رویداد ها

چرا طراحان برای همسر ترامپ لباس طراحی نمی‌کنند ؟

بعد از انتخابات جنجال‌برانگیز آمریکا و ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، شاهد واکنش های مخالفت‌آمیز سلبریتی‌ها و مردم بوده‌ایم. طراحان لباس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به شیوه‌ی خود مخالفتشان را با رئیس جمهور جدید آمریکا نشان داده‌اند. بسیاری از طراحان معروف از طراحی لباس برای ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ خودداری کرده‌اند.

12516

کریستیانو سیریانو، طراح مد آمریکایی، درباره‌ی طراحی لباس برای ملانیا ترامپ به سی بی اس نیوز گفته است: “من در حال حاضر علاقه‌ای به انجام این کار ندارم. باید دید در چهار سال آینده چه پیش خواهد آمد.”

12516

مارک جاکوبز، طراح مد آمریکایی و صاحب برند مارک جاکوبز نیز از جمله طراحانی است که از طراحی لباس برای ملانیا ترامپ خودداری کرده است. او در این باره به مجله(women’s wear daily)، این‌گونه توضیح داد: “من هیچ علاقه‌ای به طراحی لباس برای ملانیا ترامپ ندارم. من ترجیح می‌دهم انرژی خود را صرف کمک به افرادی کنم که از ترامپ و حامیانش آسیب خواهند دید.”

12516

تام فورد، طراح مد، فیلمنامه نویس و کارگردان آمریکایی نیز از مخالفان طراحی لباس برای ملانیا ترامپ است. او زمانی‌که به برنامه‌ی (The‌ viewدعوت شده بود؛ دلایل خود را برای این مخالفت توضیح داد: “سال‌ها پیش از من خواسته شد تا برای ملانیا ترامپ لباس طراحی کنم و من قبول نکردم. او استایل مورد علاقه‌ی من برای طراحی نیست. درست است که من طرفدار حزب دموکرات هستم و به هیلاری رای دادم و اکنون بسیار ناراحت هستم که هیلاری رئیس جمهور نشد، اما حتی اگر هیلاری هم بانوی اول آمریکا بود، نمی‌توانست لباس هایی‌که من طراحی می‌کنم را به تن کند، زیرا لباس‌های من بسیار گران هستند. منظور من این است که بانوی اول آمریکا باید لباسی به تن کند که برای مردم آمریکا قابل دسترسی باشد و در آمریکا دوخته شده باشد. لباس های من بسیار گران هستند و در ایتالیا دوخته می‌شوند.”

این درحالی است که دونالد ترامپ ادعا می‌کند هرگز از تام فورد خواسته نشده است که برای ملانیا لباس طراحی کند و به گفته‌ی او، بانوی اول، علاقه‌ای به طرح‌های تام فورد ندارد.

12516

سوفیا تیالیه، طراح لباس فرانسوی در یک نامه سرگشاده نوشت: “من در هیچ‌گونه فعالیتی مربوط به بانوی اول، ملانیا ترامپ، شرکت نخواهم کرد. نژادپرستی، تبعیض جنسی و بیگانه‌هراسی‌ که از کمپین ریاست‌جمهوری همسر او دیده می شود با ارزش‌های ما در زندگی سازگار نیست.”

12516

دِرک لَم، طراح لباس آمریکایی می‌گوید: “باوجود احترامی که برای کشورم قائل هستم، احساس می‌کنم طراحی لباس برای بانوی اول کمی سخت باشد. من ترجیح می‌دهم انرژی‌ام را در جهت دنیایی پر از احترام صرف کنم. من با شخصیت ملانیا ترامپ آشنا نیستم، پس نمی‌خواهم قضاوتی بی‌جا درمورد او داشته باشم. اما نمی‌خواهم وارد سیاست‌های ترامپ بشوم.”

12516

هامبرتو لیون، مدیر نوآوری برند کنزو نیز از مخالفان طراحی لباس برای همسر ترامپ است. او خطاب به طراحان می‌گوید:” هیچ‌کس نباید برای ملانیا ترامپ لباس طراحی کند و اگر او لباس‌های شما را خرید، بگویید که ما حمایت نمی‌کنیم.”

12516

نعیم خان، طراح هندی-آمریکایی نیز از طراحی لباس برای ملانیا ترامپ حمایت نمی‌کند. به عقیده‌ی او، طراح یک هنرمند است و مختار است انتخاب کند که برای چه کسانی طراحی می‌کند. او به دلیل این‌که از میشل اوباما حمایت می‌کند و بیش از بیست بار برای او لباس طراحی کرده است، از طراحی لباس برای ملانیا ترامپ خودداری کرد. او می گوید: “ارزش‌های این حکومت با ارزش‌هایی که من به‌عنوان یک فرد از این ملت به آنها احترام می‌گذارم متفاوت است.”

12516

در این میان، طراحانی هم هستند که عقیده دارند طراحی لباس برای ملانیا ترامپ باعث افتخار است. یکی از این طراحان تامی هیلفیگر، طراح مد آمریکایی و صاحب برند تامی هیلفیگر است. به عقیده‌ی او، ملانیا زن زیبایی است و طراحان مد باید به طراحی لباس برای بانوی اول افتخار کنند. او اولین طراحی است که به نامه‌ی سوفیا تیالیه واکنش نشان می‌دهد: “به نظر من مردم نباید با دید سیاسی به این قضیه نگاه کنند. همه مشتاق بودند برای میشل اوباما لباس طراحی کنند. من فکر می‌کنم بانوی اول آمریکا و ایوانکا دختر ترامپ، در لباس‌های ما بسیار زیبا خواهند شد.”

12516

در نهایت، ملانیا ترامپ با لباسی از طرح‌های رالف لورن به مراسم تحلیف رفت. عده‌ای عقیده دارند که او با پوشیدن این لباس، خود را به شکل ژاکلین کندی درآورده است.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا