استایل و مد بانوان

لیلیان طراح ایرانی جعبه‌ها و کیف های دستی لوکس

لیلیان افشار طراح ایرانی جوانی که در مدتی کوتاه توانسته توجه بسیاری را به طراحی‌های جذابش جلب کند، فارغ التحصیل طراحی مد است اما فعالیت اصلی او در زمینه‌ی طراحی کیف دستی یا کلاچ، جعبه‌های لوکس و خوش آب و رنگی که بیش از هرچیز تداعی گر معماری و فضاهای اطراف ما هستند.

اگر از علاقه‌مندان اکسسوری‌های لوکس به خصوص کیف‌های دستی باشید امکان ندارد جعبه‌های اسرارآمیز برندL’Afsha  را ندیده باشید. کیف‌های دستی شیکی که در ابتدا ممکن است تصور کنید زیرمجموعه یکی از برندهای قدمت‌دار و معروف جهان مد باشند، کیفیت ساخت و ظرافت این محصولات کاملا در حد مد حرفه‌ای و عاری از عیب و نقص است.

 

کیف دستی

لیلیان افشار با وجود سن کم و مدت زمان کوتاهی که به دنیای مد قدم گذاشته مورد توجه طرفداران این عرصه و مجلات و سایت‌های خبری معتبر قرار گرفته است. لیلیان ۲۶ ساله و ساکن دبی است. جایی که محصولات برندش تولید می‌شوند. پدر و مادر او هر دو در کار تجارت هستند و به گفته‌ی خود لیلیان مادرش نقش بزرگی در به راه انداختن و اداره‌ی برند شخصی او دارد.

 

اما ایده‌ی اولیه‌ی به راه انداختن یک برند شخصی حرفه‌ای برای لیلیان از کجا شروع شد؟ لیلیان فارغ التحصیل رشته‌ی صنایع دستی و طراحی مد از دانشگاه  Esmo دبی است و خودش قرار گرفتن در مسیر طراحی و تولید اکسسوری را یک تصادف زیبا می‌نامد. درست زمانی که باید پروژه‌ی پایان دوره‌ی تحصیلاتش را آماده می‌کرد، متوجه شد که برای تکمیل مجموعه‌ی لباس‌هایی که طراحی کرده باید تعدادی اکسسوری هم طراحی کند، کیف دستی اولین انتخاب او بود، پس در سه اندازه‌ی متفاوت و شش رنگ آن‌ها را طراحی کرد و کم کم این اکسسوری‌ها از لباس‌ها هم برای او جذاب‌تر شدند. همین موضوع ساده باعث شد لیلیان بداند که طراحی اکسسوری را بسیار بیشتر از لباس دوست دارد و تصمیم بگیرد که در این حوزه فعالیت کند.

 

در سال ۲۰۱۴ بلافاصله بعد از اتمام تحصیلاتش برندی به نام لیلیان افشار راه اندازی کرد، لوگوی جالب و متفاوت لیلیان که در بسیاری از محصولاتش بخشی از طراحی اثر محسوب می‌شود ترکیبی از یک سنجاقک و سوسک است، سنجاقک نماد رشد و تحول است و لیلیان علاقمند بوده تا از آن در لوگوی برندش استفاده کند اما در اولین طراحی‌ها متوجه می‌شود که طراحی‌ها بسیار شبیه پروانه هستند و دخترانه به نظر می‌رسند، با احساس نیاز به کمی عمق و قدرت، عنصری همچون سوسک را در ترکیب با سنجاقک اضافه می‌کند تا این لوگوی متفاوت خلق شود و آن را نماد سازگاری، وقار، قدرت، تغییر و تحول و رشد معرفی کند.

توصیف لیلیان از زیبایی شناسی «ساده و پوشیدنی» است و معتقد است که می‌توان از همه چیز الهام گرفت، کافی است کمی به اطراف خوب نگاه کنیم، درها، پنجره‌ها و پله‌ها و خیلی از فضاها و اشیای ساده‌ی دیگری که در اطرافمان وجود دارد، مثل شیشه‌های قدیمی عطر.

اما بیش از هرچیز لیلیان سفرهای بسیار و زندگی در شهرهای مختلف را منبع الهام خود می‌داند و در بسیاری از مجموعه‌هایش هم از این سفرها و بازدیدهایش الهام گرفته، مثلا در اولین بازدیدش از کاخ گلستان تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر آینه کاری تالار الماس قرار گرفته است. برای مجموعه brightstone که برای بهار و تابستان ۲۰۱۵ طراحی شده، مجموعه‌ای هم در رنگ‌های شفاف و روشن و تیله‌ای با طرح‌هایی از سنگ مرمر طراحی شده‌اند در مجموعه‌ی دیگری برای پاییز و زمستان ۲۰۱۵، از فرانسیس بیکن الهام گرفته و با همان زمینه‌ی سنگ مرمر با رنگ‌هایی متفاوت از مجموعه‌ی قبلی همچون سیاه، خاکستری، سبز و بنفش طراحی کرده است.

در مجموع بهار و تابستان ۲۰۱۶ لیلیان از ساختمانWard Roberts  و ساختمان‌های عمومی هنگ کنگ الهام گرفته و با رنگ‌های پاستلی و ترکیب‌هایی چند رنگ این مجموعه را طراحی کرده است. در مجموعه‌ی پاییز و زمستان ۲۰۱۶ باز هم به سراغ معماری و بنا رفته، مجموعه ای که ترکیب زیبایی‌های قدیمی و معاصر است و با الهام از معماری نوستالژیک گرند‌ تریانون در ورسای که توسط لویی چهاردهم ساخته شده مجموعه ای با پالت رنگی زمردی، سفید، کبود، صورتی و خاکستری ایجاد کرده، طراحی‌هایی که باز هم از سنگ‌های کف و ستون‌ها الهام گرفته شده است.

 

یکی دیگر از مجموعه‌های جذاب لیلیان افشار مجموعه‌ی عروسی است که در فصلی پیش از مراسم عروسی خودش طراحی کرده، او آدری هپبورن در بالمین را الهام بخش‌ترین عروسی می‌داند که در طراحی این مجموعه از او تاثیر پذیرفته، البته معتقد است که گل‌هایی همچون رز صورتی اوهارا یا گل صد تومنی بورگاندی هم در انتخاب رنگ و طرح این مجموعه بی تاثیر نبوده‌اند. کلاچ‌های این مجموعه در پالت رنگی صورتی چرک، بورگاندی، هلویی روشن و قهوه‌ای ملایم ارائه شده‌اند و نکته‌ی بسیار مهم اینکه امکان حکاکی اسم عروس و داماد، تاریخ عروسی و یا اسم ساقدوش عروس بر روی کیف‌های اکریلیکی این مجموعه وجود دارد.

 

لیلیان بافت اکریلیک را دوست دارد و شاید در آینده‌ای نه چندان دور بافت دیگری از کلاچ یا کیف را هم به مجموعه‌هایش بیافزاید، در مورد طراحی لباس، فعلا ایده‌ی مشخصی را در نظر ندارد و به گفته‌ی خودش در آینده با ادامه‌ی فعالیت در زمینه‌ی اکسسوری به سراغ کفش، جواهرات و البته فرم‌های دیگری از کیف خواهد رفت.

 

کیف دستی

 

 

لیلیان افشار در مدت زمان کوتاهی که از فعالیتش می‌گذرد مورد توجه رسانه‌های مد قرار گرفته، مجلات معتبری همچون Vogue ،Harper’s Bazaar ،The Cut، Fashionista Sartorialist و New York Magazine  به معرفی او و برندش پرداخته‌اند. شاید بتوان علت این سریع دیده شدن هنر لیلیان را Sofia Guellaty سردبیر Style.com دانست که در هفته‌ی مد میلان درحالی که یکی از کلاچ‌های لیلیان افشار را در دست داشت سوژه دوربین‌های ووگ پاریس و دکات شد.

 

درحال حاضر محصولات برند L’AFSHAR در فروشگاه‌های معتبری در نیویورک، لندن، شانگهای، سیدنی، تگزاس، گرجستان، امارات، سنگاپور، تونس و ایتالیا به فروش می‌رسد. اما آخرین نکته درباره‌ی برند لیلیان افشار، قیمت متناسب محصولات است، چرا که طراح این برند علاقمند است که طراحی‌هایش همیشه در دسترس و مورد انتخاب باشد.

 

%d9%84%db%8c%d9%84%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%ac%d8%b9%d8%a8%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d9%88-%da%a9%db%8c%d9%81-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af

کیف دستی

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا