استایل و مد بانوان

بیروت ؛ شیک پوش ترین شهر خاورمیانه

از قدیم بیروت را به دلیل فراوانی طراحان مد و برگزاری فشن‌شوهای مختلف لباس “ شیک پوش ترین شهر خاورمیانه ” توصیف می‌کنند.
با این همه به دلیل جنگ‌های مختلف از جمله جنگ‌های داخلی تا چندین دهه نام بیروت با تصاویر ویرانه‌ها گره خورده بود. رفته رفته اما بیروت چهره رنگارنگ و زنده خود را پیدا می‌کند.

به‌ رغم مشکلات ناشی از ورود شمار بالای پناهندگان سوری به لبنان، نا آرامی‌های سیاسی و فعالیت‌های گروه‌های تندرو مذهبی که برای بسیاری از کشورها در فهرست “گروه‌های تروریستی” قرار دارند، طراحان جوان لباس این کشور می‌کوشند تصویر دیگری از لبنان به نمایش بگذارند

پیش از این روزنامه “نیویورک‌ تایمز” در گزارشی به جوانان لبنانی پرداخته بود که به‌‌رغم ناآرامی‌ها در لبنان همچنان به کار طراحی لباس مشغول هستند. بنا بر این گزارش بخش عمده صنعت مد و فشن لبنان را بخش خصوصی اداره می‌کند. در لبنان جوانان می‌توانند در دانشگاه‌های مختلف در رشته طراحی مد تحصیل کنند.

این جوانان پس از فارغ‌التحصیلی کار خود را با طراحی لباس برای ثروتمندان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس آغاز می‌کنند و اگر موفق بودند کار خود را گسترش می‌دهند. برخی از این لباس‌های زنانه حتی تا قیمت بالاتر از ۱۰ هزار دلار به فروش می‌رسند. سود بالای طراحی لباس برای بسیاری از جوانان لبنانی وسوسه‌انگیز است برای این‌‌که وارد صنعت مد لبنان شوند.

حتی برخی از طراحان جوان مد لباس لبنانی، به شوهای بزرگ مد در اروپا، همچون شوهای لباس فرانسه راه یافته‌اند. مانند الی صعب (elie saab) با این همه و برخلاف کشورهایی که در طراحی مد از حمایت دولت برخوردار هستند در لبنان دولت حمایت چندانی از طراحان جوان لباس نمی‌کند.

%d8%a8%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%aa-%d8%9b

بیروت ؛ شیک پوش ترین شهر خاورمیانه

%d8%a8%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%aa-%d8%9b

بیروت ؛ شیک پوش ترین شهر خاورمیانه

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا