ساعت مچی

ساعت رولکس اصل را چگونه از فیک آن تشخیص دهیم ؟

ساعت رولکس اصل

روش های تشخیص ساعت رولکس اصل از تقلبی آن

ساعت رولکس اصل را چگونه تشخیص دهیم ؟ حتی اگر خوره ی ساعت نیستید، به احتمال زیاد نام برند سوییسی رولکس به گوشتان خورده است.رولکس به عنوان سمبل مقام و موقعیت شناخته شده است و سالانه ۷۰۰ هزار ساعت تولید می کند. رولکس همچنین، یکی از برندهایی است که مدل های تقلبی آن به وفور تولید می شود.

بلومبرگ (Bloomberg)  برای یافتن راه هایی که به تشخیص رولکس تقلبی از رولکس اصل کمک می کند، با دیوید داگِن که از سال ۱۹۷۵ فروشنده ی ساعت بوده است، مصاحبه ای انجام داد.

هم اکنون تعدادی از بهترین راهکار های مطرح شده را با شما درمیان می گذاریم:

چطور ساعت رولکس اصل بخریم ؟

راه اول از طریق حرکت صفحه ی عقربه دار کوارتزشان :

ارزان ترین مدلهای تقلبی را میتوان از طریق حرکت صفحه ی عقربه دار کوارتزشان تشخیص داد. عقربه ی دقیقه شمار با صدای تق تق ملایمی روی صفحه حرکت می کند، در صورتی که دقیقه شمار یک ساعت رولکس اصل حرکت روان و نرمی خواهد داشت.اگر همچنان متوجه تفاوت حرکت نرم و یا تق تق کردن آن نشده اید، با دقت گوش دهید. هیچگونه صدای تیک تاک کردنی نباید از یک رولکس اصل به گوش برسد.

تشخیص ارزان ترین ساعت های تقلبی از طریق حرکت صفحه ی عقربه دار کوارتزشان ( Rolex )

تشخیص ارزان ترین مدلهای تقلبی از طریق حرکت صفحه ی عقربه دار کوارتزشان

وزن ساعت روکس

راه دوم برای تشخیص مدل تقلبی رولکس ، توجه کردن به وزن :

مدلهای رولکس تقلبی معمولا سبک تر هستند، در صورتی که یک ساعت رولکس اصل از فلزاتی با کیفیت بالا ساخته شده و به طرز چشم گیری سنگین تر است.

سبک تر بودن ساعت های رولکس تقلبی راه های تشخیص ساعت رولکس

سبک تر بودن مدل های رولکس تقلبی

حتما بخوانید : رولکس ؛ لاکچری ترین برند در دنیای ساعت

ظرافت در ساعت های رولکس

راه سوم : ساعت رولکس اصل دارای پیچ کوک کننده ای با ساخت بسیار ظریف است

به پیچ کوک کننده ی کنار آن توجه داشته باشید. به طور معمول، ساعتهای رولکس تقلبی دارای کوک کننده ای ساده و ابتدایی هستند که تنها دقیقه شمار و ساعت شمار را حرکت می دهد،اما یک ساعت رولکس اصل دارای پیچ کوک کننده ای با ساخت بسیار ظریف، حکاکی ها و شیار هایی است که همانطور که داگِن اشاره کرد، “اثری هنری” به شمار می رود!

ظریف بودن پیچ کوک کننده ساعت رولکس اصل

ظریف بودن پیچ کوک کننده ساعت رولکس اصل 

توجه به صفحه ساعت رولکس

آخرین نکته : لنز تکی روی صفحه ی یک ساعت رولکس اصل ، تاریخ را بزرگنمایی می کند

ساختن مشابه این عدسی بسیار سخت است، بنابراین اکثر سازندگان مدل های تقلبی این مورد را از قلم می اندازند.تاریخ در مدلهای تقلبی در اندازه ی عادی و بزرگنمایی نشده نمایش داده می شود.تشخیص تقلبی بودن ارزان ترین ساعتهایی که به فروش می رسد، بسیار ساده است.

 

ساعت رولکس اصل بزرگنمایی تاریخ توسط لنز تکی روی صفحه ی رولکس اصل

بزرگنمایی تاریخ توسط لنز تکی روی صفحه ی رولکس اصل

داگِن به ما هشدار می دهد در صورتی که یک ساعت تقلبی قیمتی بیش از ۷۰۰ دلار داشته باشد، باید آن را پیش ساعتساز برده تا وی پشت ساعت رولکس را جدا کرده و حرکت قسمت های درونی آن را مشاهده کند.

تنها در این صورت می توان تشخیص داد که مدل تقلبی است یا اصل ! داگِن همچنین می گوید:«به یاد داشته باشید اگر چیزی آن قدر خوب به نظر می رسد که گویا واقعیت ندارد، حتما همینطور است!»

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا