برند ها

داستان بیژن پاکزاد و نانسی عجرم

بیژن پاکزاد و نانسی عجرم

شاید برای عده ای که بیژن را نشناس اند  این سوال مطرح شده باشد که او کیست و داستان مربوط به بیژن پاکزاد و نانسی عجرم چیست در ادامه با لوکس تهران همراه باشید تا با بیژن بیشتر آشنا شوید و از حقیقت ماجرای خرید بلیت های کنسرت نانسی توسط بیژن پاکزاد باخبر شوید

حتما بخوانید : بیوگرافی و زندگی نامه بیژن پاکزاد

بیژن تولید کننده انواع عطر و ادکلن و طراح مشهور لباس های مردانه و یکی از عرضه کنندگان لاکچری ترین و گرانقیمت ترین کالاهای لوکس و سفارشی برای سلبریتی ها و افراد پولدار است . بوتیک بیژن که یکی از گرانترین بوتیک های دنیاست در خیابان بورلی هیلز لس انجلس واقع شده و وی محصولات خود را با برند ” بیژن ” در این بوتیک و دیگر فروشگاه ها به فروش میرساند بیژن جایزه های زیادی را در حوزه های طراحی لباس و تولید عطر و ادکلن برای قشر مرفه جامعه کسب کرده است

بیژن پاکزاد و نانسی عجرم

داستان بیژن پاکزاد و نانسی عجرم

توضیحی درباره شایعه ای منتشر شده در فضای مجازی از بیژن پاکزاد و نانسی عجرم

چندی است که در فضای مجازی اخباری دست به دست میشود که چندان پایه و اساس درستی ندارد اخباری مربوط به طراح مشهور ایرانی ، بیژن که در این اخبار منتشر شده داستان از این قرار است که نانسی عجرم خواننده مشهور لبنانی متنی را در وب سایت خود قرار داده که باعث رنجش ایرانیان شده و این شایعه تا جایی ادامه پیدا میکند که که یک ایرانی ثروتمند بلیت های کنسرت نانسی در دبی را خریداری میکند و نانسی را مجبور میکند برای او و سگ های برنامه اجرا کند !

پس از کمی تحقیق مشخص شد وب سایت رسمی نانسی عجرم توسط هکر ها از دسترس خارج شده بود و در همان حال برای کاربران ایرانی این پیغام نمایش داده می شد که ” اگر از کشور کثیف ایران هستید اجازه ورود به سایت را ندارید ” و این در حالی بود که نانسی عجرم در مصاحبه هایی که داشته بارها اعلام کرده است که از این موضوع بی اطلاع بوده  و اذعان داشته که وب سایت رسمی اش هک شده بوده .

ولی این شایعه همچنان به روند خود ادامه داد تا جایی که پای بیژن پاکزاد به عنوان یک ایرانی ثروتمند و وطن پرست به شایعه باز شد که بیژن تمامی بلیت های کنسرت نانسی عجرم که قرار بوده در ترکیه برگزار شود را خریده و نانسی عجرم مجبور بوده تمام مدت کنسرت برای بیژن پاکزاد و سگ هایش بخواند و برنامه اجرا کند و این کار بیژن باعث تنفر بیشتر نانسی از ایرانیان شده است !

از این شایعه ها که بگذریم نانسی عجرم با خوانده های ایرانی مقیم لس انجلس مانند شهرام صولتی در سال ۲۰۰۶ به روی سن رفته و آهنگ هایی با زبان فارسی اجرا کرده است و همچنین در شبکه های مجازی و وب سایتش ، سال نو ایرانی را تبریک گفته است

بیشتر بخوانید :

بیژن طراح و تولید کننده عطر و اکسسوری های مردانه

همیشه وقتی حرف از مد و فشن و اکسسوری های لوکس و لاکچری می شود ما به یاد طراحان و تولید کنندگان خارجی به خصوص اروپایی و امریکایی می افتیم و کمتر به سراغ ورژن ایرانی انها می رویم . البته اینکه دنیای مد و فشن در غرب و امریکا بسیار پیشرفت کرده و ما در حال حاضر امکان رقابت با انها را نداریم قابل انکار نمی باشد اما این مسئله بدان معنی نیست که ما کلا کاری در این زمینه انجام نداده ایم .

بیژن پاکزاد طراح و تولید کننده عطر و اکسسوری های مردانه

در ایران هم طراحان و تولید کننده های لباس ، عطر و لوازم ارایشی توانسته اند تا حدودی خود را به این عرصه نزدیک کنند و برخی هم تبدیل به یک برند معروف در ایران و حتی در اروپا شده اند . بیژن پاکزاد یکی از همین طراحان و علاقمندان به دنیای مد و فشن در ایران بود که البته کارهای ارزشمندی هم در خارج از کشور و آمریکا انجام داده است و توانسته بعد از سال ها صاحب برند معروفی در سراسر دنیا شود .

بیوگرافی بیژن پاکزاد

بیژن پاکزاد متولد تهران و سال ۱۳۲۳ بوده و از خانواده های متمول و ثروتمند تهران به حساب می آمد ، پدر و مادر این طراح ایرانی از سرشناسان بازار و دنیای تجارت در ایران محسوب می شدند و تفکر پول سازی و تجارت در همه اعضای خانواده آنها وجود داشت . وجود این نفکر و اندیشه و علاقمندی به تجارت از همان ابتدای کودکی در بیژن پاکزاد شکل گرفت و توانست در جمع خانواده علایق و خواسته های تجاری خود را پرورش دهد .

داشتن خانواده ثروتمند و متمول این حسن را برای طراح ایرانی داشت که بتواند در یکی از بهترین مدارس تهران و به زبان انگلیسی درس بخواند . بیژن در یک مدرسه سوئیسی و در کنار پرنس ریتر تحصیل کرد و تمایل برای خاص و مطرح بودن در وی شکل گرفت واقعیت اینکه درس خواندن در کنار شاهزاده سوئیسی این دید را به موسس برند بیژن داد که می تواند از فرصت تحصیل در کنار افراد مشهور استفاده کرده و این شهرت را نصیب خودش هم بنماید .

خاصیت حضور در میان افراد ثروتمند برای بیژن این بود که توانست سلیقه و خواست افراد ثروتمند را شناخته و در خصوص خواسته های انها در دنیای مد و اکسسوری های لوکس اطلاعات کسب کند . ضمن انکه به خاطر آشنایی با این افراد توانست از آنها در سال های بعد به عنوان مبلغ کالاهای خود استفاده کند واقعیت این است که وقتی افراد ثروتمنداز محصول خاصی استفاده کنند نوعی تبلیغ برای ان کالا محسوب شده و سایر افراد هم ترغیب می شوند که آن را امتحان نمایند  ، بنابراین این طراح ایرانی با هوش و نبوغی که داشت توانست مشتریان ثروتمند خود را از همان دوران مدرسه حفظ نماید .

علاقه خانواده این مبدع ایرانی به رشته های مهندسی باعث شد او ابتدا به تحصیل در رشته مهندسی شیمی بپردازد و بعد از اتمام تحصیلاتش در این رشته به سراغ طراحی لباس و بازریابی و اموزش و یادگیری اکادمیک در این خصوص رفت و در دانشگاه میلرز این رشته را به صورت رسمی آموزش دید .

بیوگرافی بیژن پاکزاد

آغاز فعالیت های تجاری بیژن

بعد از اینکه بیژن پاکزاد تحصیلاتش را در المان به پایان رسانید تصمیمی گرفت لباس های شیک و مدرن اروپایی را در ایران در یک بوتیک حرفه ای عرضه نماید او ابتدا قدام به افتتاح بوتیک پلنگ صورتی کرد و چندی نگذشت که دو بوتیک دیگر به نام سیسل جی و نیکولا بلازی هم باز نمود .

لباس ها و مدل هایی که در این بوتیک ها ارائه می شد کاملا برند و مناسب افراد ثروتمند و خانواده سلطنتی بود و از انجایی که از اروپا وارد می گردید ذائقه این اشخاص را تامین می کرد برای همین خیلی زود میان ثروتمندان و افراد بانفوذ دربار و کشور معروف و مشهور گردید . بعد کسب شهرت و البته تجربه در خصوص عرضه محصولات لوکس و لاکچری بیژن به امریکا مهاجرت نمود و در سن ۲۹ سالگی اولین فروشگاه لباس خود را در آنجا افتتاح نمود که بسیار بزرگ ، شیک و لاکچری بود و توانست عنوان گران ترین و لوکس ترین فروشگاه لباس را در امریکا از آن خود کند .

عطر بیژن پاکزادبعد از مدت کوتاهی این طراح مشهور ایرانی فقط محصولات طراحی شده خودش را ارائه می کرد و در زمینه عطر و ادکلن و لباس مردانه افراد مشهوری در سراسر دنیا از او خرید می کردند . فعالیت پیگیر و خستگی ناپذیر او در دنیای مد و کالاهای لوکس آمریکا باعث شد چندین جایزه مهم و مشهور در این حرفه کسب کند و بتواند شهرت جهانی کسب نماید و به عنوان یک برند معروف و لوکس بیش از پیش شناخته شود . مردان معروف و سوپر استارهای زیادی نظیر باراک اوباما ، جورج دبلیو بوش، رونالد ریگان، سلطان ثروتمند برونئی، آرنولد شوارتزینگر، ولادمیر پوتین، تونی بلر، آنتونی هاپکینز، تام کروز از مشتریان همیشگی او بوده و عطر و ادکلن و لباس های خود را از فروشگاه بیژن پاکزاد خریداری می کردند.

قرار گرفتن در لیست شیک پوش ترین مردان دنیا هدیه ای بود که مجله مد Vanity Fair به این طراح خلاق و خستگی ناپذیر ایرانی داد . این اتفاق در سال ۱۹۸۹ یک رویداد مهم برای برند بیژن محسوب می شد و سبب شد بتواند با قدرت و انگیزه بیشتری به کار خود در این حوزه ادامه دهد .

بیژن و اتومبیل های لوکس

یکی از علاقمندی های این طراح ایرانی اتومبیل و خرید خودروهای لوکس است به طوری که کلکسیونی از ماشین ها گران قیمت و خاص و لاکچری دارد . Bentley Azure زرد رنگ با روکش های داخلی کاملا سیاه ، Ferrari 430 Spider به رنگ زرد ،  Mercedes  Benz SLR McLaren سیاه رنگ که با طرح های خاصی منقش شده است ، Rolls Royce زرد و Bugatti Veyron فقط بخشی از مجموعه ارزشمند او هستند که همگی در مقابل فروشگاه بزرگ و معروف وی پارک شده اند تا نشان از ثروت و شهرت این برند ایرانی باشند .

ماشین های لاکچری بیژن پاکزاد

شخصیت و ویژگی های خاص بیژن

هوش و استعداد علاقه این طراح ایرانی باعث شده بود که بتواند سلیقه و خواست افراد مشهور را با توجه به موقعیت و شغلشان در نظر گرفته و برای هر کدام محصول جدید و منحصر به فرد خودش را داشته باشد . او توانست با استفاده از این نبوغ لباس و عطر و ادکلن مخصوص مردان معروف و ثروتمند را تولید کرده و دراختیار انها قرار دهد  .شرق شناسی و اگاهی از عطر و رایحه های شرقی یک حسن و فرصت برای او محسوب می شد به طوری که مردان اروپایی به دلیل جدید بودن این رایحه ها و طرح ها و البته متفاوت بودنشان تمایل داشتند حتما از آنها داشته باشند .

بیژن پاکزاد با وجودیکه یکی از متمولین امریکا و جهان محسوب می شد ، هیچ وقت غرق در تجمل و اسراف نگردید او به غذاها و خوراک های ایرانی علاقه بسیار داشت و با وجود داشتن خانه و ماشین های لوکس هرگز برای خود محافظ نگرفت و معتقد بود این کار باعث دوری از مردم و فرهنگ ایرانی میوشد و بدون محافظ هم می تواند از خود و اموالش محافظت کند .

خلاقیت و ذوق و استعداد  این مبتکر ایرانی فقط به لباس و عطر ادکلن ختم نشد او علاقه زیادی هم به طراحی و ساخت کلت کمری و اسلحه و اتومبیل داشت و نوعی کلت کمری طراحی کرد که دسته های چرمی داشت و پادشاه عربستان فقط شش عدد از آن را سفارش داد . بیژن در زمینه طراحی حد و مرزی نمی شناخت و یکدفعه از طراحی عطر به سراغ اسلحه یا مثلا گل سر های لاکچری یا ساخت تخته نرد می رفت و البته در همه انها هم شماره یک و منحصر به فرد بود و افراد مشهور از آن خرید می کردند .

مثلا یکبار یک تاج الماس به قیمت ۲۰ میلیون دلار طراحی کرد و ان را به خانم درک بازیگر معروف امریکایی فروخت و این بازیگر در یک شو معروف از این تاج و نوار الماس استفاده کرد یا مثلا تخت نردی از جنس مر مر گران قیمتی طراحی کرد و بعد از ساخته شدن ان را به پادشاه برونئی فروخت . مهارت و شهرت وی در طراحی تا حدی پیش رفت که در سال ۱۳۸۹ کمپانی اتومبیل سازی رولز رویس در زمینه طراحی یک مدل  اتومبیل کوپه از بیژن پاکزاد کمک گرفت و طراحی کار خود را به وی سپرد و این یعنی شهرت و ثروت بیشتر برای این برند.

خانواده و زندگی شخصی بیژن

طراح و مبتکر ایرانی در زندگی خانوادگی هم موفق بود و با وجود اینکه ازدواج اول وی سرانجام نداشت اما در تربیت و همراهی فرزندان خود کم نگذاشت . بیژن از همسر اول خود یک دختر و از همسر دوم ، دو فرزند یکی دختر و یک پسر داشت. دختر اول وی به نام نیکلا مانند پدر علاقه زیادی به طراحی و دنیای اکسسور های لوکس داشت برای همین در این مسیر فعالیت کرد و در حال حاضر یکی از طراحان مشهور و موفق امریکا می باشد . الکساندار دختر دیگر او وکیل و مانکن است .

فرزندان بیژن پاکزاد

عامل موفقیت بیژن پاکزاد

در مصاحبه ای که چند سال قبل از این هنرمند ایرانی چاپ شده بود بیژن معتقد بود ثروت و شهرت خانوادگی او تاثیر زیادی در موفقیتش داشته اما همه عوامل نبوده کما اینکه همه همکلاسی های وی از خانواده های متمول و مشهور و سرشناس بودند ولی فقط او بود که توانست یک برند و البته شخص موفق در حرفه خودش باشد و از آن همه همکلاسی پولدار نامی شنیده نمی شود او در کنار ثروت و شهرت خانوادگی علاقه ، پشتکار ، داشتن روحیه شکت ناپذیر و خلاق و البته داشتن هدف مشخص را علت موفقیت خود می دانست .

تحصیل در رشته شیمی باعث شد به تحقیق در خصوص رایحه های مختلف و در نتیجه تولید و طراحی عطرهای مردانه علاقمند شود و بتواند به صورت علمی به این موضوع توجه نماید . او معتقد بود از پول می توان پول تولید کرد برای همین به سراغ محصولات گران قیمت رفت تا افراد پولدار را جذب نماید اما در ادامه کارش هرگز برای استخدام به سراغ افراد پولدار نرفت و فقط هوش و استعداد و خلاقیت و پشتکار افراد برایش مهم بود .

بیژن پاکزاد عقاید خاصی داشت او معتقد بود اگر پولداری وارد نیویورک می شود و قرار است خرید کند اول باید به سراغ برند او برود البته فروشگاههای بیژن فقط به روی افراد خاصی باز می شوند و مشتریان معمولی ندارند .

درامد سالانه برند بیژن

درامد برند این طراح معروف ایرانی واقعا قابل تصور نیست و باعث شده است شهرت جهانی پیدا کند . بیژن سالانه از فروش محصولات خود چیزی در حدود ۳۰۰ میلیون دلار کسب درامد می کند و البته به گفته خودش به توسعه و افزایش ان هم فکر می کرده است و تمایل داشت با جذب جوان های فعال ، خلاق و با ذوق و البته جویای نام برند خود را توسعه دهد  .

علت فوت بیژن پاکزاد

طراح لباس و عطر ایرانی مقیم امریکا در سال ۱۳۹۰ به دلیل سکته مغزی فوت نمود . این اتفاق در اتاق محل کارش رخ داد و همانطور که دوست داشت تا لحظه مرگ از کار و فعالیت دست نکشید .به دلیل شهرت و خدماتی که او در ایجاد شغل و ثروت در آمریکا انجام داده بود دانشگاه کالیفرنیا برای وی مراسم یادبودی برگزار کرد که ۷۰۰ مهمان اختصاصی و ۱۲۰۰ مهمان عادی داشت . در مراسم یادبود او پیام های تسلیتی از افراد مشهور دنیا نظیر بوش ، فرح پهلوی و رئیس جمهور وقت آمریکا قرائت گردید که نشان از محبوبیت و اهمیت وی در دنیای اقتصاد داشت.

بوتیک های بیژن پاکزاد

بوگاتی ویرون بیژن پاکزاد

4 دیدگاه

4 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا