برند ها

بوتگا ونتا : برند محبوب دوستداران چرم

بوتگا ونتا در سال ۱۹۶۶ توسط میشل تادی و رنزو زنگیارو در  شهر ویچنزای ایتالیا پدید آمد. نام بوتگا ونتا در زبان ایتالیایی به معنی “فروشگاه ونیزی” می باشد. این برند موفق شد با نوعی تکنیک چرم بافی  موفقیت قابل توجهی بدست آورد و این تکنیک را به امضاء خود بدل کند.

کیف چرم کفش چرم بوتگا ونتا

بوتگا ونتا بر خلاف رقیبان بی شمار خود در دنیای مد نیازی به استفاده از لوگوی خاص را حس نمی کرد و به این شعار تبلیغاتی که ” استفاده از حروف اختصاری کافی است” وفادار ماند، مسئله ای که باعث محبوبیت بیشتر این برند شد. در اواخر دهه ۱۹۷۰ زنگیارو کمپانی را رها کرد و چند سال بعد میشل تادی نیز کناره گیری کرد. در دهه ۱۹۸۰ این برند مشتریانی همچون  ژاکلین کندی اوناسیس و فرح پهلوی داشت. در سال ۱۹۸۰ اندی وارهول فیلمی کوتاه درباره این کمپانی ساخت.

کیف چرم کفش چرم بوتگا ونتا

بوتگا ونتا

پس ار کناره گیری دو موسس این کمپانی، ویتوریو و لورا مولتدو (لورا پیشتر با میشل تادی ازدواج کرده بود) عهده دار امور شدند. با روی آمدن این افراد فروش کمپانی بنحو قابل توجهی کاهش پیدا کرد. کمپانی در این دهه طی حرکتی که به زعم بسیاری انتخاب بسیار غلطی بود، شعار پیشین خود را تغییر داد و اقدام به ظراحی لوگو کرد.

در دهه ۱۹۹۰ اوضاع شرکت آنچنان به وخامت گرایید که همه پایان کار آن را حتمی می دانستند.  در سال ۲۰۰۱ گروه گوچی با پرداخت مبلغ ۱۵۶ میلیون دلار زمام امور را در دست گرفت و توماس مایر را به عنوان طراح خلاق منصوب کرد. مایر در نظر داشت شکوه گذشته بوتگا ونتا را به آن باز گرداند.

کیف چرم کفش چرم بوتگا ونتا

بوتگا ونتا

او در قدم اول لوگوهای پیشین شرکت را از روی تمامی محصولات برداشت و تکنیک چرم بافی پیشین این برند را برای تمامی محصولات چرم بکاربرد. پس از این اقدامات بوتگا ونتا همانطور که انتظار می رفت خانه مد خود را افتتاح کرد و دایره فعالیت هایش را به تولید عطر، عینک های دودی و حتی مبلمان گسترش داد. این برند در سال ۲۰۰۵ اولین مجموعه از لباس های زنانه و در سال ۲۰۰۶ اولین مجموعه از لباس های مردانه خود را به نمایش گذاشت.

یکی از دلایل کلیدی موفقیت این برند توجه آن به صنعتگران عرصه محصولات چرمی است که شمارشان در کشور ایتالیا روز بروز کمتر می شود. آن ها در این راستا اقدام به افتتاح مدرسه ای برای آموزش نسل جدیدی از صنعتگران  محصولات چرمی کردند. نام این برند در حال حاضر مساوی با کلمه لوکس است. با تمام آنچه که گفته شد اگر بدنبال کیفی بسیار با کیفیت هستید محصولات  بوتگا ونتا انتخابی عالی برای شما خواهند بود.

bottegaveneta

کیف چرم کفش چرم بوتگا ونتا

کیف چرم کفش چرم بوتگا ونتا

کیف چرم بوتگا ونتا

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا