استایل و مد بانوان

کارمن دلورفیس Carmen Delorfis ؛ مسن ترین مدل زن دنیا

کارمن دلورفیس ؛ پیرترین مدل زن دنیا

صنعت مد مدیون افراد بزرگی است. طراحان، مدل‌ها، سردبیران مد، تصویرسازان مد و عکاسان همگی در کنار هم باعث پیشرفت صنعت مد شده و روی آن تاثیر زیادی داشته‌اند. ممکن است نام برندها، مدل‌ها و افراد معروفی که در دنیای مد فعالیت دارند را بدانیم؛ اما شاید بهتر باشد بدانیم چرا و چگونه این افراد روی مد تاثیر گذاشته‌اند.

کارمن دلورفیس Carmen Delorfis ؛ پیرترین مدل زن دنیا

کارمن دلورفیس، مدل و هنرپیشه‌ی آمریکایی در ۳ ژوئن ۱۹۳۱ از پدر و مادر ایتالیایی و مجارستانی در نیویورک متولد شد. او در حال‌ حاضر به عنوان مسن‌ترین مدل جهان شناخته می‌شود. کارمن در سن ۱۵ سالگی با انتشار عکسش بر روی مجله‌ی وُگ، رسما وارد عرصه‌ی مدلینگ شد و و از آن موقع در همین زمینه فعالیت می‌کند. 

زندگی حرفه‌ای کارمن دلورفیس

ورود کارمن به دنیای مدلینگ زمانی آغاز شد که زمانی که تنها ۱۳ سال داشت و در راه رفتن به کلاس باله بود، همسر یک عکاس، او را دید و آنها عکس‌هایی به‌عنوان تست از او گرفتند. در سال ۱۹۴۶، پدربزرگش او را به مجله وُگ معرفی کرد و کارمن ۱۵ ساله، قراداد مدلینگ را با این مجله امضا کرد و برای اولین بار تصویرش در همان سال بر روی جلد مجله‌ی وُگ قرار گرفت. تصویر دختری نوجوان با موهای تیره و چشمانی درشت که شما را به یاد نقاشی‌های رنسانس می‌اندازد. در سال ۱۹۴۷ نیز تصاویری به‌عنوان مدل کاراکترهای شنل قرمزی، سفیدبرفی و سیندرلا بر روی مجله‌ی وُگ گرفت.

کارمن دلورفیس Carmen Delorfis

با این‌حال فعالیت مدلینگ از لحاظ مالی کمکی به او و خانواده‌اش نمی کرد. وُگ برای مطلع کردن کارمِن از کارها و وظایفش، افرادی را به‌صورت حضوری به خانه‌ی او می‌فرستاد؛ زیرا آنها حتی تلفن هم نداشتند. کارمن برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، به جای اتوبوس از اسکیت استفاده می‌کرد. به‌علاوه دچار سوءتغذیه هم بود تا حدی که عکاسان مجبور می‌شدند لباس‌ها را از پشت برای او سنجاق بزنند و برای خوش‌اندام‌تر شدن او در بعضی قسمت‌های لباس مانند کمر، دستمال کاغذی قرار دهند. کارمن و مادرش توانستند با خیاطیَ، کمی از هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند. یکی از مشتریان آنها، مدل معروف آمریکایی، دوریَن لی بود. کارمن و خواهر کوچک‌تر دوریَن لی، به دوستان خوبی تبدیل شدند و هر دوی آنها در مراسم عروسی دورین لی به‌عنوان ساقدوش شرکت کردند. در سال ۱۹۴۷، حقوق او به‌عنوان مدل مجله‌ی وُگ، کمی افزایش پیدا کرد. او همچنان به‌عنوان جوان‌ترین مدل وُگ در حال فعالیت بود و با برخی از معروف‌ترین عکاسان مد، از جمله: نورمن پارکینسون و ریچارد اودان کار کرد.

بازنشستگی و بازگشت به عرصه‌ی مدلینگ

با وجود محبوبیت و موفقیت، ایلین فورد؛ مدیر آژانس مدلینگ، او را کنار گذاشت و مجله‌ی وُگ نیز دیگر تمایلی به همکاری با او نداشت؛ زیرا اندام بسیار لاغر او احتیاج به مراقبت‌های پزشکی داشت. او در سال ۱۹۵۳ به آژانس مدلینگ فورد پیوست و بعد از ازدواج دومش در سال ۱۹۵۸ از فعالیت‌های مدلینگ کناره‌گیری کرد.

کارمن دلورفیس در سال ۱۹۷۸ به دلیل نیاز مالی دوباره به فعالیت‌های مدلینگ بازگشت. طی سال‌های ۱۹۹۰ تا سال‌های بعد از ۲۰۰۰ مدل برندهایی از جمله:  آیساک میزراهی، چو چنگ و رولکس بود. کارمن در ژوئن ۲۰۱۱، تولد هشتاد سالگی خود را جشن گرفت و در همان سال به دلیل خدماتش به صنعت مد، دکترای افتخار را از دانشگاه هنر لندن دریافت کرد. این دانشگاه با کمک دیوید دَونتون، تصویرساز و عکاس، نمایشگاهی با عکس‌های کارمن برای وُگ، افتخارات شغلی کارمن و عکس‌هایی از آرشیو شخصی او برگزار کرد. در سال ۲۰۱۵، کارمن با همکاری دیوید گاندی و ایزابل فونتانا، فروشگاهی را افتتاح کرد. این فروشگاه به دلیل حضور این سه مدل معروف و برندهای لوکسی از جمله: لویی ویتون، هرمس و مونت بلنک به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد.

 پیرترین مدل زن دنیا

زندگی شخصی کارمن دلورفیس

کارمن دلورفیس در دهه‌ی ۵۰ با بیل مایلز آشنا شد و ازدواج کرد. او از لحاظ مالی از کارمن سوء استفاده می‌کرد و چک‌هایی که به‌عنوان حقوق از آژانس‌های مدلینگ می‌گرفت را خرج می‌کرد و تنها ۵۰ دلار از حقوقش را به او می‌داد. آنها بعد از به دنیا آمدن دخترشان لارا، از یکدیگر جدا شدند. در سال ۱۹۵۸، کارمن با ریچارد هِیمن عکاس آشنا شد و شش ماه بعد با او ازدواج کرد. کارمن تصمیم به بازنشستگی گرفت و بعد از آن همسرش او را ترک کرد. این ازدواج نا‌موفق بود؛ اما به بازنشستگی کارمن ربطی نداشت. کارمن و ریچارد تا ۵۰ سال بعد، تا زمان مرگ ریچارد؛ دوستان خوبی باقی ماندند. در اواسط دهه‌ی ۶۰ با یک معمار جوان به نام ریچارد کاپلان ازدواج کرد که این ازدواج ۹ سال به طول انجامید. در اواخر دهه‌ی ۸۰، کارمن با مجری تلویزیون،  دیوید ساسکایند نامزد کرد؛ اما دیوید قبل از ازدواجشان از دنیا رفت.

 Carmen Delorfis

Carmen Delorfis ؛ پیرترین مدل زن دنیا

حقایق زندگی کارمن دلورفیس

«من آرزو داشتم رقصنده‌ی باله شوم؛ اما بعد از این‌که در ۱۳ سالگی به مدت یک‌سال به تب شدیدی دچار شدم، به علت رشد قدی و از دست دادن ماهیچه‌ها نتوانستم به این آرزوی خود برسم.» او از این اتفاق به عنوان اولین مرگ خود یاد می‌کند.

«من آی‌پد و آی‌مک دارم اما به دلیل آرتروز، نمی‌توانم پیام بفرستم. به نظرم تکنولوژی باید در خدمت ما باشد نه ما در خدمت تکنولوژی.»

«من برای بچه‌دار شدن ازدواج نکردم؛ اما بعد از ازدواج این لطف خدا شامل حالم شد و لارا به دنیا آمد.» او در ۲۲ سالگی صاحب فرزند شد و دخترش اکنون ۶۳ ساله است.»

«مادرم به من یاد داد چطور خیاطی کنم، آشپزی کنم و پول بشمارم. ما اغلب در پایان ماه با کمبود پول مواجه می‌شدیم و باید خیاطی می‌کردیم که کار بسیار سختی بود.»

کارمن دلورفیس پیرترین مدل زن

«امکان نداشت بدون فعالیت‌های مدلینگ موفق به دیدن نقاط مختلف جهان شوم. بیشتر نوجوانی من در فقر و گرسنگی گذشت.»

«هیچ وقت بدون عشق ازدواج نکردم. من به‌شدت احساساتی و رمانتیک هستم. من ۱۶ ساله بودم که عاشق همسر اولم شدم. او ۲۶ ساله بود و یک پسر از ازدواج قبلی‌اش داشت. او هم عاشق زن دیگری بود که از خودش بزرگتر بود.»

«اگر آموزه‌های دینی را خوب یاد نمی‌گرفتم، مادرم یا راهبان مدرسه من را تنبیه می‌کردند.»

«من تنها زندگی می‌کنم و  از خانه‌داری لذت می‌برم و علاقه دارم گاهی برای دوستانم در منزل آشپزی کنم.»

«من دوبار جراحی زانو انجام دادم و از پزشک اجازه گرفتم تا فیلمبردارم که در حال ساخت فیلمی از زندگی من است به اتاق عمل بیاید. او با من به دندان‌پزشکی و دکتر پوستی که ۴۵ سال است برای مراقبت‌های پوستی به او مراجعه می‌کنم نیز آمد. من می‌خواهم به دنیا نشان دهم زیبایی طبیعی چیست.»

کارمن دلورفیس

پیرترین مدل زن دنیا

«بینی من در کودکی روی تخته‌ی موج‌سواری شکست. همسرم همیشه می‌گفت من بهترین پزشک دنیا را می شناسم و بعد از تولد ۱۸ سالگی‌ات تو را برای عمل بینی به او معرفی می‌کنم. و هیچ وقت بینی من را دوست نداشت. من این را به هیچ‌کس نگفته بودم.»

«مردم از من راز زیبایی پوست را می‌پرسند. کاری که من انجام می‌دادم دیگر برای عموم مردم در دسترس نیست. من از ماسک یا لیفت استفاده نمی‌کردم. پزشک من از یک نوع برس ظریف فلزی استفاده می‌کرد و از پوست من لایه‌برداری می‌کرد. این کار باعث می‌شد پوست به اندازه‌ی پوست صورت نوزاد لطیف شود اما آن لایه از پوست دیگر ساخته نمی‌شد؛ بنابراین نیازمند مراقبت زیاد در برابر نور آفتاب بود. اکنون هنگام خواب هم ضد آفتاب استفاده می‌کنم تا صبح در صورت فراموش کردن، مشکلی برای پوستم به‌وجود نیاید.»

 Carmen Delorfis ؛ پیرترین مدل

«من به هر وسیله‌ای پوست خود را مرطوب می‌کنم. صبح‌ها آب و آب‌لیمو می‌نوشم و از ماست‌های پروبیوتیک استفاده می‌کنم.»

«هیچ‌وقت علاقه‌ی زیادی به خرید‌کردن نداشته‌ام اما کت و شلوارهای خوبی از کلوین کلاین دارم که همه‌ی آنها را زیر ۱۰۰ دلار خریده‌ام.»

«علاقه‌ی زیادی به سفر ندارم. ساعت‌های خسته‌کننده‌ای که باید در فردوگاه بگذرانم و رفتار بد خطوط هوایی باعث شده است علاقه‌ام به سفر را از دست بدهم.»

کارمن در چند فیلم و برنامه‌ی تلویزیونی نیز حضور داشته است و اکنون در سن ۸۵ سالگی به‌عنوان پیرترین مدل جهان، به فعالیت‌های مدلینگ خود ادامه می‌دهد و در کت‌واک‌های مختلف از برندهای مطرح شرکت می‌کند.

%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%85%d9%86-%d8%af%d9%84%d9%88%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%b3-carmen-delorfis-%d8%9b-%d9%be%db%8c%d8%b1%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d9%84-%d8%b2%d9%86-%d8%af%d9%86%db%8c%d8%a7

%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%85%d9%86-%d8%af%d9%84%d9%88%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%b3-carmen-delorfis-%d8%9b-%d9%be%db%8c%d8%b1%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d9%84-%d8%b2%d9%86-%d8%af%d9%86%db%8c%d8%a7

کارمن دلورفیس ؛ پیرترین مدل زن دنیا

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا