استایل و مد آقایان

تاثیرگذارترین چهره‌ در مد لباس مردانه بریتانیا ؛ David Gandy

مصاحبه ای خواندنی با دیوید گندی

شیک پوشی قواعدی دارد که هیچ کس نمی تواند مثل یک حرفه ای آن را برای شما بگوید. در عصر وبلاگ‌های مد و لباس، و هم‌چنین “‌تاثیرگذاران‌”‌ اینستاگرام، هر کس با یک کلاه شاپو و یک دوربین نیمه‌حرفه‌ای می‌تواند خود را به عنوان نماد مد معرفی کند.با وجود این، دیوید گندی یک مدل و نماد مد واقعی است.

حتما بخوانید : بیوگرافی دیوید گندی

این مدل و کارآفرین، بدون شک و تردید یکی از تاثیرگذارترین چهره‌ها در مد لباس مردانه، افراد پیشرو در خانه‌های بین‌المللی مد، طراح غول‌های بزرگ فروش لباس نظیر مارکس و اسپنسر (M&S)، نویسنده‌ی مجله‌ی ووگ، و داور هیات برگزارکنندگان مجموعه‌ی لندن در بخش مردان است. و درست مثل همه‌ی مردان شیک‌پوش، وی نیز با دقت به همه‌ی جزییات توجه می‌کند – وی یکی از سرمایه‌گذاران شرکت تولیدی جوراب لندن است که همین عامل باعث می‌شود شیک‌پوشی این چهره‌ی برجسته‌ی دنیای مد از انگشتِ پا تا نوک سر تضمین شود.

گندی هم‌چنین می‌تواند با هر سبک و شرایطی خوش‌تیپ به نظر بیاید. هیبت این جنتلمن انگلیسی، خواه با یک کت و شلوار سه‌ تکه، و خواه در خانه با شلوار گرم‌کن خاکستری (که البته خودش طراحی کرده است)، درست همان چیزی است که همه‌ی ما همواره آرزو داریم شبیه‌اش باشیم. انتخاب سبک پوشش و لباس برای وی کاری آسان و دلپذیر است. بنابراین سعی کردیم مستقیما با خودِ این نماد خوش‌پوشی مصاحبه کنیم تا به قواعد و رازهای اساسی سبک پوشش و لباس‌اش پی ببریم.

از سبک‌ ات بگو؛ آن را چگونه توصیف می‌کنی؟

من نمی‌توانم توصیف خاصی از سبک‌ام ارائه دهم. معمولا بیش‌تر دنبال سبک‌های کارآمد و باکیفیت هستم، تا سبک‌های صرفا جذاب و زیبا؛ درست مثل سبک لباس پل نیومن یا جیمز دین؛ چیزی شبیه به سبک کلاسیک هالیوود. با وجود این، آن چه بیش‌ترین تاثیر را بر سبک‌ام گذاشته است سبک پوشش بریتانیایی و همکاری با آن دسته از بهترین خیاط‌های لندن است که علاقه‌مند به سبک سنتی هستند.

بهترین توصیه‌ات برای تابستان امسال چیست؟

همیشه انتخاب لباس برای سبک تابستانی کار سختی بوده است، زیرا دوست دارم ترکیبی از چند لایه لباس جذب بپوشم؛ و به همین دلیل، گرمای تابستان کمی کارم را سخت می‌کند، از این رو باید همیشه به دنبال لباس‌ها و پارچه‌هایی باشم که هم خنک باشند، و هم از سبک دلخواه‌ام دور نباشند. به تازگی برای M&S مجموعه‌ی تابستانی و ساحلی طراحی کرده‌ام؛ در آن‌جا تمرکز من بر روی رنگ‌ها و الگوهای سنتی است، ولی سعی کرده‌ام در این لباس‌ها نخ و کتان را با هم ترکیب کنم.

اجزای اصلی طرح‌های تابستانه‌ام از یک تی‌شرت تقریبا جذب، به همراه شلواری جذب و اندکی کوتاه تشکیل شده است که بتواند کمی بالاتر از کفش‌هایی زیبا که برای‌شان در نظر گرفتم، قرار بگیرد و خودنمایی کند. سپس می‌توانید این مجموعه‌ی زیبا را با لوازم جانبی از قبیل عینک‌ آفتابی زیبا، جوراب و ساعت مچی کامل کنید.

الگوی اصلی‌ات برای سبک لباس چه کسی است؟

از افرادی برجسته و فوق‌العاده در هالیوود مثل پل نیومن و جیمز دین گرفته، تا نمادهایی مدرن مثل تام فورد و آلاسدیر ویلیس.

دیوید گندی David Gandy

درحال‌حاضر به کدام‌یک از اقلام داخل کمد لباس‌ات بیش‌تر علاقه داری؟

پیراهن‌ّهای اِما ویلیس، جوراب‌های شرکت تولیدی لندن، عینک‌های آفتابی بِیلی نلسون، کراوات‌های درِیکس، و کت و شلوارهای تام سویینی.

کدام گرایش در سبک لباس لازم است کنار گذاشته شود؟

من هیچ‌وقت دنباله‌روی گرایشی خاص نبوده‌ام، بنابراین نمی‌توانم بگویم اکنون چه چیز مد روز است و چه چیز باید کنار برود. شاید گرایشی که برای یک مرد مناسب نیست، برای شخصی دیگر زیبا و مناسب به نظر برسد.

بزرگ‌ترین اشتباه مردان در انتخاب لباس چیست؟

فکر می‌کنم این‌که همیشه دنبال مد و گرایشی خاص باشند، و این‌که از دنبال کردن سلایق شخصی‌شان و امتحان سبک‌های جدید بترسند، کاری بسیار اشتباه است.

دیوید گندی David Gandy

بهترین توصیه‌ای که تاکنون در مورد سبک لباس شنیده‌ای ، چیست؟

نقل‌قولی فوق‌العاده که همیشه دوست‌اش دارم، این است که “خودت باش، هر کسی شخصیت خودش را دارد‌”. من این توصیه را در طراحی سبک‌های‌ام به کار گرفته‌ام. دقیقا همان کاری را انجام بده که دوست داری و برای خودت مناسب است، و هیچ‌وقت نترس از این‌که سبک خودت را داشته باشی‌.

کمی در مورد لباس‌های معمولی شیک برای‌مان توضیح بده…

فکر می‌کنم این مسئله تا حدودی غیرممکن باشد. چیزی که به نظر یک شخص شیک باشد، ممکن است برای دیگری معمولی به نظر برسد، یا برای شخصی دیگر خیلی خیلی شیک باشد. تفسیر شخصی آدم‌ها از مفهوم لباس معمولی شیک بسیار متنوع است. اگر برخی فکر می‌کنند لباس معمولی شیک همان کت نیمه‌رسمی مردانه است، این تعریف شخصی آنها است. به نظر من شیک و معمولی وجود ندارد؛ و هر چه است مستقیما بستگی به تفسیر اشخاص دارد، و این‌که آنها با چه لباسی بیش‌تر احساس راحتی می‌کنند.

کدام زیورآلات مردانه را همیشه باید همراه داشته باشی؟

ساعت مچی، عینک/عینک آفتابی/ چتر، و جوراب باکیفیت که خوش‌بختانه به دلیل این‌که یکی از مشترکین شرکت تولیدی جوراب لندن هستم، ماهانه یک جوراب باکیفیت از آنها دریافت می‌کنم.

همیشه ساعت می‌بندی؟

بله، چند عدد ساعت مچی مدرن و عالی و باکیفیت دارم.

دیوید گندی David Gandy

اگر مجبور باشی از چند رنگ خاص استفاده کنی، آنها چه رنگ‌هایی هستند؟

هیچ‌وقت کت و شلوار زیبای سرمه‌ای را دست‌کم نگیرید. دوست دارم فقط با رنگ‌های خنثی کار کنم؛ رنگ‌هایی مثل سرمه‌ای و خاکستری.

برای کدام‌یک از مجموعه لباس‌هایی که از دست داده‌ای، افسوس می‌خوری؟

من تقریبا بیش‌ترِ لباس‌های مورد علاقه‌ام را نگه داشته‌ام. البته خیلی از آنها را هم در حراجی‌های خیریه فروخته‌ام. اگر برخی لباس‌های‌ام را در راه‌های خیر و ارزشمند از دست داده باشم، هرگز افسوس‌شان را نمی‌خورم.

معمولا برای خرید لباس به کدام مراکز خرید می‌روی؟

M&S. کلاب موناکو. سَویل رو. تام سویینی.

بهترین توصیه‌ات برای عکاسی چیست؟

نور خوب.

دیوید گندی David Gandy

 

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا