استایل و مد بانوان

چگونه با مانتو مشکی تیپی جذاب داشته باشیم؟

مدل مانتو مشکی سنگ دوزی روی جیب مدل مانتو مشکی

امروزه بسیاری از خانم ‌های ایرانی در تیپ‌های مختلف روزانه، کاری و میهمانی خود از مانتو مشکی استفاده می‌کنند. همچنین با پیروی از فرهنگ ایرانی و اسلامی پوشش مانتو در بین خانم‌ های ایرانی بسیار رواج پیداکرده است و به همین دلیل اگر به کمد های لباس بسیاری از خانم های ایرانی سر بزنیم ، مانتو مشکی حتماً جزئی از مجموعه لباس ‌های آن‌ها‌ است.

درحالی‌که رنگ سیاه با بسیاری از رنگ ‌ها هماهنگی پیدا می کند اما گاهی استفاده از مانتو مشکی باعث به وجود آمدن تیپ های تکراری و خسته‌کننده می شود. در ادامه ما راه‌حل‌ هایی را برای جذاب‌ تر و متنوع ‌تر شدن تیپ شما با مانتو مشکی ارائه می دهیم.

طرح گیپور دوزی شده روی مانتو مشکی

( تصویری از مدل مانتو مشکی کارشده و مجلسی بسیار لاکچری ! )

۱. ترکیبی زیبا با پیراهن رنگی و مانتو مشکی

برای آنکه تیپی متفاوت و جذاب با مانتو مشکی داشته باشید شما می توانید از یک پیراهن یا شومیز رنگی و یا سفید در زیر مانتو مشکی خود استفاده کنید. همچنین با خارج کردن یقه و سرآستین‌ های پیراهن از داخل مانتو از یکرنگ بودن تیپ خود جلوگیری کرده و ظاهری شیک و جذاب پیدا خواهید کرد.

مدل مانتو مشکی ترلان پروانه

( تصویری از ترلان پروانه با مانتو مشکی طلایی شیک ! )

۲. مانتو مشکی و کت چرم

با پوشیدن کت چرم بر روی مانتو مشکی در هوای سرد، شما در تیپ خود یک تنوع بافتی ایجاد کرده و ظاهر شیک‌تری خواهید داشت.

مدل مانتو مشکی سنگ دوزی روی جیب مدل مانتو مشکی

( مدل مانتو مشکی کار شده در جیب ها )

۳. پوشیدن پیراهن طرح دار بر روی مانتو مشکی

در روز های خنک بهاری و پاییزی می توانید با پوشیدن پیراهن های طرح دار بر روی مانتو ، استایل خود را جسورانه و جذاب کنید.

بالا تنه طرح دار روی مانتو مشکی

۴. استفاده از اکسسوری ها به همراه مانتو مشکی

برای متفاوت کردن تیپ خود به همراه مانتو مشکی می توانید از اکسسوری های مختلف رنگی مانند گردنبندهای روی مانتو و دستبندهای متفاوت و خاص با طراحی‌های متنوع استفاده کنید.

گلدوزی روی مدل مانتو مشکی

ترکیب رنگ ها روی مدل مانتو مشکی

۵. هماهنگ کردن استایل با مانتو مشکی

در هنگام پوشیدن مانتو مشکی استفاده از کیف، کفش و شال های رنگی و خاص باعث جذاب شدن تیپ شما می شود، اما دقت کنید این موارد را زیاده از حد هم رنگ و ست نپوشید تا استایلی زیبا، به روز و مطابق با مد پیدا کنید.

مدل مانتو مشکی بازیگران زن ایرانی

( مدل مانتو مشکی اسپرت همراه با اکسسوری بر تن سلبریتی ها )

مدل مانتو مشکی بلند طرح دار در حاشیه آستین ها و دامن مانتو

( تصویری از مانتو مشکی طلایی مجلسی و بسیار جذاب ! و کارشده در حاسیه دامن و آستین ها )

آینه دوزی روی یقه و بالاتنه مانتو مشکی

( تصویری از مدل مانتو مشکی کار شده در حاشیه آستین ، یقه و جلوی لباس )

آستین های مدلدار در مانتو مشکی بلند

( مدل مانتو مشکی ساده و شیک که تنها آستین های آن مدلدار هستند )

آستین های مروارید دوزی و توری در آستین مانتو مشکی

( مانتو مشکی کارشده با مروارید های سفید روی آستین توری )

در مورد پارچه و رنگ مشکی بیشتر بخوانید :

نحوه شستن مانتو و لباس های مشکی

شستن لباس ها یک دغدغه مهم برای خانم های خانه دار و همه کسانی است که به هر دلیلی این کار را انجام می دهند.حرفه ای ها می دانند لباس های مهمانی و خانه هر کدام باید به شیوه خاصی شستشو و نگهداری شوند تا کمترین آسیب را دیده و بیشترین دوام را داشته باشند.کم تجربه ها و دختر پسر های جوانی که تازه مستقل شده اند دوست دارند بدانند که مثلا لباس های زمستانی یا بهاری یا لباس های مهمانی و رنگی را باید با چه مواد شویده ای بشویند و چطور خشک و اتو کنند که رنگ انها تحت تاثیر قرار نگرفته یا خود پارچه صدمه نبیند.در بین همه لباس ها لباس های رنگی و مشکی برای شستن اهمیت بیشتری دارند،این لباس ها اگر با آب مناسب و دمای کافی و البته شوینده خوبی شسته نشوند ممکن است رنگ آنها تغییر کرده یا کمرنگ شوند و حتی دیگر قابل استفاده نباشند و با یکبار شستن از بین بروند و شبیه لباس های کهنه به نظر برسند.برای همین دانستن اصول شستن انواع لباس ها برای همه افرادی که این کار را انجام می دهند ضروری است.لباس های سیاه به خاطر اینکه ممکن است زودتر و بیشتر آسیب ببیند باید با دقت بیشتری شسته شوند، برای همین در این مطلب برخی نکات در خصوص شستشو و نگهداری لباس های سیاه را به شما ارائه خواهیم کرد .

حتما بخوانید : مدل مانتو دانشجویی مناسب برای خانم های خوش استایل در دانشگاه

مانتو مشکی از جنس مخمل

  • لباس های سیاه را با دست بشویید

اگر مشکلی ندارید و برایتان امکان پذیر است بهتر است به جای لباس شویی برای شستن لباس های سیاه از تشت استفاده کنید و با دست این کار را انجام دهید چون باعث می شود لباس دوام بیشتری داشته و رنگ آن تغییر نکند برای این کار یک تشت بزرگ برداشته و مقداری آب سرد به همراه مایع شستشو دهنده مناسب داخل آن بریزید و برای چند دقیقه تا یک ساعت اجازه دهید در آن بماند بعد با فشار های ملایم چرک و کثیفی های لباس را بگیرید و در انتها با آب سرد هم آبکشی کنید . این روش بهترین شیوه برای شستن لباس های سیاه است و باعث ماندگاری رنگ و داوم بیشتر آنها می شود. برای اینکه رنگ لباس تغیر نکند می تواند در آب آن مقداری سرکه یا نمک بریزید و بگذارید برای ۵ دقیقه بماند این کار باعث تثبیت رنگ لباس های سیاه می شود.

مدل مانتو مشکی کوتاه

  • برای شستن لباس ها و مانتو سیاه از شامپو یا مایع ظرفشویی می توانید استفاده کنید

شامپو یا مایع ظرفشویی شوینده های ملایم تری هستند و مواد شیمیایی کمتری دارند برای همین آسیب خیلی کمتری به رنگ و کیفیت لباس می زنند. برای همین بهتر است برای شستن لباس های سیاه از مقداری شامپو یا مایع ظرفشویی استفاده کنید و بعد با آب کاملا سرد ابکشی کنید .

هرگز از آب داغ و ولرم استفاده نکنید اب داغ باعث می شود رنگ لباس از بین رفته و کاملا کمرنگ شود و شکل و شمایل لباس به طور کلی تغییر کند به طوری که ممکن است دیگر امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد، آب داغ نه تنها برای لباس های سیاه که برای همه لباس ها به خصوص لباس های رنگی مضر است و کیفیت انها را تغییر داده و بی رنگ یا کمرنگ می کند و البته باعث می شوند چروک شوند و نیاز به اتو کشی زیاد هم داشته باشند.

مدل مانتو مشکی تزیین شده در حاشیه یقه و آستین

  • از نرم کننده استفاده کنید

اگر شامپو یا مایع ظرفشویی در اختیار ندارید می توانید برای نرم و لطیف کردن لباس از مایع لطیف کننده که انواع آن در بازار وجود دارد استفاده کنید این کار را در هنگام ابکشی و بعد از شستسشو با مواد شوینده انجام دهید تا نرمی و لطافت روی پارچه باقی بماند البته نرم کننده ها باعث می شوند البسه پرز نگیرد و ظاهر زیباتری هم داشته باشد.

بالا تنه طرح دار مانتو مجلسی مشکی

  • مانتو و لباس های مشکی را با سایر لباس ها قاطی نکنید

اگر می خواهید لباس های مشکی را با دست یا ماشین لباس شویی بشویید آنها را از سایر لباس ها مجزا کنید لباس های سیاه عموما یک رد سیاه از خود در اب باقی می گذارند که می تواند باعث تغییر رنگ سایر لباس ها بشوند برای همین لباس های سیاه را مجزا از سایر لباس های خیس کنید یا داخل ماشین لباس شویی بریزید.

مدل مانتو مشکی بلند

  • لباس ها و مانتو مشکی را جلوی نور مستقیم خورشید نگذارید

برای خشک کردن لباس های سیاه و لباس های رنگی انها را درست مقابل نور خورشید قرار ندهید چون باعث می شود رنگ انها از بین رفته و کم رنگ یا بور شوند و روی انها سایه روشن بیفتد برای خشک کردن لباس های سیاه آنها را در سایه و زیر سقف قرار دهید تا نور مستقیم به آنها نتابد و با حرارت و دمای ملایم و غیر مستقیم خشک شوند.

مروارید دوزی روی مدل مانتو مشکی

  • نحوه اتو کردن لباس ها و مانتو مشکی

لباس های مشکی ممکن است در اثر اتو کردن برق افتاده و رنگ عوض کنند یا حتی به قرمزی بزنند ببه همین دلیل برای اتو کردن انها بهتر است لباس ها و مانتو مشکی را پشت و رو کرده و اتو را به پشت انها بکشید و یا اینکه یک پارچه نازک روی لباس انداخته و اتو را روی پارچه بکشید تا به طور مستقیم با لباس تماس پیدا نکند و رنگ و ظاهر آن حفظ شود.

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا