استایل و مد آقایان

چطور کفش­ نایک اصل را از تقلبی و فیک آن تشخیص دهیم ؟

کفش نایک اصل

چگونه کفش نایک اصل بخریم ؟!

انواع تقلبی کفش­ های نایک در بازار فراوان هستند. اگر دقت نکنید، ممکن است کفشی تقلبی خریداری کرده ولی هزینه­ ی کفش اصلی را پرداخت نمائید. در این مطلب از لوکس تهران ، نحوه­ی شناسایی کفش­ نایک اصل از تقلبی را به شما آموزش خواهیم داد.

حتما بخوانید : راهنمای خرید کوله پشتی های NIKE

خلاصه­ ی مطلبِ راه های تشخیص کفش نایک اصل  در ۱۰ ثانیه:

  1. از خرید اینترنتی از سایتی که زیر عکس­ ها از برچسب « سفارشی » استفاده کرده است، خودداری نمائید.
  2. از خرید کفش های نایک که خیلی ارزان­تر از حد معمول هستند، پرهیز کنید.
  3. به جعبه­ اش دقت کنید. بیشتر کفش های تقلبی جعبه­ ی اصل ندارند.
  4. شرایط و کیفیت کفش را با کفش نایک اصلی که قبلا داشته ­اید، مقایسه کنید.
  5. از یکی بودن شماره­ ی کالا در روی جعبه و برچسب روی کفش اطمینان حاصل نمائید.

روش اول تشخیص کفش نایک اصل ؛

خرید اینترنتی کفش­ نایک اصل

خرید اینترنتی کفش نایک :

  1. درمورد فروشگاه­ های اینترنتی کفش­ های این برند تحقیق کنید. هنگام خرید اینترنتی کفش­ نایک دقت داشته باشید. از آنجا که محصول از نزدیک قابل بررسی نیست، می­توانید به راحتی با خرید یک کتانی تقلبی پول خود را دور بریزید. برای پرهیز از خرید کتانی تقلبی؛
  • قبل از خرید، امتیاز سایت و نظراتی که درمورد آن داده شده را بررسی کنید. نظرات بد، نشانه­ ی واضحی از قابل اطمینان نبودن فروشگاه است. با این وجود، باز هم مراقب باشید، چون بعضی از سایت­ ها فقط نظرات خوب را برای شما به نمایش می­ گذارند. پس بهتر است نظرات اشخاص در مورد سایت مورد نظر را از طریق پرس و جو در سایت­ های دیگر جویا شوید و به نظراتی که در همان سایت داده شده اطمینان نکنید.
  • اطمینان حاصل کنید که در مقابل خرید جنس تقلبی ، ایمن هستید. بعضی از سایت­ های فروش اینترنتی، به خریداران این امتیاز را می­دهند که بتوانند اجناس خریداری شده­ ی خود را بازگردانند، حتی اگر فروشنده نفر سومی باشد که فقط از آن سایت برای فروش جنسش استفاده کرده باشد. در این صورت، حتی اگر اتفاقی یک کفش نایک تقلبی خریدید، می­توانید با خیال راحت آن را پس دهید.

خرید از سایت های فروشگاهی کفش نایک اصل

  1. از خرید از فروشندگانی که از عکس تبلیغاتی کفش نایک  استفاده می­کنند پرهیز کنید. درست است که عکس­های تبلیغاتی جذابیت بیشتری دارند، ولی در هنگام خرید اینترنتی نباید به دنبال این عکس­ ها باشید. عکسی که در منزل گرفته شده این اطمینان را به شما  می­دهد که کتانی واقعا وجود دارد و می­توان از روی عکس به شرایط و کیفیت آن پی برد.
  • می­توانید با فروشنده تماس بگیرید و از وی بخواهید عکس دیگری از کتانی بگیرد، طوری که مشخص شود عکس امروز گرفته شده. با این روش از اصل بودن عکس مطمئن خواهید شد. به­ عنوان مثال، از او بخواهید عکسی از کفش در کنار روزنامه­ ی امروز گرفته و برای شما بفرستد.

 عکس تبلیغاتی کفش نایکی

  1. از خرید کفش­ نایک که به گفته­ ی فروشنده، سفارشی و یا مدل نمونه با سایزهای گوناگون هستند، خودداری کنید. نمونه­ های کفش­ برای آقایان فقط در سایزهای ۴۱، ۴۲، ۴۳، برای خانم­ها در سایز ۳۸ و کودکان در سایز ۳۴ وجود دارند. علاوه بر این، « نایک » هیچ کفشی با عنوان سفارشی ندارد.
  • فهرست موجودی فروشنده را نگاه کنید. به دلایل نامشخص، فروشندگان « نایک » های تقلبی، سایزهای ۴۲ یا بالای ۴۷ ندارند.
  • برای مدل­ های قدیمی این برند که تولید آن­ها متوقف شده، تمام سایزها موجود نیست. برای مثال، اگر به دنبال یک جفت مدل قدیمی کفش نایک هستید و سایتی پیدا می­کنید که ۲۰۰ جفت از آن موجود دارد، بدانید که آن کتانی ­ها تقلبی هستند.

خرید کفش­ نایک با قیمتی بسیار کم

  1. از خرید کفش­ نایک با قیمتی بسیار کمتر از قیمت معمول خودداری کنید. این کتانی ها یا تقلبی و یا شدیدا آسیب دیده هستند.
  • یک کفش از این برند که نصف قیمت فروخته می­ شود، به احتمال زیاد تقلبی است. البته یک تخفیف منطقی قابل قبول است؛ مخصوصا اگر مدل کتانی قدیمی بوده و یا به تعداد محدود تولید شده باشد.
  • ممکن است فروشنده­ای قیمت بالایی برای کفش در نظر گرفته باشد، ولی این شانس را به شما بدهد که با چانه زدن قیمت را بسیار پایین بیاورید. مراقب باشید، مخصوصا که به خود کتانی دسترسی ندارید و از موجودی و کیفیت آن مطمئن نیستید.
  • مدت زمان تحویل کتانی را جویا شوید. اگر بین ۷ تا ۱۴ روز طول می­کشید تا کفش به دست شما برسد، به احتمال زیاد از « چین » (منبع کتانی های تقلبی ) و یا کشور دور دیگری می آیند.
  • اگر می­خواهید از طریق اینترنت کفش­ نایک اصل را خریداری نمائید، بهتر است مستقیما از سایت خود شرکت و یا سایت­ های مورد تائید خرید کنید.

خرید کفش­ های نایکی اصل

  1. از خرید کفش­ هایی که قبل از تاریخ پخش رسمی موجود می­ شوند، پرهیز کنید. هر کفشی که قبل از تاریخ رسمی پخش قابل خرید باشد، بدون شک تقلبی است.
  • این کفش­ ها ممکن است به کتانی های جدید شبیه باشند، ولی به احتمال زیاد از روی طرح آن­ها و به صورت تقلبی ساخته شده ­اند. پخش عکس کفش­ ها قبل از تاریخ به بازار آمدن خود آن­ها، به قالب­سازان این امکان را می­دهد تا کتانی های تقلبی را تولید کنند و از آنجا که هنوز کفش­ های اصلی به بازار نیامده­ اند، هیچ کفشی برای مقایسه با آنها وجود ندارد. افراد زیادی با این وسوسه که قبل از سایرین این کتانی ها را داشته باشند، به دام فروشندگان اجناس تقلبی می­ افتند.

 سایت شرکت نایکی

  1. درمورد کفش نایک اصل تحقیق کنید. بعد از اینکه کفش مورد نظر خود را یافتید، دست به کار شده ودر مورد اصل بودن آن تحقیق نمائید.
  • در سایت شرکت این برند و یا سایت یک نمایندگی قابل اطمینان این برند جستجو کنید تا مطمئن شوید که کفش تان با عکس کفش اصل تطابق داشته باشد.
  • از فروشنده بخواهید اصل بودن کتانی را تائید نماید. همچنین می­توانید برای اطلاعات بیشتر شماره ­ی تماس توزیع­ کننده­ ی آن­ را نیز بگیرید.

روش دوم تشخیص کفش نایک اصل ؛

جعبه های خوش ساخت کفش نایک اصل

تشخیص کفش ­نایک اصل از تقلبی از روی ظاهر آن­ها :

  1. جعبه­ ی کتانی را بررسی کنید. بیشتر کفش­ های « نایک » تقلبی، جعبه­ ی اصل ندارند. در عوض، توی پلاستیکی پیچیده شده­اند و یا اصلا جعبه ­ای ندارند.
  • بیشتر جعبه­ های تقلبی این برند شتاب­زده و با بی­ دقت ساخته شده­ اند. به­ همین دلیل مثل جعبه­ های اصل نایک خوش­ ساخت نیستند.

بند های کفش نایکی اصل

  1. شرایط کتانی را بررسی نمائید. اگر از قدیم کفش نایک مشابهی داشته­ اید، آن را با کفش جدید خود مقایسه کنید. اگر کیفیت دو کتانی متفاوت بود، به احتمال زیاد کفش ­های جدید شما تقلبی هستند و ممکن است بعد از مدتی استفاده، خراب شوند.
  •  نایک های اصل، چون از چرم طبیعی ساخته می­ شوند، همیشه از مدل­ های تقلبی خود نرم­تر و باکیفیت­ تر هستند. درحالی­که  مدل های تقلبی از پلی­یورتن ساخته می­ شوند.
  • روی لژ  مدل های تقلبی، به دلیل نحوه­ی ساخت نقطه­ هایی اضافی وجود دارد که روی لژ « نایک »­ های اصل دیده نمی­ شود.
  • بندکشی کتانی را بررسی نمائید. کفش نایک اصل به­ طور کامل بندکشی می­ شود، ولی در تقلبی­ ها بعضی از روزنه­­ ها جا می­ مانند.

بارکد و دفترچه کفش های نایکی اصل

  1. شماره­ ی ساخت روی جعبه را با شماره ­ی داخل کتانی مقایسه کنید. هر جفت کفش نایک اصل ، شماره­ ای دارد که با شماره ­ی روی جعبه ­اش مطابقت می­ کند. اگر بعضی اعداد حذف شده ­اند یا یکسان نیستند، به احتمال زیاد آن کتانی تقلبی است.
  • برچسب زبانه ­ی کتانی را بررسی نمائید. اغلب، کفش­ های تقلبی تاریخ تولید اشتباه دارند. مثلا یک برچسب تقلبی ممکن است به شما بگوید که کفش در سال ۲۰۰۸ طراحی شده، درحالی­که نایک اولین بار در سال ۲۰۱۰ آن کتانی را تولید کرده است.

راحتی کفش های نایک اصل در پا

  1. کتانی را بپوشید. کف کتانی­ های تقلبی حس پلاستیک می­دهد و کشسانی مناسبی ندارد، درحالی­که  کفش نایک اصل ، کف بی. آر. اس ۱۰۰۰ نرمی دارد.
  • اندازه­ ی بیشتر مدل های تقلبی با سایز روی آن­ها یکی نیست. معمولا نیم سایز کوچک­تر و به­ طور مشخصی باریک­تر از مدلهای اصل هستند. همان کفش نایک را در فروشگاهی مطمئن امتحان کنید تا متوجه شوید کفش­ نایک اصل چه حسی به پاهای شما می­ دهند.

آیا شما تا کنون کفش نایک تقلبی خریدید؟ چگونه آن را تشخیص دادید؟

  • آیا با نمایندگی های معتبر نایک در تهران آشنا هستید؟
  • آیا می دانید در کدام پاساژهای لوکس تهران، نمایندگی نایک هست؟
  • آیا می دانید چگونه در کیش و قشم ، نایک و آدیداس خرید کنید؟
  • آیا با جدید ترین محصولات این برند مخصوص فوتبالیست ها و بسکتبالیست ها آشنا هستید؟
  • آیا می دانید چگونه به صورت آنلاین، با صاحبان محصولات نایک تبادل اطلاعات کرد؟
  • آیا قصد انجام کارآموزی در کارخانجات nike‌ در سراسر جهان دارید؟
  • آیا قصد دارید در سال ۲۰۱۹ در این شرکت مشغول به کار شوید؟

نظراتتان را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید

 

8 دیدگاه

8 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا