برند ها

ورا ونگ : طراح محبوب عروس ها

ورا ونگ

ورا ونگ در ۲۷ ژوئن سال ۱۹۴۹  در شهر نیویورک بدنیا آمد. پدر و مادر او در طول جنگ جهانی دوم از چین گریختند، برای مدتی از هم جدا شدند و در کشور آمریکا به یکدیگر پیوستند. پدر ونگ با آنکه در دانشگاه مهندس شیمی خوانده بود، تجارت را ترجیح داد و بعدها نیز  به عنوان مدیر شرکت آمریکایی و شرکتی چند میلیون دلاری نفتی و دارویی  اولین سرمایه گذار در شرکت تجاری طراحی مد ونگ شد. ونگ از همان دوران کودکی روح بلند پروازی داشت.
ونگ در برخی از معتبرترین مدارس آمریکا همچون مدرسه چاچین در منهتن و مدرسه باله آمریکا به تحصیل پرداخت. او دوران تحصیلش را با مدرک لیسانس در رشته تاریخ هنر در دانشگاه سارا لارنس به اتمام رساند.

پس از فارغ التحصیلی، ونگ در اوایل دهه ۱۹۷۰ شغلی را در مجله ووگ بدست آورد، در این شغل او همه کاری را انجام می داد از ” کپی گرفتن تا بسته بندی و باز کردن عکس ها” آنطور که خودش در نشریه  People عنوان می کند. اما او به سرعت سیر موفقیتش را آغاز می کند و در سن ۲۵ سالگی به عنوان سردبیر ارشد مد مجله منتصب می شود. در این سمت جدید او بر تمامی عکس های منتخب مجله نظارت داشت.

vera-wang-popular-designer-brides

ورا ونگ

او به مدت ۱۶ سال فعالیتش با مجله را ادامه داد. در سال   ۱۹۸۷  ونگ مجله ووگ را برای همکاری با رالف لورن به عنوان مدیر طراحی ۱۳ خط تولید اکسسوری ترک کرد. هفت سال بعد وونگ با  کارآفرین حوزه املاک و مستغلات و تولید کننده تجهیزات بازی گلف، آرتور بکر ازدواج کرد. ونگ برای پیدا کردن لباس عروسی که زیبا و درعین حال مناسب سن او باشد با مشکل مواجه شد، مسئله ای که بعدها در سبک کاری او بسیار تاثیرگذار شد.

ونگ شش ماه پس از ازدواجش با قصد بارداری  با اکراه کارش را ترک کرد، هر چند هیچگاه نتوانست باردار شود و دو دختر با نام های  سیسیلیا و ژوزفین را به فرزند خواندگی پذیرفت. پدر وونگ به او پیشنهاد داد برای فراهم آوردن مجموعه ای متنوع از لباس های عروس برند تجاری خود را پدید آورد. در سال ۱۹۹۰ پدر ورا  مبلغ ۴ میلیون دلار به او قرض داد تا ونگ بتواند خانه عروس ورا ونگ  (Vera Wang Bridal House) را با مسئولیت محدود در هتل کارلایل منهتن راه انداری کند.

با وجود اینکه ونگ فعالیتش را با به نمایش گذاشتن لباس های دیگر برندها آغاز کرد، در هر زمان ممکنی بر روی طرح های خود کار می کرد. خانه عروس به سرعت توانست توجه طیف وسیعی از مشتریان ثروتمند را جلب کند. با روی کار آمدن لباس های عروس طراحی شده توسط خود ونگ، این لباس ها بدلیل وجود خطوط مینیمالیستی و طراحی مدرن بسیار مورد استقبال قرار گرفتند.

این لباس ها که در تطابق با مد روز از حاشیه دوزی و طر ح های شلوغ  معمول بدور بودند برای انواع سایزها حتی سایرهای بسیار کوچک و یا بسیار بزرگ طراحی شده بودند. در دوخت این لباس ها برای جذابیت هرچه بیشتر از پارچه های مخمل و حریر و طرح های پشت باز استفاده شد. او در این زمینه می گوید: ” مدل مناسب مد نظر من دارای پشت و شانه های بزرگ است.

اگر این لباس ها بر تن مدل مورد نظرخوب بنشینند می توان به تولید آن ادامه داد”. لباس های طراحی شده ورا ونگ در فروشگاه های بی شماری در کشور شامل فروشگاه های خود او به فروش می رسید. او در کنار طراحی لباس عروس به طراحی لباس های سفارشی نیز می پرداخت. بسیاری از افراد مشهور در جهان لباس های عروس طراحی شده او را در جشن های عروسی گرانقیمت خود بر تن داشتند.

vera-wang-popular-designer-brides

پس از موفقیت بی نظیر خط تولید لباس عروس، ونگ در سال ۱۹۹۳ اقدام به راه اندازی خط تولید لباس شب کرد که به سرعت هالیوود را تحت تاثیر خود قرار داد. ستارگان هالیوود برای درخشیدن هر چه بیشتر بر روی فرش قرمز مراسم اسکار بسوی ونگ هجوم آوردند. در سال ۱۹۹۴ ونگ با طراحی لباس برای برنده مدال نقره اسکی در المپیک، نانسی کریگان بر محبوبیتش بیش از پیش افزود. علاوه بر این فعالیت ها ونگ در تولید کلکسیونی از عروسک های باربی با شرکت ماتل (Mattel ) همکاری کرد. در اکتبر سال ۲۰۰۱ وونگ اولین کتابش با عنوان ” ورا ونگ درعروسی ها” (Vera Wang on Weddings) را توسط انتشارات هارپر کالینز به چاپ رساند. در سال ۲۰۰۲ ونگ اقدام به راه انداری خط تولید لوارم خانگی کرد که شامل ظروف چینی می شد.

ونگ قراردادای را با شرکت بین المللی محصولات آرایشی و بهداشتی یونیلور به امضاء رساند که منجر به معرفی اولین عطر زنانه ونگ در سال ۲۰۰۲ و اولین خط تولید عطر مردانه در سال ۲۰۰۴ شد. در سال ۲۰۰۳ ونگ اقدام به طراحی لباس  دختران تشویق کننده (cheerleaders ) تیم فوتبال آمریکایی فیلادلفیا ایگلز کرد و چند ماه بعد او خط تولید جواهرات ونگ را به راه انداخت.

او همچنین در سال ۲۰۰۴ در همکاری با شرکت آمریکایی تولید کننده نقره جات،  Towle Silversmiths مجموعه ای تحت عنوان “مجموعه نقره و هدایا” (Silver and Gifts Collection ) را روانه بازار کرد که شامل محصولاتی از قبیل ظروف شیشه ای، ظروف نقره ای و محصولات کادویی می شد.

در همین سال ونگ به عنوان عضو شورای طراحان مد امریکا (CFDA) برگزیده شد. تا سال ۲۰۰۶ ونگ دامنه فعالیت هایش را گسترده تر کرد و اقداماتی از قبیل طراحی مجموعه ای از تشک ها برای شرکت سِرتا، مجموعه ای متشکل از لباس و کیف برای فروشگاه های بزرگ Kohl با نام Simply Vera و احداث اولین بوتیک مستقل ونگ در لندن را به انجام رساند.

در سال ۲۰۰۹ ونگ بدلیل طراحی لباس برخی از معروفترین لباس های المپیک در تالار مشاهیر آمریکا جای گرفت. او همچنین در مستندی با نام “شماره ماه سپتامبر” (The September Issue ) درخشید. در ماه آپریل سال ۲۰۱۰ ونگ موفق به دریافت جایزه مدیریت هنری توسط انجمن آسیایی-آمریکایی دانشگاه هاروارد رادکلیف شد. در  سال بعد ونگ  خط تولید وایت ورا ونگ را معرفی کرد که شامل لباس های عروس با قیمت مناسب می شدند و در فروشگاه های لباس عروس دیوید عرضه می شدند.

در همین سال ونگ همچنین از مجموعه ای از حلقه های ازدواج با عنوان ورا ونگ لاو را در فروشگاه فروش الماس  Zales به نمایش گذاشت. او سپس در سال ۲۰۱۲مجموعه بلک را که شامل مجموعه ای ازکت و شلوارهای رسمی مردانه می شد برای کمپانی تولید پوشاک مردانه    Men’s Wearhouse طراحی کرد. ونگ در همین سال مجموعه ای از لوازم آرایشی را برای فروشگاه های بزرگ  Kohl ارائه کرد. سال ۲۰۱۲ همچنین سال افتتاح اولین شعبه بزرگ ورا ونگ در آسیا و در کشور کره جنوبی بود.

 

لباس عروس

vera-wang-لباس زنانه تور توری

vera-wang لباس مجلسی

vera-wang-لباس عروس

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا