برند ها

پرادا : نماد زنانگی مدرن

پرادا لوکس تهران

پرادا یکی از قدیمی ترین و موفق ترین برندهای جهان است که توانسته موفقیت بسیاری را در سراسر جهان کسب کند. ماریو پرادا در سال ۱۹۱۳ با افتتاح گالری ویتوریو امانوئل ، شروع فعالیت های برند پرادا را رقم زد. این فروشگاه که در شهر میلان قرار داشت محصولاتی همچون پوشاک، لوازم آرایشی و کیف های چرم را عرضه می کرد. برند پرادا با عرضه محصولات چرمی در این فروشگاه بسیارمورد توجه طبقات بالای جامعه قرار گرفت.

در سال ۱۹۷۷ با پیوستن تاجر موفق،  پاتریشیو پرتلی به پرادا و همکاری او با میوچا نوه ماریو، این برند مسیر رو به رشد خود را آغاز کرد. میوچا که پیشتر دکترای خود را در رشته علوم سیاسی گرفته بود در نبود جانشینی مناسب برای هدایت این برند تصمیم به مدیریت آن گرفت و با پیشینه ای که داشت توانست نوعی زنانگی مدرن را وارد طراحی محصولات پرادا کند.

لوگوی مارک پرادا

پرادا در مسیر موفقیت

در سال بعد میوچا بطور رسمی مالک کمپانی پرادا شد. در همین سال پردا اولین محصول خلاقانه اش را روانه بازار کرد، این محصول نوعی نایلون بود که ظاهری شبیه به ابریشم داشت. این پارچه در دنیای مد با استقبال بالایی مواجه شد و بعدها بسیار مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۸۲ اولین مجموعه از کفش های زنانه به نمایش درآمد.

در سال ۱۹۸۴ خط تولید کوله پشتی این برند آغاز بکار کرد. دو سال بعد این برند با افتتاح شعباتی در نیویورک و مادرید قدم به عرصه های بین المللی گذاشت. در سال ۱۹۸۸ اولین مجموعه از لباس های زنانه در شهر میلان به نمایش درآمد. در سال بعد این برند برای تثبیت هر چه بیشتر موقعیت خود در دنیای پر تلاطم مد اقدام به افتتاح شعباتی در لندن، پاریس و توکیو کرد.

در سال ۱۹۹۳ میوچا اقدام به راه اندازی برند میومیو (Miu Miu ) کرد؛ این برند شامل مجموعه ای از پوشاک، کیف و کفش و اکسسوری زنانه می شد. در همین سال اولین مجموعه از لباس های مردانه این برند که شامل کفش و اکسسوری می شد را به نمایش گذاشت.

در سال ۱۹۹۵ اما ترومن در مراسم اهداء جوایز اسکار یکی از زیباترین لباس های این برند را بر تن کرد که باعث جلب توجه بیش از پیش به این برند موفق شد. در سال ۱۹۹۸ برتلی سهم خود از کمپانی پرادا را به کمپانی LVMH واگذار کرد. سال ۲۰۰۰ که با افتتاح خط تولید عینک و عینک دودی این برند همراه بود، سال ورود پرادا به مسیر جدید پیشرفت های این برند بود.

در سال ۲۰۰۱ پرادا کنترل برند کارشو (Car Shoe) را در دست گرفت و در همین سال مرکز فروش خود را در شهر نیویورک دایر کرد تا زنجیره موفقیت هایش را تکرار کند. در سال ۲۰۰۳ پس از امضاء توافقنامه ای با گروه مد و زیبایی PUIG وارد عرصه پر رونق عطر و ادکلن شد.

در همین سال همکاری این برند با یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده عینک، لوکساتیکا (Luxottica) منجر به عرضه بین المللی مجموعه عینک های پرادا  و میو میو در سطحی وسیع شد. با افتتاح شعبه ای دیگر در توکیو، پرادا حضور خود را در این شهر بزرگ اقتصادی پررنگ تر کرد. در همین زمان حضور نام این برند در رمان  “شیطان پرادا می پوشد” اثر لورن ویزبرگر که بعدها فیلمی براساس آن ساخته شد، بسیار خبرساز شد.

پرادا در بورلی هیلز

در سال ۲۰۰۴ سومین فروشگاه بزرگ این برند در بورلی هیلز افتتاح شد. در همین سال و در شعبه توکیو پرادا نمایشگاهی تحت عنوان   Waist Down را برگذار کرد که برخی از زیباترین دامن ها را به نمایش گذاشت.

در سال ۲۰۰۵ این نمایشگاه در شهرهای شانگهای، نیویورک و لوس آنجلس برگزار شد. این برند که همیشه حمایت از آثار هنری را در زمره فعالیت های خود داشت، در فستیوال فیلم برلین فیلم کوتاه “تندر ذهن” را ارائه داد.

کیف پرادا از محصولات لاکچری

سال ۲۰۰۶ شاهد راه اندازی اولین خط تولید عطر مردانه بود. در سال بعد این برند از دنیای مد فراتر رفت و اولین تلفن همراه برند خودش را برای کمپانی ال جی طراحی کرد؛ این تلفن همراه اولین تلفن با صفحه تمام لمسی جهان بود. درسال ۲۰۰۸ این برند دومین فیلم کوتاه “شکوفه به لرزه افتاد” را ارائه داد که یک فیلم انیمیشن بر اساس همکاری این برند با جیمز ژان بود.

در سال ۲۰۰۹ این برند کتابی با عنوان “کتاب پرادا ” را روانه بازار کتاب کرد که شامل تاریخچه ای کامل از این شرکت و تمامی فعالیت های آن را پیش روی مخاطبان می گذاشت.

در سال ۲۰۱۰ پرادا با افتتاح فروشگاه های جدید در شهر شانگهای موقعیت خود را در شرق بیش از پیش تثبیت کرد.  در حال حاضر این برند با هدایت میاچا به عنوان طراح خلاق خود قدرتمندتر از هر زمان دیگری پیش می رود.

 prada

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا