استایل و مد آقایان

نکات کلیدی که مردان باید درباره کلاه سر کردن بدانید

اگر انتخاب یک چیز در میان لباس ها برای یک مرد سخت باشد آن مدل کلاه است. واقعا معذرت می خواهم اما خیلی از کسانی که کلاه سر می کنند چون اصول انتخاب درست کلاه را نمی دانند خودشان را شبیه احمق ها می کنند.

بعضی اوقات انتخاب مدل کلاه آنقدر وحشتناک است که صدای خنده دیگران هرگز از گوش بیرون نمی رود و ترجیح می دهید زندگی را تا پایان بدون کلاه ادامه دهید. با اینکه مدل ها و طرح های مختلفی وجود دارد ولی کار انتخاب درست کلاه دشوار است و باید حتما مبانی آن را بدانید. اما خبر خوب، ما اینجا هستم تا به شما هرآنچه باید درباره مدل کلاه ها بدانید را بگویم. با آموزش چند توصیه و ترفند ساده یاد خواهید گرفت که چگونه بهترین کلاه ها را برای خود انتخاب کنید.

کلاه فدورا

فدورا چیست؟ بدون شک یک کلاه است، اما بیش از یک کلاه معمولی، چون برای خود تاریخچه دارد.

ریشه لغت فدورا یونانی و به معنای ” هدیه ای از طرف خدا ” است. از قرن ۱۹ این نوع کلاه ظهور کرد و از آن زمان تا به حال یکی از مورد پسند ترین کلاه ها به حساب می آید. در گذشته و در آمریکا این کلاه توسط گانگستر ها استفاده می شد و نشانه ای از دردسر بود! اما امروزه کسانی که زیر این کلاه قرار می گیرند بی آزار هستند و بیشتر خلاق!، البته این را تجربه ثابت کرده.

فدورا را به خاطر لبه های افتاده اش، قسمت جلویی باریکش و پیچ و تاب هایی که دارد می شناسیم.

چه کسانی فدورا استفاده می کنند؟ تاریخ پر است از مردانی که فدورا استفاده می کردند، در دوران طلایی هالیوود، ستاره هایی مانند کری گرنت و همفری بوگارت خیلی کم بدون این کلاه دیده می شدند.

امروزه نیز فدورا در بین افراد مشهور طرفداران زیادی دارد کسانی مانند دیوید بکهام، جود لاو، و تاینی تمپا. این نوع کلاه در بین اهالی موسیقی نیز طرفداران زیادی دارد مثلا خواننده و موزیسین معروفی مانند جیمز بی نصف عمرش را با این کلاه سپری کرده!.

چطور فدورا استفاده کنیم؟ فدورا انتقاد های زیادی را متوجه خود کرده، اما استفاده های مناسبی می توان از آن کرد. یکی از آنها اضافه کردن جلوه ای کلاسیک به ظاهر معاصر است.

فدورا بلند، با تاج دندانه دار برای کسانی که قد کوتاهی دارند بسیار مناسب است، چون به قد فرد اضافه می کند طوری که نگاه به سمت بالا و کلاه می رود و دیگر طول فرد دیده نمی شود. در مورد لبه های کلاه نیز قبل از اینکه لبه کوتاه یا بلند انتخاب کنید حتما فرم صورت خود را در نظر بگیرید. برای صورت های دراز و بیضی شکل لبه های پهن می تواند به متعادل کردن شکل صورت کمک کند. کلاه های لبه باریک به ساده کردن حالت صورت های گرد و مربعی کمک می کند. و اگر از آن خوش شانس ها هستید که فکی مخروطی دارند، باید بگویم بفرما دوست من هر چیزی که دوس داری انتخاب کن.

کلاه فدورا با جین، لباس ورزشی و سویی شرت اصلا همخوانی ندارد. کلاهی بخرید که مطمئنید پاسخ نیازهایتان را می دهد، یعنی خوب روی سرتان جفت و جور شود و با بیشتر لباس هایتان همخوانی داشته باشد.

این کلاه را با تی شرت های یغه گرد، شلوار پارچه ای و کفش دربی ست کنید. اگر ریش پری هم دارید که دیگر چه بهتر به همراه یک عینک دودی تیپتان عالی می شود.

کلاه بافت مدل کلاه

مدل کلاه فدورا

کلاه بیسبال

کلاه بیسبال چیست؟ نماد ورزش، کلاه بیسبال اولین بار در سال ۱۸۶۰ و روی سر تیم بیسبال بروکلین دیده شد. این کلاه را با لبه ی بیرون آمده ی جلو و چفت و بستی که در پشت دارد می شناسیم. در واقع این کلاه برای محافظت چشم بازیکنان از نور خورشید طراحی شده بود.

بعد از گذشت ۱۵۶ سال این کلاه شکل خود را حفظ کرده ولی مدل های مختلفی دارد، بیشتر ورزشکاران از این مدل کلاه استفاده می کنند و یکی از لوازم ضروری دوست داران هیپ هاپ نیز هست.

چه کسانی کلاه بیسبال استفاده می کنند؟ کلاه بیسبال استفاده های زیادی دارد، مثلا افراد مشهور برای اینکه ناشناس بمانند از آنها استفاده می کنند ( دیودیو بکهام معمولا روز هایی که موهایش خراب است از این کلاه استفاده می کند ) اما کسانی که در دنیای رپ هستند از این کلاه مانند یک اثر هنری استفاده می کنند. امروزه بسیاری از ستاره های رپ دنیا را می توانید با چنین کلاه هایی ببینید.

کلاه بافت مدل کلاه

چطور کلاه بیسبال را استفاده کنیم؟ تقریبا با همه چیز. حتی با کت. البته با همه نوع کت و شلواری هم نمی آید، بیشتر با کت شلوارهای اسپرت امروزی.

هر شلواری که دوست دارید می توانید بردارید، جین، کتان، چرم و …، این کلاه با انواع کاپشن و ژاکت های اسپرت فوق العاده همخوانی دارد.

فقط به خاطر داشته باشید لبه کلاهتان جلو باشد!.

کلاه بافت مدل کلاه

مدل کلاه بیسبال

کلاه بافت

کلاه بافت چیست؟ این نوع کلاه از زمان های بسیار دور وجود داشته و همانطور که بسیاری از لباس های مردانه به مرور زمان تغییر یافته اند کلاه بافتنی نیز طراحی و شکلی مدرن به خود گرفته است.

این کلاه را روی سر خیلی ها می بینیم، از ماهیگران و کارگران گرفته تا ستاره های سینما و موسیقی.  البته بعضی از این کلاه ها منگوله دارند، لطف کنید از این نوع کلاه ها سر نکنید!

چه کسانی کلاه بافتنی سر می کنند؟ این کلاه را همانطور که گفتم همه می توانند استفاده کنند، مخصوصا در فصول سرد هم می تواند گرمتان کند و هم می تواند به بهتر شدن تیپتان کمک کند.

چطور کلاه بافت را استفاده کنم؟ قانون خاصی برای استفاده از این نوع کلاه وجود ندارد، فقط باید خواستان باشد که خوب روی سرتان جاسازی اش کنید.

تقریبا با هر نوع شلواری می توانید این کلاه را ست کنید، سویی شرت، کاپشن و ژاکت های اسپرت و ژاکت های بلند نیز مناسب هستند.

کلاه بافت مدل کلاه

مدل کلاه بافت

کلاه فلت

کلاه فلت چیست: این نوع کلاه معمولا نادیده گرفته می شود. زمانی این کلاه مورد پسند انگلیسی های با اصالت بود – همان هایی که با سگ ها و تفنگ های ساچمه ای خود به شکار می رفتند. در دوره های بعدی یعنی سال ۱۹۹۰ این نوع کلاه دوباره به یکی از وسائل مردانه محبوب تبدیل شد. اخیرا هم استفاده از این نوع کلاه افزایش پیدا کرده ( اما نه به اندازه کلاه های دیگر ) از طرفداران این کلاه گلاف باز ها هستند.

چه کسانی کلاه فلت سر می کنند؟ جای تعجب نیست که این کلاه همچنان مورد توجه اشراف انگلیسی است. از جمله افراد معروفی که از این کلاه استفاده نی کنند می توان به دیوید بکهام ( همه جا هست! )، ادریس البا، الیور چشایر، و جاستین تروکس اشاره کرد.

چطور کلاه فلت را استفاده کنم؟ جدای اینکه نام کشوری خاص رویش است، اما کلاه فلت تقریبا همه کاره است. معمولا کسانی که به درستی از کلاه استفاده می کنند ظاهری باهوش پیدا می کنند. توضیحات و توصیه های پوشیدن این نوع کلاه تقریبا با کلاه بیسبال یکی است.

کلاه بافت مدل کلاه

مدل کلاه فلت

 

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا