استایل و مد بانوان

لباس های الهام گرفته شده از بنا های معماری

لباس های الهام گرفته شده از بنا های معماری / طراحی لباس و خیاطی، معماری حرکت است

طراحی لباس با الهام از معماری

لباس های معمارانه و طراحی منحصر به فرد ان ها یکی از رویکردهایی که در این سال ِها در هر دو رشته دیده شده، ترکیب و تلفیق نمای بیرونی با ساختار، اسکلت و چارچوب اثر است، به طوریکه در نهایت، این دو با هم یکی شده و اثر به صورت یک کل و مجموعه ای واحد از ساختار و نما ارائه می شود.

شاید بتوان استفاده از نمای شفاف را هم در این حیطه گنجاند. کاربرد پارچه های ً شفاف همانند عنصر اصلی و ساختاری لباس و مثال نمای شیشهای موزۀ لوور در پاریس از این جمله اند. در اینجا دو نمونه که ترکیب و تلفیق نما و ساختار اثر را نشان میدهد معرفی میشود؛ هر دو نمونه تصویری صریح از شفافیت را نیز در خود دارند.

یوشیکی هیشینوما که در بیشتر طراحیهای خود از پارچه های ابداعی و فناوریهای جدید استفاده میکند؛ در طراحی یک لباس دورو در مجموعۀ بهار/ تابستان ۲۰۰۴ نقشی از نوارهای پارچهای نازک و شفاف را در کنار پارچهای ضخیم ارائه داد که کل ساختار لباس را سر هم کرده و شکل داده بودند.

در معماری هم طرح مشابهی در قالب یک ساختمان هفت طبقه با نام تادز اوموتهساندو در توکیو با کاربری تجاری توسط تویو ایتو ساخته شد که در طراحی این ساختمان،ایتو از درختان خیابان اوموته ِ ساندو برای ساخت نمایی ترکیبی از شیشه و بتون ِ الهام گرفت. این طرح ملهم از درختان، نه تنها نمای سازه را تعریف میکرد، بلکه ساختار اصلی بلوک های طبقات و ستونهای داخلی را هم تشکیل میداد.

طراحی لباس الهام از معماری

معماری در صنعت مد

مد از هر منبعی، از طبیعت تا فاین آرت، الهام می گیرد. اما شاید هیچ چیز بهتر از همکاری طراحان مد و معماران نباشد.

درحالیکه معماران به ما فضایی برای زندگی و کار می دهند، مد ساخته شده تا به ما هنر پوشیدنی ارائه دهد. طراحان مدی که از معماری الهام می گیرند از متریال خود به عنوان بلوک های ساختمانی استفاده می کنند و یک فرم پوشیدنی می سازند به همان شیوه ای که معماران از بتون، سیمان و شیشه برای ساختن ساختمان هایشان استفاده می کنند.

حتی غول های مدی مثل پیر بالمین و جانفرانکو فرره از پس زمینه های معماری آمده اند. بالمین به وضوح علاقه زیادی به ترکیب عناصر معماری با طراحی هایش دارد و می گوید: «طراحی لباس و خیاطی، معماری حرکت است.» نشانه های مدی که از معماری الهام گرفته است شامل تناسبات اغراق آمیز و زوایای تند و توجه خاص به ساخت و ساز و اشکال است.

برای ساخت یک جلوه معماری و سه بعدی، پارچه ها اغلب از طریق پلیسه زدن، تا کردن و لایه بندی دستکاری می شوند تا تاثیر نهایی به دست آید. بیایید نگاهی به چند محصول مد و منبع الهام آن ها در معماری بیندازیم.

معماری در صنعت مد

15407

15407

15407

15407

15407

15407

15407

15407

15407

15407

15407

15407

15407

15407

15407

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا