خودروهای لوکس

همه چیز درباره s500 ؛ مدلی محبوب از خودرو های مرسدس بنز

مرسدس بنز و جرییات فنی مدل S500

مرسدس بنز یک کمپانی خودرو ساز المانی است که در زمینه طراحی و ساخت و تولید انواع مختلف خودروهای سواری ، کامیون ، کامیونت و موتور فعالیت می کند . این کمپانی از سال ۱۸۹۰ توسط  گوتلیب دایملر مهندس ، مکانیک و صنعت گر المانی تاسیس شد . کمپانی مرسدس بنز در ادامه فعالیت شرکت دایملر-موتورن-گیزلشافت شکل گرفت . در سال ۱۹۹۰ بعد از مرگ گوتلیب دایملر قراردادی بین ویلهلم مایباخ و امیل جلینک منعقد شد و طی آن شرکت دی ام جی اقدام به تولید ماشین هایی با برند مرسدس کرد .

مرسدس بنز و جرییات فنی مدل S500

در سال ۱۹۲۶ این دو شرکت با هم ادغام شده و کارخانه اتومبیل سازی مرسدی بنز را تشکیل دادند . در همه این سال ها این کمپانی انواع و اقسام اتومبیل ها را در طرح و مدل های مختلف به بازار عرضه کرد و تلاش نمود هر بار تکنولوژی و آپشن های جدیدی به محصولات خود اضافه کند و در بازار تولید ماشین بی رقیب بماند و انصافا هم از کمپانی ها معروف و برند در صنعت خودرو سازی می باشد  . مدل S500  محصول جدید این کمپانی بوده که به تازگی به بازار عرضه شده است . در ادامه در خصوص ویژه گی های فنی و جزییات این اتومبیل صحبت خواهیم کرد .

عکس داخل ماشین بنز s 500

بررسی فنی مرسدس بنز S500

صنعت خوروسازی به سمت و سویی واقعا متفاوتی حرکت کرده و مدل های متنوع و مختلفی به ان اضافه شده است . اغلب این محصولات با انرژی های نظیر بنزین یا گازوییل کار می کنند و تمایل و بازار هنوز به سمت اتومبیل ها برقی به صورت کامل حرکت نکرده است . بخشی از این تمایل مربوط به مصرف کننده بوده که هنوز اعتماد کافی به اتومبیل ها برقی را پیدا نکرده اند و بخشی دیگر هم نبود امکانات و زیرساخت های لازم جهت استفاده از این نوع ماشین ها می باشد .

عکس نمای عقب بنز s500

به عنوان مثال وقتی شما یک اتومبیل بنزینی دارید در هر خیابان و یا جاده های بین شهری در صورت نیاز می توانید برای تغذیه ان از پمپ بنزین ها استفاده نمایید اما اتومبیل های برقی نیاز دارند تا از ایستگاههای شارژ الکتریکی مختلف نظیر ۲۲۰ ولتی یا ۴۴۰یا ۸۸۰ ولتی تغذیه شوند و پیدا کردن این ایستگاههای تغذیه کننده در هر مکان و مسیری به راحتی پمپ بنزین ها نبوده و مصرف کنندگان را با مشکلات بزرگی مواجه می کند .

اما به دلیل اینکه این خوروها برای محیط زیست بسیار مناسب تر هستند و انرژی مورد نیاز آنها تجدید پذیر است در برنامه کشورها و کمپانی های بزرگ ، تولید اتومبیل های برقی وجود دارد تا ضمن ایجاد زیرساخت های لازم و افزایش آگاهی های عمومی بازار مصرف هر چه زودتر به سمت اتومبیل های برقی تمایل پیدا کند و در این فاصله هم تلاش شده است تکنولوژی در اتومبیل های بنزینی ارتقاء یافته  به طوری که مصرف سوخت در آنها کاهش و میزان الایندگی آنها به حد قابل قبولی کنترل گردد .

 عکس ماشین بنز s500 عکس موتور بنز

برای دستیابی به این منظور کمپانی های بزرگ اتومبیل سازی سعی کرده ه اند از یکدیگر پیشی بگیرند و دایمر برای دستیابی به هدف مذکور اقدام به ابداع پیشرانه جدیدی به نام M 256 نموده است که جدیدترین و مدرن ترین پیشرانه خطی درون سوز تا به امروز محسوب می شود و برای اولین بار هم در اتومبیل های مرسدس بنز S500 مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفت .

پیشرانه‌ی شش سیلندر خطی درون‌سوز مورد استفاده در مرسدس بنز S500

تا قبل از تولید پیشرانه‌ی شش سیلندر خطی درون‌سوز مرسدس بنز از نوع V6 یا V شکل  استفاده می کرد و بکار گیری این نوع پیشرانه نوعی تغییر و البته شجاعت در این کمپانی محسوب می شود چرا که کنار گذاشتن پیشرانه قبلی وعلاقه مشتریان به محصولات این کمپانی می توانست به تغییر تمایل مشتریان منجر گردد .

البته اتخاذ این تصمیم و تغییر نوع پیشرانه به معنی وجود عیب یا نقصی در نوع قبلی نبوده و فقط حکایت از این موضوع دارد که محققان و مهندسان شرکت مرسدس بنز به این نتیجه رسیده اند نوع خطی پیشرانه ها به صرفه تر و بهتر هستند و استفاده از آن کیفیت اتومبیل های تولیدی را بالاتر خواهد برد .

پیشرانه‌ی شش سیلندر خطی s500 عکس بنز مرسدس بنز

مرسدس بنز بعد از این نوع اوری اقدام به تولید پیشرانه M256 نمود که با سیستم برقی ۴۸ ولت کار می کند و این تغییر باعث شد کیفیت کولر برقی و واتر پمپ و کمپرسور برقی تغذیه کننده کولر به میزان بسیار زیادی ارتقاء پیدا کند . ویژه گی دیگر پیشرانه  M256 این است که سیستم یکپارچه ای با موتور استارتر داشته و مجموع این پیشرانه و استارتر به نام ISG یا استارتر ژنراتور یکپارچه نامیده می شود . این سیستم یکپارچه به صورتی طراحی شده داست که یک موتور الکتریکی در ان وجود داشته و این موتور الکتریکی روی میل لنگ پیشرانه قرار گرفته است و دقیقا در میان پیشرانه و جعبه دنده طراحی و ساخته شده است .

فضای داخلی عکس بنز مرسدس بنز

ویژه گی مهم این پیشرانه این است که علاوه بر امکان استفاده از توربوشارژرهای معمول می تواند از سوپرشارژر برقی هم استفاده نماید . یکی از ویژه گی های مهم موتور های برقی که بر موتور های دیزلی و بنزینی ارجحیت دارند اینکه می توانند در همان لحظه اولیه استارت به حداکثر قدرت و شدت خود دست پیدا کنند و استفاده از انها در مرسدس بنزهای جدید باعث می شود استارتر ژنراتور یا همان ISG طراحی شده نیرو و انرژی خود را در همان لحظات اولیه یه پیشرانه منتقل کرده و بعد از اینکه راننده خوردو استارت زد بیشترین سرعت و شتاب را در همان لحظه اول تجربه نماید این قابلیت در بنز های مدل S500  قرار داده شده است .

این خاصیت در طراحی این مدل از بنز های مرسدس بنز باعث شده است گشتاور خوردو به میزان زیادی افزایش یافته و در زمانی که سیستم کنترل TCS روشن است هم ، صدای لاستیک های عقب قابل شنیدن باشد . در واقع به بیان ساده این سیستم باعث شده است علاقمندان به سرعت و شتاب بتوانند در همان لحظات اولیه روشن کردن خودرو به بیشترین سرعت و شتاب مورد نظر خود دست پیدا کنند . کاری که سوپر شارژ های برقی انجام می  دهند در واقع انتقال هوای فشرده به دورن محفظه احتراق است و این کار اینقدر دقیق و به سرعت و بدون تغییرات محسوس انجام می شود که به هیچ وجه راننده نمی تواند تغییر از حالت بنزینی به برقی را احساس کند .

 عکس بنز اس 500 از نمی داخل

نکته ای که در مدل S500 مرسدس بنز وجود دارد اینکه اتومبیل به طور کامل از حالت برقی به حالت بنزینی تغییر شرایط نمی دهد چون در هر حالت قسمت ISG فعال بوده و این امکان را به سیستم نخواهد داد و نقش ژنراتو را در این نوع اتومبیل ها ایفاء می کند . طریقه عمل پیشرانه به این شکل است که وقتی پیشرانه به دور کافی برسد و شتاب و سرعت لازم را بدست اورد گازهایی که از اگزوز خارج می شوند باعث گردش توربوشارژها شده و یک سوپاپ مخصوص که در طراحی پیش بینی شده است باعث می شود سوپرشارژ از مدار خارج شود و وقتی که اتومبیل به دورهای میانی رسید و به گشتاور و شتاب بالا نیاز داشت سوپرشارژ برقی به کمک توربورها امده و وارد مدار می شود .

نیرویی که این پیشرانه تولید می کند بسیار بالا بوده و تقریبا انتظارات لازم از یک اتومبیل قوی و شتاب بالا را براورده می کند این پیشرانه قدرتی معادل ۴۳۵ اسب بخار و گشتاروری برابر ۵۲۰ نیوتون تولید می نماید که این ویژه گی برای یک خورو در حد بسیار مطلوبی می باشد .

گشتاوری که این پیشرانه ایجاد می کند در مقایسه با پیشرانه قبلی که مورد استفاده قرار می گرفت و روی S500 قرارداده شده بود بسیار بیشتر است . نکته ای که در مورد اتومبیل های برقی باید به آن توجه داشته باشید این است که این اتومبیل ها چون از سیستم برقی تغذیه می کنند گشتاور بالایی داشته و میزان گشتاور تولیدی آنها به نسبت اتومبیل های بنزینی و درون سوز بیشتر است البته اتومبیل هایی که به صورت ترکیبی از هر دو گشتاور برقی و بنزنی تغذیه می شود به نظر می رسد سریعتر و با شتاب بیشتری هستند اما راه دقیقی برای ارزیابی این موضوع هنوز شناسایی نشده است .

بنز عکس بنز تودوزی و نمای داخلی

فرقی که بین موتورهای برقی و موتور های احتراقی وجود دارد این است که انواع برقی با اولین استارت موتور به بیشترین دور و شتاب خود می رسد اما در نوع بنزینی یا احتراقی بعد از استارت زدن باید مدت زمان مشخصی برای دستیابی به بیشترین شتاب و گشتاور طی گردد . کمپانی مرسدس بنز این ادعا را مطرح کرده است که اتومبیل های تولیدی او می تواند در مدت ۴٫۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند البته چیزی که در این نوع اتومبیل ها هنوز تغییر نکرده است شتاب موتور بوده که با انواع قبلی تفاوتی ندارد .

مدل S450  مرسدس بنز

کمپانی مرسدس بنز مدل جدیدی از اتومبیل های خود را روانه بازار کرده است که پیشرانه ضعیف تری دارد . در مدل S450 از پیشرانه M256 استفاده شده است که قدرت آن ۳۶۴ اسب بخار و گشتاور آن ۵۰۰ نیوتن می باشد و به نسبت مدل S500 قدرت و شتاب کمتری دارد اما نکته مثبت در این مدل ها این است که پیشرانه استفاده شده در انها صدای به اگزوز ها داده و این موضوع باعث شده است کمپانی برنامه جدیدی برای طراحی اگزوز های حرفه ای و اسپرت در نظر داشته باشد .

عکس ماشین بنز اس 500

به لحاظ طراحی و عملکرد مدل S500  واقعا یک اتومبیل حرفه ای و با کیفیت محسوب می شود و در آن سیستم طراحی شده است که شما می توانید در هنگام رانندگی ان را در وضعیت اقتصادی یا ECO قرار دهید در این وضعیت پیشرانه مرتب خاموش و روشن میشود و شما می توانید به عنوان راننده خاموش و روشن شدن پیشرانه را از روی عقربه دور سنج موتور مشاهده نمایید . در مدل S500 پیشرانه بسیار ارتقاء یافته و تسمه های اضافی حذف شده اند همین امر باعث شده است بسیار نرم و انعطاف گذیر عمل کند .

اتاق و کابین این مدل از مرسدس بنز به نحوی است که به شدت در مقابل صدای بیرون عایق کاری شده و باعث شده است رانندگی با ان بسیار ارامش بخش باشد . نکته مثبت دیگر مرسدس بنز S500  عملکرد ان در مصرف سوخت بوده و به میزان ۲۲ درصد کاهش یافته است و این یک موفقیت بزرگ به لحاظ اقتصادی و محیط زیستی محسوب می شود .

عکس بنز s 500 نورپردازی داخل ماشین

چیزی که در این مدل از خوروها بسیار حائز اهمیت است اینکه وقتی پیشرانه خاموش می شود استارتر ژنراتور یا ISG ارتباط خودرا با جعبه دنده قطع نمی کند و همین امر باعث می شود با استفاده از نیروی حرکت خودرو انرژی الکتریکی تولید شده و باتری های لتیومی ماشین شارژ گردند . بعد از اینکه پیشرانه روشن میشود استارتر ژنراتور در نهایت انعطاف پذیری پیشرانه احتراقی را روشن می کند و نرمی و بی صدایی این عملکرد باعث حیرت طراحان و علاقمندان به این کلاس خودور شده است .

اما عرضه مرسدس بنز مدل S500 در بازار اتومبیل آمریکا فعلا انجام نمی شود و مدل قدمی آن عرضه می گردد . دلیل آن هم از طرف کمپانی علاقه و جذابیت مدل قبلی برای مشتریان عنوان کرده است . این مدل در بازار امریکا با عنوان S560 یا V8 عرضه می شود . و از آنجایی که کلا امریکای ها یه محصولات مرسدس بنز علاقه زیادی دارند این کمپانی مدل S450 را هم روانه بازار آمریکا کرده است . برخی کارشناسان این کار کمپانی مرسدس بنز را تخصصی و منطقی نمی دانند و البته دلیل آنها هم این است که چون بزرگترین بازار مرسدس بنز ، آمریکا می باشد بهترین و با کیفیت ترین تولیدات اول باید در این بازار عرضه شود تا بتواند مشتریان خود را حفظ نماید .

مرسدس بنز با تولید این نوع از خودروها اولین اتومبیل های برقی ِ ۴۸ ولتی را وارد بازار کرد و در اینده قصد دارد اتومیبل های هیربدی هم روانه بازار کند . مدل هیربدی ۸ سیلندر داشته و از پیشرانه خطی بهره خواهد برد و از پیوند دو پیشرانه m256 پیشرانه ای ۱۲ سیلندری و ۶ لیتری بدست می آید که قدرت اتومبیل را به ۸۰۰ اسب بخار می رساند .

بدنه ماشین اس 500 در جاده

صفحه بنز s 500

عکس بنز مرسدس بنز

تصاویر تبلیغاتی از بنز s 500

عکس بنز مرسدس بنز

بنز عکس بنز بنز s 500 عکس ماشین بنز s500 عکس بنز مرسدس بنز

بدنه بنز عکس بنز بنز s 500

عکس بنز s 500 سفید رنگ

عکس مرسدس بنز مشکی

تصویری از مرسدس بنز

نمای جلو پنجره s500 عکس بنز مرسدس بنز

2 دیدگاه

2 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا