برند ها

مروری بر روند شکل گیری برند اسکار دلا رنتا

اسکار دلا رنتا

اسکار دلا رنتا در سال ۱۹۳۲ در جمهوری دومینیکن بدنیا آمد. او در سن هجده سالگی برای تحصیل در رشته نقاشی به مادرید رفت. او پس از مدت کوتاهی شیفته دنیای مد شد و تمام تمرکزش را بر روی این رشته گذاشت و توانست در زمان کوتاهی جایگاه خود را در دنیای مد بیابد.

اسکار با استعداد خاص خود در طراحی توانست در مشهورترین خانه مد اسپانیا، کریستوبال بالنسیاگا دوره کارآموزی را آغاز کند.طرح های منحصربفرد زنانه اسکار الهام بخش زنان زیادی شد و لباس هایی که او طراحی کرده بود بر تن بانوان اول آمیریکا درخشید. او با سبک خاص خود توانست به دنیای مد در آمریکا جهت گیری خاصی بدهد.

در سال ۱۹۶۱ اسکار به استخدام لانوین کاستیلو در آمد. دو سال بعد او به نیویورک رفت و به مجموعه طراحی لباس الیزابت آردن پیوست. در سال ۱۹۶۵ او توانست بطور مستقل و با نام خود فعالیت در دنیای مد را ادامه دهد. سبک اسکار از آغاز ترکیبی از سبک های آمریکای لاتین و اروپایی بود.

هدف او تلفیق مدرن راحتی لباس های آمریکایی با زیبایی کلاسیک لباس های اروپای بود. اسکار در سال ۱۹۶۷ با سردبیر مجله فرانسوی ووگ، فرانسوا دِ لانگلید  ازدواج کرد؛ این ازدواج جهشی بزرگ در مسیر پیشرفت زود هنگام وی تلقی می  شد چرا که فرانسوا او را با بسیاری از دست اندرکاران تاثیرگذار دنیای مد آشنا کرد و بسیاری از افراد ثروتمند و منتفذ را به شوهای لباس اسکار دعوت کرد.

ختما بخوانید : کالکشن لباس بهار-تابستان ۲۰۱۹ اسکار دلارنتا : سلطان شیک پوش ها

اسکار دلا رنتا ؛ از پرفروش ترین ها در بیش از هفتاد کشور

آثار اسکار شامل مجموعه ای از لباس های ابریشمی طرح دار با رنگ های روشن و زنده بودند که به سرعت مورد توجه طبقه بالای جامعه واقع شدند. در سال ۱۹۷۳ اسکار  توانست در تالار مشاهیر کوتی (Coty Hall of Fame ) جای بگیرد. اولین عطر این کمپانی در سال ۱۹۷۷ وارد بازار شد و همانند لباس های آن با استقبال بالایی مواجه شد. بعدها عطرهای تولیدی این کمپانی شامل عطرهای زنانه و مردانه، شهرتی جهانی یافتند و در بیش از هفتاد کشور جهان جزء پرفروش ترین عطرها جای گرفتند.

موفقیت و قریحه ستودنی اسکار باعث شد که او در سال های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۶ و همچنین در سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۸ به ریاست انجمن طراحان مد آمریکا برگزیده شود.

با وجود اینکه مجموعه محصولات اسکار دلا رنتا در سال های دهه ۱۹۹۰ گسترش قابل توجهی یافتند، تمرکز اصلی این کمپانی همچنان بر آثار زنانه بود. در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰، لباس های این کمپانی محبوب بر تن بانوان اول آمریکا همچون نانسی ریگان، هیلاری کلینتون و لورا بوش نشست و بیش از پیش توجه ها را بسوی این کمپانی قدرتمند جلب کرد.

کفش های برند اسکار دلا رنتا

اسکار در کنار فعالیت های موفقیت آمیزش در دنیای مد یکی از معروفترین حامیان تولید آثار هنری در جهان بشمار می آید که توانست با حمایت از چندین موسسه فرهنگی کارنامه پرباری را برای خود رقم بزند.

در سال ۲۰۰۲ کمپانی اسکار دلا رنتا وارد حوزه جدیدی از فعالیت هایش شد؛ تولید مبلمان. این محصولات شامل میزهای ناهارخوری، کاناپه و صندلی های وبهلسترد می شدند؛  بعدها اقلامی همچون فرش، رومیزی، انواع پارچه و کاغذ دیواری به این مجموعه اضافه شد.

در سال ۲۰۰۴ این کمپانی با وجود ریسک پایین آمدن ارزش آن در بازار، اقدام به راه اندازی خط تولید لباس هایی با قیمت پایین تر تحت عنوان O Oscar کرد. این مجموعه که بیشتر بر تولید محصولانت ورزشی تمرکز داشت شامل لباس هایی می شد که قیمتشان زیر ۱۰۰ دلار بود.اسکار دلیل راه اندازی این خط تولید بحث برانگیز را جذب طیف جدیدی از مشتریان اعلام کرد.

در سال ۲۰۰۶ خط تولید لباس عروس این کمپانی آغاز بکار کرد. این خط تولید شامل لباس هایی شیک و رمانتیک و انواع اکسسوری می شد.

اسکار در سال ۲۰۱۴ و در سن ۸۲ سالگی در ایالت کنتیکت آمریکا در گذشت. پس از مرگ اسکار به مدد حضور بسیاری از اعضاء خانواده او در کمپانی، اسکار دلا رنتا توانست با حفظ قدرت پیشین به حیات خود ادامه دهد. در حال حاضر، پسرخوانده او، الکس بولن به عنوان مدیر ارشد اجرایی این کمپانی در کنار خواهر و برادر خود این مجموعه عظیم را اداره می کند.

 Oscar de la Renta

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا