استایل و مد بانوان

بهترین ژست های دخترانه برای عکاسی

آموزش ژست گرفتن برای عکاسی و مدل ژست عکس

گزارشی بسیار کاربردی نه تنها برای عکاس ها ، بلکه برای خانم هایی که با بدعکس بودنشان مشکل دارند گرداوری کرده ایم در ادامه این نوشته شامل تصاویری از استایل ها و ژست های دخترانه با طراحی ساده و عکس از مدل ها است که ژست گرفتن هر چه بهتر را آموزش میدهد تصاویری که کمک میکند چطور ویژگی های جذاب ظاهریمان را برجسته تر و نقاط ضعف را در عکس ها پنهان کنیم .

در ادامه با یاداوری رازهایی از خانم های فتوژنیک همراه ما باشید تا شما را در عکس ها به یک سوپر مدل تبدیل کنیم.

حتما بخوانید : چطور خوش عکس باشیم ؟

۲۰ ژست عکس دخترانه

مدل ژست عکس عروس ژست عکس

۱- این ژست ساده و در عین حال بسیار عالی است، چون خیلی لاغرتر نشانتان می دهد. مدل در این پوزیشن تمام رخ به طرف دوربین چرخیده ، چانه کمی پایین کشیده شده و شانه نیز بالا آمده.

مدل ژست عکس عروس ژست عکس

۲- بیشتر مواقع ژست های سر راست تبدیل به بهترین ها می شوند. در این پوزیشن ، مدل باید تمام وزن خود را روی یک پا بیاورد، موضع کلی خود را کمی خم کند طوری که بدن حالتی S شکل به خود بگیرد.

مدل ژست عکس عروس ژست عکس

۳- در این ژست عکس دخترانه مدل یک سطح عمودی را با دو دست لمس می کند، مانند دیوار یا درخت. این پوزیشن برای گرفتن عکس پرتره بسیار عالی است.

مدل ژست عکس عروس ژست عکس

ژست عکس دخترانه مناسب برای خانم هایی با موی بلند

۴- اگر مدل موهای بلندی دارد، گرفتن یک عکس در حال حرکت طوری که موهایش در حال تکان خوردن باشد ایده ی خوبی است. یکی از راه های مناسب برای چنین ژستی برگرداندن سریع سر است طوری که موها به پرواز در آیند.

مدل ژست عکس عروس ژست عکس

۵- این ژست عکس دخترانه بسیار ساده است و احساس راحتی مدل را نشان می دهد. چنین پوزیشنی را می توان در خانه، آتلیه و خیلی لوکیشن های دیگر استفاده کرد.

مدل ژست عکس عروس ژست عکس

۶- این ژست زمانی کاربرد خوبی دارد که مدل روی مبل نشسته باشد.

مدل ژست عکس عروس ژست عکس

۷- زمانی که مدل روی زمین نشسته چنین ژستی می تواند عکس را فوق العاده کند. می توانید در انواع موقعیت ها این پوزیشن را استفاده کنید.

مدل ژست عکس عروس ژست عکس

ژست عکس دخترانه هنری

۸- این ژست برای گرفتن عکسی هنری به کار می آید. همانطور که می بینید سر دست و پاها همه به شکل خاصی قرار گرفته اند و این حالت داشتن عکس را هنری و خاص می کند.

مدل ژست عکس عروس ژست عکس

۹- بعضی بر این باورند که روی هم گذاشتن دست و پا باعث ایجاد یک مانع روانی بین افراد می شود، و به همین دلیل چنین ژستی را برای عکاسی توصیه نمی کنند. با این حال ارزشش را دارد از مدل عکسی گرفته شود که به حالت خاصی دستها را روی هم گذاشته باشد.

مدل ژست عکس عروس ژست عکس

۱۰- همیشه لازم نیست نگران این باشید که دست های خود را کجا بگذارید. هیچ اشکالی ندارد دستها را به حالت استراحت در دو طرف خود رها کنید. برای پاها نیز همینطور است، فقط به خاطر داشته باشید وزن بدن همیشه باید روی یک پا باشد.

مدل ژست عکس عروس ژست عکس

ژست عکس اسپرت دخترانه

۱۱- این ژست برای گرفتن عکس قدی بسیار مناسب است. دست های مدل باید تا قسمتی و یا به صورت کامل در جیب هایش قرار بگیرد.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

۱۲- قرار دادن دو دست پشت کمر در حالتی خمیده، ایده ی جالبی برای ژست گرفتن و عکاسی است. این حالت به مدل ظاهری باز و صادقانه می دهد. حتی می توانید همینطور که دست ها پشت کمر قرار دارد به طرف دیوار خم شوید.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

۱۳- لم دادن و یا تکیه دادن مدل روی یک چیز هم می تواند ژستی زیبا بسازد. این نوع پوزیشن را هم می توان در فضای بسته استفاده کرد هم فضای باز.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

۱۴- این حالت نیز برای عکس های تمام قد ژستی فوق العاده است. پوزیشنی کاملا زنانه و زیبا.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

۱۵- این ژست جالب را باید از پایین گرفت. بالا تنه مدل باید کمی بلند شود، در حالی که سرش باید کمی به طرف پایین شیب بگیرد. پاها از زانو خم می شوند، و پاها روی همدیگر قرار می گیرند.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

۱۶- ژستی بسیار زیبا و زنانه که می توانید هم در فضای بسته هم فضای باز از آن استفاده کنید.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

۱۷- از مهمترین عواملی که باعث می شود بتوان درست این ژست را گرفت نحوه قرار دادن پاها است. همچنین مدل باید کفش های پاشنه بلند به پا داشته باشد تا بهترین حالت بدست بیاید.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

۱۸- ژستی زیبا و احساسی. مدل باید زانو بزند اما فشار زیادی به پاها نیاورد، همچنین باید از روی شانه ها به طرف دوربین نگاه کند.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

۱۹- ژستی عالی برای عکس های تمام قد مقابل دیوار. پشت مدل باید به طرف دوربین باشد، اما می توانید سر را بچرخانید.

۲۰- و در پایان این ژست بسیار شیک را داریم. مدل باید در حالی که لبه ی مبل، تخت، یا نیمکت نشسته کمی به طرف جلو خم شود. پاها را نیز می توانید به هر شکل که دوست دارید تنظیم کنید.


ژست عکس دخترانه در ۲۱ پوزیشن

اگر همچنان این گزارش مفصل پوزیشن های عکاسی درباره حالت های دست، حالت های صورت و بهترین زاویه های ژست عکاسی را میخوانید . اکنون در این مطلب می خواهم نشان دهم که چگونه با این تکنیک های ژست عکاسی عکس های زیبا و طبیعی و خیلی متفاوتی داشته باشید.

هدف اصلی به کارگیری این الگوهای ژست عکاسی دادن یکسری اصول به مدل هاست. نیازی نیست که درست مثل الگوها ژست بگیرید.

در این مقاله ۷ نمونه الگوی ژست ایستاده در نظر گرفته ایم که با آن می توان ۲۱ نوع عکس متفاوت گرفت.

 ژست عکس دخترانه : شماره ۱

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

بهتر است عکاسی را با ژست های ساده شروع کنیم. به همین دلیل این ژست را برای شروع انتخاب کردم. این حالت را هم راحت می توان توضیح داد و هم راحت می توان انجام داد. عکس پرتره از پهلو. بنابراین باید به سوژه بگویید که به نیمرخ بایستد و سر را به سمت دوربین بچرخاند. پشت صاف و دست ها را به پهلو رها کنید.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس ۱: با این دستورالعمل ها عکس شما چیزی مثل عکس اول می شود. نکته بعدی در این عکس بدون این که ژست هیچ تغییری بکند حالت صورت است. ممکن است دوست داشته باشید سوژه مورد نظر به جای لبخند ملایم لبخندی عمیق تری داشته باشد. بنابراین به راحتی می توانید این را از او بخواهید و او هم به راحتی این کار را انجام می دهد.

عکس ۲: بعد از این ژست ساده پوزیشن را کمی تغییر دادم و از مدل خواستم که کمی از شانه ها به سمت عقب نگاه کند. این استایل همان ژست است فقط از زاویه دیگری گرفته شده است. به همین سادگی عکسی متفاوت گرفته اید.

عکس ۳: با این استایل می توان با زاویه نگاه و شیب سر متفاوت به عکس های متفاوتی دست یافت. د راین نمونه از مدل خواسته شده که کمی سرش را به سمت پایین متمایل کند. این حالت در خیلی از پوزیشن های عکاسی کارامد هست و به عکس متفاوت دیگری خواهید رسید.

 ژست عکس دخترانه : شماره ۲

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

با دیدن این نمونه فقط قانون کلی را در نظر بگیرید: پرتره با دست ها در اطراف صورت. این تمام چیزی است که برای این ژست باید در نظر بگیریم. خودتان می توانید با کمی تغییر عکس های متفاوتی از این ژست بگیرید.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس ۴: قبل از این که به سراغ دست ها برویم از مدل بخواهید که مستقیم در مقابل دوربین بایستد و تمام وزنش را روی یک پا بیندازد. این پوزیشن به بدن انحنای خاصی می دهد و خط شانه ها تغییر می کند. سپس از او بخواهید که دست ها را اطراف صورت و داخل موها حرکت دهد. موقعیت دست ها باید نامتقارن باشد. این ژست تنوع زیادی دارد.

عکس ۵: تفاوت این عکس با عکس قبلی کمی شیب سر و دست ها پشت موها قرار دارد.

عکس ۶: برای گرفتن عکسی متفاوت با این ژست از مدل بخواهید که به سمت پایین نگاه کند و دست ها را نزدیک تر به صورت نگه دارد. دوباره تنها با یک ژست توانستیم ۳ عکس متفاوت داشته باشیم.

 ژست عکس دخترانه : شماره ۳

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

دوباره یک ژست ساده دیگر “به هم رساندن دست ها روی سینه” دقت کنید که این ژست کاملا دست به سینه نیست فقط دست ها به هم وصل شده اند. باید به مدل بگویید که نباید دست ها را خیلی تنگ هم و فشرده قرار دهد بلکه باید کاملا راحت و ریلکس و آزاد باشد.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس ۷: قبل از گرفتن این عکس حالت ژست را برای مدل انجام دادم و او هم به تقلید توانست این کار را به راحتی تکرار کند.

عکس ۸: در این نمونه عکس از زاویه بالا گرفتم چون تشخیص دادم که این زاویه برای سوژه مورد نظر مناسب تر است.

عکس ۹: برای این که عکس متفاوتی نسبت به عکس شماره ۷ داشته باشم از مدل خواستم که به دیوار تکیه دهد. سپس نزدیک تر رفتم و عکس از سر گرفتم.

 ژست عکس دخترانه : شماره ۴

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

این ژست ساده هم کاملا واضح و آشکار است. دست به کمر با کمی چرخش به پهلو.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس ۱۰: من برای مدل ها دقیقا عین همین ژست را منعکس کرده ام. زیرا این پوزیشن یکی از بهترین حالت ها برای عکاسی است. البته باید بدانید که نظر افراد متفاوت است. اگر مطمئن نیستید در دو حالت متفاوت عکس بگیرید و ببینید کدامیک را انتخاب می کند.

عکس ۱۱: زاویه از پهلو باید ۴۵ درجه و نگاه به دوربین باشد.

عکس ۱۲: در این عکس هیچ تغییری در ژست فرد ایجاد نشده فقط عکس کمی از دور گرفته شده تا چارچوب عکس باز تر باشد. این تغییرات با این که جزئی هستند اما آپشن های بیشتری برای انتخاب ایجاد می کنند.

 ژست عکس دخترانه : شماره ۵

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

ایستاده به دیوار و دست ها به پشت.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس ۱۳: ابتدا از مدل بخواهید که پشت به دیوار بایستد. سپس به او بگویید سنگینی وزن را روی یکی از پاها بیندازد و پای دیگری را روی آن قرار دهد. درست است که پاها در عکس مشخص نیست ولی به بدن پیچ و خم S شکل می دهد. سپس از او بخواهید دست ها را به صورت نامتقارن به پشت قرار دهد. در نهایت بالاتنه را از دیوار جدا کرده و کمی به سمت جلو خم کند.

عکس ۱۴: در این عکس زاویه دوربین را تغییر داده و عکس بیشتر از پهلو گرفتم.

عکس ۱۵: در این جا در حالت دست ها و سر کمی تغییر ایجاد شده است. این عکس ها ممکن است خیلی شبیه به هم باشند اما سوژه شما بابت این انتخاب ها از شما ممنون می شود.

 ژست عکس دخترانه : شماره ۶

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

ژست رو به دیوار. توضیح دادن این استایل هم کار زیاد سختی نیست. رو به دیوار می ایستید و دست ها را پایین تر از سینه با ملایمت روی دیوار قرار می دهید.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس ۱۶: این مدل هم توانسته است با کوچک ترین توضیح این ژست را انجام دهد.

عکس ۱۷: در این عکس زاویه دوربین به موازات دیوار تغییر داده و عکس پرتره گرفته شده است.

عکس ۱۸: در این عکس فقط حالت دست ها به صورت نامتقارن تغییر کرده است.

 ژست عکس دخترانه : شماره ۷

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

این ژست نسبت به نمونه های قبل چالش برانگیزتر است. بنابراین سوژه عکس نیاز به راهنمایی های بیشتری دارد.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس ۱۹: در این عکس پشت به دیوار ایستاده و یکی از شانه ها را به دیوار تکیه می دهید. دست راست که به دیوار تکیه داده شده است را آویزان قرار داده و سنگینی وزن را روی پای چپ بیندازید. پای راست را روی پای چپ بیندازید. دست چپ روی کمر و آرنج عقب تر از بدن قرار می گیرد.

عکس ۲۰: بعد از انجام دادن حالت اصلی ژست کمی تغییرات در آن ایجاد کنید. در این جا کمی با زاویه نزدیک تر عکس گرفته شده است.

عکس ۲۱: و در آخر از مدل خواسته شده تا کاملا به پهلو بایستد و هر دو شانه ها را به دیوار تکیه دهد. برای ایجاد تنوع بیشتر از او خواسته شده تا به پایین نگاه کند.


مجموعه ژست های عکاسی اسپرت مناسب برای دختر خانم ها

اکنون می خواهیم با ۷ ژست در حالت نشسته ادامه بدهیم تا با هر کدام از این الگوها حداقل سه نوع عکس متفاوت بگیریم.

ژست عکس اسپرت شماره ۱

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

ساده ترین و بهترین ژست برای شروع. از مدل بخواهید بنشیند و زانوها را به هم نزدیک قرار دهد. یکی از دست ها روی زانو و دست دیگر نزدیک گردن قرار بگیرد. به او یادآور شوید که کمر صاف بنشیند.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس ۱: این مدل ژست را می توان به شیوه های مختلفی امتحان کرد اما برای شروع باید از زاویه های مختلفی عکس بگیرید تا ببینید کدام زاویه برای سوژه مورد نظر مناسب است.

عکس ۲: در این عکس از مدل خواستم به همان صورت که نشسته هر دو دست را روی زانوها قرار دهد.

عکس ۳: دوباره به همان حالت اولیه برگشته و عکس از زاویه نزدیک تر گرفته شده است.

ژست عکس اسپرت شماره ۲

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

یک ژست ساده دیگر که در آن دست ها بین پاها قرار می گیرد. دست ها نباید کاملا صاف باشد بهتر است کمی از قسمت آرنج دست ها را خم کنید. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید پاها باید روی انگشت ها قرار بگیرد مثل این که کفش پاشنه بلند پوشیده اید.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس ۴: در این عکس مدل توانسته است خیلی راحت همان ژست را بگیرد.

عکس ۵: در این عکس این استایل همان ژست است فقط عکس از بغل گرفته شده است. تغییری خیلی ناچیز اما عکسی کاملا متفاوت.

عکس ۶: یک بار دیگر عکس از نزدیک گرفته شده اما این بار مدل سرش را پایین گرفته است.

ژست عکس اسپرت شماره ۳

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

یک پوزیشن ساده دیگر که در آن پاها روی هم قرار گرفته است. در این ژست بودن پاها در عکس مسئله ای چالش بر انگیز است چون بستگی به تیپ های بدنی مختلف دارد. اگر سوژه مورد نظر چاق است باید عکس از نزدیک تر بگیرید تا پاها مشخص نباشد.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس ۷: سوژه مورد نظر ما اندامی باریک، پاهای کشیده و کفش های مناسبی دارد بنابراین ترجیح دادم عکس تمام قد از او بگیرم.

عکس ۸: درست مثل نمونه قبلی این بار عکس از یک زاویه دیگر گرفتم. تنها تغییری که سوژه مورد نظر در پوزیشن خودش داد چرخاندن سرش به سمت دوربین بود.

عکس ۹: در این عکس از حالت دست ها در ژست شماره ۱ استفاده کردم. این حالت دست ها تفاوتی بسیار زیبا در عکس ایجاد کرد.

ژست عکس اسپرت شماره ۴

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

در این ژست که بیشتر از نمونه های قبلی مورد تایید است پاها نقش مهمی را ایفا می کنند. کفش ها در این ژست بسیار مهم هستند.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس ۱۰: تقلید این استایل کار زیاد سختی است. هم سرگرم کننده است و هم حال و هوای خوبی به عکس می دهد.

عکس ۱۱: در این عکس مدل سرش را پایین انداخته مثل این که کفش هایش را مرتب می کند. تغییرات خیلی جزئی است اما عکس کاملا متفاوت.

عکس ۱۲: این بار هم این پوزیشن همان ژست است اما زاویه دوربین تغییر کرده است.

ژست عکس اسپرت شماره  ۵

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

ساده ترین ژست از نوع نشسته روی زمین. بر خلاف عکس های نشسته روی صندلی این پوزیشن با پاهای برهنه بسیار زیبا به نظر می رسد.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس ۱۳: این پوزیشن کاملا ساده و طبیعی است و سوژه مورد نظر ریلکس به نظر می رسد.

عکس ۱۴: بعد از ایجاد ژست اولیه می توانید جای دست ها را تغییر دهید. به عنوان مثال در این عکس سوژه مورد نظر دست ها را روی یکی از زانوها قرار داده است.

عکس ۱۵: در این عکس دو تغییر خیلی کوچک ایجاد شده است. یکی از دست ها داخل موها قرار گرفته شده و بدن کمی متمایل به بغل خم شده است. در این استایل زانویی که بالا آمده است هم کمی پایین تر جمع می شود. یک ژست کاملا دوستانه و طبیعی.

ژست عکس اسپرت شماره ۶

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

یک ژست ساده دیگر در حالت نشسته روی زمین. این استایل برای عکس های از نزدیک بسیار مناسب است.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس ۱۶: این ژست ساده را می توان در دو حالت مختلف انجام داد. یا یکی از آرنج ها را روی زانو قرار دهید یا هر دو آرنج را. هر دو حالت زیبا هستند.

عکس ۱۷: باز هم تغییر کوچکی در دست ها. این پوزیشن مناسب لباس های تنگ و جذب است.

عکس ۱۸: از تغییرات ناخودآگاه در عکس ها نترسید. تغییری که در این عکس می بینید ابتکاری است ناخودآگاهانه.

ژست عکس اسپرت شماره ۷

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

در نهایت یک ژست ساده پرتره برای حالت های نشسته. درست است که تنها صورت در عکس های پرتره مشهود است اما برای مدل راحت تر است که این عکس ها را در حالت نشسته بگیرد.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس ۱۹: در این عکس سوژه همان ژست را گرفته فقط عکس از فاصله دورتر گرفته شده تا حالت نشسته او در تصویر مشخص باشد. اگر می خواهید درست مثل ژستی باشد که در بالا توضیح داده ام کافی است کمی از نزدیک تر بگیرید یا عکس را کراپ کنید.

عکس ۲۰: عکس های پرتره با قرار دادن دست ها در اطراف صورت بگیرید. می توانید با حرکت دادن دست ها مدل های مختلفی را امتحان کنید.

عکس ۲۱: اگر می خواهید ژست عکس کاملا طبیعی باشد از مدل بخواهید که دست ها به اطراف صورت حرکت دهد. در این عکس در حالی که مدل دست ها را حرکت می داد از او چند نمونه عکس گرفتم و سپس بهترین آن ها را انتخاب کردم.


بهترین ژست های عکس کنار دریا و ساحل

در این مقاله می خواهم ژست های عکاسی برای حالت خوابیده آموزش بدهم تا درست مثل مقاله های قبل با ۷ پوزیشن عکاسی بتوانیم ۲۱ عکس زیبا و متفاوت بگیریم.

ژست کنار دریا شماره ۱

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

بهترین ژست خوابیده برای شروع. بعد از این که فرد پوزیشن اولیه را انجام داد از او بخواهید نیم تنه بالا را تا جایی که می تواند و راحت است بلند کند.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس۱: تصویر اول درست همان ژست ساده اولیه می باشد. دقت باشید که زاویه دوربین از پایین و نزدیک به سطح زمین باشد.

عکس ۲: با این پوزیشن می توان خیلی کارها انجام داد. می توان جای دست ها و چرخش سر را کمی تغییر داد یا زاویه نگاه و حالت صورت را به شکل متفاوتی عوض کرد. در این تصویر فقط جای دست ها تغییر کرده و بالا تنه هم کمی پایین تر آمده است.

عکس ۳: در این عکس از مدل خواسته شده است که کمی بیشتر به سطح زمین نزدیک شود. برای این ژست بهتر است کراپ عکس بسته تر باشد.

ژست کنار دریا شماره ۲

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

این استایل شباهت زیادی به ژست اول دارد. اما این زاویه برای مدل هایی که قد بلندتری دارند مناسب تر است. در این پوزیشن یکی از پاها باید خم شود تا بدن حالت بهتری بگیرد.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس ۴: این پوزیشن مشابه ژست شماره ۱ است اما تنها تفاوتی که دارد تفاوت در زاویه دوربین است که ظاهر کاملا متفاوتی به عکس داده است.

عکس ۵: در این عکس باز هم حالت دست ها تغییر داده شده است. البته دست ها حتما نباید با سر تماس داشته باشد همین که داخل موها برود کافی است.

عکس ۶: باز هم تغییر در حالت دست ها و کراپ بسته تر.

ژست کنار دریا شماره ۳

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

باز هم یک ژست دیگر که بسیار مشابه پوزیشن های قبلی است و باز هم تفاوت تنها در زاویه عکس است. زاویه عکس درست از روبرو می باشد. سوژه مورد نظر در این استایل حتی تکانی هم به خودش نداده است. فقط زاویه دوربین تغییر پیدا کرده است.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس ۷: در این جا هم مدل همان حالت های قبلی را تکرار می کند. پوزیشن های مشابه را هم امتحان کنید و تردید به خود راه ندهید زیرا همین تغییرات جزئی در انتخاب عکس ها نقش بسیار مهمی دارد.

عکس ۸: تفاوت این عکس در حالت دست هاست که به سمت رو به رو کشیده شده است.

عکس ۹: باز هم یک شات کلوز آپ البته با چشم های بسته.

ژست کنار دریا شماره ۴

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

استایل بسیار ساده و زیبای خوابیده به پشت.

%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%98%d8%b3%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%ae%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b9%da%a9%d8%a7%d8%b3%db%8c

عکس ۱۰: این ژست را خیلی راحت می توان به سوژه توضیح داد و او هم خیلی راحت می تواند اجرا کند.

عکس ۱۱: در این عکس دست ها زیر سینه قرار داده شده است. البته می توانید دست ها را زیر سر هم قرار دهید.

عکس ۱۲: در این عکس مدل سعی کرده است یک ظاهر رویایی به عکس بدهد و برای این کار چشم ها را بسته و دست ها را به صورت نا متقارن قرار داده است.

ژست کنار دریا شماره ۵

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

این ژست خوابیده روی زمین به صورت پشت و رو برای پرتره های کلوز آپ بسیار مناسب است.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس ۱۳: در این عکس همانطور که مدل روی زمین ساحل دراز کشیده است از او خواسته شده تا سرش را روی یکی از دست ها قرار دهد. البته می توان سر راکاملا روی زمین هم قرار داد.

عکس ۱۴: در این عکس از مدل خواسته شده که سرش را کمی بالاتر بگیرد و دست ها را به صورت نامتقارن قرار دهد.

عکس ۱۵: تنوع بعدی که در عکس داده شده است ژست خوابیده با چشم های بسته می باشد.

ژست کنار دریا شماره ۶

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

ژست خوابیده به صورت یک طرفه. در این پوزیشن یک سری نکات هست که باید مورد توجه قرار بگیرد. پای چپ روی پای راست قرار گرفته شده و دست چپ هم روی باسن و قسمتی از بازو پشت بدن مخفی می شود. دست راست زیر سر قرار می گیرد و فقط با سر انگشتان سر را نگه می دارد. اگر سر کاملا با دست نگه داشته شود حالت خستگی به عکس می دهد.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس ۱۶: همانطور که در بالا توضیح دادم فرد توانسته است ژست را کاملا درست اجرا کند.

عکس ۱۷: در این عکس تنها جایگاه دست راست تغییر کرده است و به جای این که زیر سر باشد روی زمین قرار گرفته شده است و باعث شده بدن کمی بالاتر کشیده شود.

عکس ۱۸: در این عکس سوژه مورد نظر دست راست را بالاتر گرفته و بدین ترتیب بدن نیز بالاتر رفته است.

حتما بخوانید : ۴۰ نکته مهم برای ژست عکاسی خانم ها و ۲۰ مدل

ژست کنار دریا شماره ۷

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

این یکی از استایل های پر طرفدار است. نکته و چالش مهم در این پوزیشن ریلکس بودن مدل است. از او بخواهید تا جایی که می تواند سر را به عقب به سمت دوربین برگرداند. این ژست با چشم های بسته زیباتر به نظر می رسد.

ژست عکس مدل ژست عکس عروس

عکس ۱۹: هر چه فرد ریلکس تر باشد عکس بهتری به دست می آید.

عکس ۲۰: این تغییر در ژست تنوع بسیار زیبایی ایجاد می کند و اجرای آن نیز برای مدل بسیار آسان است.

عکس ۲۱: در این عکس از مدل خواسته شده است تا کمی خودش را بلند کند و به دوربین نگاه کند.

اکنون در این مقاله به اضافه مقاله های دیگر یک عالمه انتخاب برای ژست عکاسی داریم. حتی می توانید حرکات و حالت های چند تا از این پوزیشن ها را با هم ترکیب کنید تا به یک استایل بسیار عالی و منحصر به فرد برسید.

2 دیدگاه

2 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا