ساعت مچی

لاکچری ترین برند های ساعت در سال گذشته را بشناسید

لاکچری ترین برند های ساعت مچی مردانه را بشناسید / معرفی برندهای لاکچری ساعت مچی مردانه

به نظر می‌رسد که دوران بد صنعت ساعت مچی مردانه سوئیس به پایان رسیده باشد.

طبق گزارش شرکت ریچمونت ، با افزایش ۹ درصدی فروش جواهرات و کاهش روند نزولی فروش ساعت تا ۲ درصد، فروش سه ماهه سوم سال، ۶ درصد افزایش داشته است (۳٫۳ میلیارد دلار) که در پی آن قیمت سهام ریچمونت و گروه سواچ به شدت بالا رفت.

این مقدار در مقایسه با نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ بهبود چشمگیری داشته است، سالی که در آن ۱۳ درصد کاهش در فروش کلی گزارش شده بود. خرده فروشی کلی ریچمونت، با ۱۲ درصد افزایش همراه بوده است. درآمد عمده فروشی نیز برخلاف کاهش ۲۰ درصدی پارسال، تنها ۳ درصد کاهش داشته است.
برای ریچمونت این خبر به موقعی بود زیرا قرار است ۱۲ برند از ساعت‌های این شرکت از ۱۶ تا ۲۰ ژانویه در سال بین‌المللی de la Haute Horlogerie (SIHH) به نمایش گذاشته شوند.

این اولین نمایشگاه تجاری بزرگ سال است که با حضور ۳۰ برند و متخصصین ساعت‌ساز تشکیل می‌شود و یکی از مهم‌ترین‌ رویدادها برای صنعت ساعت سوئیس به شمار می‌رود، مخصوصا در بخش لوکس بازار.

ساعت مچی مردانه برند بوم اند مرسیه Clifton GMT Power Reserve

ساعت مچی مردانه برند بوم اند مرسیه Clifton GMT Power Reserve

بدنه‌ی ساعت از فولاد ضد زنگ جلاداده شده با قطر ۴۳ میلیمتر و صفحه‌‌ای به رنگ آبی تیره تشکیل می‌شود، همچنین روی صفحه‌، نمایشگر تاریخ (کنار عدد ۳)، ذخیره‌ی انرژی (کنار عدد ۶) و همین‌طور GMT (کنار عدد ۱۲) به چشم می‌خورد که ساعت را قادر می‌سازد تا برای افراد اهل سفر، ۲ منطقه‌ی زمانی را نمایش دهد.

این ساعت به کالیبر ۹۰۶۵ Soprod و یک صفحه‌ی دایره‌ای مجهز است، “Côtes de Genève” نیز وزنه‌ی تعادلی را مزین کرده است.

ساعت مچی زنانه برند بوم اند مرسیه Promesse Moon Phase

ساعت مچی زنانه برند بوم اند مرسیه Promesse Moon Phase

این مدل، آخرین نسخه از خط تولید ساعت ۲۰۱۴ است که قابی ۳۴ میلیمتری و دایره‌ای شکل دارد. بزل این ساعت در کناره‌ها با ۳۰ الماس به شکل دو هلال ماه تزیین شده است. صفحه‌ی آبی لاکور ساعت، طراحی آسمانی دارد که نمای هلال ماه را تکمیل می‌کند. در این مدل از موتور ۷۰۸ Quartz Ronda استفاده شده است.

ساعت مچی مردانه برند گروبل فورسی Art Piece Edition 2

ساعت مچی مردانه برند گروبل فورسی Art Piece Edition 2

طبق گفته‌ی ساعت‌ساز متخصص این مدل، نمایش زمان در این ساعت یک عمل ثانویه محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد در این ساعت از توربیلون دوگانه استفاده شده است.

یک قطعه‌ی کوچک، مکانیزم “bistable” را کنترل می‌کند که ساعت و دقیقه‌ها را نشان می‌دهد. بخش اعظم صفحه‌ی این ساعت را قسمت ذخیره‌ی انرژی در بر می‌گیرد و سازندگان آن می‌گویند “این زمان حال نیست که به آن فکر می‌کنیم، بلکه زمان باقیمانده است.” از این مدل چند عدد در سال ساخته خواهد شد.

ساعت مچی مردانه برند گروبل فورسی Signature 1 Platinum

ساعت مچی مردانه برند گروبل فورسی Signature 1 Platinum

این سومین نسخه از این سری ساعت‌‌ها و اولین مدل پلاتینی با صفحه‌ی طلای مشکی است.

ساعت‌هایی که این پروژه‌ی خاص تولید می‌کند، توسط مردان و زنان رویاپرداز و به کمک تخصص و تکنولوژی عالی طراحی شده‌اند. دیدیر کرتین یک ساعت کوکی با سه‌دست طراحی کرد که سیستم چرخ تعادل آن به طور اختصاصی برای گروبل فورسی طراحی شده است.

در این مدل جدید، جایگیری خارج از مرکز صفحه‌ در رنگ‌های مشکی طلایی، نقطه‌ی تقابلی در محتوای مکانیکی آن شکل می‌دهد. صفحه‌ی این ساعت، ساده و تخت است و خطوط در هم آمیخته‌ی ساختار متالیک ساعت را نمایان می‌کند.

حلقه‌ی ساعت و دایره‌ی دقیقه، سفید رنگ هستند. هر کدام از این ساعت‌ها شماره‌گذاری شده‌اند و از این مدل تنها ۱۱ قطعه ساخته می‌شود.

ساعت مچی مردانه برند گروبل فورسی Tourbillon 24 Secondes Edition Historique

ساعت مچی مردانه برند گروبل فورسی Tourbillon 24 Secondes Edition Historique

این مدل، کار کلکسیون “Tourbillon 24 SecondesAsymétrique” را به پایان می‌رساند،کلکسیونی که از سال ۲۰۰۷ به مقدار محدود تولید می‌شد. طراحی صفحه‌های ثانیه‌شمار و ذخیره‌ی انرژی این مدل تغییر کرده‌اند.

مدل Asymétrique بود که برای اولین بار شرایط اضافه شدن Tourbillon 24 Secondes (سومین “اختراع اساسی” گروبل فورسی در ساعت ۸) به این سری را فراهم کرد. این مدل راه را برای Contemporain و نسخه‌های چشم‌انداز Tourbillon 24 Secondes هموار کرد.

مدل دوم توانست جایزه‌ی grand prix l’aiguille d’or در سال ۲۰۱۵ را به دست آورد. این دومین باری است که یک ساعت گروبل فورسی به عنوان یک نسخه‌ی تاریخی شناخته شده و یک کلکسیون را به پایان می‌رساند.

این ساعت در یک نسخه با قاب ۵N قرمز طلایی و صفحه‌ی نقره‌ای و یک نسخه قاب با پلاتینی و صفحه‌ی مشکی موجود است. از هر نسخه ۱۱ قطعه ساخته می‌شود.

ساعت مچی مردانه برند گروبل فورسی Tourbillon 24 Secondes Vision In Platinum

ساعت مچی مردانه برند گروبل فورسی Tourbillon 24 Secondes Vision In Platinum

گروبل فورسی مدل Tourbillon 24 Secondes سری ویژن را با چهار نوع صفحه‌ی مختلف گسترش داد: صورتی کمرنگ، شکلاتی، آبی و سیاه.

این نسخه‌ها به دنبال موفقیت ساعتی که جایزه‌ی Aiguille d’Or 2015 را درGrand Prix d’Horlogerie de Genève گرفته بود،‌ پدید آمدند. از میان چشمگیرترین ویژگی‌های این ساعت‌ها می‌توان به دو پل توربیلون منحنی و کارهای دستی روی آن‌ها اشاره کرد. روی صفحه‌ی چند سطحی طلای ساعت نماهای حکاکی شده به چشم می‌خورد (یا تزیینات طلا بر اساس مدل) که با لعاب پر شده‌اند.

ساعت، دقیقه و ثانیه‌های کوچک از استیل جلا داده شده ساخته شده‌اند و در بعضی نسخه‌ها آبی هستند. حفره‌ها با دست جلا داده می‌شوند. این ساعت در مقدار محدود موجود است.

ساعت مچی مردانه برند گروبل فورسی Grande Sonnerie

ساعت مچی مردانه برند گروبل فورسی Grande Sonnerie

۱۱ سال تحقیق و توسعه، ثبت دو اختراع و ساخت یک قفس رزونانس آکوستیک برای یک صدای خالص در خلق این ساعت به کار گرفته شد.

ساعتی که از ۱۱ عملکرد امنیتی و حداقل ۹۳۵ قطعه تشکیل شده است. این ساعت به یک رگولاتور سکوت عالی و یک Tourbillon 24 Secondes مجهز شده است که همگی به خوبی در ابعاد استاندارد قاب ۴۳٫۵ میلیمتری گروبل فورسی جای گرفته‌اند.

گروبل فورسی می‌گوید این پیچیده‌ترین ساعتی است که تا به امروز ساخته‌اند. این ساعت به طور دستی کوک می‌شود اما مکانیزم جالب آن دارای یک سیستم کوک خودکار است که در حالت Grande Sonnerie حدود ۲۰ ساعت، نیروی مورد نیاز ساعت را تامین می‌کند.

این ساعت در ۳ حالت کار می‌کند: Grande Sonnerie (که ساعت و ربع ساعت را نمایش می‌دهد)،Petite Sonnerie (که ساعت‌های کامل را نمایش می‌دهد) و یک حالت silent. صدای ساعت به وسیله‌ی یک قفس رزونانس آکوستیک از جنس تیتانیوم تقویت می‌شود. ساخت این مدل به ۵ تا ۸ قطعه در سال محدود می‌شود.

ساعت مچی مردانه برند اچ‌ وای‌ تی Skull Pocket

ساعت مچی مردانه برند اچ‌ وای‌ تی Skull Pocket

ساعت‌سازان ‌HYT که در چند سال کوتاه، برای ساعت‌های مکانیکی مبتنی بر مایع خود اعتبار زیادی به دست آورده است،از اولین ساعت جیبی خود با طرح جمجمه و منبع نور مکانیکی و با ویژگی‌های ظاهری خاص پرده برداشته است.

قاب ۵۹ میلیمتری این ساعت از جنس تیتانیوم و تیتانیوم سیاه DLC است و یک پوشش چرمی قابل تنظیم دارد. ماژول منبع نور با تبدیل نیروی مکانیکی به الکتریسیته کار می‌کند. هنگامی که تاج ساعت در قسمت ساعت ۴:۳۰ چرخانده شود، یک فنر لوله‌ای جمع می‌شود.

با فشردن تاج، این فنر آزاد می‌شود و میکرو ژنراتور را با سرعت بالا می‌چرخاند، به این ترتیب الکتریسیته‌ی لازم برای فعال‌سازی دو LED فراهم می‌شود. با این کار یک نور آبی کمرنگ Skull Pocket را فرامی‌گیرد و به مایع سبز ساعت، درخشش فلورسنت می‌دهد. این نور حدود ۵ ثانیه روشن می‌ماند. این دستگاه از ۸۲ قطعه تشکیل می‌شود. از نسخه‌ی محدود این ساعت ۸ قطعه ساخته خواهد شد.

ساعت مچی مردانه برند جگر لوکولتر Rendez-Vous collection

ساعت مچی زنانه برند جگر لوکولتر Rendez-Vous collection

این کلکسیون که استعداد ساعت‌سازان و متخصصین را در هم می‌آمیزد،در سال گذشته مدل جدیدی معرفی کرده است، این ساعت به همراه یک قابلیت صداساز و رنگ‌های جدید از جمله زرد و رزگلد با بندهای استیل یا چرم تمساح در چند رنگ عرضه می‌شود.
Rendez-Vous Night & Day Large – این مدل یک قاب جدید و بزرگ ۳۸٫۲ میلیمتری دارد و صاحبان آن اکنون می‌توانند بدون احتیاج به ابزار، بند‌ ساعت خود را تعویض کنند. این مدل به کالیبر خودکار ۸۹۸D/1 مخصوص شرکت مجهز شده است.

Rendez-VousSonatina Large ساعت مچی زنانه

Rendez-VousSonatina Large – این مدل با حرکت دادن ستاره‌ی تزیینی به دور صفحه، یک مکانیزم صداساز معرفی می‌کند.

صدای ضربه‌ی یک چکش ظریف در زمان انتخابی می‌شود. این مدل، دو نسخه دارد: یک نسخه‌ی رزگلد با تزیین guilloche و عقربه‌های استیل آبی و یک نمایشگر روز-شب در کنار ساعت ۶٫ و یک نسخه‌ی طلای سفید با صفحه‌ی ارغوانی و الماس‌های برش خورده‌‌ی درخشانی که دور بدنه‌ را مزین می‌کنند. این ساعت به کالیبر ۷۳۵ خودکار ساخت شرکت مجهز شده است.

 Rendez-Vous Moon Medium – این ساعت 36 میلیمتری نسخه‌ی استیل
Rendez-Vous Moon Medium – این ساعت ۳۶ میلیمتری در دو نسخه‌ی استیل و برای اولین بار رزگلد موجود است.

تزیین guilloche روی طرح ماه‌دار این مدل دیده می‌شود و کناره‌های قاب نیز مجموعه‌ای از الماس‌های تراش‌خورده به زیبایی آن افزوده است. در این مدل از کالیبر A935 خود شرکت استفاده شده است.

ساعت مچی مردانه برند جگر لوکولتر Duomètre Line

ساعت مچی مردانه برند جگر لوکولتر Duomètre Line

جدیدترین مدل خط تولید این ساعت، دارای صفحه‌ی مگنتیت خاکستری مات است.

همچنین این ساعت از یک کانسپت “دو-باله” بهره می‌برد که از دو مکانیزم متفاوت تشکیل شده و انرژی جداگانه‌ای برای حرکات آن تامین می‌کند.
DuomètreSphérotourbillon – کانسپت دو-باله این برند را قادر ساخت که توربیلونی با تنظیمات دقیق بسازد.

ثانیه‌شمار کوچک این ساعت را می‌توان به وسیله‌ی قطعه‌‌ای در زیر توربیلون در کنار ساعت ۲ به صفر برگرداند ، بدون متوقف کردن عملکرد بخش تنظیم . ثانیه‌شمار کوچک مجددا راه‌اندازی می‌شود و بلافاصله کارش را ادامه می‌دهد (با دقت یک ثانیه).

یک توربیلون چندمحوری، به روش معمول، اطراف محور درون قفس تیتانیومی می‌چرخد سپس به دور محور دومی می‌چرخد که ۲۰ درجه کج شده است. ترکیب این دو چرخش (به ترتیب ۳۰ و ۱۵ ثانیه) باعث می‌شود که ساعت در تمام حالات، در مقابل جاذبه مقاومت کند.

این ساعت به کالیبر ۳۸۲ مکانیکی ساخت شرکت مجهز است. یک صفحه‌ی ۲۴ ساعتی کوچک‌تر در بالای صفحه‌ی اصلی، اوقات یک منطقه‌ی زمانی دیگر را نمایش می‌دهد.

DuomètreChronographe– این مدل جدید ساعت مچی

DuomètreChronographe– این مدل جدید، از لحاظ ظاهری بهبود پیدا کرده است

(قاب با لاگزهای متصل و صفحه‌ی خاکستری مگنتیت مات) و به کالیبر ۳۸۰ جگر لوکولتر مجهز است، اولین کالیبر شرکت با استفاده از کانسپت دو-باله. که در این مورد برای ساخت کرونوگرافی به دقت یک کرونوتمر استفاده شد.

اولین دسته‌ی چرخ‌دنده‌ها به نشانگر زمان اختصاص دارد (ساعت، دقیقه، ثانیه) ، درحالیکه دومین دسته مربوط به عملکرد کرونوگراف است. این دو مکانیزم، مخازن جداگانه‌ای دارند که انرژی این دو را بدون انتقال نیرو بین آن‌ها تا ۵۰ ساعت ذخیره می‌کند. یک تاج، کار کوک کردن هر دو مخزن را بر عهده دارد: چرخاندن این تاج در جهت عقربه‌های ساعت، زمان را کوک می‌کند و با چرخش آن بر خلاف جهت عقربه‌ها، کرونوگراف کوک می‌شود.

هر پنج شمارنده‌ی کرونوگراف نیز توسط یک قطعه‌ی کوچک هماهنگ می‌شوند.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا