برند ها

با ساعت مچی کارتیر پرواز خوبی را برای شما آرزومندیم!

معرفی گرانقیمت ترین مدل های ساعت مچی کارتیر + قیمت / تاریخچه ساعت مچی کارتیر ساعت کارتیر نخستین ساعت مچی مسطح با صفحه‌ای چهارگوش / با ساعت مچی کارتیر پرواز کنید

ساعت مچی کارتیر یكی از نخستین ساعت مچی هایی بود که دارای صفحه چهارگوش و مسطح بود که توسط لوئیز کارتیر ساخته شد.

او این ساعت را در سال ۱۹۰۴ برای یكی از دوستانش ساخت. از آن زمان تا كنون، این سازنده‌ی ساعت‌های مچی همواره در حال به روز رسانی و معرفی طرح‌های جدید و نمونه‌های نوین بوده كه همین باعث معروف شدن برند خانه کارتیر شده است.لوئیز کارتیر انسان نوآوری بود كه یكی از بزرگترین دستاوردهای‌اش ساخت یك ساعت مچی برای یكی از دوستانش به نام آلبرتو سانتوس دامونت بود. روزی آلبرتو كه یك خلبان بود از لوئیز كه از دوستان صمیمی‌اش محسوب می‌شد خواست كه ساعتی برای او بسازد كه بتواند با او پرواز كند و او را مجبور نكند كه در زمانی كه در حال پرواز است، برای دیدن وقت به سراغ جیبش برود.

 

 

(در آن زمان ساعت‌های جیبی تنها نمونه‌ی ساعت‌های همراه موجود در جهان بودند.) کارتیر “سانتوس” را در سال ۱۹۰۴ ساخت نخستین ساعت مچی مسطح جهان با صفحه‌ای چهارگوش. سپس در سال ۱۹۰۶ مدل بی‌نظیر “تونو” را ارائه نمود. این مدل شهرت جهانی یافت و توسط افراد دیگر از آن نمونه برداری و مشابه‌سازی شد.

 

 

 

آنچه در زیر آمده است گران‌ترین مدل‌های مجموعه‌ی ساعت‌ کارتیر است. البته قیمت‌های ارائه شده قیمت پایه بوده و خریداران می‌توانند پس از انتخاب مدل مطلوب خویش سفارش تزئینات و تغییرات مورد نظر خود را بدهند كه به تبع موجب افزایش قیمت خواهد شد.

 

 ۷٫ ساعت مچی پاشا سی (Pasha C)، مدل متوسط، قیمت ۶٫۱۵۰ دلار

 

 

 

ساعت کارتیر مچی قیمت ۶٫۱۵۰ دلار

 

مدل پاشا در سال ۱۹۴۳ در میان مجموعه‌ی محصولات کارتیر رونمایی شد.

این مدل كه از محصولات شناخته شده‌ی کارتیر است، باعث شد كه نام کارتیر به یكی از نشان‌های مرجع در تولید ساعت مچی در جهان مطرح شود. این یكی از معدود ساعت‌های مچی کارتیر است كه تنها چهار عدد عربی بر صفحه‌ی ان نقش بسته است. (بر صفحه‌ی سایر محصولات اعداد رومی به چشم می‌خورند.) این مدل یكی از مقاوم‌ترین مدل‌های کارتیر در برابر نفوذ آب نیز هست و تا عمق ۳۳۰ فوت (حدود ۱۰۰ متری) زیر آب دوام می‌آورد. (در مقایسه با سایر مدل‌ها كه تنها تا عمق ۳۰ متری زیر آب مقاوم هستند.) این ساعت از الماس، یاقوت كبود و یك صفحه‌ی محافظ فولادی ساخته شده دارای موتور اتوماتیك (بی نیاز از باطری) است.

 

۶٫ ساعت مچی  زنانه بیگنور (Baignoire)، مدل بزرگ، قیمت ۴۵٫۲۰۰ دلار

 

ساعت مچی کارتیر قیمت ۴۵٫۲۰۰ دلار

 

مدل بیگنور كه نخستین بار توسط کارتیر در سال ۱۹۰۶ با این نام ساخته شد، بار دیگر با این محصول به اذهان بازمی‌گردد. این مدل عصاره‌ی تولیدات کارتیر است و نشان دهنده‌ی آرزوی او برای یافتن خلوص و زیبایی پایان ناپذیراست. این ساعت از طلای سفید ۱۸ عیار،‌الماس‌های گرد، یك بند فابریك و تسمه‌ای از طلای سفید است. این مدل نمونه‌ای از تبدیل یك الگوی ساخته شده در كارگاه توسط دست به یك محصول جهانی تولید شده توسط شركت بین‌المللی کارتیر است. این ساعت تا عمق ۳۰ متری در برابر نفوذ آب مقاوم است.

 

۵٫ ساعت مچی زنانه سانتوس دومونت (Santos-Dumont)، مدل بزرگ،قیمت ۴۸٫۲۰۰ دلار

 

ساعت مچی کارتیر قیمت ۴۸٫۲۰۰ دلار

 

این آخرین نسخه‌ی مدل مشهوری است كه کارتیر در سال ۱۹۰۴ برای دوست خلبانش آلبرتو سانتوس دومونت ساخت.

وی از کارتیر خواست كه برایش ساعتی مچی بسازد كه همواره در طول پرواز همراهش باشد و زمان را به او بگوید. این نخستین ساعت مچی بود كه در جهان ساخته شد. زوایای كاملا گرد، انحنای بدون درز ساعت، پیچ‌های نمایان كه برای یك ساعت سنتی تعبیه شده‌اند و می‌توانند الهام بخش الگوبرداری‌های بی‌شماری باشند همه از ویژگی‌های این ساعت هستند. این مدل نیز از طلای سفید ۱۸ عیار، الماس‌های گرد‌بریده، كریستال‌های یاقوت، پیچ نقره‌ای و یك بند با پوسته‌ی تمساحی ساخته شده است.

موتور این ساعت نیز كه از الگوی دست‌ساز آن الگوبرداری شده تا عمق ۳۰ متری در برابر نفوذ آب مقاوم است.

 

۴٫ ساعت مچی زنانه مدل تورچ (Tortue) ، نمونه‌ی بزرگ، قيمت ۵۲،۵۰۰ دلار

 

ساعت کارتیر مچی قيمت ۵۲،۵۰۰ دلار

 

طرح این مدل هنگام مشاهده‌ی لاك پشت‌ها همچون الهامی به ذهن لوئیز کارتیر متبادر و در سال ۱۹۱۲ توسط او ساخته شد. این نوآوری در شكل ساعت انقلابی در این حوزه پدید آورد چرا كه ساعت‌ها تا پیش از آن همیشه گرد بودند. این ساعت كه نخستین بار به عنوان مدلی برای بانوان ارائه شد با موادی متفاوت برای مردان نیز تولید شده است.

این مدل از طلای سفید ۱۸ عیار به‌علاوه‌ی الماس،‌كریستال‌های یاقوت‌كبود، صفحه‌ی پوسته تمساحی و بند قابل تنظیم از طلای ۱۸ عیار ساخته شده است. موتور آن از نومنه‌ی بادی دست ساز کارتیر الگو برداری شده و تا عمق ۳۰ متری در برابر نفوذ آب مقاوم است.

 

۳٫ ساعت مچی زنانه  روند لوئيز کارتیر(Ronde Louis)، مدل بزرگ،قیمت ۵۵٫۰۰۰ دلار

 

ساعت مچی کارتیر قیمت ۵۵٫۰۰۰ دلار

 

متخصصان ساعت روند لوئیز کارتیر را یك شاهكار كلاسیك در این عرصه می‌دانند. صفحه‌ی پوسته تمساحی آن را می‌توان در كنار طلای گل رز یا طلای زرد جفت كرد. نمونه‌ی ساخته شده با یك دست الماس آن نیز موجود است. این مدل از طلای ۱۸ عیار سفید بعلاوه‌ی الماس‌های پرداخته، عقربه‌های شمشیری شكل آبی رنگ،‌صفحه‌ی نیمه مات چرم پوسته تمساحی و بند قابل تنظیم از طلای ۱۸ عیار مرصع به الماس پرداخت شده، ساخته شده است.

موتور آن براساس دستورالعمل كارگاه‌های ساخت موتورهای دست‌ساز ساخته شده كه دارای یك مكانیزم بادی بوده و صفحه‌ی آن به یك نشان تاج، یاقوت‌های كبود و نوار ریلی شكل تزئین شده است. این ساعت نیز تا عمق ۳۰ متری در برابر نفوذ آب مقاوم است.

 

۲٫ ساعت مچی زنانه مدل بالون آبی کارتیر ، قیمت ۶۱٫۵۰۰ دلار

 

ساعت کارتیر مچی قیمت ۶۱٫۵۰۰ دلار

 

این ساعت مچی اتوماتیك از طلای سفید، الماس و چرم ساخته شده است. صفحه‌ی ساعت از طرح چرم پوسته تمساحی به رنگ مروارید‌های صورتی است. تاج ساخته شده از طلای سفید با طرح‌ شیاردار توسط یك یاقوت گنبدی شكل كبود تزیین شده است. عقربه‌های ساعت از طلای ۱۸ عیار بوده و بر آن‌ها الماس‌های پوشش‌داری نشسته كه با طرافت پرداخت شده‌اند. موتور آن از نوع موتورهای کارتیر‌ی خودكوك با كالیبر ۰۷۶ بوده و تا عمق ۳۰ متری در برابر نفوذ آب مقاومند.

 

۱٫ ساعت مچی زنانه  تانك انگلایز (Tank Anglaise) ، مدل متوسط، قیمت ۶۲٫۰۰۰ دلار

 

ساعت مچی کارتیر قیمت ۶۲٫۰۰۰ دلار

 

مدل تانك نخستین بار در سال ۱۹۱۷ ساخته شد.

نسخه‌ی اصلی این مدل از ۴ خط ساخته شده بود كه دارای ضلع‌های دو به دو موازی بوده و از طلا و پلاتینیوم ساخته شده بودند. یك یاقوت گنبدی كبود، تاج شیار دار و صفحه‌ی چرم از مشخصات دیگر این ساعت است. این مدل آخرین نمونه‌ی بازسازی شده از یك ساعت كلاسیك است كه به عنوان یك الگوی فراتر از زمان توسط کارتیر طراحی و ساخته شد و نمونه‌ی بازسازی شده‌ی آن نخستین بار در سال ۲۰۱۲ رونمایی گردید. موتور اتوماتیك این ساعت با چرم، طلای صورتی و الماس احاطه شده است.

این ساعت از طلای صورتی ۱۸ عیار، چرم سرخ پوست تمساح، عقربه‌های كریستال از یاقوت كبود و دستك‌های شمشیری شكل فولادی به رنگ آبی ساخته شده است. موتور محرك خودكار این مدل كه خود كوك استتا عمق ۳۰ متری در برابر نفوذ آب مقاوم است.

 


بیشتر بخوانید:

تاریخچه‌ی خانه‌ی کارتیر

این شركت توسط لوئیز کارتیر تاسیس شد.

وی در كارگاه خود به تولید جواهرات اشرافی مشهور می‌پرداخت و از سال ۱۸۴۷ به بعد نیز به تولید انواع جواهرات، كیف و لوازم، عطریات، ساعت و … پرداخت. در سال ۱۸۵۶ شركت کارتیر به یك برند جهانی تبدیل شد و محصولات آن تحسین همگان را برانگیخت. از جمله كسانی كه به تحسین محصولات کارتیر پرداخت شاهزاده ماتیلد دختر برادر ناپلئون بود.

نخستین ساعت مچی زنانه شركت کارتیر در سال ۱۸۸۸ ساخته شد. نخستین نمایندگی فروش شركت در لندن نیز در همان سال و همزمان با تاج‌گذاری ادوارد هفتم آغاز به كار كرد. این نمایندگی فروش توسط پسر دوم لوئیز فرانسیس کارتیر افتتاح گردید.

 

 

ساعت مچی کارتیر

یكی از نخستین سفارش‌های مهم شركت کارتیر مربوط به همین دوران است كه شاه ادوارد هفتم ساخت ۲۷ مدل تاج پادشاهی را به کارتیر سفارش داد و در پی این معامله نشان تضمینی سلطنتی را در سال ۱۹۰۷ به این شركت اعطا نمود كه همین مساله به گرم‌تر شدن بازار کارتیر منجر شد. پس از دریافت نشان تضمینی از پادشاه انگلستان نشان مشابهی نیز از جانب دربار اسپانیا به کارتیر اعطاء شد. هم ادوارد هفتم پادشاه انگلیس و هم آلفونس دوازدهم پادشاه اسپانیا سفارش جواهرات سلطنتی را فقط به خانه کارتیر واگذار می‌نمودند.

در سال ۱۹۰۵ كارلوس اول پادشاه پرتغال نیز نشان سلطنتی دیگری به کارتیر داد. سایر نشان‌های تضمینی سلطنتی كه توسط خانه کارتیر كسب شده عبارتند از: نشان سلطنتی روس تزاری كه در سال ۱۹۰۷ تزار نیكلاس دوم به آن‌ها داد، سپس نشانی كه از جانب پیر پادشاه صربستان، فیلیپ دوك دِ اُرلِئان، آلبرت اول پادشاه بلژیك و دوك آینده‌ی وینسور، و بالاخره نشان سلطنتی فوأد پادشاه مصر. به همین دلیل است كه کارتیر را جواهرساز سلطنتی می‌نامند.

همه‌ی این نشان‌های سلطنتی به پی‌ریزی بنیان شهرت و اعتبار خانه کارتیر كمك كردند و این شهرت و مشتریان مشهور و ثروتمند تا كنون ادامه یافته است.

 

 

تاریخچه‌ی ساخت ساعت مچی کارتیر

امروزه مقر اصلی شركت کارتیر هنوز هم در پاریس واقع است ولی همه‌ی ساعت‌های آن كه دارای نشان ژنو هستند در سوئیس در منطقه‌ی شاك فوند شهر ژنو ساخته می‌شوند.

لوئیز کارتیر انسان نوآوری بود كه یكی از بزرگترین دستاوردهای‌اش ساخت یك ساعت مچی برای یكی از دوستانش به نام آلبرتو سانتوس دامونت بود. روزی آلبرتو كه یك خلبان بود از لوئیز كه از دوستان صمیمی‌اش محسوب می‌شد خواست كه ساعتی برای او بسازد كه بتواند با او پرواز كند و او را مجبور نكند كه در زمانی كه در حال پرواز است، برای دیدن وقت به سراغ جیبش برود.

ساعت مچی کارتیر

(در آن زمان ساعت‌های جیبی تنها نمونه‌ی ساعت‌های همراه موجود در جهان بودند.) کارتیر “سانتوس” را در سال ۱۹۰۴ ساخت نخستین ساعت مچی مسطح جهان با صفحه‌ای چهارگوش. سپس در سال ۱۹۰۶ مدل بی‌نظیر “تونو” را ارائه نمود. این مدل شهرت جهانی یافت و توسط افراد دیگر از آن نمونه برداری و مشابه‌سازی شد.

 

ساعت مچی کارتیر

مدل مشهور “بیگنور” و همچنین مدل “تورچ” نیز اندكی بعد در سال ۱۹۱۲ به بازار معرفی شدند.

این دو نمونه هنوز نیز تولید و عرضه می‌شوند. پس از این دو نمونه مدل “ تانك” در سال ۱۹۱۷ عرضه شد. همانطور كه از نام این ساعت برمی‌آید تولید آن تحت تاثیر تحولات ان دوران و پس از كاربرد نخستین تانك در عرصه‌های نبرد جنگ اول جهانی در سال ۱۹۱۷ صورت گرفت. این نمونه نیز هنوز وجود دارد و با بیش از ۳۰ مدل مختلف همچنان در حال تولید است.

 

ساعت مچی مردانه کارتیر

کارتیر در همین نقطه متوقف نماند. او همواره به دنبال راه‌هایی برای ارتقاء كیفی ساعت‌هایش بود. همین مساله منجر به توافق وی با شركت ادموند ژاگر شد كه طی قراردادی كه در سال ۱۹۰۷ منعقد شد پذیرفت قوه‌ی محركه‌ی ساعت‌های کارتیر را بسازد. این اتحاد تولیدی موفق منجر به تاسیس شركت ائتلافی این دئ نشان برتر در سال ۱۹۲۰ شد و از آن پس ژاگر تنها به تولید موتور ساعت برای کارتیر می‌پرداخت.

کارتیر در كنار ژاگه از موتورهای ساخت شركت‌های معتبر دیگری همچون “واچرون”، “كنستانتین”، “آدومارس پیگه”، “مووادو” و “كولتر”‌ در محصولات خود بهره می‌برد. در این دوران امكانات دیگری نیز به ساعت‌های كارتبه افزوده می‌شد.

 

ساعت مچی کارتیر

 

در دهه‌ی ۱۹۷۰ خانه ی کارتیر اقدام به فروش بخشی از سهام این مجموعه‌ی اقتصادی معظم به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نمود. در سال ۱۹۷۲ گروهی از سرمایه‌گذاران كه رهبری آنان را ژوزف كانوی بر عهده داشت خانه‌ی کارتیر در پاریس را خریداری نمودند. همین گروه در سال ۱۹۷۴ نمایندگی لندن و در سال ۱۹۷۶ نمایندگی نیویورك را نیز به مالكیت خود درآورده و در سال ۱۹۷۹ با ادغام هر سه شعبه به تاسیس نشان جهان شمول “کارتیر‌ی جهانی” اقدام كردند.

 

 

ساعت مچی کارتیر

 

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا