود را برای خریدی عالی آماده کنید.

بدانید چرا میخواهید کت شلوار بخرید

قبل از اینکه حتی فکر خرید بکنید باید بدانید که به چه منظوری می خواهید کت و شلوار بخرید. کت و شلواری برای موقعیت های شغلی میخواهید یا برای ملاقات های خاص؟  خریدن کت و شلوار کار بسیار دقیق و سختی است پس باید بدانید که چه هدفی را دنبال میکنید تا به نتایج دلخواه خود برسید. مثلا اگر به دنبال کت و شلواری برای موقعیت های رسمی هستند، کت و شلوارهای تک رنگ و کلاسیک بهترین گزینه هستند اما برای مهمانی و یا جلسات غیر رسمی تر می توانید از کت تک و شلواری با رنگ های متضاد استفاده کنید.

راهنمای خرید کت شلوار مردانه و اصول آن

قبل از خرید کت شلوار سایزتان را بشناسید

سایز خود را بشناسید

مهمترین نکته هر کت و شلواری تناسب آن با فرم بدن آقایان است. هشت قانون زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید در خرید کت شلوار اشتباه نخواهید کرد.

۱- پد کتف ها نباید به سمت پشت شانه ها حرکت کند

۲- در کت و شلوار های دو دکمه ای ناف شما نباید زیر دکمه اول قرار بگیرد. در سه دکمه ای ها نباید زیر دکمه وسط باشد

۳- وقتی دستانتان را در کنار بدن قرار میدهید، مچ دست هایتان باید با دکمه  کت در یک راستا باشد.

۴- آستین های کت باید تا بالای مچ دستتان جایی که ساعتتان را  می بندید باشد. اما اگر لباس مناسبی پیدا کردید و آستین هایش مشکل داشت میتوانید با رجوع به یک خیاط مشکل را برطرف کنید.

قبل از خرید کت شلوار سایزتان را بشناسید

۵-  یقه های پیراهنتان باید با لبه های کت در یک راستا قرار گیرد.

۶- فقط به اندازه یک کف دست باید بین کت و بدنتان فاصله باشد ، اگر این فاصله بیشتر از این باشد حکت بزرگتر از سایز شماست و ظاهری ناخوشایند خواهد ساخت.

۷- کت و شلوار را با هم  پرو کنید. گاهی اوقات پیش می آید که شلوار مناسب شماست اما کت خوب بر تن شما نمی نشیند.

۸٫با دیدن شانه سریعا میتوانید بگوید که کت و شلوار اندازه هست یا نه. اگر شانه ها مناسب نباشند هیچ خیاطی نمیتواند آن را درست کند.

نکاتی درباره راهنمای خرید کت شلوار

ظاهری جذاب برای خود بسازید

در این رابطه باید به چند نکته مهم و کلیدی توجه کنید:

۱- با رجوع به خیاط میتوانید اندازه آستین های کت را تنظیم کنید طوری که آستین پیراهن شما از زیر آستین کت مشخص باشد. یادتان باشد هیچ چیز بدتر از کتی با آستین های بلند نیست. همچنین می توانید کناره های کترا برای هماهنگ کردن با یقه تنگ کنید، این کار مانع چین خوردن پیراهن در زیر کت می شود.

کت شلوار و اصول و راهنمای خرید کت شلوار

۲- هیچوقت طرح و جنس دستمال جیبتان را با کروات یک مدل ست نکنید. همیشه برای حفظ ظاهری شیک باید بین دستمال جیبی و کراوات تضاد باشد.

۳- کت و شلوار های مشکی هیچ وقت از مد نمی افتند بنابراین همیشه یکی از این کت و شلوارهای جذاب را در کمد لباس هایتان داشته باشید.

۴- چاک وسط کت یکی از مدهای کلاسیک است که همیشه می توان از آن استفاده کرد اما دو چاک در کناره ها نشان از خوش مشرب بودن شما دارد و نوعی حس صمیمیت را القاء می کند.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا