برند ها

از برند مجبوب پرادا چه می دانید ؟

برند پرادا / برند پرادا چه تاریخچه ای داشته است/ هرچه باید درباره ی برند پرادا بدانیم

برند پرادا یکی دیگر از برند های معروف خانه مد ایتالیایی است و در زمینه تولید انواع عینک ،چرم ،کفش ،چمدان و کیف دستی فعالیت میکند .

این برند معتبر در سال ۱۹۱۳ توسط ماریو پرادا  و برادرش تاسیس شد و دفتر مرکزی اون درشهر میلان ایتالیا قرار گرفت.پرادا در سال ۱۹۵۰ متولد شد .موفق به کسب دکترای علوم سیاسی در دهه اول ۲۰ سالگی اش شد و در ۳۰ سالگی به یک کمونیست تبدیل شد. در همون سال ها شروع به ساخت کوله پشتی هایی از جنس مواد ضد آب کرد و اسم اونها رو پوکنه (pocone) نامید.

چمدان هایی کلاسیک از پوست شیر ماهی توسط این برند تولید میشد اما سنگینی بیش از حد اونها یکی از نقاط ضعف این محصولات به شمار میومد مخصوصا در سفرهای هوایی. به همین علت بود که پرادا اقدام به ساخت کیف های بسیار سبکتر و با کیفیت تر با مواد اولیه ای همچون کریستال،صدف لاک پشت و چوب کرد.در سال ۱۹۷۹ برند پرادا که با کاهش فروش روبه رو بود شروع به تولید کیسه های لوکس برای حمل کالا و همچنین کوله پشتی های سیاهی  با خط های معمولی صاف و ساخته شده از نایلون کرد.

 

تاریخچه برند پرادا

اولین خط تولید لباس‌های پرادا به نام  پرتا پورته Pret-a-porter

در سال ۱۹۸۵ خط تولید کفش‌های زنانه و همچنین اولین خط تولید لباس‌های خود به نام  پرتا پورته (Pret-a-porter)  رو با استفاده از موادی بسیار با کیفیت و خوب راه اندازی کرد. تولید این لباس‌های با کیفیت، اونو مشهور کرد. و در واقع توسط لباس‌های زیبایی که در ابتدا دست کم گرفته میشد، شناخته شد. در سال ۱۹۹۳ جایزه بین المللی‌ای رو از اتحادیه طراحان لباس آمریکا دریافت کرد. و در سال ۱۹۹۵ جایزه بهترین طراح سال به پرادا تعلق گرفت.اولین فروشگاه لباس های مردونه پردا در سال ۱۹۹۸ در شهر لس آنجلس آمریکا تاسیس شد.

همزمان با افتتاح اولین شعبه ،شعبات دیگه در شهرهای منهتن ، لاس وگاس افتتاح شد.

علاوه براین اولین بوتیک میو میو (Miu Miu) رو هم در شهر لس آنجلس افتتاح کرد.

هم اکنون پرادا تقریبا در همه ی کشورهای غربی، فروشگاه داره و بیشتر سلبریتی‌ها، لباس‌های اونارو به تن می‌کنن پرادا در تولید محصولات این برند، از بافت‌های کاموایی ، نایلونی و دیگر مواد ترکیبی استفاده می‌کنه و به استفاده از رنگ‌هایی مانند سبز  ، قهوه‌ای ، سفید ، کرم و سیاه، علاقه زیادی داره. استفاده از اشکال نامتعارف ساده، دامن‌هایی تا زانو و کمربند‌های باریک، باعث موفقیتش در اواسط دهه ۹۰ شد.

همسر Prada در اواخر دهه ۹۰ میلادی، شروع به بر عهده گرفتن مالکیت برخی شرکت‌ها از جمله Helmut Lang, Church Shoes, Jil Sander, Fendi و برخی کمپانی‌های دیگه کرد.

تاریخچه برند پرادا

همسر پرادا در سال ۲۰۰۰، مالکیت Jill Sander را به عهده گرفت اما Bertelli با طراحی که شرکت رو به اسم خودش ثبت کرده بوددعوا کرد و در نتیجه اونجا رو ترک کرد. به عنوان بخشی از قرارداد بین اونها هنگام ترک کردن، Jill Sander اجازه فعالیت در هیچ یک از حوزه های مد تا سال ۲۰۰۳ رو نداشت.

در پایان سال ۲۰۰۱  ، خانواده Prada ، در حدود ۱ میلیارد دلار بدهی داشتن. اونا تصمیم گرفتن تا Fendi رو به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار، به LVMH (کسی که صاحب شرکت های Dior ، Givenchy و دیگر شرکت ها بود) بفروشن. ناظران صنعت احساس کردن که برند پرادا را با یک بحران مالی رو به رو شده بود. Prada در آپریل ۲۰۰۲ ،  Byblos را نیز فروخت.

هم اکنون پرادا ، یکی از نشان‌های تجاری مطرح ایتالیایی در تولید محصولات لوکس و باکیفیت بالاست.

به‌لطف معرفی محصولاتی با طراحی‌های چشم‌نواز، استفاده از مواد اولیه مرغوب و تکنیک‌های پیچیده تولید، پرادا به سرعت در مرکز توجه اشراف اروپا و اعضای برجسته طبقه مرفه و سرمایه‌دار این قاره قرار گرفت. در سال ۱۹۱۹، پرادا به تامین‌کننده رسمی خانواده سلطنتی ایتالیا مبدل شد.

تاریخچه برند پرادا

این در شرایطی بود که با گذشت زمان، بیش از پیش بر شهرت و اعتبار جهانی برند پرادا افزوده می‌شد.

ماریو پرادا معتقد بود خانم ها نباید در فعالیت‌های تجاری حضور داشته باشن و از این رو، اجازه حضور اعضای مونث خانواده خودش رو در شرکت پرادا نمی‌داد، اما پسر ماریو ،تمایلی به فعالیت در کسب‌و‌کار خانوادگی خود نداشت و سرانجام لویزا پرادا، دختر ماریو، ادامه مسیر پدرش رو بر عهده گرفت.لویزا به مدت ۲۰ سال مدیریت شرکت پرادا رو در اختیار داشت.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا