استایل و مد آقایان

نکاتی درباره ریش مردان و ارتباط آن با جذب زنان !

ریش مردانه

بسیاری از مردان گاهی میان تراشیدن ریش هایشان یا نگهداری آنها حیران می مانند و نمی دانند کدام را انتخاب کنند. پرسشی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا نگهداری و داشتن ریش فوایدی هم دارد و یا تراشیدن آن مضر است؟ و یا این که این موضوع مربوط به سلیقۀ عمومی است و هیچ ارتباطی به این مسائل ندارد.

مدل ریش مردانه

حتما بخوانید : چگونه مدل ریشی متناسب با فرم صورتمان انتخاب کنیم؟

فواید داشتن ریش برای مردان

در حقیقت، در دهه های اخیر مطالعات بسیاری در این زمینه انجام شده است تا نشان دهد که تراشیدن ریش، می تواند مرد را با بسیاری از خطرات و بیماری ها مواجه کند، در حالی که نگهداری ریش می تواند زمینۀ حفاظت او را در برابر بسیاری از بیماری های مختلف فراهم کند.

مطالعات انجام شده توسط چندین مرکز تحقیقاتی نشان داده است که ۹۵٪ اشعه ماوراء بنفش تولید شده توسط خورشید می تواند توسط ریش انسان مسدود شود و در واقع، ریش می تواند از رسیدن آنها به پوست جلوگیری کند این پژوهش همچنین نشان می دهد که اشعه های UV به عنوان علل سرطان محسوب می شوند.

به همین دلیل با تراشیدن ریش ها این خاصیت آنها نیز از بین می رود. تراشیدن ریش ها در طولانی مدت می تواند مرد را در معرض ابتلا به سرطان پوست قرار دهد. همچنین تراشیدن ریش ها مرد را در معرض ورود باکتری های عفونی که می توانند از طریق دهان یا از طریق منافذ ریز موجود روی سطح پوست یا زخم های کوچک حاصل از تراشیدن صورت وارد بدن وی شوند، قرار می دهد.
ممکن است سن شما دیگر از مرحلۀ نوجوانی و بروز جوش های غرور و آکنه گذشته باشد اما گاهی به شکل غیرمترقبه با این جوش ها در صورتتان روبرو می شوید! برخی پژوهش ها حاکی از ارتباط میان تراشیدن ریش با بروز این پدیده هستند. بر اساس این مطالعات، اصلاح ریش ارتباط نزدیکی با ظهور عفونت های پوستی دارد که باعث بروز آکنه، جوش و سایر بیماری های پوستی می شود.

ریش بلند مردانه دیکاپریو

جذابیت بیشتر با داشتن ریش !

جذابیت بیشتر با داشتن ریش! این کلام بیهوده ای نیست. نتایج مطالعاتی که بر روی جامعۀ آماری ۱۰۰۰ مرد در نیویورک انجام شده، ۵۵٪ از این مردان دارای ریش بودند و اعتقاد داشتند که ریش داشتن آنها را جذاب تر نشان می دهد و۴۱٪ این عده نیز معتقد بودند که نگهداری و آرایش ریش، حس اعتماد به نفس را در آنان تقویت می کند.
سایت ها، شبکه های اجتماعی و رسانه های تصویری همچون تلویزیون با نمایش چهره های مشهوری که ریش خود را بلند کرده اند، موجب بروز علاقه دوباره ای میان جوانان برای داشتن ریش شده اند.
همۀ ما می دانیم که اصلاح روزانۀ صورت پیش از خروج از منزل یا قبل از آمدن مهمانان، می تواند کاری خسته کننده و وقت گیر و یکنواخت باشد. در مقابل، با ریش گذاشتن، هزینه هایی که شما برای تراشیدن ریش و خرید مواد آرایشی و بهداشتی برای حفاظت از پوست صورتتان می کنید، در جیبتان خواهد ماند. فقط کافیست هر روز ریش خود را شستشو کنید که البته فرایند بسیار ساده ای است.

جذابیت بیشتر با داشتن ریش!
شاید کمی عجیب باشد اگر بدانید مردانی که ریش دارند، جوان تر، موقر تر، و جذاب تر از دیگران دیده می شوند. داشتن ریش، شما را جوان تر از آنچه که هستید نشان می دهد؛ در عین حال، به چهرۀ شما اعتبار و جذبه می بخشد.
هورمون تستوسترون نقش مهمی در رشد موها در بدن مرد بازی می کند و ریش، از علائم مردانگی و قدرت جنس مذکر به شمار می رود. در واقع ریش مرد، علت افزایش هورمون تستوسترون در بدن اوست. برخی مطالعات نشان داده اند که ریش بیشتر در مرد باعث جذب شدن بیشتر زن به او می شود. در واقع می توان گفت ریش نقش مهمی در جذابیت چهرۀ  و استایل مردان بر عهده دارد که البته رسیدن به این جذابیت، منوط به نگهداری و نظافت و آرایش مناسب ریش است.

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا