برند ها

دونا کاران : لباس های مدرن برای مشتریان مدرن

دونا کاران

بسیاری از منتقدان دنیای مد دونا کاران را یکی از موفق ترین و تاثیرگذارترین طراحان لباس جهان می دانند که توانست سبک شیک و منحصر بفرد نیویورک را به جهان معرفی کند. امروزه این برند دامنه فعالیت های خود را گسترش داده است و محصولات پرفروشی همچون انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، اکسسوری، شلوار جین، انواع جوراب، عطر و لوازم آرایش را روانه بازار کرده است.

دونا فاسک در سال ۱۹۴۸ در شهر نیویورک بدنیا آمد. دونا از همان دوران کودکی استعداد و علاقه خود را به دنیای مد نشان داد. مادر او  مدل و ناپدریش طراح و فروشنده لباس های مردانه بود. زندگی در چنین خانواده ای در شکل گیری علاقه او به طراحی لباس نقش بسیار تعیین کننده ای داشت. دونا در سن چهارده سالگی مدرسه را رها کرد و به حرفه فروشندگی لباس در یک بوتیک مشغول شد.

در سال ۱۹۶۸ دونا در دانشکده معتبر طراحی پارسونز در شهر نیویورک پذیرفته شد. او در کنار تحصیل به کار برای طراح معروف “آن کلین” (Anne Klein) مشغول شد. توانایی و استعداد خاص او منجر به ارتقاء او و ادامه فعالیت به عنوان دستیار طراح تنها پس از گذشت دو سال شد.  دونا توانست در سن ۲۶ سالگی او طراح ارشد شود. او در سال ۱۹۷۳ با مارک کاران ازدواج کرد و نام خانوادگی خود را تغییر داد، اما حتی پس از جدایی از همسرش و تابه امروز با این نام شناخته می شود.

مزون و فروشگاه دونا کاران

دونا کاران ؛ لباس های مدرن برای مشتریان مدرن

در سال ۱۹۸۴ کاران تصمیم گرفت بصورت مستقل فعالیت خود در دنیای مد را ادامه دهد. او به همراه همسرش استفان وایس که نقاش و مجسمه ساز بود توانست رویایش را یکسال بعد محقق کند. او از همان ابتدا قصد طراحی “لباس های مدرن برای مشتریان مدرن” را داشت. دونا کاران در سال ۱۹۸۸ در پاسخ به نیاز بازار به لباس های زنانه  ارزانترخط تولید دونا کاران نیویورک (DKNY) را راه اندازی کرد.

در سال ۱۹۹۰ شلوارهای جین و در سال ۱۹۹۲ مجموعه لباس های مردانه به این مجموعه اضافه شدند. از این زمان به بعد محصولات متنوع بسیاری از لباس های بچگانه تا مبلمان  تحت این لیبل تولید و عرضه شده اند. در سال ۱۹۹۲ اولین عطر دونا کاران روانه بازار شد و با استقبال قابل توجهی مواجه شد.

استفان الهام بخش بسیاری از کارهای او بود؛ بسیاری تغییر مسیر دونا را در سال ۲۰۰۱ به مرگ تراژیک استفان مرتبط می دانند. دونا کاران در سال ۲۰۰۱ شرکت تجاری خود را در برابر مبلغ نزدیک به ۶۵۰ میلیون دلاربه کمپانی فرانسوی  LVMH  واگذار کرد. پس از این دونا کاران در مقام طراح ارشد در کمپانی پیشین خود باقی ماند.

دونا کاران برند لباس و اکسسوری

دونا کاران برنده جایزه سوپراستار گروه بین المللی مد

دونا کاران طی  سال های فعالیت خود جوایز بسیاری را دریافت کرده است.  در سال ۲۰۰۳ او به عنوان اولین آمریکایی، جایزه سوپراستار گروه بین المللی مد را دریافت کرد. سال بعد او موفق به دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری از انجمن طراحان مد آمریکا شد. دونا کاران در سال ۲۰۰۴ اقدام به انتشار زندگی نامه خود با عنوان “سفر یک زن” (The Journey of a Woman) نمود.

لباس های دونا کاران در عین حفظ ظاهری زیبا و شکیل، بسیار راحت هستند، ویژگی منحصربفردی که باعث افزایش خریداران این لباس ها بخصوص در موطن دونا کاران ، آمریکا شده است. او در تلاش بود تا لباس هایی را برای زنان طراحی کند که در عین سادگی نواقص بدن را بپوشانند. او بر این باور است که به عنوان زن می تواند مشکلات زنان  را در انتخاب لباسی زیبا و برازنده بهتر درک کند و راهکاری مناسب برایشان پیدا کند.

donnakaran

 

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا