استایل و مد بانوان

تصاویری از فینال مسابقه ” ملکه زیبایی امریکا -۲۰۱۷ “

فینال مسابقه ” ملکه زیبایی امریکا -۲۰۱۷″، به پایان رسید.صاحب تاج و نشان ” ملکه زیبایی امریکا-۲۰۱۷″ ، ۵۱ رقیب از سایر ایالت ها را پشت سرگذاشت و جانشین Kara McCullough، ملکه زیبایی آمریکا —۲۰۱۷ شد.

ملکه زیبایی امریکا

ملکه زیبایی امریکا

بیشتر بخوانید :

مسابقه ملکه زیبایی

مسابقه ملکه زیبایی (به انگلیسی: Beauty pageant یا beauty contest) به مسابقاتی گفته می‌شود که براساس زیبایی فیزیکی شرکت کنند گان به آنها امتیاز داده می‌شود و بیشترین امتیاز آور برنده و ملکه زیبایی خوانده می‌شود، اگر چه به عواملی مانند هوش و استعداد نیز امتیاز داده می‌شود. مسابقه زیبایی مردان بادی بیلدینگ نامیده می‌شود.

انتقادات

منتقدان می‌گویند که این نوع مسابقات به جامعه این پیام را می‌دهند که زنان باید بر اساس فیزیک بدنی خود مورد قضاوت قرار گیرند و یا انجام رژیم‌های غذایی شرکت کنندگان به آنها آسیب جسمی می‌رساند.

فهرست دختران شایسته سال ایران

انتخاب دختر شایسته ایران، از ابتکارهای مجلهٔ زن روز وابسته به مؤسسهٔ مطبوعاتی-انتشاراتی کیهان بود که با نام دختر بهار در سال ۱۹۶۵ آغاز شد و خانم سیما ایزدجو برنده اولین مسابقه شد.

این مراسم به صورت رسمی از سال ۱۳۴۵ با نام دختر شایسته ایران برگزار شد و ۱۳ دختر برگزیده در هر سال به مسابقه انتخاب دختر شایسته جهان فرستاده شدند که از بین آنان الهه عضدی و شهره نیکپور، عنوان دختر شایسته جهان را به‌دست آوردند. دختران ایران از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۴ در رقابت‌های Teen Princess و از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۸ در رقابت‌های Miss Teenage Intercontinental شرکت کردند. پس از سال ۱۹۷۸ به دلیل وقوع انقلاب اسلامی درایران رقابت‌های دختر شایسته ایران، دیگر برگزار نشد.

شهره نیکپور

الهه عضدی

 

برندگان

سالدختر شایسته ایران
۱۹۶۵سیما ایزدجو
۱۹۶۶میترا نیکان پور
۱۹۶۷شهلا وهاب‌زاده – رتبه سوم جهان
۱۹۶۸الهه عضدی – رتبه اول جهان
۱۹۶۹ریتا جبلی
۱۹۷۰شعله زند
۱۹۷۱مهوش صبحی
۱۹۷۲رؤیا روحانی مقدم – رتبه دوم جهان
۱۹۷۳سوسن حکیما
۱۹۷۴سهیلا جرجانی
۱۹۷۵شهره نیکپور – رتبه اول جهان
۱۹۷۶جلوه پالیزبان
۱۹۷۷افسانه بنی اردلان – رتبه چهارم جهان
۱۹۷۸ترانه کی‌سر
برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا