عینک آفتابی

چگونه عینک آفتابی اصل گوچی را از نمونه های تقلبی و فِیک تشخیص دهیم ؟

چگونه عینک آفتابی اصل گوچی را از نمونه های تقلبی و فِیک تشخیص دهیم ؟

چگونه عینک آفتابی اصل گوچی را از تقلبی و فیک تشخیص دهیم ؟

گوچی پرفروش ترین نام تجاری ایتالیا به شمار می رود. محصولات این شرکت از کیف و کفش گرفته تا عینک آفتابی گوچی ، در اقصی نقاط جهان طرفداران بیشماری دارند. سنگ بنای شرکت گوچی در سال ۱۹۲۱ در شهر تاریخی فلورانس (Florence) واقع در کشور ایتالیا توسط گوچیو گوچی (Guccio Gucci) بنیان نهاده شد.

بدون شک کیفیت محصولات این شرکت خوش آوازه نیز مانند نام آن، در سطح بالایی قرار دارند. اما مشکل اینجاست که شرکت های بزرگ، رقبای تقلبی بیشماری هم دارند. کافی است به یکی از بازارهای دست دوم فروشی سری بزنید و با خیل عظیم نام های تجاری بزرگ که بر روی محصولات فله حک شده است، روبرو شوید.

اما چاره چیست؟ چگونه می توان محصولات اصیل این شرکت ها از جمله عینک دودی گوچی را از نمونه های تقلبی تشخیص داد؟ بدون شک قبل از هرچیز باید خود عینک را بررسی کنیم. عینک آفتابی گوچی دارای مشخصات بارزی است که باید خوب به آنها توجه کنید.

حتما بخوانید : چگونه عینک ریبن اصل را از تقلبی آن تشخیص دهیم ؟

نوشتار متن گوچی روی عینک

نوشتار متن گوچی روی عینک

قبل از هر چیز به نوشتار کلمه گوچی روی عینک توجه کنید. بسیاری اوقات روی فریم عباراتی همچون الهام گرفته از (inspired by)، مانند (like) و از این دست موارد، قبل از نام گوچی حک شده است. در برخی مواقع نیز املای کلمه گوچی اشتباه نوشته شده است. مثلاً به جای واژه گوچی (GUCCI) شاهد کلمه (GOCCI) هستیم.

بخش داخلی عینک آفتابی گوچی

بخش داخلی عینک آفتابی گوچی

پس از بررسی نماد این برند که در بخش بیرونی فریم نوشته می شود، به نوشتار بخش داخلی آن نیز دقت کنید. عینک آفتابی های گوچی همگی ساخت ایتالیا بوده و عبارت (Made in Italy) در بخش داخلی فریم، روی یکی از دسته ها مشاهده می شود. ممکن است نماد گواهی نامه C E هم پس از عبارت ساخت ایتالیا حک شده باشد. این نماد مخفف «Conformité European» به معنای «مورد تأیید اروپا» است. در ضمن دقت کنید که عبارت ساخت ایتالیا با ناخن پاک نشود و به درستی روی عینک حک شده باشد.

بررسی شماره سریال

بررسی شماره سریال

روی دسته دیگر عینک و در بخش داخلی، شماره سریال عینک دودی این برند قابل رؤیت است. پس از نماد «GG» مخفف گوچیو گوچی (Guccio Gucci) شماره سریال عینک را می توان مشاهده کرد. شماره سریال معمولاً ۴ رقم بوده و به دنبال آن نیز حرف S به نشانه حرف اول عینک آفتابی (Sunglasses) مشاهده می شود. به راحتی شماره سریال موجود را در بخش تصاویر اینترنت جستجو کنید. عینک شما باید با تصاویر رؤیت شده مطابقت داشته باشد. شرکت ها در مدل های جعلی گاهی اوقات شماره سریال های متفاوت از نمونه ساخته شده را بر روی محصول درج می کنند.

بررسی پد عینک

بررسی پد عینک

در صورتی که عینک شما دارای پد است (بخش ژله ای مانند که روی بینی قرار می گیرد)، باید لوگوی گوچی روی آن نیز حک شده باشد. این لوگو البته روی بخش فلزی نگه دارنده پدهای ژله ای حک می شود. بخش فلزی از داخل بخش ژله ای قابل رؤیت است. ممکن است این مورد در نمونه های تقلبی عینک دودی از این برند رعایت نشده باشد.

تست پلاریزه

تست پلاریزه

برخی از عینک های آفتابی تقلبی ممکن است خاصیت پلاریزه نداشته باشند. عدسی پلاریزه انعکاس نور خورشید را پس از تابش بر زمین، آب و… دفع می کند. عینک دودی گوچی را روی چشم خود بگذارید. از زوایای مختلف (مخصوصاً از کناره ها) به صفحه مانیتور کامپیوتر خود نگاه کنید. اگر عینک شما مانیتور را در برخی نقاط به رنگ تیره نشان دهد، دلیلی بر سلامت و پلاریزه بودن آن است.

بازرسی لولای عینک

بازرسی لولای عینک

لولای عینک آفتابی گوچی نباید پلاستیکی باشد. این لولا از فلز ساخته شده است و هیچ گونه پیچی برای اتصال دسته به فریم روی آن یافت نمی شود. در حقیقت روی بدنه عینک های این برند اصلاً پیچی مشاهده نمی شود. همچنین لولای عینک را چند بار باز و بسته کنید، باید بدون این که گیر کند به راحتی باز و بسته شود.

وزن مناسب عینک

وزن مناسب عینک

جنس محصولات تقلبی معمولاً از مواد بی کیفیت بوده و وزن پایینی دارد. البته نباید انتظار وزن بیش از حد نیز از عینک داشت، اما عینک آفتابی گوچی به نسبت طراحی آن وزن نسبتاً بالایی دارد. این وزن بلافاصله با در دست گرفتن و مقایسه با ظاهر فریم قابل تشخیص است. هنگام جستجوی شماره سریال با پیدا کردن مدل موردنظر می توان وزن عینک را نیز از فروشگاه های گوچی به دست آورد.

لوازم جانبی باکیفیت

وقتی محصول باکیفیت تهیه می کنید بدون شک باید انتظار لوازم جانبی باکیفیت نیز داشته باشید. این مسأله در مورد عینک آفتابی گوچی هم صادق است. عینک دودی چند صد هزار تومانی با کیسه پارچه ای هزار تومانی تطابقی ندارد.

گواهینامه و گارانتی معتبر

گواهینامه و گارانتی معتبر

عینک آفتابی گوچی هم مانند همه محصولات اصیل این بنرد ، دارای گواهینامه اصالت و گارانتی هستند. این گارانتی را می توان درون جعبه محصول مشاهده کرد. گواهی اصالت در یک پاکت قرار داده شده است. پشت کارت نیز اطلاعاتی در خصوص رنگ و جنس کالا درج شده است. اطلاعات موجود را با عینک خود مطابقت دهید تا از اصالت کالا مطمئن شوید.

بسته بندی و کیف عینک

بسته بندی و کیف عینک

عینک آفتابی گوچی در جعبه های متعلق به همین شرکت عرضه می شوند. روی جعبه باید لوگو و نوشته گوچی با فونت مشابه روی عینک یافت شود. جعبه های جدید این شرکت معمولاً به رنگ قهوه ای بوده و با چرم طلایی رنگ آراسته شده اند. نسخه های قدیمی ممکن است رنگ و ظاهر متفاوت داشته باشند. در نظر داشته باشید عینک های تقلبی هم ممکن است دارای جعبه های اصل باشند.

کیف عینک دودی با همان رنگ بندی جعبه، درون بسته بندی آن قرار دارد و دوخت آن منظم و یکنواخت است. در این کیف همچنین باید یک پارچه جهت تمیز کردن عینک باشد. این پارچه نیز دارای لوگوی این برند هماهنگ با لوگوی روی عینک است. ظاهر این پارچه باید با متعلقات عینک همخوانی داشته باشد.

کیسه پلاستیکی عینک

کیسه پلاستیکی عینک

عینک شما اصولاً داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دارد. در قسمت بالای این کیسه نیز برچسب شرکت گوچی یافت می شود. برچسب موردنظر را بررسی کرده و اطلاعات آن را با محصول در دست خود مطابقت دهید.

خرید از اماکن معتبر

وقتی برای یک محصول باکیفیت هزینه می کنید بهتر است محل خرید معتبری نیز برای تهیه آن انتخاب نمایید. تعداد فروشگاه های فیزیکی و آنلاین که محصولات اصیل عرضه می کنند زیاد نیست. بهتر است قبل از خرید از اعتبار محل مورد نظر مطمئن شوید.

در صورتی که به نمایندگی معتبر گوچی دسترسی دارید، بهترین مکان برای خرید خواهد بود. فروشگاه های بزرگ و معتبر نیز محصولات این شرکت را برای فروش در دسترس دارند. قبل از خرید ضمانت بازگشت محصول را با فروشنده در میان بگذارید.

فروشگاه های آنلاین

فروشگاه های آنلاین

برای خرید، آنلاین فروشگاه های اینترنتی معتبر را انتخاب کرده و از ضمانت بازگشت محصول اطمینان حاصل کنید. ضمانت بازگشت محصول باعث می شود در صورتی که عینک دودی گوچی اصالت نداشته باشد بدون دغدغه بتوانید آن را پس بفرستید.

قیمت عینک آفتابی گوچی

قیمت عینک آفتابی گوچی

بدون شک محصولات باکیفیت این شرکت از قیمت بالایی برخوردارند. عینک آفتابی گوچی معمولاً برچسب بالای ۲۰۰ دلار (حدود ۸۰۰ هزار تومان) دارد. محصولات تقلبی گاهی اوقات با قیمت های ۱۰۰ هزار تومانی نیز معامله می شوند.

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا