سبک زندگی لوکس

گزارش از دنیای لاکچری بلاگرها (قسمت دوم)

Bloggers Fashion فشن بلاگر

در قسمت اول سلسله گفتارهای دنیای لاکچری از لنز دوربین بلاگر ها، به معرفی مفهوم نوظهوری در فضای مجازی به نام بلاگر پرداختیم و به این موضوع اشاره کردیم که بلاگر ها، همچون توریسم بلاگر ها و فودبلاگر ها، بلاگر هایی برای اطلاع رسانی دنیای مد و لباس در فضایی غیر رسمی هستند که فرصت های کسب و کار فراوانی را هم برای تولید کنندگان دنیای مد و هم برای علاقمندان این جهان رنگارنگ به وجود می آورند.

در قسمت اول، به معرفی شماری از معروف ترین بلاگر های ایرانی و جهانی پرداختیم که بعضا میلیونها فالور در اینستاگرام، شبکه محبوب عکس محور مردمان روزگار ما در اختیار دارند.

در قسمت دوم، به معرفی شماری دیگر از بلاگر های معروف دنیا پرداخته و با سبک زندگی و کسب و کارآنها در عرصه لاکچری آشنا می شویم.

لاکچری گردی با دنیای فشن بلاگرها  (قسمت اول)

گزارش لوکس تهران از دنیای لاکچری و رنگارنگ بلاگر مد  ( قسمت سوم )

گزارش جامع لوکس تهران از لوکس گردی فشن بلاگرها (قسمت چهارم)

با ما همراه باشید.

بلاگری : فرصت آفرینی در دنیای لاکچری

اگر  به عنوان محقق عرصه مد و لباس یا دانشجوی هنر یا حتی مدیریت و صنایع و روانشناسی، این گفتار را میخوانید باید مطلع باشید که پدیده ای به نام fashion blogger، از جنبه های مختلف جامعه شناختی و روانشناسی و حتی مهندسی، قابل بحث و تحلیل است.

چرا که سبک زندگی دیجیتالی مردمان امروز دنیا، مخلوطی از علوم و فنون و علایق و فرهنگ مشترک است که در فضای اجتماعی به عینیت رسیده و به اشتراک گذاشته می شود. اکنون برای شما به عنوان یکی از اعضای دهکده جهان قرن بیست و یکم این امکان فراهم است که از لنز دوربین گردشگران و شهروندان کشورهای مختلف دنیا، به گردشگری پرداخته، با مدهای روز دنیا آشنا شوید، طریقه ست کردن انواع و اقسام اکسسوری ها را از زاویه نظر و دید سلبریتی های جهان نظاره گر بوده و روش های مختلفی برای انجام کارهای گوناگون با طعم خلاقیت مشاهده کنید.

این جادوی اینستاگرام و هشتگ گذاری در شبکه های اجتماعی است که سبب شده تا صدها میلیون نفر از شهروندان دنیا، لحظه به لحظه از طریق این ابزار دیجیتالی، با یکدیگر در تعامل باشند و البته بستری عالی برای توسعه کسب و کار صنعت لاکچری نیز در دنیا فراهم شود.

حتما بخوانید : استایلیست کیست ؟

فشن بلاگر فرصت آفرینی در دنیای لاکچری

بلاگر ها از این فرصت دیجیتالی استفاده می کنند. آنها لباس های مختلف را در لوکیشن های گوناگون بر اساس استایل و نظر و ماموریتی که صاحبان مد و لباس در اختیار ان ها قرار می دهند، در فضایی غیر رسمی و خودمانی و با ادبیاتی معمولی، در اختیار مخاطبان در سراسر جهان گذاشته و لایک و فالور دریافت می کنند.

هر اندازه لایک و فالو و کامنت و share و دایرکت بلاگر ی افزایش پیدا کند، مخاطبان بیشتر کسب کرده و صاحبان مد و لباس و مدیران مزون های مطرح دنیا را به همکاری با آنان ترغیب می کند. به همین خاطر است که برخی از معروف ترین بلاگر های دنیا مثل کیارا فراگنی ایتالیایی، امروزه یکی از مدل های به نام بوده و با مزون های مطرح میلان و پاریس لندن همکاری می کند.

این قضیه حتی برای بلاگر های داخلی که در فضایی رسمی مشغول به فعالیت هستند نیز حکم میکند. دختران و پسران جوان و حتی بانوانی که با رعایت عرف جامعه، به معرفی لباس های گوناگون پرداخته و برندهای متفاوت و مختلفی را به میلیون ها کاربر ایرانی اینستاگرام معرفی می کنند. در این بین، کسب و کارهای مختلفی نیز معرفی و رونق پیدا می کند. مثل طراحان مد، عکاسان، فیلمبرداران، گریمور ها و امثالهم.

در واقع دنیای بلاگر ی را باید در فضای اقتصاد مشارکتی  Collaborative economic) )و فضای فرصت آفرینی دیجیتالی تحلیل کرد که نمونه والگوی خوبی برای کسانی است که به دنبال فریلسنری(freelancering)، کارآفرینی دیجیتالی (digital entrepreneurship) و راه اندازی استارت آپ (startup) در حوزه فناوری اطلاعات (ICT) هستند.

پس اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار در عرصه لاکچری و فشن هستید، راهکارهایی که بلاگر ها در پیش گرفته اند میتواند الگوی خوبی برای شما برای حضور فعالانه در این عرصه جالب و جذاب باشد. نمونه هایی که در این گفتار معرفی می شود نیز موارد خوبی برای آشنایی با اکو سیستم دنیای لاکچری در عرصه بلاگر ی است.

دنیای لاکچری ها از دید جولیا انگل

اینستاگرام جولیا انگل فشن بلاگر

یکی از فعالان دنیای لاکچری در عرصه بلاگر ی ، دختری اهل ایالات متحده به نام جولیا انگل است که با وجود آنکه متولد پایتخت استارت آپ های غرب آمریکا (سانفرانسیسکو) است، اما در عرصه مد فعال بوده و تولید محتوای گسترده ای دارد. او از زمانی که وارد مدرسه شد، وبلاگ خود را را ه اندازی کرد و سپس وارد عرصه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی شد. او اکنون مد نویسی را به عنوان کسب و کار دائمی خود پذیرفته و درآمد زایی دیجیتالی برای خود به راه انداخته است. شباهت چهره او بعضی ها را به یاد لورن کنراد معروف می اندازه. اما استایل دخترانه اش و استفاده از رنگ های شاد تینیجر پسند سبب شده تا جولیا، روز به روز در این عرصه موفق تر شده و از تاثیرگذاران غیر رسمی دنیای مد در حوزه بلاگر ی باشد.

جولیا انگل فشن بلاگر

بیش از ۱۰ میلیون نتیجه جستجو برای سایت galmeetsglam.com ارائه شده است که نشان دهنده تاثیرگذاری این دختر در عرصه مد است. اینستاگرام وی در ۴ سال اخیر بیش از ۳۴۷ پست به اشتراک گذاشته که ۱.۲ میلیون فالور برایش به ارمغان آورده است.

جالب است که بدانید در اگوست سال ۲۰۱۶ میلادی نیز سایت رسمی لورن کنراد در گفتگویی با جولیا انگل، درباره شباهت ظاهریش ایشان با این بازیگر و استایلش مصاحبه کرد که در این نشانی دنبال کنید.

جولیا انگل× فشن بلاگر جوان آمریکایی

در تصویر زیر که مربوط به یکی از عکس های جدید ماه نوامبر ۲۰۱۷ میلادی جولیا انگل× بلاگر جوان آمریکایی است، بارانی جدید وی به همراه ست کفش و کیف صورتی رنگ ایشان رونمایی شده است که بیش از ۳۰ هزار لایک را برایش به ارمغان آورد. همانطور که در متن پست خانم جولیا مشاهده می کنید، او از برگزاری یک مسابقه دیجیتالی حوزه مد به مخاطبانش خبر می دهد و نشان دهنده این واقعیت است که چگونه میتوان فعالان کسب و کار را در دنیای بلاگر ی وارد بازی کرد.

مدنویسی فشن بلاگر

این بلاگر جوان بیش از ۴۹۰۰ پست به اشتراک گذاشته که نشان گر این حقیقت مهم است که برای بلاگر مطرح شدن، تولید محتوای رنگارنگ از برندهای مختلف و استخدام یک عکاس ماهر برای عکاسی از شما در عرصه فشن ، اهمیت بسیار دارد. مخصوصا اهمیت لوکیشن های گوناگون و جذاب را نباید فراموش کرد که در اینستاگرام جولیا این موضوع به خوبی رعایت شده است.

مراسم مد و لباس در نیویورک فشن بلاگر

در تصویر بالا، جولیا از برنامه های حضور خود در مراسم مد و لباس در نیویورک سخن می گوید.

وندی نگوین ، بلاگر جوان لس آنجلسی

اینستاگرام فشن بلاگر وندی نگوین ، فشن بلاگر جوان لس آنجلسی

از جامعه آمریکا، دختر جوان دیگری هم در عرصه مد نویسی فعال است که البته به اندازه بلاگر هایی که قبلا معرفی کردیم، محبوبیت ندارد. اما به تازگی به صورت جدی زیر نظر فعالان برند و مزون های غرب قرار گرفته است. شمار گسترده فالورهای در توییتر و پینترست و اینستاگرام و حجم بالای ویدیوهای فشن وندی در یوتیوب نشان می دهد که او از همه ابزارهای شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی کسب و کار خود استفاده می کند.

جالب است که بدانید، یکی از ویدیوهای خانم وندی که بیش از بیست روش بستن روسری را آموزش میدهد، بیش از ۳۰ میلیون بار در یوتیوب مورد بازدید قرار گرفت. فرمت کلاسیک مد نویسی وندی سبب شده تا وی مخاطبان پر و پا قرصی داشته باشد و همواره مخاطبانش را با نمایش و رونمایی از لباس و اکسسوری های خود در ماه، سورپرایز میکند.

وندی نگوین فشن بلاگر

وندی بیش از ۳۲۰۰ پست در ۳ سال اخیر در اینستاگرام به اشتراک گذاشته است که بیش از ۱ میلیون فالور برایش به ارمغان آورد. او صفحه مزون ها و برندهای معروف دنیا به خصوص برخی از بلاگرهای دنیای لاکچری را دنبال می کند. ادرس ایشان را در این نشانی مشاهده کنید.

کیف دستی و شلوار مشکی وندی در خیابان وال استریت نیویورک

(در تصویر بالا، شاهد معرفی کیف دستی با طرح قدیمی و شلوار مشکی وندی در خیابان وال استریت نیویورک هستیم)

سایت وندی در نشانی اینترنتی به آدرس: wendyslookbook.com در دسترس است. او خود را مشاور مد نوجوانان می داند و تلاش میکند در لوکیشن های مختلف شهری و خانه و طبیعت، لباس های گوناگونی که توسط برندهای مختلف به او معرفی می شود را معرفی کند.

فشن بلاگری در عرصه لاکچری

در تصویر بالا، وندی در واقع بلاگر ی در عرصه لاکچری را با فشن توریسم تلفیق کرده است. او لباس قرمز رنگ خود را در یکی از خیابان های منطقه قدیمی ادینبورگ در معرض نمایش قرار داده است. الگویی جذاب و خلاق برای بلاگر های جوان ایرانی.

بلاگر آمریکایی : خانم جولی سارینیاتا

خانم جولی نیز یکی از بلاگر های معروف ایالات کالیفرنیا آمریکا است که وبلاگ خود با نام sincerelyjulies.com را در سال ۲۰۰۸ میلادی راه اندازی کرد و ۴ سال قبل از پیدایش اینستاگرام (استارت آپ موفق سالهای اخیر)، توانست وارد دنیای مد نویسی در حوزه لاکچری گردی شود. او یکی از فعالان دنیای بلاگر ی بوده و بیش از ۴.۶ میلیون فالوور دارد. صفحه اش در پینترست نیز پر مخاطب است که خیلی برای کاربران ایرانی این شبکه اجتماعی شناخته شده نیست.

معرفی برند sezane در وبلاگ اینستاگرامی جولی فشن بلاگر

(معرفی برند sezane در وبلاگ اینستاگرامی جولی)

جولی بیش از ۴ هزار پست در اینستاگرامش ظرف چند سال اخیر به اشتراک گذاشته و جشنواره ای از مد و لباس و اکسسوری و مکان های غذاخوری که سفر کرده است را در اختیار مخاطب قرار داد. این مساله نشان می دهد که بلاگر ها برای معروفیت بیشتر، باید مد و غذا و مد و گردشگری را با هم در آمیخته و فضایی جذاب را فرا روی مخاطبانشان قرار دهد.

اینستاگرام فشن بلاگر خانم جولی سارینیاتا فشن بلاگر

جولی تلاش کرده تا دنیای مد و لباس را در فضایی خودمانی در اختیار جامعه مخاطبانش در سراسر جهان قرار دهد و از عکس های آتلیه ای مصنوعی پرهیز کند. تیشریت هایی که حاوی مطالب الهام بخش و انرژی مثبت است سبب شده تا چهره جولی به عنوان یک بلاگر کاریزماتیک در میان جوانان و مخاطبانش مطرح شود.

 فشن بلاگری و توریسم بلاگری در عرصه لاکچری فشن بلاگر

(تلقیق فشن بلاگر ی و توریسم بلاگر ی در عرصه لاکچری)

بیش از ۹ میلیون صفحه درباره کسب و کار و فعالیت های جولی در گوگل ایندکس شده است. صفحه وی را در اینستاگرام در این نشانی مشاهده کنید.

بلاگر جوان : بلیر ایدی با آتلانتیک پاسفیک

اینستاگرام فشن بلاگر بلیر ایدی با آتلانتیک پاسفیک

بلاگر مطرح  دیگری که در قسمت دوم سلسله گفتارهای دنیای لاکچری از نگاه بلاگر ها معرفی میکنیم، بلیر ایدی است که کارش را با کمپانی مطرح لباس GAP آغاز کرد. مد نویسی را از ۷ سال پیش آغاز کرد و در وبلاگ ATALNTIC-PACIFIC.blogspot.com به طور حرفه ای شروع به فعالیت کرد. محبوبیت و شهرت بالای ایشان در عرصه مد نویسی سبب شده تا در اینستاگرام و pinterst مشهور شود.

معرفی برند sezane در نیویورک در اینستاگرام

(او نیز به معرفی برند sezane در نیویورک پرداخته است)

او بیش از ۳ هزار پست به اشتراک گذاشته که ۱ میلیون فالوور برایش به ارمغان آورده است تیک آبی اینستاگرام نشان می دهد که در این زمینه موثر و موفق بوده است. صفحه وی را در اینستاگرام در این نشانی دنبال کنید.

 رونمایی از پالتو پاییزه سفید رنگ

در تصویر بالا، پاییز شهر ورمونت آمریکا را با رونمایی از پالتو پاییزه سفید رنگ جذابی رونمایی کرده است که برای علاقمندان به دنیای لاکچری و ست، الگوی جذابی میتواند باشد.

بخشی از فعالیت های این بلاگر جوان را میتوان در این نشانی مشاهده نمود.

بیوتی بلاگر  : کریسل لیم با کریسل فاکتور

فشن بلاگر اینستاگرام کریسل لیم کریسل فاکتور

برای علاقمندان به دنیای مد نویسی، نام کریسلی لیم در برند استه لودر که از معروف ترین برندهای لوازم آرایش بانوان است، نامی شناخته شده است. یکی از مد نویس های معروف در فضای مجازی که همکاری وی با برندهایی مانند بولگاری و ویکتور اند رولف را در سال های اخیر شاهد بودیم. او هم در مورد زیبایی سخن می گوید و هم مد و لباس و هم گاها، دکوراسیون داخلی را مورد بررسی قرار داده و از همه لوکیشن ها برای معرفی دنیای مد استفاده می کند. رونمایی از کمد لباسش بعضا خیلی ها را سورپرایز کرده است.

فشن بلاگر

(رونمای کریسل از لباس های جین خود روبروی ماشین فروش کالا در توکیو ژاپن)

سایت وی را در نشانی thechrisellefactor.com دنبال کنید. این مد نویس کره ای آمریکایی ۲۳ ساله با انتشار بیش از ۹ هزار پست در ۴ سال اخیر، قریب به ۱ میلیون فالور کسب کرده است. ایشان بیش از ۱۷۰۰ صفحه مد و لباس دنیا را نیز دنبال می کند. انتشار ویدیوهای آموزشی از دنیای مد و زیبایی نشان می دهد که وی ارزش اطلاع رسانی ویدیویی را در ارتباط خودمانی با جامعه مخاطبانش به خوبی می داند.

اینستاگرامش را در این آدرس دنبال کنید.

کریسل همچون دیگر بلاگر های معروف دنیای لاکچری، تلاش میکند تا رویدادها و مراسم های مختلف دنیا را در لوکیشن های گوناگون معرفی کند و از این راه، به طور غیر مستقیم مخاطبان بیشتری کسب کند. مثل عکس زیر که وی در یک مزرعه پرورش کدو، کاربرانش را برای همراهی در یک برنامه در قالب هشتگ #factorfam ترغیب می کند.

چگونه بلاگر موفق بشویم ؟

خیلی از نوجوانان و جوانان دوست دارند وارد دنیای جذاب و رنگارنگ مد نویسی شوند. اما برای بلاگر شدن در دنیای لاکچری چه باید کرد:

  • سعی کنید سطح زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید.
  • مد نویسی، نیاز به مهارت های نگارش دارد. این مهارت را با خواندن بلاگ های مد بدست آورید.
  • مد نویسی ، نیازمند اختصاص وقت و زمان کافی برای تحقیق و انتشار مطالب خلاقانه جذاب دارد.
  • همانطور که در این گفتار مشاهده کردید، روزانه ۱۰ پست توسط بلاگر ها بعضا منتشر می شود.
  • برای بلاگر شدن، نیاز به استایل خیلی قد بلند یا سلبریتی گونه یا مانکنی نیست. آنچه اهمیت زیاد دارد،‌خلاقیت و فهم روش های جذاب ارتباط با مخاطبان و تحلیل خودمانی دنیای مد از دید شما است.
  • بلاگر ی، در اکو سیستم انفرادی و تک بعدی معنی پیدا نمی کند. یعنی شما باید سواد اطلاعاتی خوبی در دنیای مجازی داشته باشید.
  • بلاگر ها تنها متکی به اینستاگرام نیستند. اطلاع رسانی از طریق سایت شخصی را در نظر داشته باشید.
  • بلاگر ی در عرصه لاکچری گردی، هم به مد و هم به غذا و هم گردشگری مرتبط است. الگوهای معرفی شده در این گفتار به شما کمک میکند تا درک خوبی از ارتباط معنی دار این ۳ فاکتور با عرصه لاکچری گردی پیدا کنید.
  • برای بلاگر موفق شدن، بیش از لایک و فالو زیاد،‌نیاز به نوآوری در تولید محتوای دیجیتالی دارید. یعنی عکاس خو،۷ گریمور خوب، ویراستار خوب و گرافیست خوب نیاز دارید. جمعی از دوستان شما میتوانند در شروع کار به شما در حوزه های مختلف کمک کنند.

در قسمت های بعدی این گفتارها‌، شما را با خلاقیت شماری دیگری از بلاگر های دنیای لاکچری گردی آشنا می کنیم.

یک نظر

یک نظر

جوابی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

بالا