برند ها

رولکس ؛ لاکچری ترین برند در دنیای ساعت

ساعت رولکس برند

ساعت رولکس برندی لاکچری در دنیای ساعت

انسان های بلند پرواز و خلاق و پر تلاش همیشه از خود اثار جاودانه به یادگار می گذارند و همیشه در تاریخ ماندگار می مانند . این ماندگاری می تواند در دنیای علم و فن آوری باشد یا در دنیای هنر ، موسیقی و حتی تولید کالاهای لوکس و یا ترکیبی از همه اینها . چون گاهی برای درست کردن یک کالای لوکس باید هم از هنر و هم خلاقیت و هم فناوری و دانش روز بهره برده و از ترکیب آنها به یک محصول منحصر به فرد دست پیدا کنیم .

رولکس یکی از آن برند های خاص و منحصر به فرد است که از تلاش و رویا پردازی یک فرد خلاق و هنرمند شکل گرفته است . رولکس در سال ۱۹۰۵ توسط هانس ویلسدورف بنا نهاده شد و توانست در سال های بعد در ساخت ساعت های مچی و خاص و حرفه ای پیشرو گردد .
هانس در تولید و ساخت ساعت های خود تلاش کرد در همه جنبه ها خصیصه منحصر به فردی را حفظ نماید،  او حتی تمایل داشت نامی که بر ساعت هایش می گذارد کوتاه ، شیک و زیبا بوده و به راحتی در همه جای دنیا و به هر زبانی قابل تلفظ باشد ، برای همین نام رولکس را برای ان انتخاب کرد .
انتخاب یک نام زیبا و موجز و جذاب برای محصولات شرکت هانس فقط یکی از جنبه های خلاقیت وی بود . هانس در تولید ساعت هایش به دنبال کیفیت برتر در همه اجزا بود او تلاش کرد در ساخت موتور های این اکسسوری بهترین کیفیت و اجزا را بکار گیرد برای همین در درجه اول به سمت کیفیت کورنومتر ها در آن رفت .
بعد از سال ها تلاش و آزمون و خطا این دانشمند توانست بهترین کورنومتر ها را برای ساعت های خود طراحی کرده و بسازد به طوری که کورنومتر های وی گواهینامه سوئیسی دقت را از ان خود کند . بعد از چند سال و تلاش بیشتر بر روی دقت کورنومتر ها انگلستان به محصولات این شرکت گرید A داد این گرید فقط به کورنومترهای دریایی و بسیار دقیق داده می شد و این امر سبب شد ساعت های رولکس بیش از پیش در خصوص دقت و کیفیت مشهور گردند چون اولین کمپانی بود که توانست این نشان را دریافت کند .

بعد از همه این تلاش ها و سختی ها بود که برند رولکس مشهور و یکی از بهترین ها در دنیای مد گردید. در ابتدای کار درکمپانی هانس فقط دو نوع ساعت تولید می گردید که یکی از انها ساعت جیبی مخصوص مردان و دیگری ساعت کیفی مخصوص زنان بود ، در آن دوره برای نوع مچی این اکسسوری طرفداران زیادی وجود نداشت و این شرکت تلاش کرد در این زمینه هم به خلاقیت و نواوری دست پیدا کند .
یکی از دلایلی که این نوع از ساعت ها طرفدار زیادی نداشت قطع کوچک آن بود که باعث میشد خواندن صفحه و اعداد آن به سختی انجام شود و علاقمندان زیادی نداشته باشد ضمن انکه کیفیت آنها به حدی نبود که بتوان در طول روز و در محل های مختلف و موقعیت های کاری گوناگون از ان استفاده کرده و سالم و بدون اسیب باقی بماند.
حتما بخوانید: ساعت رولکس اصل را چگونه از فیک آن تشخیص دهیم ؟

تلاش برای بهترین شدن در کمپانی رولکس

رولکس به همین امر که بتواند بهترین کیفیت را در کورتومتر بدست اورد و نشان های عالی را دریافت کند اکتفاء نکرد و تلاش کرد در دنیای مد و اکسسسوری های اینچنینی بهترین باشد و بهترین هم باقی بماند . برای دستیابی به این هدف خودش بیش از هر مقام ناظری نسبت به تولیداتش سخت گیری می کرد و تا وقتی همه آزمایشات کیفی روی محصولات انجام نمی شد آن را روانه بازار نمی کرد .

کاری که رولکس برای بدست اوردن این جایگاه انجام داد این بود که تک تک محصولات خود را تحت ازمایش های کیفی قرارداده و اعتقادی به بررسی های رندوم نداشت و همین امر سبب شد کمترین میزان خطا را در تولیدات خود را داشته باشد . رولکس بعد از این مراحل و سخت گیری ها تنها برندی بود که توانست همه مدارک و درجات کیفیت را برای ساعت های خود دریافت کند و اولین شرکتی باشد که به این درجه از کیفیت دست یابد .

رولکس خود کاشف ایرادات ساعت هایش بود

به دلیل اینکه موسسان این کمپانی نظارت دقیق بر تولید محصولات خود داشتند و سعی می کردند دقیق ترین و بهترین تست ها را بر روی آنها انجام دهند بعد از مدتی متوجه شدند از محل تنظیم کوک ساعت های مچی امکان نفوذ آب و گرد غبار به داخل آن وجود دارد و این امر می تواند باعث کاهش دقت و کیفیت محصول گردد .

بعد از انکه بررسی ها و تحقیقات لازم توسط هانس انجام شد متوجه گردید پتنتی وارد بازار شده است که نسبت به اب و گرد و غبار مقاوم بوده و قابلیت استفاده در کوک ساعت ها را دارد هانس این پتنتی را تهیه و در ساخت محصولات خود استفاده کرد و توانست اولین تولید کننده ساعت های ضد اب و گردو غبار در دنیا و تاریخ باشد .

این محصول را هانس به نام صدف ثبت کرد و آن را در یک مهمانی هنگام خوردن صدف انتخاب نمود چون متوجه شد برای باز کردن قاب ساعت های رولکس باید از ابزاری نظیر باز کردن درب صدف استفاده کرد .

ساعت رولکس از جنس طلا

حق ثبت پتنتی فقط برای رولکس

بعد از مدتی دو برادر در آلمان به سوء استفاده از پتنتی های ضد آب شرکت هانس پرداخته و انر ا به نام خود ثبت کردند . هانس به دلیلی اینکه کمپانی وی اولین شرکت تولید کننده پنتنتی های ضد آب بود از این دو برادر آلمانی شکایت کرد و توانست بعد از حدودا سه سال تلاش این حق را به نام خود ثبت نماید و صاحب این برند گران قیمت گردد.

تبلیغات مرحله بعد رشد کمپانی هانس و ساعت های رولکس

تا سال ۱۹۲۷ کمپانی هانس تلاش و فعالیت زیادی در عرصه تبلیغات نداشت و بیشتر سعی کرده بود کیفیت و زیبایی تولیدات خود را ارتقاء دهد . در سال ۱۹۲۷ این کمپانی یک کار تبلغاتی بزرگ را آغاز کرد . برای این کار وارد عرصه ورزش و سوپر استارهای این حوزه گردید .  در آن سال ها شخصی به نام مرسدس گلایتس توانسته بود طول کانال مانش را شنا کند این شخص یک زن و تایپیست حرفه ای بود .

کمپانی هانس که توانسته بود اولین ساعت ضد آب دنیا را تولید کند تصمیم گرفت از این ورزش و ورزشکار برای تبلیغ کالای خود بهره مند شود برای همین به سراغ مرسدس رفت و وقتی مرسدس تصمیمی گرفت برای شکستن رکورد شخص دیگر طول کانال مانش را دوباره شنا کند این بار یک ساعت مچی رولکس ضد اب روی مچ خود داشت و بعد از اینکه این شخص طول کانال را شنا کرد مردم متوجه شدند تبلیغات ضد آب بودن و کیفیت ، برای این برند واقعی بوده و واقعا می توان در این خصوص به آن اعتماد کرد .

رولکس متوجه شده بود فقط تبلیغات نمی تواند کیفیت محصولش را اثبات کند این کمپانی باید وارد یک رقابت عملی شود تا مردم بتوانند به وضوح ادعای این شرکت را دیده و به آن اعتماد نمایند از ان زمان بود که کمپانی هانس و رولکس تبلیغات را در فعالیت های خود به صورت جدی جای داد و توانست محصولات خود را به دنیا بشناساند و البته در این امر هم بسیار موفق بود .

ساعت رولکس مردانه و زنانه

تلاش برای ارتقاء فن آوری ساعت های رولکس

رولکس تا این مرحله توانسته بود بهترین نشان ها را در خصوص کیفیت و دقت دریافت کرده و تنها برند برتر دنیا به لحاظ کوونومتر و دقت باشد اما هنوز یک مشکل فنی وجود داشت  و آن هم کوک دستی این اکسسوری بود و بعضا افرادی بودن که یادشان می رفت ان را کوک کنند یا در هنگام کوک کردن به ساعت اسیب می رسانند رولکس دنبال این بود که طراحی را به مرحله ای برساند که امکان کوک خودکار وجود داشته باشد در همین زمان شخصی به نام جان هاروود توانست ساعتی طراحی کند که به صورت اتوماتیک کوک می شود و رولکس توانست از این فن اوری برای ساعت های خود استفاده نماید .

بنیاد هانس ویلسدورف

هانس ویلسدورف وارثی نداشت و با همسرش کار می کرد بعد از فوت همسر و اینکه شریکش وی را ترک کرد او اندیشید چطور برند و سرمایه خود را همیشه به نام به این نام حفظ کند تا شخص و سازمانی نتواند آن را ادغام کرده یا به نام خود مصادره کند . برای همین اقدام به تاسیس بنیاد هانس ویلسدورف کرد و شرکت خود را به این بنیاد واگذار کرد و در اساس نامه این بنیاد قید شده است شرکت رولکس نمی تواند فروخته شده یا با کمپانی دیگری ادغام گردد و باید با همین نام به فعالیت خود ادامه دهد .

تقسیم سود و سهام این کمپانی هم به شکلی صورت گرفت که بخش اعظم ان به نام همسرش باشد و به امور خیریه داده شود بخش دیگر هم به کارکنان و بخشی هم صرف انجام امور دیگری مانند ساخت مدرسه ساعت سازی ، دانشکده هنر و علوم اجتماعی و ایجاد کسب و کارگردد .

علاوه بر آن این کمپانی بخش دیگری از درآمد هنگفت خود را صرف حمایت از حیوانات و ساخت کتابخانه مجهزی برای نابینایان نمود . رولکس در دنیای امروز علاوه بر اینکه در هنر و فن آوری شهرت دارد به عنوان یک بنیاد خیریه و کار افرین هم شناخته شده است .

ساعت رولکس مدل جدید زنانه

( تصویری از ساعت رولکس زنانه همراه با اکسسوری هایی از دیگر برند ها )

قدم های بزرگتر در فناوری ساعت های  رولکس

رولکس تا این مرحله توانسته بود کیفیت و دقت خود را تاحد بسیار بالایی افزایش دهد و بتواند اولین ساعت های ضد اب و دقیق و تنظیم اتوماتیک را به بازار عرضه کند . او در مراحل بعد توانست ساعت هایی برای زیر دریا و ارتفاعات بالا طراحی نماید و شعبات متعددی را در بروکسل ، هند ، لندن ، میلان ، نیویورک و تورنتو و برخی شهرهای دیگر تاسیس کند.

از ایده های منحصر به فرد رولکس ساخت ساعت های تخصصی برای حرفه های مختلف نظیر غواصی ، کاوش گری ، تجارت و ….. بود که برای دستیابی به آن تلاش کرد و توانست ساعتی ۲۴ ساعته مخصوص خلبانان و رانندگان حرفه ای ماشین های مسابقه طراحی نماید و جایگاه ویژه ای هم در این عوصه برای خود دست و پا کند .

رولکس در دنیای مد و فشن امروز هم توانسته جایگاه حرفه ای خود راحفظ کرده و روزانه ۲۰۰۰ ساعت در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه کند و درآمدی معادل ۳ میلیارد دلار در سال داشته باشد .

ابداعات منحصر به فرد رولکس

رولکس برخی ابداعات خاص داشت که توانست به نام خود ثبت نماید از جمله انها شامل : اولین ساعت مچی ضد آب ، اولین ساعت مچی با قابلیت تغییر و تنظیم خودکار ، اولین نوع این اکسسوری با قابلیت استفاده در عمق ۱۰۰ متری آب ، اولین ساعتی که توانایی نشان دادن دو زمان مختلف را به طور همزمان دارا می باشد ، اولین نوع این اکسسوری که می تواند تاریخ و ساعت را به صورت کامل اتوماتیک تغییر داده و تنظیم کند ، اولین برندی که توانست نشان دقت کورنومتر را از آن خود کند .

اکسسوری های هرمس در کنار ساعت رولکس

جذابیت و زیبایی ظاهری در مدل های ساعت رولکس

در بالا هر انچه که در خصوص این برند گفتیم به کیفیت و دقت و فناوری به کار رفته در ان مربوط می شود و در این میان زیبایی و طراحی ظاهر ان از قلم افتاد . اگر سری به سایت رسمی این کمپانی بزنید خواهید دید که انواع تولیدات خود را به نمایش گذاشته و شما می توانید زیبایی ، ظرافت و جذابیت را در طراحی انها مشاهده کنید.
ظاهر این ساعت ها طوری طراحی شده است که هر سلیقه ای را راضی کرده و قابل استفاده در همه موقعیت ها و مناسبت های مختلف است . رنگ های مختلف به کار رفته در صفحه ساعت ، بندهای فلزی و چرمی ، طراحی ظریف و زیبای عقربه ها و نشان های تخصصی دیگر بخشی از زیبایی های این محصول محسوب می شود که می تواند خریدار را محسور و جذب نماید .
از جمله ویژگی های منحصر به فرد این ساعت های رولکس استفاده از طلای ۱۸ عیار در قسمت های مختلف آن است که باعث افزایش قیمت انها هم شده است .

ساعت رولکس تصاویر تبلیغاتی

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا