جواهرات و زیورآلات

طراحی جواهرات دیور ؛ الهام گرفته از کاخ ورسای

جواهرات لوکس الهام گرفته شده از کاخ ورسای/ دیور برای مجموعه جدید جواهرات خود منبع تاریخی «کاخ ورسای» را انتخاب کرده است.

جواهرات لوکس خانه‌های جواهر معتبر نظیر کارتیه ، دیور، بودلز و دیگران، معمولاً با منابع الهام شگفت‌انگیزی همراه است . در جواهرات یک دهه اخیر، این برندها همیشه الهام از طبیعت، دریا و اقیانوس، حیوانات، حشرات، گل‌های خاص و مانند این‌ها موتیف همیشگی بوده است.

این بار برند معتبر فرانسوی دیور برای مجموعه جدید جواهرات خود منبع تاریخی «کاخ ورسای» را انتخاب کرده است.

جواهرات لوکس

 

 

با نگاه به جواهرات این مجموعه بیننده به زیبایی شکوه و عظمت و زرق و برق کاخ ورسای در روزهای اوجش در قرن هجدهم را تجسم می‌کند. دیور برای این مجموعه برخلاف سبک همیشگی این برند از سنگ‌های قیمتی درشت‌تر بهره گرفته است که خود اشاره‌ای به سبک جواهرات محبوب آن دوره در فرانسه است.

 

دیور این‌بار قصر ورسای را برای جواهراتش طراحی کردجواهرات لوکس

 

جواهرات معمول روزهای حکم‌فرمایی لویی چهاردهم از جنس نقره بوده است . طلا و پلاتین که فلزات معمول جواهرات لوکس امروزی است خیلی در آن دوره مورد توجه و مد روز نبوده است . «ویکتور دو کاستلان» طراح ارشد این برند نقره را در کنار الماس با درخشش‌ها و رنگ‌های متفاوت در این مجموعه به کار گرفته است .

از اشارات هوشمندانه دیگر به جواهرات آن دوره می‌توان به استفاده از برش «رز کات» یا مثلثی شکل و محدود کردن سنگ‌های قیمتی رنگی به سنگ‌های سنتی نظیر یاقوت سرخ، زمرد و یاقوت آبی کبود اشاره کرد.

با نگاهی دقیق‌تر به مجموعه مشخص می‌شود که شبه لعل‌های درشت سرخ رنگ در واقع یاقوت صورتی است. چند الماس زرد و یک یا دو اسپینل نیز در جواهرات مجموعه استفاده شده است.

 

 

 

دیور این‌بار قصر ورسای را برای جواهراتش طراحی کرد

جواهرات لوکس

طراحی جواهرات مجموعه همچنین به جزئیات مهم این کاخ نظیر چلچراغ‌ها، مبلمان «روکوکو» مختص قرن هجدهم میلادی و منگوله‌های مجلل پرده‌های کاخ اشاره دارد. ویکتور دوکاستلان در رابطه با طراحی مجموعه می‌گوید:« در هنگام طراحی جواهرات بر روی کاغذ سعی کردم کاخ ورسای را در شب تصور کنم .در حالیکه تزئینات داخلی آن با نور شمع قابل تشخیص است .

در این تصویر ذهنی خانم‌ها سراسر جواهر و زرق و برق هستند.  اگر خوب گوش بسپاری نوای ظروف نقره و چینی قابل شنیدن است».

 

جواهرات لوکس

 

 

دیور این‌بار قصر ورسای را برای جواهراتش طراحی کرد

جواهرات لوکس

در حالیکه جواهرات در ظاهر کلی به این دوره خاص از تاریخ فرانسه اشاره دارد .با این حال دوکاستلان الگوها و گرایش‌های مدرن‌تر نظیر عدم تقارن را نیز در طراحی این جواهرات اعمال کرده است. مجموعه ورسای دیور بزرگترین مجموعه جواهرات مجلسی این برند تا به امروز است که از ۲۹ قطعه جواهر منحصربفرد و ۳۱ طرح تکراری تشکیل شده است . این مجموعه از منظر مقیاس و بزرگی و همچنین نگاه سرکش تئاتر گونه ادای احترام بسیار مناسب به کاخ ورسای و دوران لویی چهاردهم است و برای فصل پیش رو که نگاه ماکسیمالیستی محبوب‌ترین گرایش است بهترین انتخاب است.

 

دیور این‌بار قصر ورسای را برای جواهراتش طراحی کردر

جواهرات لوکس

دیور این‌بار قصر ورسای را برای جواهراتش طراحی کرد

جواهرات لوکس

 

 

دیور این‌بار قصر ورسای را برای جواهراتش طراحی کرد

جواهرات لوکس

 

%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%87%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d9%84%d9%88%da%a9%d8%b3-%d8%a7%d9%84%d9%87%d8%a7%d9%85-%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%87-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%a7%d8%ae-%d9%88%d8%b1%d8%b3

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا