جواهرات و زیورآلات

کفش هایی از جنس جواهرات جادوگر شهر اوز !

گران ترین کفش

گران ترین کفش هایی که از جنس جواهرات هستند و یک بخش مهم از تاریخ به شمار می ایند از جنس الماس و یاقوت و برلیان و زمرد …و بهترین دوستان یک خانم هستند ساخته شدند و یک خانم هیچ وقت از اون ها سیر نمی شه. خانم ایملدا مارکوس با یک کلکسیون ۳۰۰۰ تایی کفش رو یادتون میاد؟

خانم ها میتونند یک روز کامل رو به خرید گرانترین کفش های فروشگاه اختصاص بدن و مبلغ قابل توجهی رو برای داشتن یک مدل دلخواه پرداخت کنند. برند هایی مثل کریستین لوبوتین, جیمی چو و مانولو بلاهینک جزو برند های گرون قیمتی هستند که برای خریدشون حدود ۴۰۰۰ دلاری باید پرداخت کنید.

فهرستی از گرانترین کفش های جهان

اما اگر نگاهی به لیست زیر بندازین میفهمین که ۴۰۰۰ دلار مبلغ خیلی زیادی هم نیست! ممکنه این قیمت ها سرسام آور باشن, ولی بعضی از این مدلها صرفا کفش نیستند!

  • کفش یاقوت هری وینستون- ۳ میلیون دلار

کفش یاقوت هری وینستون- 3 میلیون دلار

در سال ۱۹۳۹ مترو گلدوین یکی از بهترین فیلمهای جهان، جادوگر شهر اوز رو ساخت. فیلم راجع به ماجراجویی دورتی برای پیدا کردن جادوگر اوز در شهر زمرد بود. دوروتی توی جاده ای با اجرهای زرد در حالی که کفشهایی با پولکهای قرمز(که به جای یاقوت در فیلم استفاده شده بودند) به پا داشت در حال حرکت بود.

پنجاه سال بعد رونالد وینستون، صاحب گالری جواهرات وینستون آن را برای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد این فیلم ساخت.

اما ایندفعه از ۱۳۵۰ قیراط یاقوت که ۴۶۰۰ تکه میشد استفاده کرد و یک کفش یاقوت واقعی رو ساخت. توی این نمونه ۵۰ قیراط هم الماس به کار رفته. ساخت این مدل دو ماه طول کشید. تنها کسی که تا الان افتخار پوشیدن آن را داشته جودی گارلند, بازیگر فیلم جادوگر شهر اوز بوده.

  • کفش پاشنه بلند ریتا هیروث کاری از استوارت ویتزمن- ۳ میلیون دلار

کفش پاشنه بلند ریتا هیروث کاری از استوارت ویتزمن- 3 میلیون دلار

استوارت ویتزمن این کفشها را با الهام از گوشواره های مورد علاقه این بازیگر خلق کرده. این مدل جلو باز که از ساتن قهوه ای سوخته درست شده، با الماس , یاقوت و یاقوت کبود تزیین شده. دختر هیروث، پرنسس جاسمین آقا خان، صاحب فعلی آن است.

  • کفش تانزانیت کاری از استوارت ویتزمن- ۲ میلیون دلار

کفش تانزانیت کاری از استوارت ویتزمن- 2 میلیون دلار

این مدل با استفاده از چرم قهوه ای و قاب پلاتینیوم ساخه شده و با الماس و سنگ قیمتی تانزانیت تزیین شده است. ۲۸ قیراط الماس برای نوار جلویی آن استفاده شده. در بند دور مچ هم از ۱۸۵ قیراط سنگ تانزانیت استفاده شده است. بعضی سنگهای متصل به بند کفش ۱۶ قیراط وزن دارند. جذاب ترین بخش این کفش پاشنه آن است که از پلاتین و ۵۹۵ قیراط الماس ساخته شده است.

  • کفش یاقوت کاری از استوارت ویتزمن- ۱٫۶ میلیون دلار

کفش یاقوت کاری از استوارت ویتزمن- 1.6 میلیون دلار

این نمونه هم از فیلم جادوگر شهر اوز الهام گرفته است.

کفی آن به رنگ قرمز گیلاسی و قسمت بالایی آن از ساتن قرمز مزین به ۶۴۲ تکه یاقوت برمه گرد و بیضی است. وزن این یاقوت ها ۱۲۳٫۳۳ قیراط است و روی ۲۵۰ گرم پلاتین سوار شده اند. به علت جنگ عراق و اتفاقات جاری در جهان, سازندگان این کفش پیشنهاد شرکت در مراسم اسکار ۲۰۰۳ را رد کرند. که خیلی تاسف انگیز بود، چون یک جشن پر زرق و برق جزو اندک جاهایی است که این مدل میتوانست پوشیده شود.

  • کفش پاشنه پلاتینی کاری از استوارت ویتزمن – ۱٫۰۹۰٫۰۰ دلار

کفش پاشنه پلاتینی کاری از استوارت ویتزمن – 1.090.00 دلار

این کفش که ساخته شده از پارچه پلاتین است با ۴۶۴ قطعه الماس کویتی گرد و اشکی و رشته های پلاتین تزیین شده است. با این حال انعطاف پذیر است و در هر موقعیتی قابل استفاده است. اگر قصد شرکت در یک شب اهدای جوایز با حضور افراد مشهور رو دارید این کفش انتخاب مناسبی هست، همونطور که لورا هرینگ در سال ۲۰۰۲ اون رو پوشید. اگر مهمونی شما انقدرها هم پر زرق و برق نیست، این مدل را ساده بپوشد و الماسهای اون رو جدا کنید و به عنوان جواهرات ازشون استفاده کنید.

  • صندل گل رز رترو کاری از استوارت ویتزمن- ۱ میلیون دلار

صندل گل رز رترو کاری از استوارت ویتزمن- 1 میلیون دلار

صندل گل رز با استایل رترو دهه ۱۹۴۰ (رترو به معنی الهام گرفته شده از طرح های قدیمی است) و مدل بند آن مدلی است که در آن دوران مد بوده است.نزدیک به نوک صندل یک جفت گل رز ساخته شده از ۱۸۰۰ تکه الماس به وزن ۱۰۰ قیراط قرار دارند.۴۰۰ الماس هم در بقیه جاهای آن به صورت پراکنده قرار گرفته اند.

  • کفش یاقوتی جادوگر شهر اوز -۶۶۶۰۰۰ دلار

کفش یاقوتی جادوگر شهر اوز -666000 دلار

( کفش جادوگر شهر اوز از جمله گرانترین کفش های جهان )

نمونه اصلی که دوتا از کفشهای بالا از اون الهام گرفتند هم جزو گرانترین کفش های دنیاست.این کفش قرمز رنگ از دوختن پولکهای قرمز روی شیفون مرغوب ساخته شده.یک پاپیون بزرگ هم در وسط رویه آن قرار گرفته که لبه های آن با ملیله و سه کریستال مستطیل شکل تزیین شده است.

  • صندل پاشنه بلند الماس کاری از استوارت ویتزمن – ۵۰۰۰۰۰ دلار

کفش پاشنه بلند الماس کاری از استوارت ویتزمن – 500000 دلار

( صندل زنانه الماس نشان از جمله گرانترین کفش های جهان )

این صندل پاشنه بلند نقره ای ۱۴۲۰ الماس دارد. این الماسها به وزن ۳۰ قیراط روی پلاتین سوار شده اند.این صندل پاشنه بلند اولین بار در سال ۲۰۰۷ در مراسم اسکار توسط آنیکا نونی پوشیده شد.

  • صندل راحتی نظام سیکاندار جاه- ۱۶۰۰۰۰دلار

کفش راحتی نظام سیکاندار جاه- 160000دلار

( صندل راحتی ۱۶۰ هزار دلاری از جمله گرانترین کفش های جهان )

 

نظام سیکاندار جاه در اوایل قرن ۱۹ فرمانروای یکی از ایالات هند بود .

وی در سال ۱۷۶۸ به دنیا آمده بود و صاحب یک کفش راحتی بود که با الماس و یاقوت تزیین شده بود. این صندلها به تدریج تبدیل به سمبلی از خانواده سلطنتی شد . این صندل ها از موزه ای که در آن نگهداری میشد ربوده شد و از آن زمان اطلاعی از آن در دست نیست.

  • کتانی ایرفورس نایک – ۵۰۰۰۰دلار

کفش ایرفورس نایک – 50000دلار

( کتانی نایک از جمله گرانترین کفش های جهان )

یک جفت کتونی هم در داخل لیست گران ترین دنیا قرار گرفت

این کتونی الماسهای شکلاتی به وزن ۱۱ قیراط دارد که آرم اون رو ترسیم کردند و باعث افزایش قیمت اون هم شدند. تا قبل از این نمونه الماس نشان هیچ وقت دویدن انقدر لوکس نبوده. در نهایت عکس استوارت ویتزمن رو براتون میزاریم. مردی که ۵ تا از ۱۰ کفش گرانقیمت دنیا رو طراحی کرده و ساخته.

طراح پنج تا از گرانترین کفش های دنیا

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا