استایل و مد بانوان

مدل های مشهور جهان چگونه از پوست خود مراقبت می کنند؟

یکی از بزرگترین ویژگی های هر مدل داشتن پوستی سالم و درخشنده است. شاید بسیاری فکر کنند که مدل ها با آرایش های سنگین و یا گریم های سینمایی پوستشان را زیبا جلوه می دهند اما در حقیقت این چنین نیست. از ملزومات هر مدل موفقی داشتن پوستی سالم و بی عیب و نقص است. حال سوال این است که مدل ها برای با طراوات نگه داشتن پوستشان از چه حربه هایی استفاده می کنند؟ بسیاری از این مدل ها و آرایشگران و پزشکان پوست به این سوال پاسخ داده اند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

روغن های گیاهی موثر در سلامت و زیبایی پوست

۱- بسیاری از مدل های مشهور از روغنهای گیاهی همچون روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده می کنند. روغن نارگیل یکی از محبوبترین روغن ها در میان مدل هاست. میراندا کر یکی از رازهای زیبایی پوست خود را استفاده هرروزه از روغن نارگیل عنوان کرده است.

روغن های گیاهی موثر در سلامت و زیبایی پوست

استفاده از گلاب برای پاکسای پوست ؛ محبوب در بین سلبریتی ها

۲- مدل های مشهور از گلاب برای پاکسازی روزمره پوستشان استفاده می کنند. شاید برایتان کمی عجیب باشد که با وجود پاک کننده های قوی از برندهای معتبر جهان، مدل ها بطور معمول از گلاب برای پاکسازی پوستشان استفاده می کنند، اما این حقیقت دارد. این پاک کننده طبیعی بخوبی پوست را تمیز کرده و اجازه تنفس به آن می دهد.

استفاده از گلاب برای پاکسای پوست ؛ محبوب در بین سلبریتی ها

استفاده از تونر به جای آب و صابون

۳- مدل ها صبح ها بجای شستن صورت از تونر استفاده می کنند. شستن مداوم صورت باعث می شود که پوست چربی لازم و طبیعیش را از دست بدهد. ایلدی پیکار، مشاور پوست مدل هایی همچون میراندا کر و ایرینا شایک در این زمینه می گوید: “بهتر است که پوستتان را فقط شب ها بشویید و صبح ها بجای شستشوی صورت از تونر استفاده کنید. تونرها pH پوستتان را تنظیم می کنند چرا که نه زیاد روغنی هستند و نه زیاد خشک”.

استفاده از تونر به جای آب و صابون

شکر ؛ دشمن زیبایی پوست

۴-  مدل ها کمترین استفاده را از شکر می کنند و وزنشان را ثابت نگه می دارند. شاید فکر کنید استفاده از شکر و یا افزایش وزن چندان ارتباطی با پوستتان ندارد. اما در حقیقت ارتباط مستقیمی بین این فاکتورها وجود دارد. مصرف زیاد شکر علاوه بر ایجاد مشکلات جسمی باعث سرعت تخریب پوست می شود و به مرور چین و چروک های پوست را تشدید می کند. دلیل آن هم پروسه ای طبیعی با نام گلیکوزیله شدن یا قندی شدن است. شکر به مروز زمان کلاژن و الاستین پوست را تضعیف می کند. تغییر وزن مداوم نیز از دیگر دشمنان سلامت پوست است. منقبض و منبسط شدن مکرر پوست عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد.

شکر ؛ دشمن زیبایی پوست

مدام به دکتر پوست تان سر بزنید !

۵- مدل ها مرتب پوستشان را مورد بررسی قرار می دهند. مدلهای مشهور اغلب دکترهای پوست مخصوص بخود را دارند که هر ماه پوست آنها را معاینه کرده و اقدامات لازم را انجام می دهند. اگر امکان معاینه هرماه یکبار را ندارید حداقل سه ماه یکبار باید به دکتر پوست مراجعه کرده تا از بروز مشکلات حاد جلوگیری کنید.

مدام به دکتر پوست تان سر بزنید !

ضد آفتاب این کرم جادویی

۶- مدل ها بطور مرتب از ضدآفتاب استفاده می کنند. استفاده از ضدآفتاب مناسب با پوست یکی از ملزومات داشتن پوستی شاداب است. البته نباید در استفاده از آن افراط کرد. درباره نحوه استفاده از ضدآفتابها بهترین روش مشورت با پزشک متخصص خودتان است، چرا که نحوه مصرف این کرم جادویی از پوستی به پوست دیگر متفاوت است.

ضد آفتاب این کرم جادویی

آب بنوشید و از مرطوب کننده ها غافل نشوید

۷- مدلها همیشه پوست خود را مرطوب نگه می دارند. شاید این نکته تکراری بنظر برسد اما آب خوردن زیاد می تواند حتما به سلامت پوست کمک کند. هیدراته کردن پوست با نوشیدن مکرر آب یکی از کلیدی ترین راهها برای داشتن پوستی زیبا است. در کنار نوشیدن آدم باید بطور مرتب از کرم های مرطوب کننده سازگار با پوستتان استفاده کنید.

آب بنوشید و از مرطوب کننده ها غافل نشوید

ورزش های هوازی ؛ مفید برای پوست

۸- مدلها همیشه ورزش می کنند. یکی از بزرگترین نتایج ورزش کردن داشتن پوستی شاداب است. به هنگام انجام فعالیت های ورزشی خون و دیگر مواد مغذی به سطح پوست می آیند و به مرور سلولهای پوستی را تقویت می کنند. ورزشهای هوازی بیشترین تاثیر را بر روی پوست دارند.

ورزش های هوازی ؛ مفید برای پوست

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا