استایل و مد بانوان

صندل‌ هایی زیباتر از صندل‌های سیندرلا !

صندل‌

صندل‌ های كریستالی سیندرلا شاید با ارزش‌ترین کفشی كه می‌شناسید،باشد كه نقش اساسی در افسانه‌ی آن بازی می‌كند.

اگر او نیمه شب در بازگشت از جشن باله در حالی‌كه می‌دوید، آن را گم نمی‌كرد، شاهزاده‌اش هرگز او را نمی‌یافت. مطمئنن همه‌ی شما از این كه یكی از كفش‌های جواهرنشان زیر را به این ترتیب گم كنید بیم دارید. اگر الماس‌های درخشان شما را فریفته‌ی خویش می‌سازنند پس این تكه‌جواهرات خیره‌كننده كه بر آن پاشنه‌های بلند نصب شده‌اند دقیقا همان چیزی هستند كه شما می‌خواهید.

شاید هرگز دوست ندارید كه اتومبیل، جواهرات و خانه‌ی خود را بفروشید تا گران‌قیمت‌ترین كفش دنیا را بخرید.

ولی خوب اگر نگاه مختصری به این كفش‌ها بیاندازیم ضرری ندارد. شاید بتوان كفش را یكی از بزرگترین وسواس‌های ذهنی زنان در هر كجای دنیا دانست. مطمئنن برای شما بارها اتفاق افتاده كه برای خرید یك لباس از خانه بیرون رفته باشید ولی با یك جفت كفش بازگردید. فقط احساس می‌كنید كه دوست دارید همه‌ی رنگ‌ها، همه‌ی جنس‌ها و انواع سایز پاشنه‌ها را داشته باشید. خانم كری برادشو شخصیت فیلم شهر و جنس به همه‌ی زنان در هرجای دنیا نشان داد كه تا جایی كه از پس خرید آن برمی‌آیید، اشكالی ندارد فریفته‌ی كفش باشید.

گفته می‌شود كه همه‌ی لباس‌ها، جواهرات و كفش‌های دنیا هنوز هم برای دختران جهان كفاف نمی‌دهند.

ممكن است قفسه‌های شما پر از صندل باشد ولی روزها وقتتان را صرف خرید یك جفت دیگر كنید. این رویای هر زنی است كه پاهایش را در محاصره‌ی الماس‌ها، و مروارید‌ها و جواهرات درخشان ببیند. اگر می‌خواهید كالایی را گران‌قیمت از آب دربیاورید كافی است كه آن را تا جایی كه فضای روی آن به شما اجازه می‌دهد با الماس متعدد بیارایید. این دقیقا همان كاری است كه طراحانی كه در مورد آن‌ها صحبت خواهیم كرد انجام داده‌اند. كفش‌‌های پاشنه نوك‌تیز جواهرنشانی كه آنان ساخته‌اند، کفش های فانتزی این ثروتمندان بسیار مرفه است.

۱۰٫ كفش‌های پاشنه‌بلند و نوك خنجری خانه‌ی بورگزی : ۲۱۶۰۰۰ دلار


صندل از جنس  طلا و الماس

خانه‌ی بورگزی كارگاه مشهور جواهرات در بریتانیاست كه بنیانگذار آن طراح مشهور كریستوفر مایكل شلیس است.

طراحی این كفش‌های نوك خنجری پاشنه بلند كه از طلا و الماس برآمده‌اند را خود شلیس انجام داده است. آن‌ها از طلای ناب، كه با ۲۲۰۰ قطعه الماس آراسته شده ساخته شده‌اند. اگر در مورد درخشش آن‌ها بخواهیم سخن بگوییم، لازم است ابتدا بدانیم كه ساخت هر جفت از این كفش‌ها بیش از ۱۰۰۰ ساعت كار برده و سه سال به طول انجامیده است. چرا كه هر یك از آن ها با دقت تمام با دست ساخته شده و هر قطعه الماس روی آن‌ها با دست نشانده شده‌اند.

ضمانت ۱۰۰۰ ساله‌ی كفش‌ها این اطمینان را به شما می‌دهد كه می‌توانید آن‌ها را برای نسل‌های بعد از خود به میراث بگذارید. در چنین حالتی پولی كه پرداخت كرده‌اید سرمایه‌گذاری مناسبی به نظر می‌رسد.

۹٫ كفش‌های پاشنه‌بلند و نوك خنجری رویای الماس استوارت ویتزمن : ۵۰۰٫۰۰۰ دلار


صندل از جنس الماس

استوارت ویتزمن كه طراح سنتی كفش است به دلیل ساخت كفش‌های نفیس و عجیب و غریب شهرت دارد.

كفش‌های پاشنه‌بلند و نوك خنجری دست‌ساز وی كه به وسواس طراحی و ساخته شده‌اند، پاهای بسیاری از هنرمندان شهیر هالیوود را بر فرش قرمز اسكار تزیین كرده است. كفش‌های رویای الماس وی كه با ۱۴۲۰ الماس ۳۰ قیراطی پوشانده شده‌اند و به الماس های درخشان كویتی خود می‌بالند، كاملا برازنده‌ی پاهای یك شاهزاده خانم است. این كفش‌ها بسیار ظریف، فریبنده و چشم‌نواز هستند.

دو ردیف الماس كه دو دایره را تشكیل می‌دهند، از الگوی الماس‌های كویتی الهام گرفته و تا مچ پا را به زیبایی تزیین می‌كنند. در حالی‌كه پنجه‌ی پا كه از نقره ساخته شده به ردیف دیگری از این الماس‌ها مزین شده است. نخستین بار آنیكا نونی رُز در سال ۲۰۰۷ و در مراسم جایزه‌ی اسكار این كفش‌ها را به پا كرد.

۸٫ صندل‌های اصیل جادوگر شهر اُز از یاقوت سرخ: ۶۱۲٫۰۰۰ دلار


صندل های دوروتی در جادوگر شهر اُز

اگر در كودكی كارتن جادوگر شهر اُز را با دقت دیده باشید، قطعا صندل‌های ظریف قرمزی را كه دوروتی ] شخصیت اول داستان[ به پا داشت به خاطر دارید. بسیاری از دخترها آرزو داشتند كه یك جفت از آن را برای خود داشته باشند. تنها سه جفت از صندل‌های اصیلی كه جودی گارل در فیلم‌های كلاسیك درهه‌ی ۱۹۴۰ به پا داشت باقی مانده است.

برچسب قیمت این صندل‌ ها به اندازه‌ی خود فیلم‌های آن دوران حیرت‌انگیز است. یك جفت از آن‌ها به قیمت ۶۱۲٫۰۰۰ دلار به یك خریدار ناشناس در یك حراجی فروخته شد. دومین جفت شاید به دلیل قیمت پایه‌ی سرسام‌آور یك میلیون دلاری كه برای آن پیشنهاد شده بود به فروش نرسید و سومین جفت نیز در موزه‌ی ملی تاریخی اسمیت سونیان نگهداری می‌شود تا همگان بتوانند از آن بازدید كنند.

۷٫ كفش‌های گل‌سرخ باز رواج یافته‌ی استوارت ویتزمن: ۱ میلیون دلار


صندل  از جنس الماس

دیدن این كفش‌ها حتما لبخند را برچهره‌ی شما می‌نشاند.

این كفش‌های پاشنه بلند میخی كه به رنگ طلایی روشن هستند، از آثار دهه‌ی ۴۰ هالیوود الهام گرفته و دارای ساختار سنتی تی شكل هستند. در مركز كفش‌ها یك گل سرخ قرار دارد كه در نزدیكی پنجه‌ی پا قرار گرفته و از ۱۸۰۰ الماس كویتی با مجموع وزن ۱۰۰ قیراط ساخته شده است. این كفش‌های درخشان با چرم طلایی در سایر بخش‌های خود نیز ۴۰۰ قطعه الماس دیگر را بر چهره‌ی خود دارد.

ویتزمن كودی دیابلو فیلم‌نامه نویس مشهور فیلم ژانو را برای پوشیدن این كفش‌ها در مراسم اسكار ۲۰۰۸ انتخاب كرد ولی وی با خودداری از پوشیدن این كفش‌های مسحور كننده‌ی بازرواج یافته در صدر اخبار و جنجال‌های حاشیه‌ای مراسم كه به دلیل نپوشیدن آن‌ها توسط وی درگرفت قرار گرفت.

۶٫ كفش‌های مارلین مونورو استوارت ویتزمن: ۱ میلیون دلار


صندل جواهر نشان مارلین مونورو

جواهرات دوستان همیشگی یك دختر هستند و این كفش‌ها تجسم دوردست‌ترین رویاهای مارلین مونورو هستند.

جواهرات سوارولوسكی تشكیل دهنده‌ی بخش مركزی این كفش‌های نوك خنجری پاشنه بلندند كه در قالب یك گل سرخ اطلسی ظریف درآمده‌اند. این كفش‌ها به منظوری خاص به نام مشهورترین بازیگر موطلایی هالیوود نام‌گذاری شدند. كفش‌ها با جواهراتی تزیین شده‌اند كه در واقع یك جفت از گوشواره‌های خود مارلین مونورو بوده‌اند و معنای دیگری به كاربرد جواهرات در تزئین کفش ها بخشیده‌اند.

این كفش‌های نوك خنجری ارزشمند، باسلیقه و عریان پاهای خوش‌اقبال بازیگر شهیر هالیوود رجینا كینگ را در مراسم اسكار سال ۲۰۰۵ آراسته بودند. پس از مراسم اسكار این كفش‌های مسحور كننده در حراجی عمومی وسایل متعلق به هنرمندان مشهور به حراج گذاشته شدند كه به قیمت یك میلیون دلار به فروش رسیدند.

 

۵٫ كفش‌های رسته‌ی پلاتینیوم استوارت ویتزمن: ۱٫۰۶ میلیون دلار


صندل از جنس الماس

این كفش‌های ساقه‌بلند بندی چشم‌نواز مظهر كمال و زیبایی هستند و با ۴۶۴ قطعه الماس كویتی كه با ظرافت تمام به شكل گلابی تراشیده شده‌اند تزئین یافته‌اند.

شاید بتوان گفت كه تنها عیب آن‌ها برچسب قیمتی است كه قیمت سرسام‌اور بالای یك میلیون دلار بر آن نقش بسته است. نواری كه تا ساق پا را می‌پوشاند از یك گردن‌بند جواهرات الهام گرفته شده و چیزی كه بیش از این حیرت آور است این است كه ردیف‌های پرارزش جواهرات آن همچون یك گردن‌بند یا دست‌بند قابل پوشیدن یا درآوردن هستند.

این كفش‌های جذاب با پاشنه‌های مدادی شكل را لورا هرینگ بازیگر خانم فیلم جاده‌ی مول‌هلند در مراسم اسكار سال ۲۰۰۲ در حالی به پا داشت كه سه نفر محافظ شخصی او را همراهی می‌كردند.

۴٫ صندل‌ های یاقوتی استوارت ویتزمن : ۱٫۶ میلیون دلار


صندل  پلاتینیومی و یاقوتی

 

این طراح افسانه‌ای كفش‌ها ركوردها را یكی پس از دیگری می‌شكند.

استوارت ویتزمن به دلیل استفاده از مواد اولیه‌ی بسیار ارزشمند كه منجر به قیمت حیرت‌آور كفش‌های دست ساز وی می‌شود، شناخته شده است. این صندل‌ های سرخ‌فام پلاتینیومی كه به رنگ یاقوت سرخ‌اند همانطور كه حدس می‌زنید الهام گرفته از داستان جادوگر شهر اُز هستند. این كفش‌ها انتخابی بی‌نقص برای رفتن به یك مراسم شام عاشقانه هستند. چه كسی می‌تواند حیرت خود را از دیدن آن‌ها پنهان كند؟

این صندل‌ ها كه با ۱۲۳ قیراط الماس سرخ كه در آغوش بستری از پلاتینیوم با وزن یك پوند غنوده‌اند ساخته شده دربرگیرنده‌ی ۶۴۲ قطعه الماس سرخ نایاب برمه‌ای هستند. انتظار می‌رفت كه این صندل‌ های حیرت‌زا در مراسم اسكار ۲۰۰۳ بر فرش قرمز به نمایش درآیند ولی متاسفانه به دلیل آغاز جنگ عراق در همان زمان رونمایی از آن‌ها تا زمان برگزاری نمایشگاه جواهرات هارود در لندن كه در همان سال برگزار شد به تعویق افتاد.

۳٫ نوك‌خنجری‌های پاشنه بلند تانزانیت استوارت ویتزمن: ۲ میلیون دلار


صندل از جنس دُر آبی

تانزانیت نام یك دُر بسیار ارزشمند به رنگ آبی مخملی است كه توسط جواهر شناس مشهور تیفانی در تانزانیا كشف و استخراج شد. این كفش‌های نوك كشیده‌ی پاشنه بلند كه داشتن آن‌ها آرزوی هر زنی است توسط خود استیوارت ویتزمن با همكاری ادی فیان فرانسوی ساخته شد. پاشنه‌های بلند آن با ۵۹۵ قیراط الماس كویتی پوشانده شده و بر بندهای آن نیز ۲۸ قیراط دیگر از همین الماس‌ها كار شده است.

۱۸۵ قیراط دُر تانزانیایی نیز در حلقه‌های ظریفی از نقره بر روی این كفش‌ها نشسته‌اند. این كفش‌های ویتزمن با آن رنگ آبی دُرهای تانزانیایی و درخشش الماس‌هایش آثار نفیس هنری هستند كه در قالبی از نقره‌ی درخشان جلوه‌نمایی می‌كنند. بندی كه از این كفش‌ها به دور ساق پا می‌پیچد، ۱۶ قیراط دُر تانزانیایی آبی رنگ بر خود دارد و سطح پنجه‌ی آن‌ هم با الماس‌های درخشان تزئین یافته است.

۲٫ صندل‌ های سیندرلای استوارت ویتزمن: ۲ میلیون دلار


صندل‌های سیندرلای استوارت ویتزمن

 

ویتزمن در طراحی كفش‌های خود از بسیاری از افسانه‌ها بویژه از آثاری كه در دوران بین دو جنگ جهانی نگاشته شده‌اند، الهام گرفته است. صندل‌ های كریستالی سیندرلا محبوب‌ترین شاهزاده‌ی آثار دیزنی را در این میان نمی‌توان نادیده گرفت. این صندل‌ ها كه از بهترین نوع چرم ایتالیایی ساخته شده‌اند با بیش از ۵۶۵ الماس درخشان كویتی كه در قاب نفیسی از پلاتینیوم قرار گرفته‌اند تزئین شده‌اند.

بر روی هر كفش یك یراق زیبا دیده می شود كه در یك طراحی ظریف بر روی هركدام یك الماس نادر ۵ قیراطی بادامی شكل قرار گرفته كه هریك به تنهایی بالای ۱ میلیون دلار قیمت دارند.

تنها نقطه‌ی رنگی بر روی صندل‌ ها همین دو قطعه الماس‌اند. سیندرلای دشنه‌ای شكل با پاشنه‌ی ۴ اینچی ستایش هواداران هر ستاره‌ی زن محبوبی را برمی‌انگیزد. تنها نقاط نورانی روی این كفش كه تقریبن شفاف بوده و گاهی چنان به نظر می‌رسد كه اصلا دیده نمی‌شود، همان دو قطعه الماسی است كه چون نورافكن می‌درخشند.

چنان به نظر می‌رسد كه این صندل‌ ها از شیشه ساخته شده‌اند، ولی این تنها یك تصور است كه به دلیل مهارت بیش از حد سازنده‌ چنین ساخته شده‌اند. نخستین بار آلیسون كراوس این آفریده‌ی پرتلالو و درخشان را در مراسم اسكار سال ۲۰۰۴ پوشیده شد.

۱٫ صندل‌های یاقوتی خانه‌ی هری وینستون: ۳ میلیون دلار


صندل  یاقوتی

نه این قسمت تكراری نیست بلكه سخن از كاری است كه در عین وفاداری به الگو‌ی اصلی، نمونه‌ی جدیدی را از كفش‌ها جادوگر شهر اُز بازآفرینی كرده است.

تنها تفاوت این دو در آن است كه در این نمونه‌ی درخشان با ۴۶۰۰ یاقوت سرخ مواجهیم كه با وزن مجموع ۱۳۵۰ قیراط بر آن می‌درخشند و تازه این همه‌ی ماجرا نیست. بر این كفش‌ها ۵۰ قیراط الماس نیز جلوه نمایی می‌كنند. الگوی جادوگر شهر اُز همچنان به الهام بخشی و فریبندگی خود ادامه می‌دهد.

در سال ۱۹۸۹ در مراسم پنجاهمین سالگرد سینمای كلاسیك خانه‌ی هری وینستون از نمونه‌ی بازآفرینی شده‌ی صندل‌های مشهور یاقوتی جادوگر شهر اُز رونمایی كرد. دو ماه تمام كار طاقت فرسا و بی‌وقفه لازم بود تا مرحله‌ی نهایی آماده شدن این كفش‌های فریبا كه گران‌قیمت‌ترین كفش‌های دنیاست به اتمام برسد.پوشیده از جواهرات وصف كاملی برای این كفش‌ها نیست. باید گفت كه این كفش سرآغاز جدیدی برای آفرینش كفش‌های جواهراتی است.

اگر پول كافی در حساب بانكی خود داشته باشید، می‌توانید به شرط پرداخت حداقل ۳ میلیون دلار این كفش‌ها را داشته باشید.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا