استایل و مد بانوان

دانستن این نکات به انتخاب مناسب لباس برای کودکان کمک می کند

لباس کودک /چه مشخصه هایی برای انتخاب لباس کودک لازم و ضروری است؟ / برند لباس کودکان

اصول شیک پوشی در لباس کودک

در دنیای مد و فشن امروز شیک پوشی و علاقه به به روز بودن فقط مخصوص زنان و مردان و جوانان نبوده و کودکان هم وارد این عرصه شده اند . اغلب پدر و مادرها علاقه دارند کودکی خوش استایل و خوش پوش و شیک داشته باشند و بتوانند بهترین ها را برای آن فراهم کنند .

البته ناگفته نماند شبکه های اجتماعی مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام در بوجود امدن این موج تاثیر بسیاری داشته اند . برخی والدین هم از طریق وارد کردن فرزندان خود در دنیای مد و فشن به تجارت پرداخته و کسب درامد می کنند.  ورود کودکان به دنیای مد و فشن به هر دلیلی که باشد در دنیای امروز طرفداران زیادی داشته و والدین تمایل دارند از فوت و فن شیک پوشی کودکان مطلع باشند .

شیک پوشی در لباس کودک

ضرورت تشخیص استایل برای انتخاب لباس کودک

یک پدر و مادر علاقمند و به مد و فشن و شیک پوشی حتما باید استایل و فرم بدن کودک خود را بشناسد سایز و فرم اندام های فوقانی و تحتاتی و شناسایی رنگ پوست و چشم و حالت صورت همه در انتخاب لباس کودک موثر هستند مثلا کودکانی که کمی چاق تر هستند نباید لباس های خیلی تنگ و اندامی بپوشند و بچه های خیلی لاغر هم نباید خیلی گشاد پوش باشند البته گاهی برای تغییر در ظاهر و سبک پوشش بر هم زدن این اصول ایرادی ندارد اما در کلیت امر باید رعایت گردد .

لباس کودک و شناخت استایل

( جورابی که برای کودک می خرید باید نخی باشد تا ایجاد حساسیت در پاهایش نکند .برای کودک دختر ساق شلواری بخرید )

برای انتخاب لباس کودک به فرزندتان هم اعتماد کنید و خودرای نباشید استفاده از نظرات کودکان در لباس پوشیدن کمک می کند که اعتماد به نفس و عزت نفس آنها شکل گرفته و بتوانند در اینده تصمیمات مهمتر را راحتتر بگیرند اینکه شما به تنهایی و بدون نظر آنها برایشان لباس انتخاب کنید به این معنی است که به سلیقه آنها اعتماد ندارید و این موضوع باعث سرخوردگی و کاهش اعتماد به نفسشان می شود البته همه این مطالب در مورد کودکانی است که به سن تشخیص رسیده اند و می توانند در انتخاب تن پوش خود دخالت کرده و نظر بدهند .

شناخت سایز و اندازه کودک در انتخاب لباس کودک

(اندازه فرزندتان را بدانید و به برچسب های روی لباس کودک زیاد توجهی نکنید)

کمک گرفتن از فرزندتان در انتخاب لباس کودک علاوه بر اینکه به شیک پوشی آنها کمک می کند از خرید های غیر ضروری هم جلوگیری به عمل می آورد و در هزینه ها هم صرفه جویی می کند و باعث می شود کودک به مرور فرم و استایل خود شناخته و در اینده مشکلی در این خصوص نداشته باشد . پس در مراحل مختلف این کار از فرزندتان کمک بگیرید

گشادی و راحتی لباس کودک

( توجه کنید سایز کودکان درحال تغییر است سعی کنید لباس هایی برای آنها بخرید که گشاد و راحت باشند)

شناخت سبک های مختلف انتخاب لباس کودک

هنر و فن مد را بشناسید یعنی اینکه به روز پیش بروید البته منظورمان از به روز بودن الزاما عجیب و غریب بودن نیست اما شناخت دنیای مد و فشن باعث می شود سبک های مختلف شیک پوشی کودکان را شناخته و بهترین و مناسبترین را برای فرزند خود انتخاب کنید . دنیای مد و فشن یک صنعت بزرگ و پول ساز در همه جای دنیا محصوب می شود و در ایران هم رونق گرفته است .

نکته مهمی که باید در شیک پوشی کودکتان رعایت کنید در نظر گرفتن فرهنگ و عرف جامعه ای است که در آن زندگی می کنید البته منظور ما ایجاد محدودیت برای کودکان نیست اما در نظر گرفتن فرهنگ جامعه در پوشش باعث می شود کودکان برای حضور در بین مردم اعتماد به نفس بیشتری داشته و بتواند ارتباط بهتری با آنها برقرار نماید و خدایی نکرده مورد تمسخر و آزار قرار نگیرد .

مدل لباس راحتی برای لباس کودک

کش هایی که در قسمت های سرآستین ها ،مچ پاها و یقه است تنگ نباشد.

در کنار لباس کودک ، اکسسوری ها را فراموش نکنید

در کنار انتخاب بهترین و شیک ترین لباس ها برای فرزندتان بهتر است از اکسسوری های متناسب با سن آنها هم استفاده کنید . مثلا پسر بچه علاقه زیادی به ساعت و کلاه دارند یا دختران از زیور الاتی مانند گوشواره ، ساعت و گل سر لذت می برند و البته بسیار هم زیبا می شوند برای اینکه کودک شیک پوشی داشته باشید مثلا در کنار پوشاندن یک پیراهن گل دار کوتاه به دخترتان از گوشوارهای طلایی آویز و یا دایره هم برای شیک تر و زیباتر شدن ان استفاده کنید .

کار برای پسر بچه در این مورد راحتتر است و آنها را می توانید با یک جلیقه یا پاپیون و یک کلاه شیک شبیه یک جنتلمن کنید. به طور کلی اکسسوری های این چنینی در دنیای مد جایگاه ویژه ای داشته و طرفداران زیادی دارد و البته در استایل و شیک پوشی هم بسیار موثر است . در ضمن یادتان باشد در این موضوع خیلی افراط نکنید و سعی نکنید هر آنچه کودکتان دارد به آن آویزان نمایید .

کلاه و اکسسوری در لباس کودک

اگر می خواهید برای کودک هدیه کلاه بخرید کلاه های لبه دار بهتر است تا سر و صورت آنها را محافظت کند.

متناسب با لباس کودک و سن فرزندتان از یک یا دو مورد اکسسوری شیک و جذاب استفاده نمایید و البته همانطور که گفتیم در این مورد هم از کودکتان نظر بخواهید و آنها را شریک کنید تا ضمن تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس آنها به مرور این مسئولیت را بتوانید به خودشان واگذار نمایید .

یک نکته مهم در مورد انتخاب زیورآلات یا اکسسوری برای کودکان سعی کنید خیلی گران قیمت نباشند تا سلامت و امنیت کودکتان به خطر نیفتد با اکسسوری های مدرن ، شیک و در عین حال ارزان می توانید کودکی شیک پوش و جذاب و خوش استایل داشته باشید .

سارافون لباس کودک

(از بهترین لباسهایی که می توانید به کودک هدیه دهید سارافون ها و شلواهایی با سگکهای قابل تنظیم است)

مرز ها در انتخاب لباس کودک

در بالا به صورت مختصر در خصوص توجه به فرهنگ جامعه و اداب و رسوم اشاره کردیم در واقع این موارد همان مرزهایی هستند که باید شما برای خودتان و کودکتان در شیک پوشی رعایت کنید و این رمزها را هم به فرزندتان معرفی نمایید .
لباس کودک دکمه دار

(با توجه به اینکه سر کدوکان از تنه شان بزرگتر است  لباسهایی بخرید که در قسمت بالای لباس دگمه بخورد یا روی سرشانه )

به فرزنداتان یاد بدهید که هر جایی و در هر شرایطی باید لباس مخصوص بپوشند مثلا نمی توانند در آب و هوای سرد فقط از یک تیشرت و شلوار استفاده کنند یا اینکه در هر مهمانی و مجلسی باید متناسب با موضوع مهمانی لباس به تن کنند . در یک جشن تولد دوستانه باید رسمی و شیک بپوشند و برای بازی و با همسن و سال های خود در پارک بهتر است ساده و راحت لباس به تن کنند این انتخاب ها باید در مورد همه اجزای لباس پوشیدن باشد از پیراهن و دامن گرفته تا کفش و اکسسوری های دیگر.

شلوار جین از لباس های بچگانه مناسب برای پسر بچه ها

(لباس هایی انتخاب کنید که در برابر شست و شوی زیاد مقاوم باشند ! )

سبک های مختلف شیک پوشی در دنیای لباس کودک

شناخت سبک های مدرن و مد در دنیای امروز به شما کمک می کند دید بازتری داشته و بتوانید انتخاب های بهتری داشته باشید. این سبک ها کمک می کنند مطلع عمل کنید و به یک یا چند شیوه محدود نشوید و در عین حال تنوع هم در لباس پوشیدن کودکتان ایجاد می شود .

مدل لباس بچگانه

برای خرید لباس کودک که قصد دارید هدیه بدهید به جنس ان توجه کنید که از مواد مصنوعی نباشد  ،زیرا این جنس ها برای کودکان خوب نیستند لباسهایی با جنس طبیعی  مثلا از جنس کتان خوب هستند.

در انتخاب رنگ برای لباس کودک دقت کنید

هر رنگ می تواند حس و حال خاصی را به فزرند شما منتقل کند برخی رنگ ها جان بیشتری داشته و روح تازه ای را در فرد می دمند . رنگ لباس کودک تان را متناسب با سن و جنسیت ان در نظر بگیرید . سعی کنید از رنگ های آرامش بخش و طبیعی و ملایم استفاده کنید و رنگ های جیغ و براق را برای روزهای خاص و به خصوص بگذارید .
لباس کوددک سرهمی

( مدل های لباس کودک سرهمی به خاطر تحرک زیاد کودکان مناسب تر هست)

انتخاب پیراهن های راه راه  به همراه شلوار جین یا شلوارک های کتان کوتاه برای پسر بچه ها بسیار شیک و جذاب و زیبا است و آنها را شبیه جنتلمن ها و شاهزاده ها می کند . برای دختران هم باید ظرافت و سلیقه بیشتری به خرج دهید و از رنگهای شاد و ملایم استفاده کنید . پوشیدن یک دامن کوتاه به همراه یک بلوز ساده آنها شگفت انگیز خواهد کرد طوری که حاضر نخواهید شد آن را از بقل خود جدا کنید .

لباس کودک برای شیرخواران

(برای لباس شیر خوارگان رنگ های تیره نخرید. بیشتر رنگ های آبی ملایم و سبز کمرنگ بخرید و اگر از ۹ ماه بیشتر است رنگ های قرمز کمرنگ و نارنجی مناسب است.)

لباس به رنگ قرمز برای لباس کودک

رنگ های تند اصلی بهترین رنگ ها برای خرید لباس کودکان هستند.

انتخاب رنگ مناسب فقط مخصوص لباس نمی شود کفش و اکسسوری های تزیینی هم باید با رنگ های مناسب و مطابق با رنگ لباس کودک انتخاب شوند تا ظاهر را جذاب تر و شیک تر کنند و تضاد فاحش و نامناسبی ایجاد نگردد .

پارچه های ضخیم برای لباس کودک

(بهتر است لباس های زیر کودک نخی باشد و لباس های رویی از جنس های مقاوم تر مانند: مخمل ،جین و پارچه های حوله ای)

 

لباس کودک راحتی

(اگر لباس کودک را برای سنین پایین تر انتخاب میکنید که هنوز پوشک میشوند ، لباسی بخرید که وسط و فاق آن دگمه بخورد )

کودک شیک پوش الزاما کودک ارایش کرده نیست

برخی والدین فکر می کنند اگر دختر دو سه ساله خود را آرایش کنند یا برای او رژلب بزنند خیلی زیباتر می شود این یک اشتباه فاحش است . لوازم ارایشی علاوه بر اینکه برای سلامتی کودکان مضر هستنند می توانند ظاهر آنها را غیر طبیعی و زشت نمایند یک کودک چند ساله برای زیباتر شده احتیاجی به ارایش کردن ندارد و با انتخاب یک لباس کودک شیک به نهایت جذابیت و خوش فرمی می رسد پس اگر جزو آن دسته از پدر مادر ها هستید که این کار را انجام می دهید همین حالا این روش را کنار بگذارید.

کت اسپرت برای لباس کودک

و اگر کودک مورد نظرتان چهار دست و پا راه می روند برای او لباسی بخرید که پاها را بپوشاند و زانوهایش را محافظت کند.

لباس کودک به سبک اسپرت

کودکان اسپرت پوش جذاب تر و شیک تر به نظر می رسند . بچه ها را خیلی مجلسی و خاص اراسته نکنید و حس راحتی را از آنها نگیرید پوشیدن یک کتانی استاندارد و مرغوب کمک می کند فرزندتان با ارامش بیشتری راه رفته و ارتباطات قوی تری با همسن های خود برقرار کند . با یک کتانی شیک ورزش کردن را به فرزندتان یاد بدهید و با ان به پیاده روی شاهانه بروید .

البته یادتان باشد نظر کودک را حتما در انتخاب ها در نظر بگیرید و خود رای نباشید تا مرور این مسئولیت قابل انتقال به خودش باشد و بتواند در اینده انتخاب های درست و اصولی داشته و از وابستگی به شما رها شود در غیر این صورت همیشه باید به دنبالش بدوید .

شلوارهای کمر کش لباس کودک

(اگر فرزندتان یاد گرفته خودش لباس بپوشد ، برای او لباسهایی بخرید که راحت پوشانده شود تا اعتماد بنفس کودک را بالا برید  . مثلا: شلوارهای کمر کش )

در انتخاب لباس کودک دقت کنید

اگر می خواهید از لباس کودک دو تکه مثل پیراهن و شلوار یا بلوز یا دامن برای کودکتان استفاده کنید ترکیب رنگ و طرح را در انها در نظر بگیرید . یکی از اصول شیک پوشی رعایت این موضوع است . اگر پیراهن طرح دار انتخاب می کنید شلوار را حتما ساده بگیرید و بلبشو درست نکنید و برعکس اگر شلوار یا دامن طرح داری را پسندیدید لباس بالاتنه را ساده و ملایم در نظر بگیرید .

قاطی کردن طرح ها در هم حس آرامش کودک و بیننده را از بین می برد و باعث می شود در نگاه اول ظاهر شلوغ و آزار دهنده به نظر برسد

لباس تور توری برای لباس کودک

لباس هایی که تور ،رمان یا مهره های رنگی دارد برای کودک نخرید ممکن است آنها ر ا ببلعد یا دستش در آنها گیر کند.

دقت در جنس پارچه برای انتخاب لباس کودک

انتخاب نوع پارچه برای لباس کودک در ظاهر و فرم و استایل بدن بسیار موثر است و می تواند ظاهر را بسیار شیک و یا برعکس ناپسند نماید. پارچه های مرغوب و با کیفیت را برای دوختن لباس کودک انتخاب کنید یا از فروشگاههای معتبر برای خرید استفاده نمایید . پارچه علاوه بر اینکه در ظاهر لباس کودک موثر است برای سلامتی کودک هم می تواند مضر باشد پارچه های نامرغوب و پلاستیکی می تواند پوست را ازار داده و باعث ایجاد حساسیت شود .

قطعا پارچه های مرغوب گران تر هستند اما ارزش هزینه کردن را دارند چون ضمن اینکه دوام بیشتری دارند و در هزینه های صرفه جویی می کند یه سلامت هم اسیب نرسانده و ظاهر شیک تری هم به کودکتان می دهند .

لباس راحتی برای کودک

(توجه داشته باشید لباسی که برای هدیه میخرید دگمه هایش راحت باز وبسته شود )

آراستگی موها و تاثیر آن در شیک پوشی کودکان

شیک پوشی فقط به انتخاب لباس های خوب و متاسب محدود نمی شود بخشی از خوش فرمی به سلامت پوست و شادابی آن و اراستگی موها مربوط شده و باید رعایت گردد . پوست بچه ها را همیشه مرطوب و شفاف نگه دارید و از ضد آفتاب برای آنها استفاده کنید ضمن انکه به بهداشت انها هم باید به موقع رسیدگی شود .

شیک پوشی در لباس کودک

( کودکان یک ساله لباسهایی که تکه دوزی دارند بیشتر دوست دارند)

موها هم یک پای ثابت و مهم شیک پوشی هستند برای آراستن موهای فرزندتان به خصوص دختر بچه ها وقت بگذارید و هر روز آنها را شانه کرده و مدل بدهید . مثلا یک روز آنها را ببافید یا گل سر های زیبا بزنید یا اینکه فر کنید بلاخره سلیقه به خرج دهید برای پسر بچه ها هم حتما به موقع موها را مرتب و کوتاه کنید تا همیشه خوش فرم به نظر برسند .

نکته آخر در خصوص شیک پوشی کودکان اینکه در این کار افراط نکنید و سعی کنید مطابق با سلیقه کودکتان عمل نمایید تا خوشحال و سرزنده بوده و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد .

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا