برند ها

نگاهی به تاریخچه هرمس ؛ برند برتر تولید کیف

برند هرمس

خانه مد هرمس که یکی از قدیمی ترین برندهای دنیای مد است پیشینه ای بسیار غنی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. هرمس شاهد زمامداری شش نسل از یک خانواده در دوران طولانی فعالیت خود بوده است. این برند موفق که فعالیت خود را با تولید زین و دیگر محصولات چرمی سوارکاری آغاز کرد، امروزه بیش از هر چیز به کیف های زیبا و لوکس خود معروف است.

در سال ۱۸۰۱ بنیانگذار این برند ، تیری هرمس در شهر کرفلد آلمان از پدری فرانسوی و مادری آلمانی  بدنیا آمد. شهر کرفلد بدلیل تاریخ نساجی غنی آن با عنوان “شهر مخمل و ابریشم” شناخته می شود. در سال ۱۹۲۸ او به همراه خانواده اش به شهر فرانسه رفت و چرم سازی و ساخت زین را فرا گرفت.

در همین سال او حرفه خود را آغاز کرد. در سال ۱۹۳۷ هرمس کارگاه زین سازی خود را در پاریس افتتاح کرد؛ بیشتر مشتریان این کارگاه افراد ثروتمند بودند. کیفیت بالای این محصولات بسرعت باعث شهرت و اعتبار این برند شد و جایزه های معتبری را هم برای او به همراه آورد. در سال ۱۸۷۸ تیری در گذشت و در سال ۱۸۸۰ پسر او چارلز امیل اداره امور را در دست گرفت.

تبلیغات قدمی برند هرمس

او همچنان فعالیت کمپانی در زمینه  زین سازی را ادامه داد و با عرضه محصولات شرکت در فروشگاه های کوچک و بزرگ در کشورهای اروپایی، آسیایی، شمال آفریقا، روسیه و آمریکا وارد عرصه بین المللی شد. در سال ۱۹۰۰ چالز به کمک پسرانش  آدولف و امیل موریس کیفی را با نام Haut a Courroies را جهت حمل زین برای سوارکاران طراحی کرد. در  سال ۱۹۰۲ چارلز خود را بازنشسته کرد و زمام امور را بدست پسرانش سپرد، آنها نام کمپانی را به کمپانی برادران هرمس (Hermes Freres) تغییر دادند.

در سال ۱۹۱۴ امیل موریس اقدام به  طراحی و تولید زین هایی برای سزار روسیه کرد و در این راستا ۸۰ صنعتگر را به استخدام خود درآورد. به دنبال این اتفاق موریس حقوق انحصاری استفاده از زیپ در محصولات چرمی و لباس را بنام اولین تولید کننده زیپ در این کشور بنام خود ثبت کرد. در سال ۱۹۲۲ پس از اینکه همسر امیل موریس از نبود کیف های دستی زیبای زنانه صحبت به میان آورد، امیل موریس اولین کیف دستی هرمس را طراحی و روانه بازار کرد.

در سال ۱۹۲۴ این گمپانی وارد آمریکا شد و دو فروشگاه در منطقه فرانسوی نشین این کشور افتتاح کرد که موفقیت بسیار زیادی را برای این برند به همراه داشت. در سال ۱۹۲۹ این برند اولین مجموعه از لباس های زنانه خود را در پاریس به نمایش گذاشت. در سال ۱۹۳۵ این برند محبوب یکی از معروفترین مدل های کیف خود با عنوان Sac a را روانه بازار کرد که بعدها به عنوان کیف کِلی (  Kelly bag) معروف شد.

بسته بندی محصولات برند هرمس

روسری های هرمس برند محبوب ژاکلین کندی

در سال ۱۹۳۷ هرمس روسری های ابریشمی خود را وارد بازار کرد که بسیار مورد توجه افراد مشهوری همچون ژاکلین کندی واقع شد. در سال های بعدی لباس ها و کت های سوارکاری با الهام از کتاب ها، نقاشی ها و آثار هنری به مجموعه کلاسیک این برند افزوده شد. در سال ۱۹۵۰ خط تولید عطر هرمس آغاز بکار کرد.

در سال ۱۹۵۱ و بدنبال مرگ امیل موریس، رابرت دوما و ژان رنه ژراند اداره هرمس را در دست گرفتند. در سال ۱۹۵۶ عکسی از پرنسس موناکو، گریس کلی منتشر شد که در آن او با استفاده از کیف Sac a سعی داشت شکم برآمده اش را بپوشاند. با انتشار این عکس زنان برای خرید این کیف هجوم آوردند و این کیف با نام کیف کلی شهرت یافت و بسیار پر فروش شد. در سال ۱۹۷۸ ژان لوئی دوما مدیریت این برند ر ا بعهده گرفت و با افتتاح ساختمانی در خیابان فبورگ-سن-انوره پاریس دور جدیدی از موفقیت های روزافزون این برند را رقم زد.

در سال ۱۹۸۱ یکی از محصولات نمادین این برند ، کیف برکین (Birkin) را به دنیای مد معرفی کرد که نام آن از نام بازیگر انگلیسی جین برکین گرفته شده بود. این کیف طی شش سال گذشته بلندترین لیست انتظار را در میان اکسسوری های تولیدی جهان بخود اختصاص داده است. در سال ۲۰۰۳ پس از بازنشستگی ژان لوئی دوما، مدیریت مجموعه عظیم هرمس به پاتریک توماس واگذار شد.

لوگول برند هرمس

در سال ۲۰۰۷ این برند با گسترش فروشگاه مرکزی خود در پاریس توانست محصولات بیشتر و متنوع تری را عرضه کند. در سال ۲۰۱۲ اکسل دوما، نسل ششم از خانواده موفق هرمس مدیریت این کمپانی بزرگ را عهده دار شد. براساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، سرمایه گذاری بر روی کیف برکین در ۳۵ سال گذشته سودآورتر از سرمایه گذاری در بورس و یا حتی طلا بوده است.

در حال حاضر کمپانی قدرتمند هرمس به چنان موقعیتی در عرصه جهانی رسیده است که می تواند در هر ۲۰ ثانیه یک روسری را بفروش برساند. هرمس ۲۴۰ شعبه بزرگ در سراسر جهان و مشتریان مشهوری همچون مدونا، کیم کارداشیان، ویکتوریا بکهام، نیکول کیدمن و جولین مور دارد.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا