استایل و مد آقایان

چه لباسی برای مصاحبه شغلی مناسب است؟

لباس مناسب برای مصاحبه کاری چی بپوشیم ؟ / برای مصاحبه ی شغلی چه لباسی مناسب است؟

لباس مناسب برای مصاحبه کاری چه لباسی ست ؟ لباس رسمی و ظاهر شما نقش بسیار زیادی در موفقیت و شغل شما داره، به خصوص وقتی که برای یه مصاحبه شغلی دعوت میشین باید بدونین که چه لباسی بپوشین. در نگاه اول قبل از صحبت کردن تصویر اولیه ای از شما در ذهن مصاحبه کننده ایجاد میشه که لباس بخش مهمی از این تصویر اولیه رو شکل خواهد داد.

چه لباسی برای مصاحبه شغلی مناسب است؟

۱)در ارتباط با اشخاص خاص لباس رسمی بپوشین

پیراهن آستین بلند،کت و شلوار و کفش مردونه جز لباس های کاملا رسمی محسوب میشن. از پوشیدن لباس های خیلی تنگ در محیط کاری خودداری کنین چون این لباس ها در طول روز باعث ناراحتی شما میشه، در عین حال لباس های گشاد و شل و ول شما رو غیر حرفه ای نشون میده. پس اگر برای یک مصاحبه شغلی میرین و قصد دارین که اون شغل رو به دست بیارین لباس شما باید کاملا متناسب با بدن و اندازه باشه.

لباس رسمی بپوشین

لباس مناسب برای مصاحبه کاری

حتما بخوانید : ۶۰ مدل کت و شلوار دامادی شیک و جدید با راهنمای خرید

۲)پوشیدن پیراهن آستین بلند سفید

برای مصاحبه شغلی و حتی در محیطی که کار میکنین پیراهن سفید یا آبی آستین بلند انتخاب بسیار مناسب و حرفه ای هست. هیچ وقت از رنگ های جیغ مثل قرمز ،نارنجی و … استفاده نکنین.

این نکته رو هم در نظر داشته باشین که سایز پیراهن متناسب باشه و از پوشیدن پیراهن های گشاد خوددداری کنین.

پیراهن آستین بلند سفید

لباس مناسب برای مصاحبه کاری

۳)استفاد از کراوات متناسب با پیراهن و کت و شلوار

اگه میخواین از کراوات استفاده کنین، رنگ کراوات رو محافظه کارانه انتخاب کنین و از رنگ های جیغ و توی چشم که باعث افزایش توجه میشن جدا خودداری کنین. همچنین طرحی که برای کراوات خود انتخاب میکنین سعی کنین که ساده و عادی باشه.

توجه داشته باشین که طول کراوات باید تا وسط سگک کمربندتون باشه و از گره های رسمی استفاده کنین . البته گره کراوات به پهن و باریک بودن کراوات ربط داره. اگر برای انتخاب مدل گره کراوات به مقالهست کردن کراوات با پیراهن مراجعه کنید.

حتما بخوانید : آموزش بستن کراوات در انواع گره

پیراهن و کت و شلوار

لباس مناسب برای مصاحبه کاری

۴)استفاده از رنگ های سیاه،خاکستری و سرمه ای

خیلی ها این نکته رو فراموش میکنن که هر جنس لباسی برای مصاحبه شغلی مناسب نیست. در مصاحبه های شغلی شلوار های کتان و مخمل کبریتی نپوشین.

نکته دیگه اینکه رنگهای محدودی برای پوشیدن در مصاحبه شغلی مناسب هستن. رنگ شلوار رسمی فقط رنگ های خاکستری ،مشکی و سرم ای هست و بهترین گزینه برای مصاحبه های شغلی این رنگ ها هستن.

رنگ های سیاه،خاکستری و سرمه ای

۵)استفاده از کت و شلوار

اگه میخواین کت و شلوار بپوشین سعی کنین که رنگ کت تون با رنگ شلوارتون یکی باشه.

در بعضی جاها نیازی به پوشیدن کت و شلوار خیلی رسمی با رنگ یکسان نیست و شما میتونین از رنگ های متضاد کت تک و شلوار استفاده کنین.

اگه از کت های اسپرت دو دکمه استفاده میکنین، دکمه اول از بالارو ببندین.

اگه کت تون سه دکمه بود ، تنها دکمه وسط کت تون رو ببندین و هنگامی که روی صندلی میشینین حتما دکمه ی کت تون رو باز کنین تا در هنگام نشستن چروک نشه.

استفاده از کت و شلوار

لباس مناسب برای مصاحبه کاری

۶)انتخاب کفش مناسب

کفش مردانه مشکی یا قهوه ای پاتون بکنین و همیشه کفش هاتون رو با واکس درخشان نگه دارین. از کفش های مردانه مدل آکسفورد برای مکان های رسمی استفاده کنین.

از پوشیدن کالج با لباس های رسمی و کت و شلوار خودداری کنین.

همیشه این نکته رو به یاد داشته باشین که رنگ جورابتون از رنگ کت و شلوار شما تیره تر باشه و از جوراب سفید ورزشی با لباس رسمی استفاده نکنین.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا