سبک زندگی لوکس

راهنمای گردشگری لاکچری

گردشگری لاکچری

هرآنچه که یرای لاکچری گردی لازم است بدانید

گردشگری لاکچری

لاکچری بازها ، یعنی کسانی که عاشق دنیای رنگارنگ و جذاب چیزهای لوکس و خاص هستند، معمولا لاکچری گرد هستند. آنها علاقمندند تا متفاوت از روش هایی که دیگران برای سفر و گردش و گشت و گذار انتخاب میکنند، گردش کنند. اکنون جادوی اینترنت و فناوری اطلاعات، با ابزارهایی مانند شبکه های اجتماعی عکس محور و ویدیو محور و همچنین درگاه های اطلاع رسانی سفرهای رویایی و لاکچری، امکانات متنوعی را در اختیار سبک زندگی دیجیتالی لاکچری گردها ارائه کرده است.

لاکچری گردی

گفتار امروز لوکس تهران، شما را با ظرفیت های دنیای مجازی برای گردشگری لاکچری آشنا می کند و تلاش دارد تا در روزهای آینده در سرویس سفرهای لاکچری، مقصدهای ناب و خاص و جذاب و هیجانی سفر را در سراسر دنیا به شما معرفی کند.

با ما همراه باشید.

لاکچری گردی یعنی چی؟

این سوال اولی است که در ذهن خواننده شکل میگیرد. در واقع لاکچری گرد کیست و لاکچری گردی چیست. در صنعت گردشگری (tourism industry) که یکی از مقولات توسعه پایدار (sustainable development) در اقتصاد امروز جهان به شمار می رود،‌ سفر ها به صور مختلف انجام می شود. بعضی ها گردشگری خودمانی را دوست دارند. یعنی هر جا شد بخوابند، استراحت کنند، با هزینه کم سفر کنند و امثالهام.

در واقع، کوله پشتی گردها (backpackers tourists) از این جمله هستند. هیچ هایکرها )hitchhikers) از این دسته هستند. کوله پشتی گردها، سفر لاکچری را انتخاب نمیکنند. برای انها، بیشتر مشاهده مقصدهای گردشگری جذاب و هیجانی اولویت دارد تا ابزار سفر و شیوه سفر و محل اقامت. معمولا بک پکرها، گروهی سفر میکنند و همچون انرژی مثبت ها، سفرهای شاد و دست جمعی و هیجانی را دوست دارند.

اما لاکچری گردها، اولین مقوله ای که در سفر به آن توجه دارند، ابزار سفر، محل اقامت در شهر و یا کشور مقصد و همچنین ابزارهایی برای گردشگری خیلی خاص است. مثلا اگر به دوبی، سرزمین هیجان انگیز جنوب خلیج فارس برای گردشگران لاکچری سفر کنند، از رستوران زیر آب برج العرب استفاده می کنند یا دوست دارند در هتل های ۵ یا ۶ ستاره اقامت کنند.

برای آنها، سوییت های رویایی در هتل ها که استخر و جکوزی و میزهای آنچنانی که مصور به نقاشی  های امپرسیونیستی قرن هجدهم است، اهمیت زیادی دارد. انها در کافی شاپ گردی هم دنبال کافه های لوکس و آنچنانی معروف هستند. مثل کافه سنترال وین اتریش و کافه های گران شانزلیزه پاریس!

گردشگری لاکچری دریایی

(تصویری از میز شام در یاخت های غول پیکر برای گردشگری لاکچری دریایی)

لاکچری گرد، الزاما خیلی ثروتمند نیست، اما دوست دارد خیلی خاص سفر کند و اگر سلفی باز باشد، لوکیشن سلفی هایش خیلی خیلی خاص باشد تا با جادوی هشتگ های اینستاگرام، ثانیه به ثانیه بر شمار لایک و فالورهایش بیافزاید. حال اگر فشن بلاگر باشد که چه بهتر و فرصتی برای توسعه استارت آپ لاکچری (luxury start up) وی نیز فراهم می شود.

لاکچری گردی در واقع مفهوم غیر رسمی جدیدی در صنعت گردشگری و تفریح است. لاکچری گردی شیوه ای از سفر است که گران و خاص و توسط بخش محدودی از گردشگران در مقصدهای گردشگری جذاب و رویایی جهان انجام می شود. مثلا بسیاری از لاکچری گردهای دنیا برای مراسم عروسی و نامزدی، سواحل زیبایی جزایر مالدیو در جنوب شرق آسیا را برای برگزاری مراسم و عکسبرداری انتخاب میکنند که جذابیت بسیاری دارد.

گردشگری لاکچری مالدیو

(مالدیو، مقصد عروسی گردی لاکچری در جنوب شرق آسیا)

یا علاقمندان به ماه عسل های رویایی، جزایر قناری اسپانیا را برای گذران تعطیلات انتخاب می کنند و از سوییت های خاص برای اقامتی چند روزه استفاده می کنند. لاکچری گردی همواره در مناطق معروف دنیا رخ نمیدهد. آنچه مهم است، مقصدهای گردشگری جذاب و طبیعی و لوکسی است که لاکچری گردها را به سفر به این مناطق، ترغیب و تشویق می کند.

ابزارهای لاکچری گردی

لاکچری گردی همچون دیگر شیوه های سفر و تفریح، نیازمند ابزارهای متنوعی است و برای این دسته از گردشگران خاص پسند، ابزارها باید گسترده تر و دقیق تر باشد. یکی از ابزارهای مهم برای لاکچری گردی، هشتگ های اینستاگرام است. بله!

هشتگ های اینستاگرام یکی از ابزارهای آشنایی با مقصدهای جذاب و لاکچری جهان برای سفر و تفریح است و بخضی از لاکچری گردها از این ابزار برای سفر استفاده می کنند. تصور کنید که قصد سفر به پاریس و آشنایی با مقصدهای گردشگری خاص و جذاب آن را دارید. اگر از هشتگ پاریس در اینستاگرام استفاده کنید، میلیون ها عکسی را شاهد خواهید بود که توسط گردشگران پاریس، به اشتراک گذاشته شده است و دقیقه به دقیقه بر شمار عکس های منتشر شده افزوده می شود.

اینستاگرام لاکچری گردی

(لاکچری گردی در پاریس با هشتگ paris. صفحه ای که شما رابا مقصدهای شکلات خوری خاص در این شهر آشنا می کند)

در واقع شما میتوانید در خیابان ها،‌مزون ها، فروشگاه های بزرگ از لدوفانس تا برج ایفل سفر کنید، آنهم از طریق لنز دوربین گردشگران پاریس گرد و به نقاط مختلف این شهر، تسلط اطلاعاتی پیدا کنید.

در میان این گردشگری پاریسی دیجیتالی، با مقصدهای جذابی آشنا می شوند که فلان گردشگر منتشر کرده و شما آن را با بررسی لوکیشن، در فهرست مقصدهای لاکچری خود در سفر به پاریس اضافه می کنید.

گاهی اوقات میخواهید بدانید رستوران های جذاب پاریس و مقصدهای بستنی خوری و به قولی شکم گردی لاکچری شهر عشاق اروپا کجاست. این بار نیز جادوی هشتگ ها به کمک شما می اید.

خوبی هشتگ گردی در حوزه لاکچری آن است که میتوانید مستقیم با گردشگری که این تصاویر و اطلاعات را منتشر کرده تعامل کرده و اطلاعات تکمیلی بدست آورید. همه این اطلاعات را ظرف نیم ساعت میتوان بدست آورد. اگر حرفه ای باشید البته! بدون آنکه ۱ ریال خرج کنید و نیاز باشد ده ها سایت معروف گردشگری چند زبانه دنیا را زیر و رو کنید!

گردشگری لاکچری در اینستاگرام

(بیش از ۷۲ میلیون عکس روی هشتگ پاریس گردی در اینستاگرام منتشر شده است)

ابزار دیگری برای لاکچری گردی، استفاده از سایت های اینترنتی است که به معرفی مقصدهای لاکچری گردی و ابزار سفر های لوکس و رویایی مثل هواپیماهای لوکس، کروز های رویایی، قطارهای اختصاصی و همچنین تورهای لاکچری اشاره دارد. این اطلاعات را از طریق سایت های گردشگری میتوان مشاهده کرد.

در سایت های معروف گردشگری دنیا مثل tripadvisor.com یا lonelyplanet.com که میلیون ها گردشگر، نظرات خود را درباره مقصدهای گردشگری در حوزه های مختلف به اشتراک میگذارند و شما میتوانید به انبوهی از اطلاعات رایگان مصور دسترسی پیدا کنید، مقصدهای لاکچری گردی معرفی می شود. خوبی این اطلاعات آن است که میتوان دنیا را بر اساس تجارب عینی و واقعی گردشگران دنبال کرد و با انها برای کسب اطلاعات تکمیلی مکاتبه اینترنتی کرد.

گردشگری لاکچری تریپ ادوایزر

(هتل هایی برای لاکچری گردها به انتخاب تریپ ادوایزر)

البته این سایت تریپ ادوایزر بخش خاصی به معرفی هتل هایی برای لاکچری گردها دارد که در این نشانی در دسترس است. در سایت تریپ ادوایزر میتوانید نظرات مهمانان هتل های لاکچری را مشاهده کرده و از امتیازی که به هر مقصد گردشگری داده اند، اطلاع کسب کنید.

محل های اقامت لاکچری با hotels.com

(پیدا کردن محل های اقامت لاکچری با hotels.com)

یکی از ابزارهای مهم برای لاکچری گردی، علاو بر شبکه های اجتماعی گردشگری که ۲ نمونه را در بالا اشاره کردیم، آشنایی و استفاده از سایت های گردشگری معروف برای رزرواسیون است. مثل booking.com یا hotels.com. در این ۲ سایت، شما میتوانید نسبت به رزرواسیون هتل ها و مقصدهای اقامتی خیلی لوکس و جذاب با امکانات خاص در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا آشنا شوید و با کارت های اعتباری، نسبت به رزرو اقدام کنید.

سفرهای لاکچری با سایت booking.com‌

(با سایت booking.com‌میتوان نسبت به رزرو محل اقامت خاص و معمولی و بلیط هواپیما اقدام کرد)

در بوکینگ، برای لاکچری گردها، انتخاب های وسوسه کننده بسیاری در resort های گوناگون دنیا نیز ارائه می شود که طرفداران بسیار دارد. به نمونه زیر توجه کنید.

سفر های لوکس با بوکنیگ

(مقصدهای گردشگری لاکچری ساحلی در مناطق مختلف دنیا که توسط بوکنیگ ارائه میشود)

حتی اگر کارت اعتباری بین المللی نداشته باشید، از شرکت های پرداخت مجازی ایران مثل payment24.ir و ده ها مورد دیگر میتوانید استفاده کنید تا نسبت به خرید و تهیه کارت اعتباری بین المللی مثل مسترکارت استفاده کرده و خرید را انجام دهید. خرید مستقیم سبب می شود که هزینه کمتر پرداخت کرد و در زمان هایی که اوج سفر نیست، با قیمت های کمتر، محل های اقامت لاکچری گردهای دنیا را برای سفر خود در آینده ، رزرو کنید.

اکسپدیا سفر لاکچری

(اکسپدیا یکی از معروف ترین سایت های آشنایی با محل های اقامت و ابزار سفر لاکچری است)

سایت هایی مانند expedia.com، این فرصت را برای لاکچری گردها فراهم می کند تا با تورهای لاکچری گردی به مقاصد هیجان انگیز گردشگری دنیا آشنا شده و با افرادی هم تیپ و استایل و نظر خود، به گردش در نقاط خاص دنیا اقدام کنند. استفاده از خدمات این گونه سایت ها نیز منوط به استفاده از کارت های اعتباری مجازی است. در اکسپدیا میتوانید بسته های گردشگری معمولی تا خاص را مشاهده کنید. هتل های خاص تا معمولی دنیا را بازدید کنید. از اتومبیل های لاکچری تا معمولی که در شهر مقصد میتوانید رزرو کنید اگاهی پیدا کرده و همچنین، کارهایی که بهتر است انجام دهید (THINGS TO DO) مطلع شوید.

 انتخاب کروز برای سفرهای لاکچری دور دنیا با اکسپدیا دات کام

(بخش انتخاب کروز برای سفرهای لاکچری دور دنیا با اکسپدیا دات کام)

همچنین اگر عاشق سفرهای دریایی رویایی هیجان انگیز هستید، از بسته های گردشگری دریایی خاص اکسپدیا نیز استفاده کنید و سوار بر کروزهای چند طبقه، گردشگری کنید.

سایت های سفر های لاکچری

(بخش معرفی کروزهای آسیایی در ابوظبی امارات متحده عربی که در اکسپدیا عرضه شده است)

همانطور که در سمت چپ تصویر بالامشاهده میکنید، انواع و اقسام کروزها، مقصدهای دریا گردی لاکچری و همچنین تعدا شب اقامت را میتوان انتخاب و قیمت های متنوعی را در سراسر دنیا مشاهده کرد.

البته سایت های جهانی معرفی کروزهای لاکچری مثل کروز کریتیک هم شما را با برترین شرکت های گردشگری لاکچری دریایی آشنا می کند.

(سایت CRUISECRITIC لاکچری گردی

(سایت CRUISECRITIC شما را با کرزوهای معروف دنیا آشنا می کند)

درگاه کریستال کروز هم یکی دیگر از انتخاب های مهم لاکچری گردهای دریایی در دنیا است که از بسته های گردشگری خاص آن برای سفر به نقاط مختلف دنیا استفاده می کنند. این سایت در این نشانی در دسترس شما قرار دارد.

 کریستال کروز آشنایی با باخت ها و کروز های لاکچری گردی دریایی دنیا

(سایت کریستال کروز برای آشنایی با باخت ها و کروز های لاکچری گردی دریایی دنیا)

سایت لاکچری تریپ هم از دیگر درگاه های آگاهی از ابزارهای سفر لاکچری به دور دنیا است که مخاطبان بسیاری دارد. از طریق اینستاگرام این سایت که در این نشانی قرار دارد، میتوانید در جریان جزییات برنامه های این سایت و آشنایی با مقصدهای لاکچری گردهای دنیا قرار بگیرید.

سایت لاکچری تریپ

(لاکچری تریپ که یکی از سایت های آشنایی با مقصدهای گردشگری لاکچرگردهای دنیا است)

توصیه های لاکچری گردی

۱-حتما پیش از سفر، از شبکه های اجتماعی گردشگری که در متن معرفی کردیم با مقصدهای لاکچردی گردی دنیا در فضای مجازی آشنا شوید.

۲-ناب ترین مقصدهای لاکچردی گردی ارزان قیمت را در سایت های رزرواسیون تور و بسته های گردشگری میتوانید جستجو کنید.

۳-از سایت های رسمی و مطرح لاکچری گردی برای خرید و رزرواسیون تور و محل اقامت استفاده کنید.

۴-اگر از شرکت های پرداخت مجازی ایرانی برای خرید کارت اعتباری بین المللی استفاده می کنید، توجه داشته باشید که سایت مربوطه، نماد اعتماد الکترونیک را از وزارت صنعت معدن و تجارت داشته باشد.

۵-اگر به کشورهای مختلف دنیا سفر کردید، از صدها رویدادی که هر هفته و هر ماه در ۳۹۰ شهر دنیا برگزار می شود مطلع شده و فراخور برنامه خود در آن شرکت کنید. این اطلاعات را در internations.org بدست اورید.

۶-اقامت درخانه های لوکس در شهرهای مختلف دنیا سبب می شود تا از طریق صاحب خانه بتوانید با مقصدهای گردشگری جذاب و خاص آن شهر آشنا شوید که در هتل های لوکس این امکان در دسترس شما نخواهد بود.

۷-بسیاری از بلیط های first class هواپیماهای دنیا، در تاریخ های خاصی تخفیف های هیجان انگیز به مشتریان می دهند. برای همین، اینستاگرام شرکت های معروف هوایی و گردشگری دنیا را فالو کنید.

۸-لاکچری گردی ، پول زیادی نمیخواد. اطلاعات خوب میخواهد که از شبکه های اجتماعی بدست آورید.

۹-بسیاری از مقصدهای لاکچری گردی و ابزارهای سفر خاص را میتوان از شبکه یوتیوب مشاهده کرد و از امکانات آن بهره برد.

۱۰- استارت آپ های لاکچری گردی در ایران هم میتواند مشتریان بسیاری داشته باشد. به فکر ایده های خلاقانه و ناب در این عرصه باشید و با استفاده از شتاب دهنده ها و سرمایه پذیرهای دیجیتالی، برای تجاری سازی استارت آپ های لاکچری تلاش کنید.

2 دیدگاه

2 Comments

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا