خودروهای لوکس

بوگاتی ویرون ؛ ملکه ماشین های لوکس

ماشین لاکچری بوگاتی ویرون ؛ ملکه ماشین های لوکس

چه کسی هست که تا به حال اسم این اسطوره را نشنیده یا حتی برای یک بار رویای رانندگی با آن را در خیالش ندیده باشد؟! این خودروی خارق العاده که مدتهاست بر تخت ماشین های لوکس تکیه زده است، همچنان برای شرکت سازنده اش فولکس واگن مایۀ افتخار است.

ماشین لاکچری بوگاتی ویرون
بوگاتی در نمایشگاه بین المللی ۲۰۱۵ ژنو اعلام کرد که ساخت این خودرو به انتها رسیده و آخرین نسخه نهایی آن تحت نام بوگاتی ویرون فینل را ارائه کرد. نام ویرون در اصل، از نام پییر ویرون رانندۀ فرانسوی که در سال ۱۹۳۹ در مسابقات ۲۴ ساعته مردان برای بوگاتی شرکت کرد و برنده شد، گرفته و نامگذاری شده است.

بوگاتی

مشخصات بوگاتی ویرون

ویرون یک سوپر خودرو با موتور متوسط است که نخستین بار در سال ۲۰۰۵ معرفی شد و در حال حاضر از نظر سرعت، شتاب و حتی قیمت در میان ۳ اتومبیل برتر جهان جای دارد. ساخت قطعات این خودرو که تماماً دست ساز هستند، در کارخانه های فولکس واگن در آلمان صورت گرفته و برای مونتاژ به کارخانه ای در نزدیکی مقر شرکت بوگاتی در الزاس فرانسه فرستاده می شوند.

ویرون

موتور بوگاتی ویرون

موتور بوگاتی ویرون نزدیک به ۱۲۰۰ اسب بخار توان دارد و گشتاوری معادل ۱۵۰۰ نیوتن متر را تولید می‌کند و برای محافظت از تایرها سرعت آن به ۴۱۵ کیلومتر در ساعت محدود شده‌است. برای تولید قدرت بیشتر موتور ۱۶ سیلندر آن به توربو شارژر و اینتر کولر بزرگتر مجهز شده‌است.

بوگاتی ویرون ۱۲۰۰ اسب بخار
داشبورد بوگاتی ویرون بسیار زیبا و ظریف طراحی شده و نتیجۀ همکاری بوگاتی با شرکت فرانسوی هرمس است. هرمس همچنین در طراحی نمای داخلی جلوی خودرو نیز مشارکت داشته است. طراحی داخلی خودرو شامل صندلی ها، کف پوشها و در کل مبلمان داخلی آن همه از جنس چرم طبیعی و به شکلی بسیار لوکس و فاخر انجام شده است.

بوگاتی کروم کاری شده

داشبورد بوگاتی ویرون

بوگاتی ویرون طرح کروم

جلو پنجره بوگاتی ویرون

جدیدترین مدل بوگاتی ویرون

بوگاتی ویرون

بوگاتی ویرون

تودوزی داخلی بوگاتی ویرون

خودروهای لاکچری

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا