استایل و مد بانوان

اولین مدل مسلمان و محجبه برند اچ اند ام H.M

«ماریا ادریسی » مدل مسلمان و ۲۳ ساله انگلستانی است

که توانسته تغییری قابل توجه در نگاه به صنعت مد خیابانی در لندن ایجاد کند. بیش از ۱۲ درصد جمعیت لندن خود را مسلمان می‌دانند اما با این وجود وقتی به عرصه مد می‌رسیم معمولا برندهای اصلی این حوزه، وجود یا در واقع نیازهای این جمعیت را نادیده می‌گیرند.

با این وجود برنامه جدید برند «H&M» با نام «بستن حلقه» که به دنبال مد ماندگار است، از یک مدل محجبه به نام ماریا ادریسی در تبلغات خود استفاده کرده است.

ادریسی ؛ مدل مسلمان برند اچ اند ام

این مدل ۲۳ ساله لندنی می‎گوید:

«در عرصه مد همیشه مانند آن است که زنان باحجاب را نادیده می‌گیرند. مثل اینکه سلیقه ما اصلا اهمیت ندارد. اما برایم جالب است که برندی به این بزرگی به روش پوشش و حجاب ما توجه کرده است. شاید دلیل آن گسترش مد حجاب در چند سال اخیر باشد. اما بالاخره دیدن حجاب در عرصه اصلی صنعت مد یک دستاورد مهم است.»
این برنامه جدید برند H&M در قالب یک فیلم ویدیویی منتشر شده است و هدف آن تشویق مردم به فروش دوباره  لباس‌هایشان در فروشگاه‌های این برند بوده است. در واقع همین رویکرد مثبت برنامه یکی از دلایل پذیرفتن شغل مدلینگ از سوی ادریسی بوده است. او می‌گوید: «فکر کردم با هدف مثبتی کار می‌کنند.»
ادریسی که اصلیتی پاکستانی و مراکشی دارد

همانند اغلب مدل‌های روز دنیا در اینستاگرام کشف شد. البته این اولین‌بار نیست که او وارد دنیای مد و زیبایی می‌شود. او بنیانگذار «سالن مراکش» یک آرایشگاه زیبایی در «وستبورن» است که در آرایش با حنا و پولیش حلال ناخن تخصص دارد. اردیسی تنها اقلیت دینی نیست که در ویدیوی برنامه برند H&M نقش‌آفرینی می‌کند. در این برنامه از چند مدل شیوخ حوزه خلیج‌فارس و مردانی با لباس‌های سیک‌های هند نیز استفاده شده است.

ادریسی با اشاره به احترام برند H&M به باورهای دینی خودش به‌ویژه در تعامل با جنس مخالف می‌گوید: «مثلا اگر عکاس متوجه می‌شد مشکلی در لباسم وجود دارد، حتما یک نفر خانم را برای برطرف کردن آن صدا می‌کردند که این یعنی احترام به من.»

 

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا