سبک زندگی لوکس

لاکچری گردی با دنیای فشن بلاگرها | (قسمت اول)

فشن بلاگر لاکچری گردی

فشن بلاگری یعنی چه ؟ فشن بلاگر کیست ؟ چگونه فشن بلاگر شویم ؟ منبع درآمد فشن بلاگرها از کجاست ؟ ف اگر این سوال ها ذهنتان را مشغول کرده در ادامه با ما همراه باشید تا یک لاکچری گردی جذاب با فشن بلاگرهای مشهور ایرانی و خارجی داشته باشیم .

مد نویسی دیجیتالی ، از سال ۲۰۱۲ میلادی با ظهور برترین استارت آپ دنیا در دو دهه اخیر (اینستاگرام) وارد مرحله جدیدی شده است و روزانه میلیون ها کاربر اینترنت از سراسر جهان، دنیای جذاب مد و فشن ویک ها را از لنز دوربین رسانه های دیجیتالی به خصوص فشن بلاگرها (fashion blogger) دنبال می کنند. فشن بلاگرها، مفهومی جدید در سبک زندگی دیجیتالی امروز ساکنان عصر دیجیتال هستند که در معرفی برندها و رونق استارت آپ های لاکچری نقش بسیار دارند.

گزارش لوکس تهران از دنیای لاکچری بلاگرها (قسمت دوم)

گزارش لوکس تهران از دنیای لاکچری و رنگارنگ  بلاگر مد  ( قسمت سوم )

گزارش جامع لوکس تهران از لوکس گردی بیوتی بلاگرها (قسمت چهارم)

گزارش امروز لوکس تهران، شما را با لاکچری گردی از دنیای فشن بلاگرها آشنا میکند و راهکارهایی برای راه اندازی استارت آپی در این حوزه در انتهای مطلب ارائه می شود. با لاکچری گردی امروز ما همراه باشید.

فشن بلاگر Luxury tourism with fashion bloggers

فشن بلاگر کیست ؟

فشن بلاگر ، بلاگری هست که به دنیای مد و لباس علاقمند است و تلاش میکند از قدرت رسانه های دیجیتالی استفاده کرده و در این زمینه به تولید محتوای متنی،‌ تصویری و ویدیویی اقدام کند. مدنویس ها، هم پسر هستند هم دختر. هم بانوان مسن هستند هم مردان خوش تیپ که سبک زندگی آنها به نوعی با دنیای فشن آمیخته شده و تلاش می کنند تا مخاطبان خود را هر روز با برندها و طرح ها  و رویدادهای مختلف این دنیای رنگارنگ آشنا کنند.

فشن بلاگر در واقع رسانه ای تبلیغاتی غیر رسمی برای برندهای مطرح و غیر مطرح است. فشن بلاگرها معمولا فارغ التحصیل دانشکده های مد و لباس و هنرهای زیبا و امثالهم نیستند. بسیار مشاهده شده است که دختری در فلان شهر دنیا، با استفاده از لباس های جذاب رنگارنگ و طرح های خاص سنتی، صدها هزار بعضا میلیون ها فالور داشته و همین موضوع، سبب افزایش توجه مزون ها و برندهای دنیا برای استفاده از وی و کانالش برای تبلیغ می شود.

فشن بلاگرها، همچون توریسم بلاگر ها یا فود بلاگر ها، گردشگری را بخشی از برنامه زندگی خود می دانند و سعی میکنند دنیای مد را در لوکیشن های مختلف در اختیار جامعه مخاطبانشان که سنین مختلف هستند قرار دهند. بعضا برخی از هتل ها، موسسات گردشگری، محل های تفریح، غذا خوری و ورزشی، از مدنویس ها دعوت می کنند که به مکان آنها رفته و طرح های خود را با لوکیشن آنها منتشر کنند تا زمینه تبلیغ فعالیت ان ها در صفحات و کانال های مجازی فشن بلاگرها شود و مخاطبان بیشتری جذب کنند.

در دنیا،‌صدها هزار فشن بلاگر وجود دارد که بین ده ها هزار تا میلیون ها فلور دارند. برخی از فشن بلاگرهای ایرانی هستند که صفحاتی با صدها هزار مخاطب دارند که کیارا فراگنی که در این گفتار به بررسی طرح هایش می پردازیم از ان جمله است.

فشن بلاگر کیست

تاثیر بلاگر ها در صنعت مد آنقدر زیاد است که برخی از برندهای مطرح جهان، از فشن بلاگرها برای تبلیغ محصول در صفحه خود استفاده می کنند تا تاثیر گذاری برند را به صورت غیر مستقیم افزایش دهند. قطعا تبلیغ فلان برند در صفحه یک مدنویس که مخاطبانی از طیف های سنی مختلف از سراسر جهان دارد، از تاثیر گذاری آن در مغازه و فروشگاه ها بیشتر است. چرا که کاربران میتوانند این اطلاعات را دیگران share کنند.

منابع درآمد فشن بلاگرها

FASHIONBLOGGER

(بیش از ۵۰ میلیون عکس بر روی هشتگ: FASHIONBLOGGER تگ شده است)

درامد فشن بلاگرهای معروف از روش های مختلفی حاصل می شود. یکی از طریق معرفی برندها و محصولات لاکچری در صفحه خود است. مثلا عکسی گذاشته و دیگران را به خرید این کالا تبلیغ می کنند. سپس لینکی برای ورود به صفحه خرید جنس مربوطه میگذارند.

روش دیگر، معرفی محصول توسط خود مدنویس است که روشی دیگر برای درآمد زایی دیجیتالی فشن بلاگر است. روش سومی هم هست که قبلا گفتیم. حضور فشن بلاگر در یک محیط تفریحی و فرهنگی و گردشگری خاص است که زمینه تبلیغ آن مکان را فراهم می کند.

مدنویس ها در فضای مجازی مثل یوتیوب، فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین، واتس آپ و بسیاری از شبکه های اجتماعی عمومی و خصوصی فعال هستند و هر اندازه فالور بیشتری داشته باشند مخاطب بیشتر و با استقبال بیشتر بیننده های خود و برندها مواجه می شوند. فشن بلاگر های معروف با برندهای معروف قرارداد همکاری دارند. بعضا فشن بلاگرهای با حجاب هم وارد عرصه دنیای مد و لباس لاکچری شده است.

برگزاری کمپین های تبلیغاتی و راه اندازی تردهایی روی هشتگ های اینستاگرام نیز از جمله روش های درامد زای مدنویس ها هستند. بلاگر ها دوست دارند همواره آموزش بدهند و در این بین، به معرفی برندها مشغول شوند.

لاکچری گردی با فشن بلاگر های ایرانی و خارجی

در ادامه به معرفی شماری از فشن بلاگرهای معروف ایرانی و بین المللی می پردازیم.

 فشن بلاگر ایرانی : نگین میر صالحی

 اینستاگرام فشن بلاگر : نگین میر صالحی

نگین میر صالحی یکی از معروف ترین فشن بلاگرهای ایرانی است که بیش از ۳ میلیون فالور در اینستاگرام دارد و از تاثیرگذارهای ایرانی در این عرصه به شمار می رود. وی برای برندهای گوچی، کارتیه و شنل فعالیت داشته و در سال های اخیر، دنیای کیف و کفش بیشتر در دستور کار وی قرار گرفته است که سبب معروفیت وی در نشریات مخلف دنیای مد نیز شده است.

حضور وی در کت واک دولچه و گابانا، با استقبال مخاطبانش روبرو شد. البته بلاگ و مد تنها کسب و کار این فشن بلاگر ایرانی مقیم خارج از کشور نیست. همچون برخی از مدنویس ها، برندی هم برای خود دست و پا کرده که محصولات حفاظت از مو است و از عسل به عنوان ماده محافظ استفاده می کند. اگر کلید واژه GISOU را جستجو کنید، محصول این فشن بلاگر ایرانی را مشاهده خواهید کرد.

نگین میر صالحی بیش از ۴ میلیون فالور داشته و بیش از ۶۴۰۰ پست در ۴ سال اخیر در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است. او نخستین فشن بلاگر دنیا است که بیش از ۳۷ هزار صفحه اینستاگرام را فالو کرده است و به نظر می رسد که وقت زیادی برای اطلاع رسانی فشن در این شبکه محبوب می گذارد.

نگین در در این نشانی دنبال کنید.

فشن بلاگر ایرانی : مهسا غضنفری

اینستاگرام فشن بلاگر : مهسا غضنفری

از جلمه دیگر فشن بلاگرهای ایرانی را میتوان مهسا غضنفری دانست که خود را عضو تیم ModArt می دانند وی در اینستاگرام بیش از ۲۱ هزار فالور داشته و قریب به ۴۰۰ پست به اشتراک گذاشته است. معرفی لباس هایی از برندهای داخلی از جمله فعالیت های این فشن بلاگر جوان مقیم تهران است. مهسا را میتوانید در این آدرس دنبال کنید.

 کیارا بیاسی

فشن بلاگر : کیارا بیاسی

از جمله دیگر فشن بلاگرهای غربی معروف می توان به کیارا بیاسی اشاره کرد که بیش از ۷ هزار پست در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته و قریب به ۱.۶ میلیون مخاطب دارد. او برندهای زیادی را پشتیبانی می کند و بخشی از سبک زندگی خود را نیز در لابلای فعالیت هایش به اشتراک میگذارد.

او هم تیک آبی اینستاگرام را به دلیل معروفیتش کسب کرده است که نشان از پرستیژ فعالیت وی در این عرصه دارد.

بیوتی بلاگر : هدی کتان

فشن بلاگر : هدی کتان

هدی کتان، یکی از تاثیرگذار ترین شخصیت های دنیای مد در شبکه های مجازی به شمار می رود. او متولد عراق و ساکن دوبی است. او در شهر لس آنجلس آمریکا، در دوره های آرایشگری شرکت کرد و از همان زمان با نرم افزار WORDPRESS که یکی از معروف ترین پلتفرم های تولید محتوا در اینترنت است آشنا شد.

تبلیغات فشن بلاگر : هدی کتان

(تصویر یکی از پست های هدی در صفحه اینستاگرامش که به معرفی رژ های HUDA BEAUTY می پردازد و بیش از ۸۳ هزار لایک دریافت کرده است)

 

با بار گذاری ویدوهای آموزشی خود و انتقال تجربیات سبب شد تا مخاطبان بسیاری کسب کند و اکنون تنها در یوتیوب، بیش از ۲ میلیون فالوور دارد. در اینستاگرامش نیز ۲۲ میلیون مخاطب دارد. او نیز همچون کیارا ، پست های زیادی منتشر کرده و بزودی شمار پست های وی به عدد ۱۳ هزار می رسد.

برند محصولات آرایشی وی به نام Huda Beauty نیز مخاطبان زیادی از سال ۲۰۱۳ میلادی به این سمت داشته است.

مژه های مصنوعی که این فشن بلاگر تحت نام خود تولید و تبلیغ می کند نیز مخاطبان بسیار دارد.

پست اینستاگرام فشن بلاگر : هدی کتان

 کیارا فراگنی

اینستاگرام فشن بلاگر : کیارا فرانی

از چهره های معروف دنیای مد و لباس است که وی را معروف ترین فشن بلاگر اینستاگرام می دانند. دختری ۳۰ ساله از کشور ایتالیا که این روزها در کالیفرنیا به سر می برد و از با نفوذهای دنیای مد به شمار می رود. او بیش از ۱۰ میلیون فالور اینستاگرام دارد و در عرصه قلم نیز با انتشار کتابی، وارد عرصه کتاب نویسی مد شد.

فشن بلاگر : کیارا فرانی

(از جدید ترین تصاویر منتشر شده توسط کیارا فراگنی، که به معرفی محصولات BloondeSalad می پردازد)

این روزها عمده درآمد این مدنویس و طراح مد ، از طریق توسعه خط تولید کفش کیارا فرانی است که در ۳۰۰ فروشگاه در سراسر دنیا به فروش می روند و فقط در سال گذشته این کسب و کار ۱۰ میلیون دلار برایش سود داشته است. در سال ۲۰۱۶ وی فروشگاه خودش را در میلان افتتاح کرد و فروشگاه آنلاینی به آدرس theblondesalad.com راه اندازی نمود. فرانی که کارش را به عنوان چهره تبلیغاتی برند Guess آغاز کرد، اخیراً به عنوان سفیر جهانی برند Pantene و چهره Amazon Fashion در اروپا نیز فعالیت می کند. وی روی جلد بیش از ۲۵ مجله بین المللی از جمله ووگ اسپانیا ظاهر شده است.

 ایمی سانگ

فشن بلاگر : ایمی سانگ

شرق آسیایی ها هم عرصه مد و لباس بسیار فعال هستند. ایمی سانگ بیش از ۸ هزار پست در ۴ سال اخیر در اینستاگرامش منتشر کرده است که که بیش از ۴.۶ میلیون مخاطب برایش به ارمغان آورده است. او در وبلاگ خود با نام song of style (اوای استایل) تلاش دارد تا یک فشن بلاگر جوان شرقی با معرفی کتاب ها و برندهای دنیای مد و لباس باشد.

ایمی سانگ، طراح دکوراسیون داخلی ۲۹ ساله ساکن لوس آنجلس است که سلیقه او در حوزه استایل، سبک کالیفرنیایی راحت و خودمانی است. او یکی از اولین وبلاگ نویسانی بود که به شهرت رسید و تابحال با وبلاگ استایل شخصی اش به آدرس SongofStyle.com در صدر فهرست مدنویسان مانده است.

سانگ ترافیک وبلاگ بالایی داردو صفحه اش در پینترست هم محبوبیت بالایی دارد و حتی در یوتیوب نیز حضور فعالی دارد. وی خطوط تولید کوچکی از جواهرات بدلی و لوازم دیگر دارد. وی در مصاحبه با WWD گفته بود که برای میزبانی یک مراسم یا تبلیغ یک برند در صفحه اینستاگرامش از چند هزار دلار تا سقف ۵۰ هزار دلار دستمزد دریافت می کند.

 کریستینا بازان

فشن بلاگر : کریستینا بازان

از دیگر فشن بلاگرهای معروف دنیای لاکچری گردها، کریستینا بازان است. مدل و مدنویس سوییسی  که سفیرد برند لورال فرانسه هم محسوب می شود. وی یکی از مدنویس های میلیونر جوان است. صفحه ای با بیش از  ۲.۵  میلیون فالور در اینستاگرام. او بیش از ۱۰ هزار پست در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است.

. وی در وبلاگ کیتور به آدرس kayture.com فعالیت دارد و تابحال با برندهایی مانند دیور، بالمن، لوئی ویتون و والنتینو همکاری کرده است.

توصیه هایی برای فشن بلاگرهای جوان

اگر دوست دارید وارد دنیای فشن بلاگرها شوید و صنعت لاکچری را تجربه کنید، توصیه های زیر میتواند موثر باشد:

۱-سواد رسانه ای خود را افزایش دهید. متوجه باشید که برای محبوب شدن، تنها اینستاگرام و یوتیوب در دسترس نیست.

۲-اهمیت هشتگ های معروف اینستاگرام را درک کنید.

۳-همانطور که مشاهده کردید،مدنویس ها ظرف ۳ سال اخیر بیش از ۱۰ هزار پست در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته اند. یعنی هر روز، قریب به ۱۰ عکس. یعنی هر ۲ ساعت یک عکس. کار مدنویسی و معروفیت، زمان و برنامه ریزی میخواهد. به این ۲ فاکتور توجه کنید.

۴-برای فشن بلاگر موفق شدن، فقط استایل خوب و معروفیت مناسب نیست. الگوبرداری از خلاقیت های دیگران و تغیر نوآورانه آن برای کسب و کار شما نیز اهمیت دارد که باید مورد نظر قرار بگیرد.

۵- مد نویسی برای دختران به همان اندازه جالب است که برای پسرها جذاب است. بنابراین اگر به عنوان خواننده آقا این گفتار را مطالعه میکنید، میتوانید وارد این دنیا بشوید و از گرافیست ها و عکاسان و گریمور ها برای این کار استفاده کنید.

۶- مدنویسی در عرصه لاکچری ، تنها عکس گرفتن در کنار ساحل یا ساختمان های لوکس و آنچنانی نیست. بسیاری از این تصاویر خسته شده اند. سعی کنید عکس های جذاب با برندهای مختلف را در لوکیشن های جذاب شهر خود بگیرید و کسب و کار ترکیبی را برای خود به ارمغان آورید.

۷-برخی از مدنویس های دنیا، از ویدیو برای اطلاع رسانی  استفاده می کنند. از این فرصت غافل نشوید که میتوانید ۱ دقیقه ویدیو در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

در قسمت دوم سلسله گفتارهای لاکچری گردی با بلاگر ها،‌شما را با چندین فشن بلاگر معروف آشنا می کنیم.

4 دیدگاه

4 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا