استایل و مد بانوان

انتخاب مناسب ترین مدل مانتو با توجه به فرم بدن

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی کار شده در شانه و استین

نکاتی در خصوص خرید مانتو متناسب با فرم اندام

امروزه اصلی ترین لباسی که خانم ها در محیط کار و مهمانی‌ها از آن استفاده می‌کنند مانتو است. مانتو یک پوشش ضروری و البته مهم برای آن‌ها محسوب شده چون مجبورند در بسیاری از مراودات اجتماعی خود از آن استفاده کنند . انتخاب مدل مانتو و رنگ و فرم ان باید بر اساس اصول زیبایی شناسی اندام صورت گیرد تا هارمونی مناسبی با ظاهر و فرم اندام شخص ایجاد کند.

برای اینکه بهترین مدل مانتو را انتخاب کنید به طوریکه کاملا با اندامتان سازگار باشد بهتر است اندام خود را بشناسید و ما در این مطلب سعی می کنیم برخی از این اصول را یاداوری نماییم .

حتما بخوانید : مدل مانتو دانشجویی مناسب برای خانم های خوش استایل در دانشگاه

خانم های قد کوتاه و ریز جثه چه مدل مانتوهایی بپوشند؟

در درجه اول در انتخاب سایز دقت کنید مانند قد بلند ها نباید روپوش های با سایز بزرگ یا خیلی گشاد بپوشید و علاوه بر ان مانتوهایی با مدل دامن کلوش هم برای این افراد مناسب نیست . قد روپوشی که انتخاب می کنید نباید خیلی بلند باشد بلند بودن قد روپوش شما را بلند تر نشان نخواهد داد و برعکس کوتاهترتان خواهد کرد .

انتخاب مدل مانتو تا روی زانو و گاهی زیر زانو برای این افراد بهتر است و انها کمی بلند تر و خوش فرم تر نشان می دهد . پارچه هایی که طرح های عمودی راه راه دارند باعث می شوند در میدان دید یک خط عمودی بلند شکل بگیرد برای همین افرادی که برای دوختن مانتو از این پارچه ها استفاده می کنند بلند قد تر به نظر می رسند .

باز هم تاکید می کنیم روپوش و کلا لباس هایی برای افراد کوتاه قد مناسب است که برش خورده و متناسب با سایز بوده و خمره ای نباشد .

برای خانم های چاق و درشت اندام چه مدل مانتویی مناسب است ؟

در مورد سایز خانم های چاق نباید خیلی سخت گیر باشند چون انتخاب یک سایز دقیق برای انها خیلی ساده نیست . این افراد بهتر است به سراغ مانتوهای دوخته بروند و بر اساس سایز و اندازه قسمت های مختلف اندام روپوش بدوزند . مدل مانتوهای نه خیلی گشاد و البته نه خیلی تنگ به نظر می رسد برای این افراد بهترین انتخاب است .

مدل مانتو بازیگران مانتو ساده گلدوزی شده

پوشیدن روپوش های کشی و تنگ و مدل پاچه هایی که به بدن می چسبند چندان مناسب خانم های چاق نبوده و معایب آنها بیشتر نشان می دهد . پارچه هایی که خطوط افقی دارند نباید برای دوخت لباس و مانتو استفاده شوند چون خطوط افقی سایز باسن و دور سینه را بیشتر نشان می دهند و فرد چاق تر به نظر می رسد .

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی مدل مانتو ساده

روپوش های جیب دار با جیب های خیلی بزرگ و مدل مانتوهای خیلی کوتاه هم مناسب این افراد نخواهد بود و بهتر است مانتوهای کلوش و برش دار که از پهلو مدل خورده اند و خط عمومی دارند استفاده شود . خطوط عمودی افراد چاق را لاغرتر و بلند قد تر نشان می دهد .

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی مانتو پارچه براق

خانم ها با شکم بزرگ چه مدل مانتویی بپوشند ؟

برخی خانم ها به دلیل اضافه وزن یا بارداری شکم بزرگی دارند و برای اینکه روپوش متناسب با اندام خود را پیدا کنند دچار مشکل می شوند . این خانم ها بهتر است بدانند انتخاب روپوش های کمر دار و مانتوهایی که در قسمت کمر چین دارد شکم آنها را بزرگتر و حجیم تر نشان می دهد و البته سایز دور کمر را قطورتر می کند .

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی مانتو راسته

بنابراین هر گونه چین دورکمر برای این افراد باید حذف شود حالا در روپوش باشد و یا لباس مجلسی و مهمانی . یک مدل مانتوی جلو باز که خانم های با شکم بزرگ می توانند با خیال راحت بپوشند مدل WRAP است در این مدل دو طرف مانتو روی هم آورده شده و با بندی بسته می شود .

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی پارچه طرح دار

این کار باعث می شود دور کمر باریک تر به نظر رسیده و حجم شکم پنهان گردد . روپوش های راسته که هیچ مدل و برشی در قسمت جلو و عقب ندارند بهترین نوع تن پوش برای خانم های تپل محسوب می شوند .

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی خانم های درشت اندام

انتخاب مدل مانتو برای خانم هایی با سینه بزرگ

روپوش های گشاد و لباس هایی که در بالاتنه گشاد تر هستند باعث می شوند سینه کوچک تر به نظر برسند برعکس لباس هایی که بالاتنه تنگ و برش خورده یا دگمه دار دارند سایز سینه را بزرگتر نشان داده و سبب می شوند توجه دیگران به این نقطه جلب گردد . برای اینکه بالاتنه شما باریکتر به نظر برسد از روسری های رنگی و طرح دار استفاده کنید و روی مانتو یا لباستان در محل سینه جیب ندوزید .

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی رنگ روشن و روسری بزرگ

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی مانتو دو تیکه

افرادی که سینه های بزرگ دارند بهتر است به جای استفاده از چین و پلیسه در بالاتنه از دامن ها و مانتو هایی که پایین آنها چین دار است استفاده کنند تا با برابر شدن سایز بالاتنه و پایین تنه توجه و تمرکز از روی سینه ها برداشته شود .

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی مانتو مشکی

زنان با سینه های کوچک چه مدل مانتویی باید بپوشند ؟

اغلب زنانی که سینه کوچک دارند پایین تنه بزرگتری داشته و اندام انها شبیه گلابی است . پوشیدن روپوش هایی با طرح های متوسط و شلوار ساده کمک می کند سایز سینه ها بزرگتر به نظر برسد . علاوه بر آن دوختن جیب روی سینه ها و استفاده از چین و پلیسه و قلاب دوزی یا گلدوزی و تزییناتی شبیه دگمه یا گل سینه در بالاتنه و روی سینه باعث می شود سایز سینه ها از آنچه که هست بزرگتر دیده شود .

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی الاتنه طرح دار

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی مانتو دوتیکه کت دار

قد بلند ها چه مدل مانتویی بپوشند؟

اگر جزو خانم های قد بلند محسوب می شوید و تمایل ندارید قد بلند تر از آنچه هستید به نظر برسید باید در انتخاب رنگ مانتو و شلوار دقت کنید . پوشیدن روپوش و شلوار یک رنگ باعث می شود نوعی یکدستی و یکنواختی در ظاهر ایجاد شده و شخص بلند قد تر به نظر برسد . برای همین بهتر است روپوش و شلوار را در رنگ های مختلف انتخاب کنید تا تضاد رنگی ایجاد شده اندام شما را به دو بخش تقسیم نماید این کار باعث می شود کمی کوتاهتر به نظر برسید .

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی مانتو بلند رنگ روشن

انتخاب کفشی با رنگ متفاوت از مانتو و شلوار ، هم به دستیابی به این هدف کمک می کند . نکته ای دیگری که باید در این خصوص رعایت کنید اینکه افراد قد بلند نباید مدل مانتو های خیلی کوتاه بپوشند روپوش های کوتاه پاها را بلند تر و کشیده تر نشان می دهد در نتیجه بلند قدتر به نظر می رسید . قد این اکسسوری اگر تا زانو باشد برای خانم های قد بلند مناسب تر است .

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی راسته

عموما خانم های قد بلند اندام های درشتری هم دارند این افراد برای اینکه چاق تر و درشت تر به نظر نرسند باید از پوشیدن روپوش های گشاد و خیلی راحت خودداری کنند تا سایزشان از آنچه که هست بیشتر نشان داده نشود . مانتوهای کمر دار و خوش فرم و در عین حال برش خورده از روی سینه و کمر برای افراد قد بلند مناسب تر بوده و انها را خوش فرم تر نشان می دهد .

روپوش سایز خودتان انتخاب کنید لباس های خیلی گشاد و خیلی تنگ و جلو باز از آنچه که هستید شما را بلند تر نشان خواهند داد .

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی آستین مدل دار

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی چرم

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی طرح دار رنگی

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی بلند مجلسی

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی مانتو کوتاه

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی گلدوزی شده

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی با شلوار جین

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی طرح جلو باز دو تکه

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی کت تک

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی آستین مدل دار

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی کار شده در شانه و استین

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی با روپوش خز

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی به رنگ آبی و شال روشن

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی با طرح پلنگی

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی به رنگ قرمز

کت خز کوتاه مدل مانتو بازیگران زن ایرانی

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی کت چرم کوتاه

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی با کت خز

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی با طرح کت

مدل مانتو بازیگران زن ایرانی جلو باز رنگ روشن

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا