استایل و مد آقایان

دانستن این نکات در انتخاب و خرید کفش مناسب به ما کمک می کند

نکات کلیدی که در انتخاب و خرید کفش مناسب به ما کمک می کند / چگونه مناسب انتخاب کنیم ؟

نکاتی برای خرید کفش

کفش یه وسیله ضرروی برای هر شخصی و مایه ارامش و راحتی در هنگام راه رفتن است . انتخاب و خرید کفش مناسب و راحت می تواند به شما کمک کند که ساعت ها کار یا پیاده روی کنید بدون اینکه اسیبی به کمر و ستون فقرات و عضلات پا وارد شود .

در واقع در اصطلاح عمومی کفش و پا قلب دوم بوده و اگه درست به انها توجه نشود می تواند حتی باعث اسیب های جدی به سلامتی گردد . واقعیت اینکه همه افراد باید بدانند برای هر محیطی باید چه نوع از این کفش ها را بپوشند که علاوه بر راحتی با موقعیت و شرایط هم متناسب باشد .

مثلا اینکه پوشیدن کفش های پاشنه بلند و مجلسی برای محیط کار و دانشگاه و پیاده روی منطقی نبوده و می تواند اسباب تمسخر و ناراحتی شما را فراهم اورد ، همانطور که پوشیدن کفش ورزشی در یک مجلس عروسی هم صورت خوشایندی ندارد . بنابراین اینکه چه چیزی را کجا بپوشید و چه انتخابی داشته باشید یک هنر است که باید برای حفظ استایل و سلامتی خود به ان دست پیدا کنید .

برای دستیابی به این هنر و فن بهتر است در ابتدا نکات اساسی برای یک انتخاب درست و اصولی را بدانید که در ذیل به برخی از آنها اشاره می کنیم .

سایر کفش خود را بدانید

برخی افراد دو سایز هستند و ممکن است پای چپ و راست انها کمی با هم تفاوت سایز داشته باشد و یا اینکه به صورت مادر زادی مشکلاتی در پاشنه و پنجه ها داشته باشند این افراد باید به خوبی فرم و سایز پاهای خود را دانسته و بر اساس آن خرید کنند .

تغیییرات در وزن و ظاهر هم می تواند باعث تفاوت سایز شود مثلا زنان حامله سایز پاهایشان در دوران بارداری تغییر می کند و عموما بزرگتر می شود برای همین باید در هنگام خرید تغییرات ظاهری خود را در نظر بگیرند . افرادی که سایز پای چپ و راست انها متفاوت است باید در هنگام خرید هر دو لنگه کفش را پرو کرده و با ان راه بروند و در صورت راحتی خرید کنند .

حتی اگر سایز پاهایتان متفاوت نیست هر دو لنگه را بپوشید و پرو کنید تا راحتی و فرم پاها در آن بررسی شود . نکته مهم دیگری که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید بند ها در کفش است اگر قصد دارید نوع بند دار آن را بخرید حتما در هنگام پرو بند های ان را بسته و کمی با آن راه بروید تا بدانید که دقیقا راحت است یا خیر چون ممکن است در هنگام بستن بند ها در ناحیه پاشنه یا انگشتان به پا فشار وارد شود که با پوشیدن و راه رفتن می توانید آن را متوجه شده و از خرید های غیر اصولی و اصراف در هزینه جلوگیری کنید .

 

راهنمای خرید کفش مناسب

خرید کفش را به بعد از ظهر موکول کنید

سایز پاها در ساعت های مختلف روز تغییر می کند و ممکن است کوچک و بزرگ شود . پاها صبح ها کمی کوچکتر و ظهر ها کمی بزرگتر می شوند و در بعداز ظهر عموما به سایز اصلی خود بازمیگردند برای اینکه خرید خوب و اصولی داشته باشید باید وقتی این کار را انجام دهید که سایز پاها در حالت طبیعی خود بوده و کفش به پایتان کوچک و بزرگ نشود برای همین توصیه می شود خرید این وسیله مهم و ضروری را به بعد از ظهر و بعد از کار روزانه موکول کنید .

 

زمان مناسب برای خرید کفش مناسب

برای خرید کفش اگر لازم است جوراب بپوشید

برخی کفش ها را می توان بدون جوراب هم استفاده کرد مانند برخی مدل های مجلسی یا صندل برای خرید آنها نیاز به پوشیدن جوراب نیست چون جوراب خودش باعث تغییر سایز پاها به مقدار اندکی می شود اما برای خرید کفش ورزشی یا انواع مورد استفاده در محل کار اگر عادت به پوشیدن جوراب دارید حتما در هنگام خرید هم جوراب بپوشید و بعد پرو کنید تا کاملا سایز و راحتی آنها مشخص شود و در صورت تنگ و گشاد شدن انتخاب خود را تغییر دهید چون همانطور که می دانید پوشیدن کفش های تنگ و گشاد علاوه بر اینکه می تواند سبب دفرمه شدن پاها و انگشتان شود به مرور باعث ناراحتی و عوارض در استخوان ها و ماهیچه های پا هم شده و عوارض اسکلتی و عضلانی را هم به همراه می اورد .

 

کفش سبک راهنمای خرید کفش مناسب

کفش سبک بخرید

اگر جنس کفش مناسب و مرغوب باشد وزن آن هم در یک حد مناسب باقی خواهد ماند کفش های نامرغوب و بی کیفیت اغلب وزن بیشتری دارند و در پا احساس سنگینی ایجاد می کنند برای همین بهتر است کمی پول بیشتر خرج کنید و گفش راحتر و سبک تری بخرید در عین حال می توانید مدتها از آن استفاده کرده و در هزینه های خود صرفه جویی کنید .

کفشهای سبک اغلب از جنس چرم و پنبه ای و با لایه های داخلی با کیفیت تهیه می شوند و در هنگام استفاده به مچ و ماهیچه های پا فشار وارد نمی کنند اگر بعد پوشیدن کفش در ناحیه مچ و ساق پا احساس فشار ، درد و ناراحتی کردید شک نکنید که پاپوش نامناسبی را انتخاب نموده اید .

 

راهنمای خرید کفش مناسب کفش چرم بخرید

در صورت امکان کفش چرم بخرید

اینکه جنس و ماده مورد استفاده در دوخت و ساخت کفشها از چه چیزی باشد در کیفیت و راحتی آنها موثر است و البته به سلامت و نظافت آنها هم کمک می کند . چرم به دلیل منافظی که در سطح خود دارد باعث می شود پاها بو نگرفته و جریان هوا در پاپوش شما وجود داشته باشد و از خستگی و عرق کردن پاها هم می کاهد .

کفش های چرم از انواع دیگر کمی گرانتر هستند به خصوص اگر قصد داشته باشید از نوع طبیعی آن هم خریداری کنید اما اگر فرد تنوع طلبی نیستید و یک کفش را تا چند سال می پوشید می توانید نوع چرم آن را انتخاب کنید تا هم پایتان سالم تر بماند و هم احساس راحتی بیشتری داشته باشید و علاوه بر آن صرفه جویی هم کرده اید .

کفش های نوک باریک را کنار بگذارید

اینکه چه نوع پاپوشی می خرید بخشی به سلیقه مربوط بوده و بخش مهمتر از آن باید از روی آگاهی باشد تا به سلامت شما آسیبی نرساند. کفشهای نوک باریک به دلیل نوع طراحی که دارند عموما به انگشتان پا آسیب رسانده و آنها را تحت فشار قرار می دهند و باعث دفرمه شدن آنها می شوند .

این مدل ها هم در فروشگاهها زنانه و هم مردانه موجود بوده و البته طرفداران خاص خود را هم دارد اگر واقعا به این نوع طرح ها علاقه دارید حداقل همیشه انها را نپوشید و سعی کنید در پیاده روری های طولانی و جاهایی که نیاز است به مدت طولانی کفش در پاهایتان داشته باشید از آن استفاده نکنید و در کنار این نوع همیشه یه مدل راحتی هم به همراه داشته باشید .

به آستر و پوشش داخلی کفش توجه کنیم

در مورد رویه بیرونی کفشها گفتیم انواع چرم انها بهتر هستند چون به دلیل منافظی که روی خود دارند پاعث می شوند پاها تنفس کرده و احساس راحتی کنند در مورد لایه و پوشش داخلی انها هم باید نکات لازم را در نظر بگیرید .

کفشی را خریداری کنید که از کیفیت پوشش داخلی آن مطمئن بوده و بدانید باعث عرق کردن و بو گرفتن پاها نمی شوند و در عین حال راحتی و آرامش را هم برای پاها در هنگام راه رفتن بوجود می آورند . پوشش های پلاستیکی ، برای لایه داخلی کفش مناسب نبوده و باعث عرق کردن پاها می شوند .

محیط را برای انتخاب کفش در نظر بگیرید

اینکه قرار است کجا بروید و به چه فعالیتی بپردازید در انتخاب نوع کفش موثر است قطعا برای کوه نوردی شما نمی توانید کفش پاشنه بلند و یا کتانی بپوشید و باید نوع مناسب این فعالیت ورزشی را انتخاب کنید و یا اینکه برای پیاده روی طولانی نمی توانید از نوع مجلسی استفاده کنید . موقعیت شناس باشید و انتخاب درست انجام دهید تا صدمه به سلامت و روانتان وارد نشود .

برای خرید کفش اینترنتی در تعیین سایز دقت کنید

برخی افراد به دلیل مشغله یا تمایل برای خرید از سایت های خارجی اقدام به خرید به صورت اینترنتی کرده و کفش مورد نیاز خود را تهیه می کنند البته خرید کفش به صورت اینترنتی کمی ریسک دارد چون شما نمی توانید آن را پا کرده و راه بروید و راحتی آن را امتحان کنید مگر اینکه در هنگام خرید برای امتحان کردن شرط بگذارید که فروشگاههای کمی در ایران این شرط را قبول می کنند برای همین بهتر است برای خرید اینترنتی سایز درست و دقیق پاهای خود را بدانید و این کار ار می توانید از راه انداره گیری پاها انجام دهید برای اندازه گیری پاها یکی از راههای مناسب جوهری کردن نوک بلند ترین انگشت و انتهای پاشنه پا می باشد .

بعد از اینکه نقاط گفته شده را جوهری کردید روی یک کاغذ بایستید تا اثر جوهر روی کاغذ نقش ببندد البته یادتان باشد این کار را برای هر دو پا انجام دهید چون در برخی افراد سایز پای چپ و راست با هم متفاوت است . بعد از اینکه روی کاغذ اثر پایتان نقش بست فاصله بین اثر نوک انگشتان تا پاشته را اندازه بگیرید و با اندازه درج شده در توضیحات کفش مطابقت دهید .

بعد از این مرحله به سراغ اندازه گیری عرض پاها بروید و عریض ترین قسمت پاها را از دو طرف جوهری کنید و باز هم مثل قبل اثر جوهر را روی کاغذ حک کنید و بعد از این کار فاصله بین عرض پاها را با متر بر روری کاغذ اندازه گرفته و با اندازه قید شده در کالا تطابق دهید . فقط از این راه است که می توانید تا حدودی مطمئن شوید کفش مناسب سایز پاهایتان را خریداری خواهید کرد .

در هنگام خرید کفش شصت با جلوی کفش کمی فاصله داشته باشد

اگر دقت کرده باشید هنگام خرید کفش فروشنده ها پیشنهاد می کنند کمی بین شصت یا انگشت بلند تر پا تا نوک کفش فاصله وجود داشته باشد و کاملا بر هم مماس نباشد تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید . این حرف کاملا درست است و باید در هنگام خرید آن را رعایت کنید . رعایت این موضوع به این دلیل است که از برخورد دایم انگشت بزرگتر با لبه داخلی پاپوش جلوگیری شده و از خستگی ناشی از ان می کاهد و در هنگام راه رفتن فرد احساس راحتی بیشتری خواهد کرد و ضمن انکه در هنگام راه رفتن های طولانی و تغییر سایز پاها به آنها فشار وارد نمی شود .

فرم پاها را در هنگام خرید کفش در نظر بگیرید

برخی افراد پاهای کوچکی دارند و برخی دیگر انگشتان پاهایشان پهن و کوتاهتر است این افراد در هنگام خرید کفش باید فرم پاها و انگشتان خود را در نظر گرفته و کفش را پرو کنند و با آن راه بروند تا کاملا حس راحتی در آن را احساس نمایند ضمن انکه افراد با پاهای خاص در خرید های اینترنتی هم باید دقت بیشتری داشته باشند تا پول و وقتشان هدر نرود .

نکته آخر در انتخاب و خرید این وسیله ضرروی اینکه کفش را خیلی بزرگتر از پاها نخرید این کاری است که برخی والدین برای بچه انجام می دهند که اشتباه است خرید کفش بزرگتر از سایز پا باعث دفرمه شدن انگشتان و فشار به کمر و ساقه پا شده و حس آرامش و راحتی را در هنگام راه رفتن از بین می برد و البته روی اعصاب افراد هم تاثیر داشته و حس خستگی بوجود می اورد .

 

3 دیدگاه

3 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا