برند ها

اورآل : تبلور زیبایی و کیفیت

اورآل

تاریخچه برند اورآل

برند خوشنام  اورآل که برترین برند تولید لوازم آرایشی و بهداشتی جهان محسوب می شود، در سال  ۱۹۰۷ پایه گذاری شد. این کمپانی موفق  نه تنها حضوری گسترده در عرصه تولید محصولات با کیفیت دارد بلکه در بخش های پژوهشی و تحقیقاتی نیز ید طولایی دارد.

در سال ۱۹۰۷ شیمیدان فرانسوی، اوژن شولر رنگ مویی با عنوان اورآل (Auréole ) ساخت و توانست این محصول را به آرایشگران معروف پاریسی بفروشد.فروش اورآل به شامپو و صابون نیز گسترش پیدا کرد. اوژن در کنار شامپو های تولیدی، نوعی کرم مو را برای اثر بخشی بیشتر به مشتریانش توصیه می کرد. او پس از جنگ جهانی دوم حضور اورآل را در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی پررنگ تر کرد.

در سال ۱۹۵۳ اورآل موفق به دریافت مجوز پخش محصولاتش در بازار پررونق آمریکا شد که با نام L’Oréal USA شناخته می شد. در سال ۱۹۵۷ و پس از مرگ شولر، فرانسوا دال زمامدار امور این کمپانی شد.

رنگ مو اورآل تبلیغات

فرانسوا تمرکز خود را بر فروش هر چه گسترده تر محصولات مراقبت از مو گذاشت و در این راستا در سال ۱۹۶۱ خط تولید صابون این کمپانی را واگذار کرد. در سال ۱۹۶۳ کمپانی اورآل تبدیل به شرکت سهامی عام شد و دختر شولر، لیلیان بتانکور سهامدار عمده این شرکت شد. در سال ۱۹۶۵ اورال اقدام به خریداری برند مشهور لانکوم (Lancôme) کرد.

در دهه ۱۹۸۰ با افزایش نفوذ در بازار فروش لوازم آرایشی، گسترش حضور در بخش های داروسازی، خرید کمپانی های مشهور تولید لوازم آرایشی همچون هلنا روبنشتاین (Helena Rubinstein) و همچنین سرمایه گذاری هدفدار در کمپانی هایی مطرحی همچون لانوین (Lanvin)، این برند سرشناس تبدیل به برترین برند تولید لوازم آرایشی و بهداشتی شد.

در سال ۱۹۹۵ کمپانی اورآل توانست دو شرکت دارویی بزرگ در دو کشور آلمان و فرانسه را به تملک خود درآورد. در همین سال این برند با خرید برند مشهور میبلین  (Maybelline ) به مبلغ ۷۵۸ میلیون دلارموفق به کسب مقام دوم فروش محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور آمریکا شد.

یک سال بعد اورآل اقدام به راه اندازی دو شرکت تابع در کشورهای چین و ژاپن نمود. در سال ۲۰۰۱ این کمپانی برند کلراما (Colorama) را از شرکت رولون (Revlon) خریداری کرد تا گامی دیگر جهت موفقیت های بی شمارش بردارد. این سال همچنین سال تمرکز بیشتر شرکت لورآل بر محصولات مراقبتی پوست با استفاده از جدیدترین یافته های بخش تحقیقاتی این کمپانی  بود. در سال ۲۰۰۳ این برند در جهت گسترش فعالیت های تحقیقاتی خود اقدام به افتتاح آزمایشگاهی برای بررسی انواع پوست و مو در قومیت های مختلف نمود.

در سال ۲۰۰۵ موسسه تحقیقاتی بزرگ در چین به مجموعه های تحقیقاتی این کمپانی افزوده شد. در این سال اورآل در پروژه ای برای اطلاع رسانی درباره بیماری ایدز به آرایشگران شرکت کرد. در سال ۲۰۰۶ این برند بزرگترین آکادمی آرایش مو را راه اندازی کرد. در سال ۲۰۱۱ این برند با در دست گرفتن بازارهای مهم کشور روسیه و کشورهای آفریقایی همچون کنیا، دور جدیدی از موفقیت های جهانی را آغاز کرد.

در سال ۲۰۱۳ این کمپانی با ورود به بازار مویرگی فروش محصولات  خود توانست سود قابل توجهی را به مجموع فروش خود اضافه کند. اورآل در سال ۲۰۱۵ اقدام به برگزاری برنامه ای پیشرو تحت عنوان Salon Emotion برای حمایت از توسعه صنعت آرایش مو در فرانسه و اروپا نمود. در همین سال این کمپانی، کارخانه خود در کشور مصر را افتتاح کرد و در ششمین سال پیاپی توسط سازمان Ethisphere به عنوان یکی از  اخلاقی ترین کمپانی های جهان شناخته شد.

اورآل ؛ همگام با مد روز و نیازهای جامعه

برجسته ترین ویژگی این برند اسطوره ای همگام شدن با مد روز و نیازهای جامعه است. در دوره های مختلف شرکت اورآل با محصولاتی مطابق با گرایش روز جامعه همچون رنگ موهای خاص، لوازم آرایشی مد روز و عطرهای جوان پسند در مقایسه با رقیبان بی شمارش توانسته حضور برتر خود را به اثبات برساند.

این برند معروف با در اختیار گرفتن بیش از بیست برند بین المللی در بخش های مختلف توانست بخوبی نبض بازار تولید و پخش لوازم آرایشی و بهداشتی را در دست بگیرد. این برندها متعلق به کشورهای مختلف جهان همچون چین، هند، کنیا و برزیل بودند؛ اورآل علاوه بر خرید این برندها سعی در تلفیق کیفیات و ویژگی های خاص این برندها با اهداف و روش های خود نمود تا بتواند محصولاتی منحصربفرد و مطابق با نیازهای مردم مختلف جهان تولید کند. برخی از این برندها شامل ایوسن لارن (YSL)، گارنیر، کاشارال (Cacharel)، بیو مدیک (Biomedic) و دیزل می باشند.

برند لوازم آرایش اورآل

علاوه بر آنچه گفته شد این کمپانی با شرکت در فعالیت های بشردوستانه ای همچون پیشگیری و درمان بیماری ایدز، حمایت از حقوق زنان، پایبندی به اصول اخلاقی و برنامه هایی در جهت حفظ محیط زیست توانست چهره ای ماندگار از خود در ذهن مشتریانش ثبت کند. موفقیت این شرکت در بخش های دیجیتال و تکنولوژیک هم توانست بنحو قابل توجهی محبوبیت آن را بالا ببرد.

محصولات دیجیتال این کمپانی همانند محصولی که برای بررسی میزان آسیب های پوستی در نتیجه اشعه های مضر آفتاب ساخته شده، همانند دیگر محصولات اورآل در پاسخ به نیاز مشتریان پدید آمدند و با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شدند.

loreal

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا