برند ها

تیفانی اند کو : ۱۸۰ سال کیفیت و زیبایی

tiffany

دهه ۱۸۳۰ و در شهر نیویورک فرصتی طلایی  برای رشد اقتصادی فراهم بود آنگونه که هرکسی با اندکی سرمایه و تخیل می توانست رشدی قابل توجه را برای خود رقم بزند. در سال ۱۹۳۷ نیویورک برای چارلز لوئیس تیفانی و جان بی یانگ زمینه ای را فراهم آورد تا آن ها بتوانند با سرمایه هزار دلاری چارلز فروشگاه نوشت افزار و محصولات فانتزی خود را افتتاح کنند.

آنچه مشتریان این فروشگاه بخصوص زنان را بخود جلب می کرد سبک آمریکایی منحصربفرد آن ها بود که از سبک اروپایی معمول بسیار بدوربود. این دو کارآفرین جوان با الهام از طبیعت محصولاتی دارای ویژگی هایی همچون سادگی، هماهنگی و وضوح خلق کردند.

تبلیغات تیفانی

تیفانی در سال ۱۸۶۷ بواسطه حضور موفق در نمایشگاه جهانی پاریس در سطح جهانی شناخته شد. این برند اولین شرکت آمریکایی بود که از نقره استاندارد بریتانیا (با ۹۰ درصد خلوص)  استفاده کرد. بعدها با تلاش های مستمر چارلز دولت آمریکا از این استاندارد برای تولید محصولاتش استفاده بسیاری کرد.

استودیوی نقره سازی این برند اولین مدرسه طراحی آدر آمریکا بود؛ در این آموزشگاه موفق کارآموزان به استفاده و الهام پذیری از طبیعت تشویق می شدند.

تا سال ۱۸۷۰ تیفانی به برترین برند محصولات نقره تبدیل شده بود و در زمینه جواهرسازی و ساعت سازی نیز موفقیت های قابل توجهی بدست آورده بود. در سال ۱۸۴۵، کتاب آبی تیفانی ، اولین کاتالوگ شرکتی برای معرفی محصولات در ایالات متحده آمریکا بود.

ساعت مچی تیفانی

در سال ۱۸۷۸ این برند با کار کردن بر روی یکی از زیباترین الماس های زرد جهان به وزن ۲۸۷٫۴۲ قیراط که بعد ها با نام الماس تیفانی شناخته شد، توانست نام خود را در بین برترین برندهای جواهرسازی بگنجاند. در اواخر قرن نوزدهم این کمپانی بیش از هزار کارمند و چندین شعبه پر فروش در شهرهایی همچون لندن، پاریس و ژنو داشت.

حلقه های تیفانی ؛ نماد عشق

در سال ۱۸۸۶ این برند حلقه های ازدواج جدیدی را طراحی کرد. در نمونه طراحی شده بیش از نمونه های پیشین بر نگین این حلقه ها تاکید شده بود. این حلقه های آنچنان معروف شدند که با نام حلقه های تیفانی شناخته می شدند و به سرعت به نماد عشق بدل شدند.

رفته رفته شهرت و اعتبار مجموعه محصولات این برند بیشتر و بیشتر شد. موفقیت های روزافزون تیفانی و جوایز بسیاری که بدست آورده بود منجر شد که این برند بسیار محبوب  به عنوان جواهرساز سلطنتی جواهراتی را  برای خانواده های سلطنتی اروپایی، امپراطوری عثمانی و تزار روسیه طراحی کند.

فروشگاه های تیفانی

با مرگ چارلز در سال ۱۹۰۲ پسر او لوئیس کامفورت اولین کارگردان هنری تیفانی شد. او سابقه هنری بسیار غنی پشت سر داشت، یکی از مهمترین کارهای هنری او طراحی دکوراسیون کاخ سفید به دعوت رییس جمهور وقت چستر آرتور بود.

او همچنین طراحی برخی از زیباترین ظروف شیشه ای، سربی و لعابی را در کنار طراحی  برخی از زیباترین جواهرات با الهام از گل ها و گیاهان آمریکایی در کارنامه پربار خود به ثبت رسانده بود.

با ورود  لوئیس به عرصه فعالیت های گسترده  تیفانی اند کو، مشتریان بسیاری از خانواده های مشهور و منتفذ در زمره مشتریان این کمپانی قرار گرفتند که در میان آن ها می توان به فرانکلین روزولت و  آبراهام لینکلن اشاره کرد.

جواهرات از برند تیفانی

 موفقیت های بی شمار برای تیفانی در قرن بیستم

قرن بیستم موفقیت ها بی شماری را برای این برند به همراه آورد. ظروف چینی ساخت این شرکت زینت بخش مهمانی های مجلل کاخ سفید بود و جواهرات زیبای آن بر تن زنان مشهوری همچون ژاکلین کندی اوناسیس، الیزابت تیلور و دیانا ریلند می درخشید.

با ورود جواهر ساز چیره دست، ژان شلومبرگر به مجموعه در سال ۱۹۵۶ دور جدید موفقیت های این برند آغاز شد. طرح های او که با الهام از عناصر طبیعی همچون گل ها، پرندگان و اقیانوس بوجود آمدند تبدیل به نمادهای مشهور این برند شدند.

تیفانی در ارتباطی بسیار نزدیک با موسسات دولتی طراحی محصولاتی همچون شمشیرهای تشریفاتی برای ژنرال های ارتش و مدال های افتخار کنگره که  بالاترین جایزه نظامی آمریکا هستند را در کارنامه خود گنجانده است.

محصولات تیفانی اند کو

در سال ۱۸۸۵ این کمپانی اقدام به طراحی دوباره نشان بزرگ آمریکا کرد که بعدها این طرح بر روی اسکناس های یک دلاری  ظاهر شد. سازمان های تجاری از دیگر مشتریان این برند بودند. از معروفترین طرح های این برند برای این شرکت ها باید به طراحی جام وینس لومباردی برای سوپر جام قهرمانی لیگ ملی فوتبال اشاره کرد.

از دیگر طراحان این برند باید به السا پرتی اشاره کرد که با سبک ساده و طبیعی کارخود هنر جواهرسازی در دهه ۱۹۷۰ را ارتقاء داد؛ پالوما پیکاسو دیگر طراح این برند بود که در دهه ۱۹۸۰ وارد این مجموعه شد و با خلاقیت ناب خود طرح های بسیار زیبایی را خلق کرد.

جواهرات برند تیفانی

آنچه که بیش از هر چیز در طرح های آن قابل مشاهده است، توجهی کم نظیر به طبیعت و فرم های طبیعی است. دغدغه های زیست محیطی این کمپانی نیز به نزدیکی هر چه بیشتر آن به طبیعت کمک کرده است.

در سال ۲۰۱۲ تیفانی ۱۷۵ سالگی این کمپانی را جشن گرفت. به مناسبت این اتفاق برجسته الماس تیفانی بار دیگر در گردنبندی خیره کننده با الماس های سفیده نشانده شد. این الماس زیبا و مشهور پس از سفر به شهرهای اروپایی و آسیایی به خانه خود در طبقه اول فروشگاه این برند در آمریکا بازگشت.

حلقه تیفانی با نگین الماس

تیفانی اند کو را می توان نمونه کاملی از تلفیق هوشمندانه کیفیت و زیبایی بشمار آورد. این کمپانی با همین ویژگی برجسته توانسته است با بیش از ۲۰۰ فروشگاه بزرگ در سراسر جهان و تجربه ۱۸۰ ساله در تولید جواهرات مشتریان فراوانی را بسوی خود جلب کند.

tiffany

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا