استایل و مد بانوان

خانمهای بالای پنجاه سال چطور می توانند جذابتر بنظر برسند؟

بسیاری به اشتباه فکر می کنند که زنان بالای پنجاه سال دیگر نمی توانند همانند سال های جوانی خود خوش لباس باشند و ظاهری شیک داشته باشند. اما با نگاهی دقیقتر زنانی را در سرتاسر جهان خواهیم دید که با وجود سن بالای خود همچنان بسیار زیبا لباس می پوشند و در مرکز توجه اند. شاید برای شما سوال پیش آمده که این زن ها چگونه لباس های خودرا انتخاب می کنند که ظاهری شیک و در عین حال باوقار از خود می سازند. اگر می خواهید به جواب این سوالتان برسید مطلبی که ادامه می آید را دنبال کنید.

۱- در  قدم اول باید برای خود یک دوست خوش لباس انتخاب کنید. دوستان خوش لباس بیشترین تاثیرات را بروی خانمها در هر رده سنی می گذارند. این دوست خوش تیپ شما می تواند خواهر و یا حتی دخترتان باشد یا هرکس دیگری که بتواند به شما در انتخاب ظاهری شیک کمک کند.

۲- توصیه دوم ما این است که به مدل موهای خود تنوع دهید. البته این به معنی نیست که هر ماه موهایتان را کوتاه کنید. تنها کافی است موهایتان را به سبک های مختلف سشوار بکشید و یا رنگ آنها راعوض کنید. قانون طلایی این است که هرگز نباید اجازه دهید موهایتان نامرتب و بدون حالت باشد. برای خانمهای بالای ۵۰ سال موهای کوتاه حالت دار بهترین انتخاب هستند.

۳- دیگر توصیه ما این است که سبک آرایش خود را عوض کنید. بسیاری از خانمها وقتی به سن پنجاه سالگی می رسند در زمینه استفاده از لوازم آرایش بسیار محتاط می شوند و کمتر به سراغ آنها می روند. بجای کم کردن استفاده از لوازم آرایش باید از آنها استفاده درستی کرد. استفاده زیاده از حد کرم پودر و پنکک پوست را خشک تر و چین و چروک ها را نمایان تر می کند. بنابراین سعی کنید از کرم پودرهای مخصوص خانمهای بالای پنجاه سال و یا کرم پودرهایی که بافت بسیار نرمی بر روی پوست ایجاد می کنند استفاده کنید. برای آرایش چشم ها، یک سایه چشم هماهنگ با رنگ پوست و رنگ لباستان، یک خط چشم نازک و کمی ریمل ترکیبی ایده آل است. از رنگ هایی همچون آبی، سبز و بنفش پررنگ در سایه چشم با احتیاط و بسیارکم استفاده کنید تا ظاهری ملیح تر از خود بسازید.

۴- به کمد لباس هایتان سروسامان بدهید. اگر تابحال این کار را نکرده اید حتما همین الان دست بکار شوید. لباس هایی را که به شما ظاهری کسل کننده و ناخوشایند می دهند را بدون تردید کنار بگذارید. می توانید در این مرحله از همان دوست خوش لباستان کمک بگیرید. اگر لازم دیدید به کمد لباسهایتان چیزهایی را اضافه کنید حتما این کار را بکنید البته با برنامه ریزی قبلی.

۵- ار برندهای معتبر خرید کنید. هیچ چیز مثل پوشیدن یک لباس از برندی شناخته شده که کیفیت و ظاهری عالی دارد، نمی تواند حس خوبی به خانمها ببخشد. اگر نمی توانید همه لباس هایتان را از برندهای معتبر بخرید حداقل یک یا دو لباس را از این برندها انتخاب کنید، مثلا کیف یا کفشتان را.

۶- از لباس های خیلی تنگ و یا گشاد حذر کنید. این یکی از نکات طلایی خرید لباس برای همه خانمها است. لباس های خیلی تنگ و یا گشاد ظاهری شلخته و ناخوشایند برای شما می سازد. لباس ها باید اندازه تان باشد ودر آنها احساس راحتی کنید.

۷- لباس های مختلف را امتحان کنید. بسیاری از خانمهای بالای پنجاه سال با دیدن رنگ لباس و یا طرح های روی آن بسرعت به این نتیجه می رسند که آن لباس مناسب سنشان نیست. اما واقعیت این است که تا آن لباس را بر تنتان نبینید نمی توانید متوجه شوید که به شما می آید یا نه. برای این که در این سن بتوانید همچنان خوش لباس باشید باید کمی جسارت بخرج دهید.

۸- از شلوار جین غافل نشوید. خانم های بالای پنجاه سال می توانند با خیال راحت از شلوار جین استفاده کنند و ظاهری جوان و پرانرژی از خود بسازند. این شلوارهای زیبا مخصوصا در مسافرتها و مهمانی های دوستانه شما را خوش لباس نشان می دهند. در انتخاب شلوار جین دقت بخرج دهید و شلوارهای خوش دوخت را انتخاب کنید. بزرگترین حسن این شلوارها این است که آنها را می توانید با لباس های متعددی ست کنید.

۹- کت های مناسب سایزتان را انتخاب کنید. کت های زنانه کلاسیک ظاهری باوقار و جذاب به خانمهای بالای ۵۰ سال می بخشد. ترکیب کت رنگ روشن و شلوار تیره برای خانمهای با بالاتنه لاغرتر و پایین تنه پرتر و کت رنگ تیره و شلوار رنگ روشن برای خانمهای با بالاتنه بزرگتر و پایین تنه کوچکتر ترکیبهایی ایده آل هستند.

۱۰- وزن خود را کنترل کنید. حتما بارها وبارها این توصیه را شنیده اید و دیگر برایتان تکراری شده است. اما اگر حقیقتا به دنبال ظاهری جذاب و زنانه هستید باید وزن خود را کنترل کنید. با این روش هم انتخاب لباس برایتان آسانتر می شود و هم اعتماد بنفس بهتری پیدا خواهید کرد.

۱۱- کفش های مناسب انتخاب کنید. یکی از اشتباهات رایج زنان در این سن یا پوشیدن بیش از حد کفش های اسپرت است یا پوشیدن کفش هایی که پاشنه های بسیار بلندی دارند. شما باید متناسب با موقعیت کفشتان را انتخاب کنید. در مهمانی های دوستانه می توانید از کفش هایی با پاشنه های کوتاهتر استفاده کنید و در مهمانی های رسمی تر می توانید از کفش هایی که اندازه پاشنه شان متوسط است استفاده کنید. کفش اسپرت بهترین گزینه برای مسافرتها و حتی مهمانی های غیررسمی هستند.

۱۲- لباس زیرهای جدید را جایگزین قدیمی ترها کنید. لباس زیر یکی از مهمترین لباس های یک خانم در هر رده سنی است و هیچ چیز بدتر از پوشیدن لباس زیری کهنه، بدحالت و یا نامتناسب نیست.پس حتی اگر لازم شد همه لباس زیرهای قدیمی خود را دور انداخته و سریعتر چند لباس زیر زیبا و متناسب برای خودتان بخرید. در هنگام خرید به سایزتان به دقت توجه کنید زیرا انتخاب درست لباس زیر بیش از آنچه که فکر می کنید در ظاهر شما تاثیر می گذارد.

 

۱۳- مجلات و سایت های مد را دنبال کنید. این روش یکی از بهترین روشها برای ساختن ظاهری فوق العاده است. اگر دنبال کردن مجلات و سایت های مد و زیبایی بخشی از امور روزمره شما شود تاثیرش را پس از مدتی حتما خواهید دید. هر ساله محصولاتی مخصوص خانمهای بالای ۵۰ سال به بازار عرضه می شوند که می توانید از طریق این مجلات با آنها آشنا شوید. علاوه براین، مجلات و سایت های حرفه ای مد و زیبایی همیشه حاوی توصیه های کاربردی برای مناسب لباس پوشیدن هستند.

۱۴- اعتماد بنفس خود را حفظ کنید. آخرین و مهمترین توصیه ما به شما این است که در هر شرایطی اعتماد بنفستان را از دست ندهید. یادتان باشد حتی اگر بتوانید زیباترین لباس ها را با ایده آل ترین ترکیب رنگی بپوشید تا زمانی که اعتماد بنفس نداشته باشید خوش لباس بنظر نخواهید رسید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا