خودروهای لوکس

همه چیز درباره بوگاتی Bugatti ؛ گرانترین خودروی لاکچری دنیا

همه چیز درباره بوگاتی ؛ گرانترین خودروی لاکچری دنیا 2

شاید برای کسانی که تا آمدن ویرون از بوگاتی آگاهی چندانی نداشتند این مورد قدری شگفت‌آور باشد اما این خودروساز فرانسوی تاریخی طولانی و جالب دارد. بااینکه شما تشابهات بصری زیادی را بین شیرون و ویرون می‌بینید اما شیرون به‌طور مؤثری به آینده توجه دارد و ویژگی‌های بصری گذشته را با آینده ترکیب کرده است. برای نمونه به خط نقره‌ی جلا داده‌شده‌ی C شکل نگاه کنید، این خط به نمای نیمرخ شیرون تسلط دارد. این خط تقلیدی از بوگاتی تایپ ۵۷SC آتلانتیک دهه‌ی ۳۰ است.

همه چیز درباره بوگاتی ؛ گرانترین خودروی لاکچری دنیا / BugattiVeyron شش میلیاری در تهران

هرآنچه باید درباره‌ « بوگاتی شیرون » Bugatti Chiron بدانید

اینجا ده نکته‌ وجود دارد که ممکن است شما درباره‌ی شیرون جدید ندانید.

همانند یک چرخه‌ی منظم، هر ۱۰ سال یک‌بار تاج قهرمانی حداکثر سرعت خودروها دست‌به‌دست می‌شود. زمانی که من در دهه‌ی ۹۰ و در حال بزرگ شدن بودم، قدرت در دست مک لارن اف ۱ با حداکثر سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت بود. یک دهه‌ی بعد بوگاتی ویرون با سرعت ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت، تاج قهرمانی را ربود. حالا هم حشره‌ی بزرگی پا به میدان گذاشته است.

همه چیز درباره بوگاتی ؛ گرانترین خودروی لاکچری دنیا / BugattiVeyron شش میلیاری در تهران
۲۰۱۷ Bugatti Chiron

باوجود ۱۵۰۰ اسب بخار در پشت صندلی‌های عقب، بوگاتی شیرون برای جابجایی رکورد حداکثر سرعت دنیای خودرو در دهه‌ی آینده طراحی‌شده است…اینجا ده نکته‌ای وجود دارد که ممکن است شما درباره‌ی شیرون جدید ندانید.

کشور سازنده بوگاتی ؛ فرانسه

زبان فرانسوی شما چطور است؟

آن‌هایی که در بخش اخبار ورزشی کار می‌کنند ممکن است شیرون را “کایرون” خطاب کنند. اما درواقع تلفظ صحیح همین “شیرون” ترجیحاً با لهجه‌ی غلیظ فرانسوی است. این خودرو به پاس راننده‌ی افسانه‌ای بوگاتی یعنی آقای لوئیس شیرون به این نام مزین شده است.

شیک و کاربردی

شاید برای کسانی که تا آمدن ویرون از بوگاتی آگاهی چندانی نداشتند این مورد قدری شگفت‌آور باشد اما این خودروساز فرانسوی تاریخی طولانی و جالب دارد. بااینکه شما تشابهات بصری زیادی را بین شیرون و ویرون می‌بینید اما شیرون به‌طور مؤثری به آینده توجه دارد و ویژگی‌های بصری گذشته را با آینده ترکیب کرده است. برای نمونه به خط نقره‌ی جلا داده‌شده‌ی C شکل نگاه کنید، این خط به نمای نیمرخ شیرون تسلط دارد. این خط تقلیدی از بوگاتی تایپ ۵۷SC آتلانتیک دهه‌ی ۳۰ است.

صحبت از نقره‌ی جلا داده‌شده است

نشان بوگاتی که بر روی جلوپنجره‌ی شیرون نقش بسته از نقره‌ی واقعی لعاب داده‌شده با دست ‌ساخته شده و برای کمپانی مادر یعنی فولکس‌واگن ۵۵۰ دلار آب‌خورده است.

ما ۰٫۰۲ درصد هستیم!

این نشان ۵۵۰ دلاری تنها ۰٫۰۲ درصد از قیمت تخمینی ۲٫۷ میلیون دلاری شیرون را تشکیل می‌دهد! طبق گفته‌ی بوگاتی، یک خریدار متوسط شیرون صاحب ۴۲ خودرو، یک جت، یک قایق، سه بالگرد و ۴ خانه است.

می‌رود که واقعاً سریع باشد


بوگاتی هنوز درباره‌ی حداکثر سرعت شیرون فروتن و خاضع است اما شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای پیشنهاد می‌کنند که حداکثر سرعت این خودرو حداقل ۴۴۲٫۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود، ۱۱ کیلومتر بر ساعت سریع‌تر از ویرون سوپر اسپورت و ۸ کیلومتر بر ساعت سریع‌تر از هنسی ونوم جی تی.

همه چیز درباره بوگاتی ؛ گرانترین خودروی لاکچری دنیا / BugattiVeyron شش میلیاری در تهران

اما خیلی سریع نه

بوگاتی حداکثر سرعت خودروهای مشتریان را به ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود کرده است. حداکثر سرعت واقعی شیرون می‌تواند توسط تکنسین‌های کارخانه و پس از بالانس فوق دقیق چرخ‌ها و لاستیک‌ها و برخی حسگرهای اضافی شکسته شود.

قدرت بیشتر!

برای این سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت، شیرون قطعاً به پیشرانه‌ای عظیم نیاز دارد. شیرون توسط یک پیشرانه‌ی به‌روز شده ۸ لیتری،۴ توربویی ۱۶ سیلندر متعلق به ویرون نیرورسانی می‌شود. زیر کاپوت شیرون، این پیشرانه‌ی عظیم ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۶۵ lb-ft گشتاور تولید می‌کند و نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته با کلاچ دوبل به هر چهارچرخ انتقال می‌یابد.

شما هرگز نمودار داینوی شبیه این را ندیده‌اید

اکثر نمودارهای داینو، منحنی‌های قدرت و گشتاور صعودی هستند که به‌طور آرام در طول محور Y و X افزایش می‌یابند. اما درباره شیرون اوضاع متفاوت است. منحنی گشتاور بوگاتی در دور موتور ۲۰۰۰ به‌طور وحشتناکی در طول محور Y صعود می‌کند و پس‌ازآن تا محدوده‌ی دور موتور ۶۷۰۰ تخت باقی می‌ماند و منحنی قدرت شیرون شبیه خط قدرت است و موشک‌وار تا دور موتور ۶۷۰۰ بالا می‌رود.

حشره‌ی بزرگ می‌تواند دریفت کند

ویرون یک گزینه‌ی بد برای عبور از راه‌های کانیون بود. به‌عنوان نتیجه، مهندسان بوگاتی توجه ویژه‌ای به هندلینگ شیرون داشته‌اند و هایپرکار جدید را به فرمان الکتریکی جدید، دامپرهای جدید و لاستیک‌های دست‌ساز میشلین پایلوت اسپورت کاپ مجهز کرده‌اند. بله ما تضمین می‌کنیم که شیرون جدید می‌تواند دریفت کند

دمیدن هوای گرم

شیرون از فوت کوزه‌گری جدید برای خارج کردن گازهای اگزوز استفاده می‌کند. اگرچه به نظر می‌رسد که شیرون تنها ۴ خروجی اگزوز دارد، اما باید گفت که این خودرو درواقع ۶ خروجی تیتانیومی اگزوز دارد.۴ تا از آن‌ها در مرکز قرار دارند و دوتای دیگر به طرفین چپ و راست خودرو متمایل شده‌اند که به دیفیوزر عقب شیرون کمک می‌کنند تا در سرعت‌های بالا نیروی داون فورس را افزایش دهد.

همه چیز درباره بوگاتی ؛ گرانترین خودروی لاکچری دنیا / BugattiVeyron شش میلیاری در تهران


ویدیو خط تولید بوگاتی شیرون Bugatti Chiron


۱۱ نکته درباره بوگاتی شیرون که شاید ندانید

همه از مدل جدید بوگاتی شیرون انتظار دارند تا یک رکورد سرعت جدید برای خودروهای تولیدی به ثبت برساند، ولی این خودروی چند میلیون دلاری فقط به خاطر سرعت بالای خود معروف نشده است و قابلیت‌های بسیار دیگری نیز دارد.

وب سایت پدال: همه از مدل جدید بوگاتی شیرون انتظار دارند تا یک رکورد سرعت جدید برای خودروهای تولیدی به ثبت برساند، ولی این خودروی چند میلیون دلاری فقط به خاطر سرعت بالای خود معروف نشده است و قابلیت‌های بسیار دیگری نیز دارد.

شیرون ادامه‌دهندهٔ راه بوگاتی ویرون فوق‌العاده است. خودرویی که توسط بوگاتی برای عصر جدید بازطراحی شده است و همچنین استانداردهای دنیای ابرخودروها را در صنعت خودرو از نو تعریف می‌کند، و همچنین طراحی جدید و تکنولوژی‌های نوآورانه‌ای را نیز به دنیای ابرخودروها اضافه می‌كند.

درحالی‌که موتور ۸.۰ لیتری مجهز به چهار توربو شارژ ۱۶ سیلندر W شکل ۱۵۰۰ اسب بخاری آن توجه همه را به خود جلب کرده است، بازیگران اصلی پشت پروژهٔ شیرون اطلاعات، جزئیات و نکات جدیدی را در مورد این خودرو به ما داده‌اند که توجه و علاقهٔ ما را به آن بیش از پیش کرده است.

%d9%87%d9%85%d9%87-%da%86%db%8c%d8%b2-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%a8%d9%88%da%af%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%9b-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88

چهار توربوشارژر

یکی از اصلی‌ترین عوامل عملکرد فوق‌العاده شیرون سیستم توربوشارژر آن است. چهار توربوشارژر روی موتور این خودرو همانند ویرون نصب شده است، ولی اندازهٔ توربوهای شیرون حدوداً ۶۹ درصد بزرگ‌تر از ویرون می‌باشد. کمپرسورهای بزرگ‌تر به معنای اینرسی بیشتر است و این تأخیر توربوی بیشتری را به ارمغان خواهد آورد.

برای مقابله با این تأخیر و غیرقابل مشاهده کردن آن، بوگاتی یک سیستم دومرحله‌ای طراحی کرده است: دو توربوی اول در ۱۹۰۰ دور در دقیقه درگیر می‌شوند، و اگزوز سپس به‌طور مستقیم با فلپی که دو توربوی دیگر را در ۳۸۰۰ دور در دقیقه فعال می‌کند درگیر می‌ شود و آن را در مرحلهٔ چهار توربو قرار می‌دهد. این‌گونه است که می‌توانید از یک موتور خودرو ۱۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور به دست بیاورید.

آئرودینامیک فعال: بالهٔ عقب

با نیم‌نگاهی به ثبت یک رکورد سرعت جدید، ولفگانگ دورهایمر مدیرعامل بوگاتی گفته است که شیرون در سال ۲۰۱۸ شانس خود را برای این امر امتحان خواهد کرد، ازاین‌رو استفادهٔ استراتژیک از تجهیزات آئرودینامیک فعال به امری غیرقابل‌اجتناب تبدیل می‌شود. قابل‌توجه‌ترین مورد بالهٔ عقب کاملاً سازگار شوندهٔ شیرون می‌باشد، که وزن کمتری داشته و سطوح درگ کمتری در مقایسه با بالهٔ ویرون دارد و می‌تواند با توجه به آنچه در لحظه موردنیاز است به یکی از چهار موقعیت اصلی تغییر وضعیت دهد.

فراتر از یک حالت کاملاً جمع شده، این باله می‌تواند در حالت حداکثر سرعت کمی بالا بیاید، یا در حالت‌های هندلینگ و اتوبان به‌طور کامل باز شود. در هر حالت، بالهٔ خودرو این قابلیت را دارد که به‌منظور رسیدن به دینامیک بهتر در زوایای مختلفی تغییر حالت دهد. هنگامی‌که کمی به سمت جلو کج شود، باله می‌تواند با بازی کردن نقش ترمزی هوایی به ترمزهای غول‌آسای خودرو برای کاهش سرعت آن کمک کند.

مهندسان این موضوع را به ما می‌گوید چون آزمایش تونل باد به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است که بسیار از محدودیت شیرون کمتر است. بوگاتی مجبور شد برای کامل کردن آنالیزهای حداکثر سرعت از پیست گروه فولکس‌واگن در نزدیکی‌های شهر ولفسبورگ استفاده کند. با آزمایش‌های انجام شده در سرعت‌های بالاتر از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت، مهندسان می‌گویند که شیرون در کلاس توسعهٔ مختص به خود می‌باشد.

رینگ و تایرهای قدرتمند

همانند ویرون، بوگاتی برای ساخت تایری مناسب که بتواند از پس قدرت و سرعت شیرون بربیاید به شرکت میشلن همکاری نزدیکی داشته است. برای این خودرو شرکت میشلن تایرهایی ویژه با اندازهٔ ۲۸۵/۳۰ R۲۰ برای چرخ‌های جلو و تایرهای ۳۵۵/۲۵ R۲۱ برای چرخ‌های عقب طراحی کرده است.

همه چیز درباره بوگاتی ؛ گرانترین خودروی لاکچری دنیا / BugattiVeyron شش میلیاری در تهران

بوگاتی از یک ترکیب رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب برای این خودرو استفاده کرده است، دلیل آن این می‌باشد که این مجموعه می‌تواند ابعاد و همچنین دینامیک بهتری را برای خودرو ارائه نماید. برای هماهنگی با این تغییرات، و همچنین ساخت ترمزهایی بزرگ برای تایرهای بزرگ خودرو، کالیپرهای بزرگ شیرون از هشت پیستون در جلو و شش پیستون در عقب به ازای هر کالیپر استفاده کرده است. این کالیپرها نقشی اساسی در ارائهٔ عملکردی فوق‌العاده و همچنین کاهش آنی سرعت ماورایی شیرون ایفا می‌کنند.

آخیم آنشیت، رئیس بخش طراحی بوگاتی می‌گوید دلیل دیگری نیز وجود دارد که چرا رینگ‌های جلو یک اینچ از رینگ‌های عقب کوچک‌تر هستند: “بر اساس قانون، راننده باید قادر باشد تا چهار درجه پایین را ببیند. هر چه رینگ‌های جلو بزرگ‌تر باشد، راننده در ارتفاعی بالاتر خواهد نشست، موضوعی که به‌عنوان یک طراح هیچ‌گاه شما نمی‌خواهید اتفاق بیفتد.”

آئرودینامیک غیرفعال بسیار بالا

علاوه بر باله، شیرون از یک سیستم مدیریت دریچه‌های هوای پیچیده و تقویت شده نیز بهره می‌برد. کل طراحی قسمت جلوی خودرو با در نظر گرفتن جریان هوا انجام شده است، مخصوصاً در مناطق با فشار هوای بالا مانند جلوپنجره و پرده‌های هوای چرخ‌ها. منطقهٔ درگ مؤثر اطراف چرخ‌ها به‌منظور به حداقل رساندن تلاطم ناشی از چرخش مداوم چرخ‌ها کاهش پیدا کرده است. سه دریچهٔ ورودی هوا در هر سمت کناری خودرو به‌طور خاص برای خنک کردن ترمزها طراحی شده است.

برخی از تجهیزات بسیار مهم به صورت عمدی از دید مخفی شده‌اند، مانند یک فلت و طوقه‌های زیر بدنه که به کانالیزه کردن جریان هوا کمک می‌کنند. شیرون همچنین از یک دیفیوزر عقب بهینه‌شده و همچنین یک اسپلیتر جلوی بهبودیافته ازنظر هندسی بهره می‌برد، که داون فورس قابل‌توجهی را بدون اضافه کردن درگ بیشتر برای خودرو به ارمغان می‌آورد. به‌منظور خنک نگاه داشتن موتور تحت فشار زیاد، خودرو در هر دقیقه به ۶۰ هزار لیتر هوا نیاز دارد، برای این‌که بتوانید بزرگی این عدد را درک کنید، ۶۰ هزار لیتر هوا مقداری است که یک انسان در طول ۵ روز نفس می‌کشد.

فیبر کربن آن را مستحکم و گران‌تر کرده است

با توجه به استحکام و قدرت بالا و درعین‌حال وزن بسیار کم، فیبر کربن یک مادهٔ اولیه فوق‌العاده، هرچند گران‌قیمت برای تولید ابرخودروها می‌باشد. آخیم آنشیت، رئیس بخش طراحی بوگاتی که اعتقاد دارد این بخشی است که کمپانی آن‌ها در صنعت خودرو یکی از پیشگامان می‌باشد در مورد فیبر کربن می‌گوید: “ما قطعاً در این بخش از مهارت و تخصص بالایی برخوردار هستیم. فیبر کربن خود به‌تنهایی یک هنر است.”

اتاق فیبر کربنی شیرون برای یک خودروی جاده‌ای بسیار مقاوم و مستحکم بوده و به عدد ۵۰ هزار نیوتن‌متر به ازای هر درجه از استحکام پیچشی رسیده است. این عدد مشابه استحکام بدنهٔ یک خودروی مسابقه‌ای لومان می‌باشد، یا به‌عبارتی‌دیگر سه برابر قوی و محکم‌تر از یک خودروی معمولی با بدنهٔ فولادی. یک نکتهٔ بسیار جالبی که ما در خط تولید بوگاتی متوجه آن شدیم: اگر رشته‌های فیبر کربن استفاده شده در بدنهٔ شیرون را کنار هم قرار دهید، طول آن به‌اندازهٔ ۹ برابر فاصلهٔ زمین تا کرهٔ ماه خواهد بود.

همه چیز درباره بوگاتی ؛ گرانترین خودروی لاکچری دنیا / BugattiVeyron شش میلیاری در تهران
سرعت حداکثری

خوب، ما نمی‌توانیم لیستی از مواردی که شیرون را از بقیه خودروها جدا می‌کند تهیه کرده و اشاره‌ای به سرعت نکنیم. درحالی‌که بقیهٔ ابرخودروهای فوق‌سریع دنیا مانند فراری لافراری، پورشه ۹۱۸ اسپایدر و مک‌لارن P۱ از موتورهای الکتریکی در کنار موتورهای درون‌سوز خود بهره می‌برند، بوگاتی به‌طور کامل آن مسیر را فراموش کرده و به موتور غول‌آسای درون‌سوز خود بسنده کرده است. پس از رسیدن به سرعت ۴۲۱ کیلومتر بر ساعت با این خودرو، راننده می‌تواند با فشردن یک کلید سرعت خودرو را تا ۴۶۰ کیلومتر بر ساعت افزایش دهد. درواقع این مکانیسمی است که اگر بخواهید قدرت واقعی شیرون را ببینید، بوگاتی به این شکل محدودیت‌های الکترونیکی شیرون را برای شما برخواهد داشت. هرچند، فقط چند نقطه در دنیا وجود دارد که می‌توان به چنین سرعت‌هایی دست یافت.

دکتر ویلی نتوشیل، مهندس ارشد بوگاتی دراین‌باره می‌گوید: “باید این نکته را به یاد داشته باشید که برای توقف کامل خودرویی در آن سرعت به مسافت ترمز بالایی نیاز خواهید داشت. پیست گروه خودروسازی فولکس‌واگن در نزدیکی شهر ولفسبورگ یک مسیر مستقیم طولانی طراحی شده مختص این امر را دارد که در تست‌های حداکثر سرعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین یک پایگاه ارتش در آلمان وجود دارد که در صورت درخواست می‌توانیم از آن نیز استفاده کنیم.”

یک مشتری پر و پا قرص

با خودرویی به این اندازه خاص و ویژه، لیست مشتریان خاص بوگاتی نیز آمار بسیار جالبی در خود دارد. شاید باور نکنید، به‌طور میانگین مشتریان خاص بوگاتی ۴۲ خودرو در گاراژ خود دارند. بله، درست خوانده‌اید، ۴۲ خودرو! بودن در موقعیت آن‌ها قطعاً آرزوی خیلی از عشق خودروها در سراسر دنیاست. آخیم آنشیت در این مورد می‌گوید: “بسیاری از این افراد ۱۰ فراری، تمام مدل‌های مک‌لارن و چندین ابرخودروی دیگر در گاراژ خود دارند. بوگاتی معمولاً گل سرسبد کلکسیون خودروهای آن‌ها محسوب می‌شود.”

با این همه خودرو، بدون شک هیچ‌کدام از آن‌ها کارکرد بالایی نمی‌توانند داشته باشند. به‌طور میانگین، مالکان مدل‌های بوگاتی در سال حدوداً ۲۶۰۰ کیلومتر با آن‌ها رانندگی می‌کنند، و پس از یک دهه حضور در بازار، پرکارکردترین بوگاتی ویرون حاضر در بازار فقط ۴۰ هزار کیلومتر کار کرده است. خودروی سرویس و تست خود کمپانی بوگاتی بیشترین کارکرد را با ۹۰ هزار کیلومتر، رکورد بیشترین کارکرد را به خود اختصاص داده است.

یک نکتهٔ جالب: علاوه بر ابرخودروهای زیادی که مالکان بوگاتی در گاراژهای خود دارند، به‌طور میانگین هرکدام از آن‌ها مالک ۱.۷ جت اختصاصی و ۱.۴ قایق بزرگ تفریحی می‌باشند.

 

همه چیز درباره بوگاتی ؛ گرانترین خودروی لاکچری دنیا / BugattiVeyron شش میلیاری در تهران

مواردی که نمی‌تواند به سرانجام برسد

درحالی‌که بوگاتی شیرون یک ابرخودروی بی‌نظیر دنیای خودرو می‌باشد، چند مورد وجود دارد که بوگاتی قصد انجام آن‌ها را داشته ولی تاکنون موفق نشده آن‌ها را کامل کند.
آنشیت دراین‌باره می‌گوید: “ما ابتدا می‌خواستیم یک دستگیره درب نامرئی و همچنین آینه‌های دیجیتال را برای شیرون ارائه نماییم. این‌ها مواردی بودند که به دلیل مشکلات قانونی موفق به انجام آن‌ها نشدیم.” وی در ادامه با اشاره به کانسپت آینده‌نگرانهٔ فولکس‌واگن توضیح می‌دهد: “وقتی‌که چند سال پیش در حال رانندگی و تست XL۱ بودیم، متوجه شدیم که آینه‌های دیجیتالی در هنگام بارندگی آن استانداردی که ما برای بوگاتی نیاز داریم را ارائه نمی‌کنند. بحث‌های قانونی این موارد هم که جای خود دارد.”

نه همان LED های معمولی خودروی ما!

یکی از بارزترین المان‌های طراحی بوگاتی شیرون، طراحی چراغ جلوی “هشت چشم” آن می‌باشد که به نوعی امضای این خودرو محسوب می‌شود. ساشا سپیلوف، طراح اصلی بدنهٔ شیرون دراین‌باره می‌گوید: “ما در مورد این چراغ‌ها از مدت‌ها قبل تصمیم خود را گرفته بودیم، سال ۲۰۱۱ یا ۲۰۱۲ بود، و ما فکر کردیم که این طراحی می‌تواند به آن ظاهر هدفمند و جذابی که به دنبالش بودیم کمک کند.

” چهار لامپ LED موجود در هر چراغ نوعی ادراک افقی عرضی ایجاد می‌کند، یکی از حقه‌های بصری که به‌منظور عریض‌تر نشان دادن شیرون در مقایسه با ویرون استفاده شده است، درحالی‌که در واقعیت شیرون فقط چند میلی‌متر عرض بیشتری دارد. هرچند این چراغ‌های فقط جنبهٔ زیبایی ندارند.
سپیلوف می‌گوید: “درواقع یک دریچه هوای فعالی داخل چراغ وجود دارد، بنابراین یک جنبهٔ عملکردی نیز این چراغ‌ها دارند و فقط برای زیبایی خودرو طراحی نشده‌اند.” چراغ‌های عقب نیز ارزش جلب‌توجه ما را دارد، بوگاتی می‌گوید این چراغ‌ها با طول ۱.۶ متری خود طولانی‌ترین چراغ‌های LED استفاده شده در صنعت خودرو هستند. داخل پنل این چراغ‌های ۸۲ عدد لامپ LED نصب شده است.



تست‌های نهایی

به دلیل خروجی‌های فوق‌العاده بالای نیرو و گشتاور این خودروی جدید، تست نهایی خودرو در مولشایم باید دوباره انجام بگیرد. کریستوف پیوچون، مدیر تولید و تدارکات بوگاتی می‌گوید: “ما این موتور را برای ویرون توسعه دادیم، ولی گشتاور خروجی آن برای جاده‌های فعلی و همچنین آزمایشی که قصد انجامش را داشتیم بسیار زیاد بود.”

علاوه بر تست نهایی رانندگی ۶۰ کیلومتری، هرکدام از شیرون‌های تولید شده مسافتی ۳۵۰ کیلومتری بیشتری را در جاده‌های واقعی، از جمله جاده‌های کوهستانی منطقه آزمایش شده‌اند. تست‌های شتاب‌گیری و ترمزگیری بیشتر در یکی از باندهای فرودگاه کولمار انجام شده است. آخرین مرحله یک تست هنگام بازگشت می‌باشد که با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت و به‌منظور خنک کردن موتور انجام می‌شود.
یک نکتهٔ جالب: بوگاتی ۳۰ دستگاه خودروی ویژه آزمایش دارد که هم‌اکنون در جاده‌ها به گشت‌وگذار می‌پردازند. این‌ها همان خودروهایی هستند که در حال آزمایش در نقاط مختلف مشاهده شده‌اند، و همچنین از این خودروها برای بازاریابی و نشان دادن آن به خریداران احتمالی نیز استفاده شده است. این خودروها روی‌هم تاکنون بیش از ۴۶۰ هزار کیلومتر مسافت طی کرده‌اند و ۱۰۰۰ تایر عوض نموده‌اند.

“خوی وحشی‌گری”

در مورد پروژهٔ شیرون، تیم طراحی بدنه مجبور بودن اطمینان حاصل کنند که بحث آئرودینامیکی و همچنین سیستم خنک‌کننده می‌توانند پاسخ گوی قدرت بالای موتور خودرو باشند. فرانک هِیل، رئیس تیم طراحی بدنه شیرون در این مورد می‌گوید: “در ابتدا، ما در تمامی اسکچ‌هایمان ۲۵ درصد بیشتر را مدنظر قرار می‌دادیم.” ۲۵ درصد بیشتر را از نظر آماری می‌توان در ۱۵۰۰ اسب بخار نیروی شیرون در مقابل ۱۲۰۰ اسب بخار ویرون مشاهده کرد.

فراتر از نیازهای فنی، طراحان شیرون تلاش کرده‌اند تا خوی و همچنین ظاهری تهاجمی‌تر به این خودرو بدهند. ساشا سلیپانوف، کسی که بعدها مسئولیت تیم طراحی بدنهٔ شیرون را به عهده گرفت اعتقاد دارد: “شخصاً آنچه همواره تلاش کرده‌ام این بوده است که خوی وحشی‌گری بیشتری را در این خودرو ایجاد کنم.”

درحالی‌که ایجاد ظاهری تهاجمی برای بدنهٔ شیرون اولویت داشت، لوکس و شیک بودن اولویت‌های اصلی در طراحی کابین خودرو بودند. ولی اجازه ندهید این ظاهر شیک شما را گول بزند. صفحه سرعت‌سنج این خودرو یادآور قدرت فوق‌العاده بالا، نیروی مطلق و سرعت عجیب‌وغریب شیرون است. عدد ۵۰۰ روی صفحه سرعت‌سنج این خودرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد!

همه چیز درباره بوگاتی ؛ گرانترین خودروی لاکچری دنیا / BugattiVeyron شش میلیاری در تهران


۳۰ عدد شگفت‌انگیز در مورد بوگاتی شیرون

بوگاتی ویرون یک خودروی باورنکردنی بود. ماشینی که می‌توانست در فقط ۲٫۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کرده و نهایتاً به حداکثر سرعت خارق‌العادهٔ ۴۳۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. همچنین این خودرو در نسخهٔ سوپراسپرت خود ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت داشت.

بوگاتی شیرون یک هایپراسپرت شگفت‌انگیز است اما حتی بیشتر شگفت‌انگیز خواهد بود وقتی‌که این مطلب را بخوانید.

بوگاتی ویرون یک خودروی باورنکردنی بود. ماشینی که می‌توانست در فقط ۲٫۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کرده و نهایتاً به حداکثر سرعت خارق‌العادهٔ ۴۳۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. همچنین این خودرو در نسخهٔ سوپراسپرت خود ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت داشت. تمامی این موارد موجب شده بود که ساخت جایگزین ویرون بسیار سخت و دشوار باشد اما بوگاتی این کار را به‌خوبی انجام داده است.
بوگاتی شیرون جدید که جایگزین ویرون شده است، سریع‌تر و قوی‌تر بوده و اعداد و ارقام آن اثبات می‌کنند که جانشین شایسته‌ای برای تاج‌وتخت ویرون است؛ اما چه اعدادی این حقیقت را ثابت می‌کنند؟ در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ۳۰ عدد در مورد بوگاتی شیرون که نشان می‌دهند این خودروی افسانه‌ای چقدر خارق‌العاده و باورنکردنی است.
۲٫۴ میلیون یورو: شروع قیمت بوگاتی شیرون (در حدود ۲٫۶ میلیون دلار)

۵۰۰: تعدادی که از بوگاتی شیرون ساخته می‌شود

۳۳ درصد: تعداد شیرون‌هایی که قبل از اولین نمایش آن در نمایشگاه ژنو فروخته شدند

۳۰: تعدادی پروتوتایپ‌ها و نمونه‌های آزمایشی که از شیرون ساخته شد

۵۰۰,۰۰۰: میزان کیلومتر تست‌های جاده‌ای شیرون

۳۰۰: ساعات صرف شده در آزمایش تونل باد با سرعت بالا (۱۲ روز و نیم)

ذ مجموعهٔ لاستیک‌هایی که برای شیرون استفاده شده است

۲٫۵ ثانیه: شتاب صفرتاصد شیرون (بوگاتی می‌گوید حتی کمتر از این است)

۱۳٫۶: زمان رسیدن از صفر به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت

۴۲۰: سرعت جاده‌ای محدودشدهٔ شیرون به واحد کیلومتر بر ساعت (انتظار می‌رود شیرون توانایی دست‌یابی به حداکثر سرعت ۴۶۰ کیلومتر در ساعت را داشته باشد)
۵۰۰: عدد پایانی روی کیلومتر سنج شیرون به واحد کیلومتر بر ساعت

۲: تعداد سوئیچ‌های شیرون (دومی قفل حالت حداکثر سرعت را باز می‌کند)

۸: حجم موتور ۱۶ سیلندر W شکل شیرون

۴: تعداد توربوشارژرهای شیرون (بزرگ‌تر از ویرون بوده و برای ۳۸۰۰ دور در دقیقه تنظیم شده‌اند)

۳۲: تعداد انژکتورهای شیرون

۲۳۰,۲۶۶: مساخت داخل کل شش مبدل کاتالیزوری شیرون (به مترمربع)

۶۰,۰۰۰: لیتر هوایی که در هر دقیقه به موتور شیرون پمپاژ می‌شود

۱۵۰۰: قدرت کل شیرون به اسب بخار

۱۶۰۰: گشتاور کل شیرون به نیوتن متر

۷۰ درصد: میزان دور موتوری که حداکثر گشتاور موتور شیرون در آن در دسترس است
۱۰: تعداد رادیاتورهای شیرون

۸۰۰: لیتر آبی که در هر دقیق در موتور شیرون پمپاژ می‌شود

۶: تعداد کانال‌های جریان هوای ترمز شیرون

۴: هفته زمانی که برای تولید یک بدنهٔ فیبر کربنی شیرون صرف می‌شود

۱۹۹۵: وزن خالص شیرون به کیلوگرم

۶: تعداد لایه‌های هریک از پانل‌های خارجی بدنۀ شیرون

۱۴۰: نقرهٔ بکار رفته در لوگوی بوگاتی در جلو به گرم

۴۲۰: اندازهٔ دیسک‌های ترمزهای جلوی شیرون به میلی‌متر

۸: تعداد پیستون‌ها در هریک از کالیپرهای ترمز جلوی شیرون

۵۰۰۰: گشتاور کل به واحد نیوتن متر که هریک از لاستیک‌های میشلن که اختصاصاً برای شیرون طراحی شده‌اند می‌توانند بدون هیچ مشکلی به زمین انتقال دهند
بنابراین با توجه به این اعداد و ارقام می‌توان گفت بوگاتی شیرون بخشی از یک مهندسی باورنکردنی است. هایپراسپرت شگفت‌انگیزی که مشخصات آن مو را بر تن انسان سیخ می‌کند. شیرون نهایت مهندسی و پیشرفت در صنعت خودروسازی دنیا است. چیزی که تنها از امپراطوری معظم فولکس‌واگن برمی‌آید. بوگاتی اعلام کرده است که اولین شیرون‌ها در ماه جاری به بازار می‌آیند. پس برای ورود این اعجوبه آماده باشید.

همه چیز درباره بوگاتی ؛ گرانترین خودروی لاکچری دنیا / BugattiVeyron شش میلیاری در تهران


ماشین بوگاتی ویرون Bugatti Veyron سریعترین خودروی دنیا

خودروی ویرون (Veyron) شرکت بوگاتی با حداکثر سرعت ۴۳۱ کیلومتر برساعت به عنوان سریع‌ترین خودروی دنیا شناخته می‌شود که رکورد آن در گینس هم ثبت شده است. به‌نظر می‌رسد که این شرکت درحال ساخت نسل جدید خودروی ویرون است و به همین دلیل ولفگانگ درهایمر مدیرعامل شرکت بوگاتی می‌گوید:” همه چیز بهتر شده است. خودروی جدید ما بسیار قوی‌تر شده، حداکثر سرعت بیشتری دارد، از شتاب اولیه‌ی سریع‌تری بهره‌می‌برد و طراحی ساده‌تری برای آن در نظر گرفته شده است.”

نگهداری از خودروی لاکچری بوگاتی ویرون Bugatti Veyron چقدر خرج دارد ؟

خودروها طیف بسیار وسیعی را شامل می شوند و هرکدام هم طرفداران خود را دارند. اما گران ترین ماشین حال حاضر دنیا حتی اگر صرفا هزینه های تعمیر و نگهداری اش را هم در نظر بگیریم بوگاتی ویرون است.

در هفته ای که گذشت فلوید می ویدر بوکسور مشهور آمریکایی ۳٫۵ میلیون دلار را بابت خرید مدل Grand Sport Vitesse بوگاتی ویرون (محصول سال ۲۰۱۵) صرف کرد؛ هیولایی که می تواند بیشینه سرعت خود را به ۴۰۸ کیلومتر بر ساعت برساند.

روشن است که لذت سواری چنین خودرویی صرفا نصیب ثروتمندترین افراد می شود و هر کسی چنین شانسی را پیدا نمی کند. اما آنچه باعث می شود بوگاتی ویرون عنوان گران ترین خودروی دنیا را به خود اختصاص دهد نتنها قیمت کلی آن که هزینه هایی است که باید بابت تعمیر و نگهداری اش پرداخت گردد.

در ادامه این مطلب با لوکس تهران همراه باشید تا بیشتر در مورد این خودروی استثنایی و ویژگی های منحصربفردش بدانید.

اخیرا یکی از مجموعه داران ماشین و کاربران توئیتر با نام Salomondrin تصمیم گرفت که جزئیات مربوط به هزینه های جانبی خودروی بوگاتی خود را با دنبال کنندگانش در میان بگذارد.

قیمت بوگاتی ویرون و هزینه نگهداری آن

او در وهله نخست به مبلغ بالایی اشاره کرده که بابت مالیات خرید این ماشین پرداخت نموده. فرض کنید قیمت تمام شده ماشین ۲٫۴ میلیون دلار باشد. اگر ۱۰ درصد مالیات هم به این میزان اضافه گردد آنگاه باید ۲۴۰ هزار دلار اضافه بابت خرید آن بپردازید.

اما چون پرداخت مالیات در همه خریدهای بزرگ عادی است بگذارید به سایر هزینه های داشتن این ماشین نگاهی بیاندازیم.

اگر بخواهید تایرهای این خودرو را تعویض نمایید، لازم است مبلغ ۳۰ هزار دلار را بپردازید هرچند که این قیمت بسته به ست انتخابی می تواند تا ۴۰ هزار دلار هم افزایش پیدا کند. اگر قصد تعویض همزمان رینگ و لاستیک را داشته باشید، مبلغ تا ۱۲۰ هزار دلار بالا می رود.

حتما می خواهید بدانید چرا قیمت این لاستیک ها تا این اندازه بالاست. یکی از کاربران سایت Quora اظهار داشته که شرکت میچلین این تایرها را به صورت اختصاصی برای بوگاتی ویرون طراحی و تولید می کند. این لاستیک ها باید توانایی حرکت با سرعت ۴۰۸ کیلومتر در ساعت را داشته باشند و به همین خاطر نیازمند مهندسی دقیقی هستند.

جدای از بحث تایرها اجازه دهید در مورد هزینه های سرویس این ماشین بگوییم. دارندگان این خودرو برای اطمینان از اینکه خودرویشان در بهترین حالت ممکنش قرار داد باید مبلغ ۳۰ هزار دلار را پرداخت نمایند و تعویض روغن آن هم هربار در حدود ۲۰ هزار دلار آب می خورد.

اما بوگاتی برنامه خدمات پس از فروش ویژه ای هم دارد که در آن مصرف کننده می تواند از قبل ۵۰ هزار دلار را به این شرکت پرداخت نموده و به این ترتیب تا سه سال از صرف کردن هرگونه هزینه دیگری بابت تعمیر و نگهداری ماشین در امان باشد.

در پایان هم بهتر است به هزینه بیمه این خودرو اشاره کنیم که چیزی بین سی الی ۵۰ هزار دلار آب می خورد. حال که از هرینه های جانبی بوگاتی ویرون گفتیم بهتر است در مورد ویژگی هایی سخن بگوییم که بوگاتی ویرون را به یک خودروی استثنایی بدل می کند.

این ماشین به طرز عجیبی سریع است. تمامی مدل های بوگاتی مجهز به نوعی سیستم کنترل ثبات هستند که به راننده کمک می کند حتی در سرعت های بیشتر از ۲۹۰ کیکلومتر بر ساعت نیز کنترل کاملی روی ماشین داشته باشد.

جالب است بدانید تنها مساله ای که باعث می شود این ماشین نتواند فراتر از بیشینه سرعت اعلام شده اش توسط شرکت سازنده حرکت کند این است که لاستیک های آن در سرعت های بالاتر از ۴۰۸ کیلومتر دجار ترکیدگی می شوند و کمپانی سازنده آنها نیز هنوز نتوانسته راهی برای جلوگیری از بروز این مساله بیابد.

همه چیز درباره بوگاتی ؛ گرانترین خودروی لاکچری دنیا / BugattiVeyron شش میلیاری در تهران

Bugatti

مشخصات بوگاتی ویرون

چرم مورد استفاده در کابین این خودرو نیز همانطور که انتظار می رود بهتر از هر چیز دیگری است که درون ماشین های دیگر دیده اید. بوگاتی چرم مورد نیاز خود برای فضای داخلی این ماشین ها را از گاوهایی می گیرد که در ارتفاعاتی خاص پرورش یافته اند تا از گزند هر نوع پشه و زنبور در امان بمانند و پوستشان کاملا یک دست بماند.

در صفحه فیسبوک بوگاتی نیز به موارد دیگری اشاره شده که در ادامه می توانید آنها را مشاهده نمایید:

موتور بوگاتی ویرون

کل موتور بوگاتی ویرون توسط دو تن از تکنیسین های این شرکت ساخته می شود که قطعات مختلف را تماما به صورت دستی سر هم می کنند و برای این منظور از هیچگونه ماشین و دستگاهی استفاده نمی کنند.

برای درآوردن تایرهای این ماشین نیز به ابزار خاصی نیاز است که تنها در فرانسه موجود است و این یعنی تنها در فرانسه می توان لاستیک های ماشین را از بدنه آن جدا کرد.

میزان هوای مصرفی یک روز توسط این ماشین برابر با هوایی است که یک انسان بالغ در چهار روز مصرف می کند.

سرعت بوگاتی ویرون

در سرعت های بالا، اسپویلر یا همان باله عقب این ماشین نقش نوعی ترمز هوایی را ایفا می کند و عملکرد آن درست مانند ترمزهای حقیقی ماشین است.

بوگاتی ویرون ظرف ۱۰ ثانیه می تواند سرعت خود را از بیشینه به صفر برساند.

این ماشین ۱۰ رادیاتور دارد که مرتبا کار می کنند تا موتور ۱۲۰۰ اسب بخار آن را خنک نمایند و از این لحاظ باید بگوییم که کمتر ابر ماشینی به گرد پای ویرون می رسد. در ادامه می توانید نگاهی به خودروی ۳٫۵ میلیون دلاری می ویدر بیاندازید.

خودروی بوگاتی ویرون یکی از گرانقیمت‌ و پرسرعت‌ترین خودروهای جهان بحساب می‌آید که هزینه‌های نگهداری این خودرو شاید برای مالک آن هزینه‌ای عادی تلقی شود ولی برای عموم مردم نوعی فخرفروشی به نظر می‌آید.

همه چیز درباره بوگاتی ؛ گرانترین خودروی لاکچری دنیا / BugattiVeyron شش میلیاری در تهران

در ادامه با برخی هزینه‌های مهم این خودرو آشنا می‌شویم :

قیمت بیمه بوگاتی ویرون

شرکتهای بیمه برای بیمه کردن یک دستگاه بوگاتی ویرون ماهانه ۴۰۰۰ دلار معادل ۱۶ میلیون تومان حق بیمه میگیرند که به این ترتیب هزینه سالانه بیمه یک دستگاه ویرون معادل ۱۹۲ میلیون تومان می‌شود.

قیمت مالیات خودروی بوگاتی ویرون

برای خرید یک بوگاتی باید ۸۰،۰۰۰ دلار معادل ۳۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کنید.

قیمت رینگ و لاستیک بوگاتی ویرون

لاستیک‌های بوگاتی با هر پنج هزار کیلومتر پیمایش باید تعویض گردند که این کار برای مالک آن ۳۰،۰۰۰ دلار یعنی حدود ۱۲۰ میلیون تومان هزینه در بردارد.

چهار حلقه رینگ بوگاتی هر ۳۰ هزار کیلومتر باید تعویض گردند که این کار ۷۰،۰۰۰ دلار یعنی حدود ۲۸۰ میلیون تومان هزینه در پی خواهد داشت.

قیمت سرویس دوره ای بوگاتی ویرون

هزینه سرویس دوره‌ای روغن و مایع رادیاتور بوگاتی برای هر دوره ۱۵ هزار کیلومتری ۲۲،۰۰۰ دلار یعنی حدود ۸۸ میلیون تومان میشود.

قیمت مصرف سوخت شهری بوگاتی ویرون

در صورت استفاده از بوگاتی در ترافیک شهری مصرف سوخت خودروی شما به ۴۸ لیتر در ۱۰۰ کلیومتر پیمایش می‌رسد. چنانچه آن را به صورت روزانه سوار شوید می‌بایست در ماه ۱۲۰۰ دلار یعنی حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه بنزین پرداخت نمایید.


بوگاتی ویرون Bugatti Veyron  میلیاری در تهران

بوگاتی ویرون گرانقیمت‌ترین خودروی جهان محسوب می‌شود و ارزشی بیش از ۲ میلیون دلار دارد. این خودرو با موتور ۱۶ سیلندر W شکل و حجم موتور ۸ لیتری توربوشارژ و ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت، برای ۲ سال رکورد سرعت را ۴۰۸ کیلومتر در اختیار داشت و به دلیل تعداد سیلندر و سرعت بالایش، ورودش به ایران ممنوع است.

داستان بوگاتی ویرون در ایران

جالب است که سرعت این خودرو که بیش از سرعت بالگردهای موجود در ایران است، به حدی است که هیچ دوربین کنترل ترافیکی در کشور قادر به ثبت آن نیست. اما آنطور که از شواهد مشخص است همین حالا با وجود این ممنوعیت‌ها چند مورد بوگاتی‌سوار در تهران وجود دارد.

 همه چیز درباره بوگاتی ؛ گرانترین خودروی لاکچری دنیا / BugattiVeyron شش میلیاری در تهران

Bugatti

البته هنوز اثری از این خودرو در نمایشگاه‌های اتومبیل شهر نیست. هر چند آدم‌های زیادی در شهر هستند که مشکلی برای خرید آن نداشته باشند. صاحب یکی از نمایشگاه‌های اتومبیل لوکس شهر واقع در خیابان مطهری پرده از واقعیت جالبی برداشته است.

مشتری های بوگاتی ویرون در تهران

زمانی که از او سوال شد اگر بوگاتی وارد نمایشگاه شما شود، اساسا مشتری برایش وجود دارد، او پاسخ داد: “در همین دو روز اخیر تعداد زیادی تماس درباره تمایل افرادی برای خرید این خودرو با قیمت ۶ میلیارد تومان و حتی بالاتر داشتم. یکی از این مشتری‌ها حتی به من گفته بود حاضر است اگر همین فردا بوگاتی پلاک تهران زیر پایش باشد، حتی تا ۷ میلیارد تومان نیز هزینه کند.” بر پایه برخی شواهد، تعداد مشتریان بوگاتی در تهران چیزی معادل مشتریان این اتومبیل در پاریس، مسکو، برلین و لندن هستند

قیمت بوگاتی ویرون ۲۰۱۷ در ایران

به روز رسانی محتوا : قیمت بوگاتی ویرون در سال ۲۰۱۷  به دلار برابر ۲٫۵ تا ۴ میلیون است که همین برای ۴ میلیون دلار با توجه به قیمت تقریبی دلار در ایران که در سال ۹۶ چیزی در حدود ۴۲۰۰ تومان برای هر دلار است قیمت این خودروی لاکچری ۱۶٫۸۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ شانزده میلیارردو هشتصد میلیون تومان است بوگاتی با قیمت ۲٫۵ میلیون دلار قیمت آن در ایران ۱۰٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ معادل ده میلیاردو پانصد هزار تومان است .

عکس ماشن بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی
عکس ماشن بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی
عکس ماشن بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی
عکس ماشن بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی
عکس ماشن بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی
عکس ماشن بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی
عکس ماشن بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی

عکس ماشن بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی


 

بیشتر بخوانید :

ماشین بوگاتی آتلانتیک جانشینی شایسته برای بوگاتی شیرون Bugatti Chiron

عکس ماشن آتلانتیک بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی

بوگاتی بعد از ساخت خودروی افسانه‌ای شیرون، حالا به دنبال تولید محصول شگفت‌انگیز دیگری با الهام از خودروی آتلانتیک Type 57 است.

بوگاتی با تغییرات بیشتر در ظاهر ویرون، خودرویی شبیه به آن را به تولید رساند. شیرون حاصل تلاش‌های بوگاتی بود که توجه همگان را به خود جلب کرد؛ اما شیرون نیز پایان رؤیاهای بوگاتی نبود.

بوگاتی همچنین نگاهی به تولید یک سدان موتور جلو با نام اولیه‌ی گالیبیر و بعد از آن ساخت محصولی دیگر تحت نام Royale، با توجه به مدل اشرافی Type 41 در دهه‌ی ۲۰ و ۳۰ داشت؛ اما داستان به ناگهان و به‌طور کامل تغییر کرد.

عکس ماشن آتلانتیک بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی

بوگاتی آتلانتیک

دلیل این تغییر، ارائه‌ی طرح خلاقانه و زیبای آرتور بی نوستاس، طراح مشهور و خالق طرح پورشه ۹۳۹، به بوگاتی بود. مدل جدید بوگاتی رگه‌هایی از طراحی خودروی افسانه‌ای آتلانتیک Type 57 در خود دارد. خودرویی که تنها ۴ عدد از آن ساخته شد و اکنون سه عدد از آن سالم است.

نوستاس در طراحی خود دست به ترکیب المان‌های آتلانتیک با ویژگی‌های مدرن شیرون زد و محصولی خلق کرد که قطعاً توانایی به چالش کشیدن ابر خودروی فراری ۸۱۲ و رولز رویسریث را دارد.

عکس ماشن آتلانتیک بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی

کاپوت خودرو به طرز جالبی کشیده است و به سبب طراحی جدید طراحان برای پوشاندن پنجره‌های کناری، دیدن داخل خودرو از بغل میسر نیست؛ با این حال، طراحی داخلی و خارجی آتلانتیک فوق‌العاده است و می‌تواند همتا و البته جانشینی شایسته برای شیرون باشد؛ البته اگر بوگاتی دوباره تصمیم خود را تغییر ندهد.


معرفی دوچرخه‌ بوگاتی با قیمتی نجومی

عکس دوچرخه بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی

صحبت از بوگاتی شیرون و فناوری‌های آن همیشه جالب توجه بوده، اما خبر رونمایی از دوچرخه‌ی بوگاتی، در نوع خود حیرت‌انگیز است.

تصور کنید آنقدر ثروتمند باشید که استفاده از یک ‌بی‌ام‌و اسپرت و صفر کیلومتر برایتان جذابیت خاصی نداشته باشد و بخواهید در عوض برای یک دوچرخه، به همان‌ میزان ولخرجی کنید. در این صورت شاید محصولی با برند بوگاتی و قیمت ۴۵ هزار دلار شما را وسوسه کند.

این‌ روزها صحبت از قدمت و عظمت نام بوگاتی، نوعی گزافه‌گویی است و به‌سختی می‌توان کسی را یافت که علاقه‌مند خودرو باشد و این برند فرانسوی (بامالکیت فولکس‌واگن آلمان) را نشناسد. به نظر می‌رسد این شرکت فعالیت خود، خارج از محدوده‌ی خودروسازی را فراتر برده و حالا یک دوچرخه‌ی عجیب را آماده‌ی فروش کرده است.

عکس دوچرخه بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی

دوچرخه‌ بوگاتی

نام PG برای علاقه‌مندان دوچرخه تازگی دارد؛ اما این شرکت آلمانی مدت زیادی است که در این زمینه فعالیت دارد و محصولاتی خاص با رویکرد جذب ثروتمندان تولید می‌کند. به‌تازگی PG همکاری جالبی با بوگاتی داشته که حاصل آن یک دوچرخه‌ی تمام فیبرکربن به وزن خالص ۵ کیلوگرم است. قیمت ۴۸ هزار دلار، برای نسخه‌ی استاندارد و تک‌دنده‌ی این دوچرخه در نظر گرفته شده، درحالی‌که با سفارش متعلقات خاص آن ممکن است تا ۸۶ هزار دلار قیمت داشته باشد.

عکس دوچرخه بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی

در مقایسه با دوچرخه‌ی PG، خودروی بی‌ام‌و M2 با پیشرانه‌ی توربوشارژ ۳۶۵ اسب بخار نیز حدود ۵۰ هزار دلار قیمت دارد. این مدل نه‌تنها یک اسپرت کامپکت با آپشن‌های لوکس محسوب می‌شود که مسلما یکی از هیجان‌انگیز‌ترین وسایلی است که با هزینه‌ی مشابه، قابل خرید خواهد بود.


قایق تفریحی بوگاتی Bugatti ؛ با الهام از شیرون Chiron

عکس قایق تفریحی بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی

نینیت ۶۶ نام یک قایق تفریحی فوق لوکس است که با همکاری شرکت پالمر جانسون و بوگاتی ساخته شده و طراحی آن از ابرخودروی شیرون الهام گرفته شده است.

دنیای قایق‌های تفریحی، هرچند برای عموم مردم به اندازه‌ی خودروهای سوپراسپرت شناخته شده‌ نیست، برای ثروتمندانی که میلیون‌ها دلار صرف خرید آن‌ها می‌کنند جذابیت زیادی دارد. در دنیای کشتی‌های لوکس، تا حد زیادی می‌توان برند پالمرجانسون را با بوگاتی مقایسه کرد، چراکه آن‌ها از ۱۹۱۸ وارد این صنعت شده‌اند و چنانچه جستجوی کوتاهی در اینترنت داشته باشید، از دیدن محصولاتگران‌قیمت پالمرجانسون حیرت‌زده خواهید شد. هرچند پیش‌تر گفته شده بود که بوگاتی در ساخت مدل PJ63 با این شرکت همکاری داشته، حالا با ساخت مدل نینیت ۶۶ مشارکت آن‌ها به اوج خود رسیده است.

عکس قایق تفریحی بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی

قایق تفریحی بوگاتی ؛ با الهام از شیرون

کشتی‌های فوق لوکس، درواقع وجه تمایز ابرثروتمندان از میلیونرهای دنیا هستند. جایی که دیگر صحبت از یک بوگاتی شیرون ۲.۵ میلیون دلاری نیست و هزینه‌ای ۱۰ تا ۵۰ میلیون دلار برای یک یات (Yacht: قایق تفریحی) کاملا عادی خواهد بود. البته هزینه‌ی بالای پرسنل فنی، خدمه و تعمیر و نگهداری آن را نیز نباید فراموش کرد.

هرچند مدل نینیت ۶۶ هنوز به تولید نهایی نرسیده، اما مورد تحسین علاقه‌مندان قرار گرفته است. نام این محصول از قایقی گرفته شده که موسس بوگاتی؛ اوتوره بوگاتی شخصا ساخت آن را به اتمام رساند و نام سگی را که برای دخترش خریده بود، برای آن انتخاب کرد. عدد ۶۶ نیز اشاره به طول این یات دارد که ۶۶ فوت، معادل ۲۰.۱۱ متر است. پیشرانه‌ی نینیت ۶۶ قرار نیست ۱۶ سیلندر با آرایش W باشد و به احتمال فراوان ۸ سیلندر خواهد بود و ۱۰۰۰ یا ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت که برای رساندن این هتل متحرک به سرعت ۴۴ گره دریایی (معادل ۸۰ کیلومتر بر ساعت) کافی است.

عکس قایق تفریحی بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی

قایق تفریحی بوگاتی ؛ با الهام از شیرون

مهم‌ترین ویژگی ظاهری نینیت ۶۶، حالت C شکل بدنه‌ی آن است که به زیبایی شباهت آن با بوگاتی شیرون را نشان می‌دهد. حالت دو رنگ بدنه هم جذابیت آن را افزایش می‌دهد و گفته شده است که فیبرکربن در ساخت آن نقش زیادی خواهد داشت. همان‌طور که انتظار می‌رود، فضای داخلی بسیار لوکس و اشرافی طراحی شده است و حتی جکوزی همراه با اجاق آتش در بخش بیرونی آن دیده می‌شود. یک اتاق خواب بزرگ، سالن نشیمن و محلی برای نگهداری نوشیدنی‌ها زیر عرشه وجود دارد که جایگزار‌ی آن‌ها را در ادامه‌ی مطلب مشاهده می‌کنید.

عکس قایق تفریحی بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی

قیمت نهایی نینیت ۶۶ هنوز مشخص نیست، اما پالمرجانسون اعلام کرده است که فقط ۶۶ نسخه از این یات خواهد ساخت، درحالی که جزئیات طراحی داخلی و رنگ‌ بدنه‌ی تمام آن‌ها کاملا سفارشی است و به سلیقه‌ی مشتری ساخته خواهد شد.

عکس قایق تفریحی بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی


معرفی گوشی هوشمند بوگاتی

عکس گوشی هوشمند بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی

بازار گوشی‌های هوشمند آنقدر گسترده شده که شرکت‌های مختلفی که فعالیت اصلی آن‌ها به حوزه موبایل مرتبط نیست هم علاقمندند تا در این بازار حضور داشته باشند. به تازگی یک طرح مفهومی از گوشی هوشمند بوگاتی منتشر شده و ظاهرا به دو دوربین ۲۳ و ۱۶ مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید.

حتی شرکت‌های تولید کننده اتومبیل‌های لوکس نیز علاقمند هستند تا در کنار فعالیت اصلی خود، در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند فعالیت داشته باشند، چرا که اکثر افراد به استفاده از چنین محصولاتی علاقمند هستند. از آنجا که اکثر مردم انتظار ساخت گوشی‌های هوشمند توسط شرکت‌های تولیدکننده خودروهای لوکس را ندارند، احتمالا نمی‌توانند تصور کنند که طراحی خاص چنین محصولی چگونه خواهد بود.

در این مورد بخصوص، افراد عادی احتمالا متعجب خواهند شد اگر بدانند کمپانی فرانسوی بوگاتی که آن را به تولید خودروهای لوکس می‌شناسیم، تصمیم به ساخت یک گوشی‌ هوشمند بر اساس سبک طراحی خود گرفته است.

عکس گوشی هوشمند بوگاتی ماشین بوگاتی عکس بوگاتی بوگاتی ویرون بوگاتی قیمت بوگاتی ایران عکس بوگاتی

معرفی گوشی هوشمند بوگاتی

چند روز قبل شرکت لندروور خبر از همکاری جدیدی با یک کمپانی انگلیسی به نام Bullit Group داد و هدف از این همکاری نیز تولید یک گوشی‌ هوشمند از پایه اعلام شد. این تلفن‌هوشمند از طراحی زیبایی برخوردار بوده و مقاومت بالایی نیز خواهد داشت.

این محصول احتمالاً  مورد پسند افرادی است که می‌خواهند در شرایطی مانند دوچرخه سواری، ورزش، گشت و گذار، و در کل شرایط بیرون از خانه از گوشی هوشمندشان استفاده کنند. گوشی یاد شده بر اساس تکنولوژی طراحی خاص کمپانی لندروور تولید خواهد شد و اپلیکیشن‌های اختصاصی موجود روی آن به دارندگان این دستگاه کمک می‌کند تا آن را به خودرو لندروور خود متصل کنند.

به سادگی می‌توان گفت شرکت بوگاتی هم قصد دارد محصولی مشابه با گوشی‌هوشمند لندروور را به مشتریان خود ارائه دهد. اخیرا وبلاگی به نام Deaigned by Hege تصاویری از یک گوشی‌هوشمند منتشر کرده که لوگو و طراحی آن نشان از ساخت این محصول توسط کمپانی بوگاتی دارد.

نام این دستگاه Bugatti Chronos است و وبلاگ یاد شده از اینکه چنین شرکتی که به ساخت خودروهای لوکس، گران‌قیمت، پرقدرت و پرسرعت شهرت دارد دست به تولید یک گوشی‌هوشمند بزند بسیار متعجب شده است. در این وبلاگ نه تنها تصویر محصول مورد اشاره را از زوایای مختلف منتشر کرده، بلکه مشخصات فنی آن را نیز اعلام کرده است.

بنابه اطلاعاتی که در کنار طرح مفهومی Bugatti Chronos اعلام شده، این محصول یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی از نوع IPS LCD خواهد داشت که رزولوشن اچ‌دی را ارائه می‌دهد. دوربین اصلی دستگاه ۲۳ مگاپیکسلی و دوربین دوم آن نیز ۱۶ مگاپیکسلی است. حافظه داخلی ذخیره سازی این گوشی هوشمند ۶۴ گیگابایت است که می‌توان از طریق کارت حافظه جانبی میکرو اس‌دی آن‌ را تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر گسترش داد.

همچنین ۴ گیگابایت حافظه رم پردازشی برای این دستگاه در نظر گرفته شده و باتری آن ۴۰۲۰ میلی‌آمپری خواهد بود. تلفن هوشمند مورد بحث در دو رنگ مشکی و سفید و نیز خاکستری متالیک و همچنین قهوه‌ای تولید می‌شود.

بعلاوه بخش جلویی دستگاه مشکی رنگ در نظر گرفته شده و در حالی که این بخش از گوشی هوشمند بوگاتی هیچ دکمه‌ای ندارد اما در قسمت پشتی آن یک دکمه قرار دارد که روی آن لوگو این شرکت دیده می‌شود. این دکمه در واقع با سنسور اثر انگشت یکپارچه شده است. در بالا و پایین این سنسور نیز شاهد دکمه‌های تنظیم بلندی صدا هستیم و در نهایت در بالای این دکمه‌ها لنز دوربین و فلاش ال‌ای‌دی به چشم می‌خورند.

در قسمت پایینی پشت دستگاه هم یک بلندگوی کوچک قرار گرفته است. طراحی این محصول بسیار زیبا است و مشخصات فنی خوبی دارد که از کمپانی مشهوری چون بوگاتی چیزی غیر از این هم انتظار نمی‌رود. در زیر می‌توانید تصاویر این محصول را مشاهده کنید.


همه چیز درباره بوگاتی ؛ گرانترین خودروی لاکچری دنیا / BugattiVeyron شش میلیاری در تهرانهمه چیز درباره بوگاتی ؛ گرانترین خودروی لاکچری دنیا / BugattiVeyron شش میلیاری در تهرانهمه چیز درباره بوگاتی ؛ گرانترین خودروی لاکچری دنیا / BugattiVeyron شش میلیاری در تهران

 

4 دیدگاه

4 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا